Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia RS dostala facelift. Vypadá... zvláštně

Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
7 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (136)
Po modernizaci standardní Škody Octavia přichází také facelift ostré verze RS. Vznětový motor má stále 135 kW, dvoulitrové TSI však posílilo o deset koní.

Jak jsme avizovali už minulý pátek, tento týden je vyhrazen faceliftům derivátů třetí generace Škody Octavia. Škoda Auto jako první uvolnila snímky verze RS, nejsilnější octavie všech dob, a jak vypadá, vidíte na přiložených snímcích. Tak co, jak se vám líbí?

Design předního nárazníku se ve srovnání s předchozí verzí měnil jenom minimálně, nepůsobí tak ostře a vyhraněně, nejvíce se toho ale pochopitelně událo „o patro“ výše. Černé provedení masky chladiče už známe z dřívějška, na rozdělené přední světlomety si tady ale budeme muset trochu zvykat. Stejně jako u standardní verze mohou mít plně diodovou techniku, bude se však jednat o příplatkový prvek. Na zádi se toho moc nezměnilo, nová je v podstatě jenom grafika zadních svítilen, jak už ale víme z dřívějška, je vůz od stávající verze i tak dostatečně rozpoznatelný.

Ve srovnání s předchozí verzí sedí vůz o 15 milimetrů blíže vozovce a rozchod zadních kol se zvětšil o 30 milimetrů. Základem jsou sedmnáctipalcová kola, za příplatek však dostanete osmnácti- i devatenáctipalcové provedení. V nabídce nebude chybět elektromechanické řízení s variabilním převodem, volba jízdních režimů a s ní související adaptivní podvozek, který model dostal v polovině letošního roku v rámci modelové péče.

Vůz bude k dispozici se zážehovým i vznětovým dvoulitrem, pouze v prvním případě se dá hovořit o novince. U čtyřválce 2.0 TSI došlo ke zvýšení výkonu ze 162 na 169 kW (takový výkon byl dosud pouze u verze RS 230), točivý moment má stále hodnotu 350 N.m v rozmezí od 1500 do 4600 otáček, chybí však diferenciál VAQ, které mělo RS 230 jako standard. Vůz zrychlí z 0-100 km/h za 6,7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, na přání bude dodáván také s automatickou šestistupňovou převodovkou DSG.

Ani vznětová verze nevypadá zle. Výkon 135 kW a točivý moment 380 N.m zůstávají, maximální rychlost je 232 km/h a sprint z 0-100 km/h zabere 7,9 sekundy. Udávaná spotřeba paliva přitom činí pouze 4,5 l/100 km. Standardem je manuální šestistupňová převodovka, volitelně je k dispozici šestistupňové DSG a pohon všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex (pouze v kombinaci s DSG).

V budoucnu se objeví i posílená varianta čtyřválce 2.0 TSI s výkonem 180 kW. Škoda Auto však o tom zatím oficiálně neinformovala. Jak jsme uvedli již dříve, mělo by jít o naprostý vrchol nabídky – nic silnějšího, tedy například konkurenta Volkswagenu Golf R, podle našich informací mladoboleslavská automobilka v rámci tohoto modelu nepřipravuje.

Vstoupit do diskuze (136)