Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda v Ženevě: Nový motor 1,8 TSI (118 kW) pro Octavii oficiálně

Ondřej Láník
Diskuze (94)
Na ženevském autosalonu představí Škoda Auto nejen světovou premiéru nového vozu Fabia, ale také zcela nový motor pro modelovou řadu Octavia.

V minulém roce představila Škoda Auto novou motorizaci v Číně, letos v Ženevě se dočká také Evropa. Pod kapotou Octavií se objeví nový motor z konstrukční kanceláře Audi. Škoda v krátké tiskové zprávě uvedla, že nový přeplňovaný motor zaujme místo dosud používaného čtyřválce 2,0 FSI s výkonem 110 kW (150 k). Audi tento motor představilo loni v Paříži jako 1,8 TFSI, Škoda používá jednodušší zkratku TSI.

Další informace jsou prozatím neoficiální, resp. jejich zdrojem je specifikace a tiskové informace Audi. Motor má vyhovovat požadavkům na vysoký výkon a točivý moment již v nízkých otáčkách, hladký a tichý chod, minimální vibrace a nízkou spotřebu.

Výbavu nového motoru popisuje Audi následovně: šestiotvorové vstřikovače pracují s tlakem zvýšeným na 150 barů, které zaručují přípravu homogenní směsi ve válcích, vodou chlazené turbodmychadlo K03 od firmy Borg Warner zkracuje odezvu na sešlápnutí plynu, motor je vybaven vyvažovacími hřídeli a variabilním časováním sacích ventilů. O pohon rozvodů se v 1,8 TFSI stará speciální bezúdržbový ozubený řemen.

Motor 1,8 TFSI s kompresním poměrem 9,6:1 ve vozech Audi dosahuje nejvyššího výkonu 118 kW v rozsahu 5000 až 6200 otáček, již v 1000 otáčkách je k mání točivý moment 165 Nm, přičemž extrémně plochá křivka vrcholí hodnotou 250 Nm v pásmu 1500 až 4200 ot/min. Tyto parametry umožňují ekonomické zpřevodování, takže kombinovaná spotřeba v Audi A3 s manuální převodovkou činí jen 7,3 l/100 km. Vzhledem k nabízeným výkonům a zdvihovému objemu nabízí velmi nízkou spotřebu tohoto motoru také SEAT v modelu Altea XL, kde má 1,8 TFSI/118 kW shodnou kombinovanou spotřebu jako základní 1,6/75 kW.

V Číně byl loni motor v Octavii prezentován ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic, v Ženevě uvidíme nejspíše verzi s ručně řazenou převodovkou.

Výroba čtyřválce 1,8 TFSI, který je předurčen k plnění nejpřísnějších emisních norem po celém světě, probíhá v maďarském Györu a čínském Dalianu.

Ondřej Láník
Diskuze (94)
6. 3. 2007 15:34
asA
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
2. 3. 2007 15:32
Re: Vlastné skúsenosti a vlastná peňaženka nepustia
bud se nauc cist nebo chapat..ty tam vidis nakou kritiku VW? Jo, a to tuctovy je v uvozovkach. Abych se parafrazoval...rikal sem ze mu nevadi ze jeho auto bude masove...ma ho kde kdo...ne konkretne to jeho s dsg-ckem ...ale passata v kombiku obecne...takze..klidek.. :-! :-!
2. 3. 2007 11:11
Re: 1.8t
ty si myslis ze vw..nebo vlastne kdokoliv ma problem udelat motor 1.8 s vykonem treba i 300 koni? To turbo tam mozna neni ze stejneho duvodu z jakeho je treba v Mitsu Evo...
2. 3. 2007 11:05
Re: Vlastné skúsenosti a vlastná peňaženka nepustia
Presne..ja bych do vw asi nesel...ale tvvuj pohled presne definuje vhody vw...skratka neresis..chces velky kombik, s dizlem, automatem...a vis ze passaty jsou dobra auta s dlouhou tradici a zbavena hodne nemoci a muzes si je vybavit jak chces...od 'pracovniho kombika' bez dph do velmi dobre vybavene luxusni limuziny. Skratka dobra koupe. Na druhou stranu budes mit 'tuctove' auto. Ale to ti je jedno. :yes: :yes: ... ps: hybrid na drevo >:D >:D >:D
2. 3. 2007 06:23
Re: Jen 118kw?
Aky je rozdiel medzi "chytry" a "vychcany"? V dobrom slova zmysle mi to niekedy pripada jedno a to iste... :-)