Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Vision E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost! (+video)

Martin Frei
Diskuze (55)
Za čtrnáct dní se světem rozletí snímky konceptu Vision E, který Škoda ukáže na autosalonu v Šanghaji. My jsme si ho včera dopoledne prohlédli přímo v Mladé Boleslavi.

Předpremiéra konceptu probíhala v přísně střežené atmosféře bez foťáků a mobilů. Zveřejněné skici nicméně ukazují to hlavní: typický showcar s obrovskými 21“ koly, dveřmi otvíranými proti sobě a módní siluetou SUV kupé. Elektromobily nemají chladič ani masku, proto je otázka vkusu, co nám může připomínat poněkud němý výraz přídě. Někomu teslu, jinému v rámci návratu ke kořenům embéčko. Designéři Škody velkou hmotu přídě vynalézavě rozdělili dvěma linkami světel, což chytře spojuje hledisko estetické s funkčním.

Video se připravuje ...

Jestli na konceptu Vision E vidíme záď kodiaqu kupé, nechtějí zástupci Škody potvrdit. Každopádně na kodiaq navazuje tvar lamp i dovnitř prolomené zadní čelo. Proporce konceptu ovšem celkově vycházejí z nové platformy s bateriemi v podlaze, která rozvržení hmot a prostoru zásadně mění.

Z futuristického interiéru zmizí skoro všechna tlačítka a mechanické ovladače. Místo nich je prostředí rozděleno do takzvaných informačních vrstev. Na čelním skle velký head-up displej, na vrcholu palubní desky dvě velké obrazovky, třetí dotyková pod nimi na středovém panelu. Řidič v této struktuře nemá výsadní postavení, k funkcím a ovladačům má rovnoprávný přístup i spolujezdec.

Vyšší vyššího si hledá

Z hlediska techniky dává volba karoserie SUV jasný smysl. Baterie v podlaze zvyšují polohu sedadel, proto je nejjednodušší zvýšit celé auto – to už ukázal Nissan Leaf. Také proto je dalším kandidátem platformy MEB retrominibus e-Buddy.

„V nejbližší době budou elektromobily stále poměrně výlučnou a drahou záležitostí. Proto míříme nejprve do kategorie SUV, kde zákazníci akceptují vyšší cenu,“ potvrzuje obchodní stránku věci nejvyšší šéf Bernhard Maier.

Škoda s elektromobily nehodlá dobývat Ameriku. „Je to trend, který nezměníme,“ konstatuje Maier. S významnějším rozšířením nabídky se počítá kolem roku 2025, kdy má jezdit na elektřinu čtvrtina škodovek.

Sériový elektromobil podobný studii Vision E přijede koncem roku 2020. O rok dříve ho předejdou dva plug-in hybridy: superb a kodiaq. Oba ještě na platformě MQB, tedy s bateriemi v zadní části a menším kufrem.

Martin Frei
Diskuze (55)
Avatar - pumpkin
30. 3. 2017 10:49
Re: Podarené
No veď kiež by. :-)
Avatar - Emel
30. 3. 2017 08:41
Re: Podarené
Jenže SUV kupé je ohlášené... a vlastně není důvod, proč by nemělo vypadat takhle. Vision C byl taky poměrně blízko tomu, jak teď vypadá Superb.
Avatar - Ada je zase tady
30. 3. 2017 08:12
Re: Pry designeri Skody - Mistr Kaban to stvoril
je to hnus s těmi obludnými koly :no: :no: :no:

a auto pro chlapy má mít pod kapotou diesel!
Avatar - pumpkin
30. 3. 2017 07:54
Re: Podarené
Ja rozumiem ako to myslíš, ale nejaká aplikácia proporcií Vision D do sériovej výroby žiaľ nikdy neprebehla. Preto som aj voči tomuto skeptický.
30. 3. 2017 05:49
Hmm...
No nevypadá to vůbec špatně. Pokud by to ovšem dostalo pod kapotu pořádné TSI a TDI! 8-s