Škoda Vision E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost! (+video)
Předpremiéra konceptu probíhala v přísně střežené atmosféře bez foťáků a mobilů. Zveřejněné skici nicméně ukazují to hlavní: typický showcar s obrovskými 21“ koly, dveřmi otvíranými proti sobě a módní siluetou SUV kupé. Elektromobily nemají chladič ani masku, proto je otázka vkusu, co nám může připomínat poněkud němý výraz přídě. Někomu teslu, jinému v rámci návratu ke kořenům embéčko. Designéři Škody velkou hmotu přídě vynalézavě rozdělili dvěma linkami světel, což chytře spojuje hledisko estetické s funkčním.
Jestli na konceptu Vision E vidíme záď kodiaqu kupé, nechtějí zástupci Škody potvrdit. Každopádně na kodiaq navazuje tvar lamp i dovnitř prolomené zadní čelo. Proporce konceptu ovšem celkově vycházejí z nové platformy s bateriemi v podlaze, která rozvržení hmot a prostoru zásadně mění.
Z futuristického interiéru zmizí skoro všechna tlačítka a mechanické ovladače. Místo nich je prostředí rozděleno do takzvaných informačních vrstev. Na čelním skle velký head-up displej, na vrcholu palubní desky dvě velké obrazovky, třetí dotyková pod nimi na středovém panelu. Řidič v této struktuře nemá výsadní postavení, k funkcím a ovladačům má rovnoprávný přístup i spolujezdec.
Vyšší vyššího si hledá
Z hlediska techniky dává volba karoserie SUV jasný smysl. Baterie v podlaze zvyšují polohu sedadel, proto je nejjednodušší zvýšit celé auto – to už ukázal Nissan Leaf. Také proto je dalším kandidátem platformy MEB retrominibus e-Buddy.
„V nejbližší době budou elektromobily stále poměrně výlučnou a drahou záležitostí. Proto míříme nejprve do kategorie SUV, kde zákazníci akceptují vyšší cenu,“ potvrzuje obchodní stránku věci nejvyšší šéf Bernhard Maier.
Škoda s elektromobily nehodlá dobývat Ameriku. „Je to trend, který nezměníme,“ konstatuje Maier. S významnějším rozšířením nabídky se počítá kolem roku 2025, kdy má jezdit na elektřinu čtvrtina škodovek.
Sériový elektromobil podobný studii Vision E přijede koncem roku 2020. O rok dříve ho předejdou dva plug-in hybridy: superb a kodiaq. Oba ještě na platformě MQB, tedy s bateriemi v zadní části a menším kufrem.