Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Mercedes-Benz E (W212) se představí v roce 2009

Ondřej Láník
Diskuze (18)
Do premiéry nového "éčka" zbývají dva roky a tak není divu, že první prototypy mají kamuflážní povrchové díly, které neprozradí takřka nic z definitivní podoby.

Nový Mercedes třídy C se nestačil ani ohřát v prodejnách a máme tu dalších plánovanou novinku - Mercedes-Benz třídy E. Do premiéry nového "éčka" zbývají dva roky a tak není divu, že první prototypy mají kamuflážní povrchové díly, které neprozradí takřka nic z definitivní podoby.

Nový model připravovaný pod kódovým označením W212 bude představen s největší pravděpodobností až na frankfurtském autosalonu v roce 2009. Očekává se zjednodušení několika hi-tech palubních systémů, takže například nákladný elektronický brzdový systém SBC (Sensotronic Brake Control) již nebude součástí výbavy třídy E. Zachovány však budou mj. funkce vysušování brzdových kotoučů za deště nebo selektivní brzdění kol v zatáčkách. Za příplatek bude možno zvolit keramické brzdové kotouče, určené zřejmě zejména pro modely AMG.

K novým designérským rysům bude patřit čtveřice hranatých světlometů vpředu, chybět nebudou již rozšířené prolisy na bocích pod dveřními klikami, robustní nárazníky a prosklení střechy. Od současného vysoce elegantního stylingu by se měl Mercedes-Benz třídy E posunout ke sportovnějšímu vzhledu s širší maskou chladiče, hranatějšími nasávacími otvory a klínovitějším bočním profilem karoserie.

Řidič bude středem pozornosti. Bude-li mít zájem, budou ve voze k dispozici systémy, které jej budou podporovat v řízení. Ve výbavě budou nejen širokopásmový adaptivní tempomat a kontrole nechtěného opuštění jízdního pruhu, ale také sledování pozornosti řidiče (monitorování očí, směr pohledu), elektronické rozpoznávání dopravních značek, monitoring stavu vozovky, nebo stabilizační zásahy při bočním větru.

Pohon budou obstarávat především zážehové a vznětové šestiválce a osmiválce, vrcholem bude verze E 63 AMG.

Ondřej Láník
Diskuze (18)