Spy Photos: Ford Ka - mise pokračuje v Polsku
Spojení začalo setkáním dvou bossů na ženevském autosalonu v roce 2005. Sergio Marchionne, šéf tehdy chřadnoucího Fiatu a Lewis Booth, šéf tehdy velezdravého evropského Fordu se dohodli na spolupráci při vývoji a výrobě svých nejmenších automobilů. Fiat v té chvílí měl ke své pětistovce přeci jen více nakročeno a tak byl tím, kdo tehdy nabízel. Kooperace byla stvrzena právě před dvěma lety ve Frankfurtu podpisem smlouvy. Ford od spolupráce s Fiatem očekává drastické snížení nákladů na vývoj a suroviny pro výrobu a uvedení zcela nového produktu ve velmi krátkém čase po zahájení vývojových prací.
Zatímco Fiat se již svým dítkem pár měsíců chlubí, Ford své mikroauto důkladně maskuje. Nový Ford Ka nahradí svého jedenáctiletého předchůdce asi až na jaře příštího roku. Podle Alfreda Altvilly, šéfa Fiatu pro nové projekty, se nyní čeká na výrobu jednoúčelových nástrojů pro výrobu Ka. Ta bude probíhat stejně jako v případě Fiatu 500 v polských Tychách, asi 70 km od českých hranic. Všechny tři motory představené ve Fiatu 500 se ukáží také ve Fordu Ka: 1,2 (50 kW), 1,4 16V (74 kW) a 1,3 CDTi (55 kW). Všechny budou schopny plnit emisní normu Euro 5.