SsangYong Korando dostal nový diesel – větší, ale úspornější
SsangYong představuje nový turbodiesel pro model Korando modelového roku 2016. Jedná se o agregát o objemu 2,2 litru, který má výkon 131 kW a točivý moment 400 N.m. Oproti dosavadnímu dvoulitru to znamená nárůst o 2 kW a zejména 40 N.m, přičemž točivý moment je dostupný v širším spektru, a to od 1400 do 2800 otáček za minutu.
K dispozici je jak varianta s pohonem předních, tak všech čtyř kol. Novinkou v nabídce je rovněž šestistupňová automatická převodovka Aisin, základ pak tvoří manuální skříň o stejném počtu stupňů.
Nečekejte však, že větší jednotka musí mít automaticky větší spotřebu. Alespoň v evropském měřícím cyklu vykázalo Korando s novou jednotkou apetit pouze 5,3 l/100 km pro variantu s jednou poháněnou nápravou, zatímco dosavadní dvoulitr si vzal rovných šest litrů. Emise rovněž spadly, a to na 139 g/km.
Novinkou pro modelový rok 2016 jsou také decentní designové změny, kupříkladu černá maska chladiče, čiré blinkry či nový vzhled litých kol. Kdy vůz s novým motorem přijde na český trh, zatím není jasné. Podle vyjádření importéra se nyní jedná, zda modernizované Korando vůbec bude i pro české zákazníky.