Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong: Novinky pro následující dva roky

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Jihokorejský SsangYong nás chce v letech 2012 a 2013 zahrnout novými a modernizovanými modely. Španělský importér zveřejnil téměř vše, co se pro Evropu chystá.

Pickup SUT-1, jehož sériovou verzi jsme viděli ve Frankfurtu, se objeví na jaře příštího roku, nejspíše v dubnu. Výrazně modernizovaný terénní pracant vycházející z Actyonu Sports bude mít pod kapotou dvoulitrový turbodiesel se 114 kW (155 k). Ten bude splňovat normu Euro 5.


Tento agregát dostane i modernizovaný Rexton. Poslední úpravy dekádu vyráběného offroadu proběhly před rokem, kdy dostal poněkud optimistické označení Super Rexton. O těch dalších toho zatím moc nevíme, ale za rok prý uvidíme více.

Extravagantní Rodius má za sebou sedmiletou kariéru. Španělé na nabídku opravdu velkého sedmimístného auta s pohonem všech kol a maximální výbavou za rozumný peníz slyší a tak tamní dovozce opět počítá s jeho dovozem. Restyling by měl přijít na řadu také v září 2012 a pod kapotou se rovněž objeví motor 200 XDi který nahradí předchozí s objemem 2,7 l. Na cestě je už ale zcela nová generace, která nebude tak odvážná jako ta první.

Nejnovější Korando, které vyplňuje mezeru po Actyonu i větším Kyronu, dostalo automatickou převodovku. Co nevidět se dočká i benzinového dvoulitru s šestnáctiventilovou hlavou a výkonem 107 kW (145 k). Tato verze bude stát zhruba 18.900 eur (470 tisíc Kč) a doplní turbodiesely D20T se 107 a 125 kW. Skříň bude v jejím případě šestistupňová manuální a samozřejmostí je nabídka pohonu jak 4x2, tak i 4x4. Nejvýkonnější turbodiesel ovšem o manuál zřejmě přijde.

Ve Frankfurtu se ukázal koncept XIV, jehož sériovou podobu si budeme moci koupit do dvou let. 4,1 m krátký soupeř Nissanu Juke bude jezdit na benzin i naftu (vždy se bude jednat o šestnáctistovky), zabírat na dvě či všechna čtyři kola a to přes samočinnou i přímo řazenou transmisi. Design se příliš nezmění, vychytávky typu protisměrných bočních dveří nebo rozdělené zadní stěny ale v sérii určitě nezůstanou.

      


SsangYong se nebude věnovat jen vozům do terénu. Ve spolupráci s novým indickým majitelem Mahindra & Mahindra běží vývoj vozu segmentu C, tedy nižší střední třídy. V Koreji se také stále vyrábí limuzíny Chairman W a H. S modelem, který byl v prodeji i u nás, však již nemají nic společného. O jejich exportu do Evropy se v tuto chvíli ovšem neuvažuje, přednost dostanou trhy Asie, Středního východu a Afriky.

SsangYong letos očekává celosvětový odbyt asi 125.000 vozů, příští rok 150 tisíc a do pěti let až 300 tisíc aut.


Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - WinDiesel
27. 9. 2011 08:00
SY & Mahindra
Dobrý, SY. :yes: