Streiff chce dostat PSA Peugeot Citroën do osmi let na výsluní
Šéf francouzského koncernu Christian Streiff v úterý představil dopředu avizovaný plán rozvoje na léta 2010 až 2015. V roce 2010 by měl být francouzský výrobce zpět na růstové cestě a v zisku, přičemž prodeje by měly přesáhnout hranici čtyř milionů vozů. PSA se chce rovněž výrazně zaměřit na automobily šetrné k životnímu prostředí. V roce 2015 pak chce mít Streiff ze „své“ automobilky nejkonkurenceschopnějšího evropského producenta automobilů. Provozní marže by se měla z 5,5 % až 6 % v roce 2010 do roku 2015 zvýšit až na 7 %.
Mezi hlavní cíle automobilové divize podle Streiffa patří:
- výrazné zlepšení kvality výrobků a služeb – cílem je snížení závad na polovinu a zkrácení doby řešení závad na jednu třetinu. Co se kvality týká, chce se PSA zařadit mezi pět nejkvalitnějších evropských producentů
- produktová expanze – kromě rozšíření modelových řad obou značek a udržení prvního místa v segmentu užitkových vozů se chce PSA Peugeot Citroën zaměřit také na snížení průměrné doby existence modelové řady na 3 roky (k roku 2006 to bylo 4,5 let).
- marketingová ofenzíva – má zejména pomoci prodat v Evropě v roce 2010 o 300 tisíc vozů více a podchytit firemní klientelu
- zvýšení konkurenceschopnosti omezením nákladů – plán počítá se snížením garančních nákladů na polovinu, ročním nárůstem produktivity nákupů o 4 až 6 %, omezením celkových a fixních nákladů o 30 %, zkrácením vývojových cyklů o 30 % a snížením logistických nákladů o 10 %
- vysoce konkurenční výroba – má ji zajistit aplikace zavedení výrobního systému PSA, vývoj pružných a stavebnicových platforem, rozšíření základen a nákupů v rozvojových zemích a zvýšení poprodukčních úprav vozů
Co se expanze na mimoevropských trzích týká, měla by vést k nárůstu prodeje v roce 2010 o 400 tisíc vozů. Koncern počítá se zdvojnásobením prodeje v Jižní Americe na 400 tisíc vozů. V Číně se chce PSA hlavně etablovat a do roku 2015 prodat jeden milion vozů. V roce 2010 by měl být v Číně postaven nový závod. Počítá se rovněž s omlazením modelů a uvedením 12 nových modelů. V plánu je vytvoření nového společného podniku s čínskou automobilkou Hafei. V Rusku by francouzský koncern v roce 2010 rád prodal 100 tisíc vozů. Cílem je poté nárůst ročních prodejů až na 300 tisíc vozů.
PSA Peugeot Citroën by měl v letech 2007 až 2010 na světových trzích uvést celkem 53 nových modelů. V plánu je větší orientace na vozy šetrné k životnímu prostředí. Koncern plánuje snížení průměrných emisí CO2 v Evropě o minimálně 10 g/km. S tím souvisí uvedení hybridního pohonu s naftovým agregátem HDi v roce 2010 a plánovaný prodej jednoho milionu kusů jednotek „Stop and Start“. K dispozici budou ve větší míře rovněž motory spalující 30% bionaftu.