Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Streiff chce dostat PSA Peugeot Citroën do osmi let na výsluní

Dan Vořechovský
Diskuze (8)
Christian Streiff představil strategický plán rozvoje automobilky do roku 2015. Jeho plán má francouzský koncern posunout mezi přední evropské producenty.

Šéf francouzského koncernu Christian Streiff v úterý představil dopředu avizovaný plán rozvoje na léta 2010 až 2015. V roce 2010 by měl být francouzský výrobce zpět na růstové cestě a v zisku, přičemž prodeje by měly přesáhnout hranici čtyř milionů vozů. PSA se chce rovněž výrazně zaměřit na automobily šetrné k životnímu prostředí. V roce 2015 pak chce mít Streiff ze „své“ automobilky nejkonkurenceschopnějšího evropského producenta automobilů. Provozní marže by se měla z 5,5 % až 6 % v roce 2010 do roku 2015 zvýšit až na 7 %.

Mezi hlavní cíle automobilové divize podle Streiffa patří:

- výrazné zlepšení kvality výrobků a služeb – cílem je snížení závad na polovinu a zkrácení doby řešení závad na jednu třetinu. Co se kvality týká, chce se PSA zařadit mezi pět nejkvalitnějších evropských producentů

- produktová expanze – kromě rozšíření modelových řad obou značek a udržení prvního místa v segmentu užitkových vozů se chce PSA Peugeot Citroën zaměřit také na snížení průměrné doby existence modelové řady na 3 roky (k roku 2006 to bylo 4,5 let).

- marketingová ofenzíva – má zejména pomoci prodat v Evropě v roce 2010 o 300 tisíc vozů více a podchytit firemní klientelu

- zvýšení konkurenceschopnosti omezením nákladů – plán počítá se snížením garančních nákladů na polovinu, ročním nárůstem produktivity nákupů o 4 až 6 %, omezením celkových a fixních nákladů o 30 %, zkrácením vývojových cyklů o 30 % a snížením logistických nákladů o 10 %

- vysoce konkurenční výroba – má ji zajistit aplikace zavedení výrobního systému PSA, vývoj pružných a stavebnicových platforem, rozšíření základen a nákupů v rozvojových zemích a zvýšení poprodukčních úprav vozů

Co se expanze na mimoevropských trzích týká, měla by vést k nárůstu prodeje v roce 2010 o 400 tisíc vozů. Koncern počítá se zdvojnásobením prodeje v Jižní Americe na 400 tisíc vozů. V Číně se chce PSA hlavně etablovat a do roku 2015 prodat jeden milion vozů. V roce 2010 by měl být v Číně postaven nový závod. Počítá se rovněž s omlazením modelů a uvedením 12 nových modelů. V plánu je vytvoření nového společného podniku s čínskou automobilkou Hafei. V Rusku by francouzský koncern v roce 2010 rád prodal 100 tisíc vozů. Cílem je poté nárůst ročních prodejů až na 300 tisíc vozů.

PSA Peugeot Citroën by měl v letech 2007 až 2010 na světových trzích uvést celkem 53 nových modelů. V plánu je větší orientace na vozy šetrné k životnímu prostředí. Koncern plánuje snížení průměrných emisí CO2 v Evropě o minimálně 10 g/km. S tím souvisí uvedení hybridního pohonu s naftovým agregátem HDi v roce 2010 a plánovaný prodej jednoho milionu kusů jednotek „Stop and Start“. K dispozici budou ve větší míře rovněž motory spalující 30% bionaftu.

Dan Vořechovský
Diskuze (8)