Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Legacy s novým turbodieselem: 110 kW, 350 Nm, 5,6 l/100 km

Ondřej Láník
Diskuze (273)
Letos na jaře se pro japonské Subaru otevře další velká kapitola. Na evropský trh se dostanou první vozy s turbodieselem vlastní konstrukce.

Konkrétní technická data a podrobnosti o konstrukci servíruje Fuji Heavy Industries už asi 2 roky, ale teď přišla na řadu konečně zástavba nového motoru do modelové řady Legacy. Na předloňském autosalonu v Paříži bylo oficiálně uvedeno, že se jedná o čtyřválec Common Rail s protiběžnými písty, jehož turbodmychadlo je umístěno pod blokem motoru, což přispívá k snížení těžiště.

Ze zdvihového objemu 1998 cm3 získali konstruktéři obvyklých 110 kW při 3600 ot./min, točivý moment vrcholí hodnotou 350 Nm při 1800 ot./min. Kombinovaná spotřeba sedanu Legacy s tímto motorem činí 5,6 l/100 km.

S novým motorem byla vyvíjena také nové převodovka. Ačkoli standardem v této kubatuře a skupině motorů je dnes už šestistupňové ručně řazené ústrojí, nabídne Subaru sice novou, ale jen pětistupňovou převodovku. Karoserie vozů musely být kvůli pro značku netradičnímu motoru také dále upravována. Pracovalo se na uložení motoru, vhodně umístěných tlumících prvcích a materiálech, pohlcujících vibrace a hluk pocházející z motorového prostoru. Zesíleny byly také brzy a posilovač brzdného účinku.

Součástí výbavy bude standardně filtr pevných částic.

Ondřej Láník
Diskuze (273)
Avatar - borovička pivo ako je tu živo
Re: A NA KONEC....
outback má commnom problém stĺpik riadenia, ako je to teraz u imprezy naozaj neviem - žiadnu nemám. Ale od polovice roku (presný dátum neviem) je na to riešenie. Problém sa prejavuje tak, že pri vytočených kolesách (plný rejd) a prejazde priečnej nerovnosti sa ozýva "buchot" od nápravy. Tak to laicky identifikuje väčšina vodičov.
A to či je subaru dokonalé to snáď nemôžu myslieť diskutujúci vážne. Subaru je rovnako obyčajná automobilka ako zvyšok trhu, produkujúca autá pre určitý druh vodičov. To im ide excelentne. A aj tieto autá sú vynikajúce. Dnes badať posun k produkcii pre masy (napr. nová impreza, ktorú typický zákazník subaru odmieta až do prvého zvezenia). Jednoducho väčšina zákazníkov subaru doteraz presne vedela čo hľadá a a to aj našla.
Príchodom nafty sa do radov zákazníkov subaru dostanú ľudia, ktorí majú úplne iné kritériá ako doterajší zákazníci (hoc ako sú plytké - t.j. má to diesel, má to 4kolku, má to odpočet DPH = beriem), a neviem či nebudú sklamaný pretože tu nenájdu tú bezpohlavnosť, ktorú dostávali inde.
A presne v tomto čfasovom bode bude na stole nový forester a dúam, že aj s touto naftou (alebo výkonnejšou) a ten ako sa zdá bude šitý presne na požiadavky "doteraz nezákazníkov" subaru.
23. 1. 2008 00:46
Re: A NA KONEC....
Mříž to v mém případě nebude, mám sedana. To povrzávání vycházelo zpočátku ze sloupku řízení, poté se přestěhovalo někam mezi výdech ventilace na straně řidiče, A sloupek a čelní sklo. Je to špatně identifikovatelné a nepravidelné. Ale není to tak hrozné, aby mě to vyloženě štvalo. Když si uvědomím, že mám vlastně takový rally car, tak mu to rád odpustím. Já jsem to tady jen nadhodil, aby bylo patrné, že ne vše je u Subaru naprosto dokonalé. Vy nic hledat nemusíte, neboť máme rozílné vozy. Mám totiž Imprezu.
Avatar - Emel
22. 1. 2008 23:05
Re: DVOULITR STOLETÍ
Výjimečně souhlasím s GTI, začlenění do mainstreamu je přesně pocit, který o dnešním Subaru mám. Mě se nejvíce líbila věta o zbrusu nové Impreze, která má pro zlepšení pevnosti karoserie a snížení hladiny hluku rámové dveře... jak originální a objevné ;-).

Jenže.. co na tom, že VW mělo diesel před 20 lety a Subaru až teď? Pouze teď se počítá. Sice jsem se do ceníků nekoukal, ale tuším, že jakoukoliv rozumnou částku bych raději dal za Subaru než za poněkud předražený Passat. Subaru stále zůstává praktičnost, kvalita a jistá originalita a image.

Kdo nevěří reklamním řečem (ať už o jedinečnosti VW nebo o zásadních výhodách nízkého těžiště u boxeru) a bude chladně kalkulovat, pro toho bude Subaru s 2.0d velmi zajímavá volba.
22. 1. 2008 22:38
Re: A NA KONEC....
Jasně, máš to těžké :-) Dobrou. A pozor na noční poluce. To k pubertě patří :yes:
22. 1. 2008 22:19
Re: A NA KONEC....
Jasně, řidičák máš z roku 1885 a děláš něco mezi generálním Subaru a generálním TUV >:D ;-) Škoda, že to není znát na diskuzi. Klid Přemku... potřebuješ ještě pár let, aby tě člověk mohl na diskuzi brát vážně. Pár hodně let... Zatím ber prosím na vědomí, že pro mne opravdu tím puberťákem jsi. Puberťákem bez obsahu, v tom jsi výjimečný, neboť puberta (obecně) není stav k zatracení. To ostatně jistě registruješ na diskuzi. Píší tu i jiní kluci plusmínus tvého věku... jenže narozdíl od tebe už ví. A mnohdy i dost.