Subaru BRZ a Toyota GT86: V základu bez litých kol či lakovaných nárazníků
Toyota a Subaru odhalily, jak budou vybaveny základní verze sporťáků BRZ a GT 86 určené pro domácí japonský trh. Tato provedení osloví hlavně puristy a ty zákazníky, kteří na sportovním voze chtějí co nejvíce ušetřit. Obě auta toho totiž v základní výbavě moc nenabídnou.
Evropské zastoupení Toyoty tento měsíc oznámilo, že GT 86 bude na starém kontinentu stát zhruba 30.000 euro (cca 758.000,- Kč), zatímco v Japonsku ceny tohoto vozu začínají na částce 1,99 milionu jenů (zhruba 491 tisíc korun). Tiskový mluvčí Toyoty Europe se dušoval, že tak vysoký rozdíl v cenách je dán tím, že GT 86 pro Evropu budou lépe vybaveny.
A rozdíl ve výbavě bude zřejmě veliký, GT 86 v základní verzi RC pro Japonsko toho totiž moc nenabídne. Uvnitř bude chybět klimatizace, elektrické ovládání zrcátek nebo rádio. Volant nebude mít kožený věnec, čalounění sedaček bude látkové. Automobil nebude mít lakované nárazníky, ani kryty zrcátek, ani vnější kliky dveří. Kola budou ocelová, 16palcová. Centrální zamykání s dálkovým ovládáním však součástí výbavy zůstalo.
Změny jsou ale i v technice, GT 86 ve verzi RC bude mít totiž menší kotoučové brzdy (381 mm vpředu i vzadu), zatímco v některých vyšších verzích budou mít průměr 406 mm. Samosvorný diferenciál torsen je pak nahrazen otevřeným.
Všechny uvedené změny znamenají, že základní GT 86 je o 40 kg lehčí než GT 86 ve vyšším stupni výbavy G.
Subaru BRZ je v Japonsku o něco dražší, základní varianta stojí 2.058.000 jenů (cca 507 tisíc korun). Vyšší cenovka ale znamená i bohatší výbavu. Nejjednodušší BRZ totiž na rozdíl od základní GT 86 bude mít manuální klimatizaci i nárazníky v barvě karoserie.
Ostatní prvky se však shodují s GT 86. BRZ v základním provedení RA bude mít rovněž 16palcová ocelová kola, nelakované kryty zrcátek a vnější kryty dveří nebo menší brzdy.
O pohon obou sporťáků se stará atmosférický zážehový čtyřválec s protiběžnými písty o objemu 1998 cm3. Agregát je naladěn na výkon 147 kW (200 k) v 7000 min-1, vrchol točivého momentu 205 Nm leží v 6600 min-1. U základních verzí je motor možné kombinovat výhradně s šestistupňovým manuálem, pro lépe vybavené varianty je k dispozici i šestistupňový automat.
Prodej Toyoty GT 86 začne v Japonsku během dubna, v Evropě se první exempláře toho auta objeví v létě. Spolu se Subaru BRZ je Toyota GT 86 vyráběna v továrně Gunma severně od Tokia, která patří Subaru.