Subaru v Ženevě: Nový diesel v Legacy a evropská premiéra nového Forestera
Na pomalu se blížícím autosalonu v Ženevě s pořadovým číslem 78 bude na stánku automobilky rušno. Kromě konceptu G4e a elektromobilu R1e budou hlavními taháky Legacy (resp. Outback) s dvoulitrovým dieselovým motorem a nová, třetí generace SUV Forester.
O dvoulitrovém boxeru, který Subaru vytvořilo pro evropský trh toho bylo napsáno již mnoho, přesto si ale zrekapitulujme nejdůležitější fakta.
Ze zdvihového objemu 1998 cm3 získali konstruktéři obvyklých 110 kW při 3600 ot./min, točivý moment vrcholí hodnotou 350 Nm při 1800 ot./min. Kombinovaná spotřeba sedanu Legacy s tímto motorem činí 5,6 l/100 km. S novým motorem byla vyvíjena také nové převodovka. Ačkoli standardem v této kubatuře a skupině motorů je dnes už šestistupňové ručně řazené ústrojí, nabídne Subaru sice novou, ale jen pětistupňovou převodovku. Karoserie vozů musela být kvůli pro značku netradičnímu motoru také dále upravována. Pracovalo se na uložení motoru, vhodně umístěných tlumících prvcích a materiálech, pohlcujících vibrace a hluk pocházející z motorového prostoru. Zesíleny byly také brzy a posilovač brzdného účinku. Součástí výbavy bude standardně filtr pevných částic.
Druhým a možná ještě o něco zajímavějším exponátem bude nové SUV Subaru Forester, které si v Ženevě odbude svou evropskou premiéru (ta světová se odehrála na lednovém North American International Automobile Show (NAIAS) v Detroitu). Na obrázcích dole vidíme oficiální fotografie tohoto modelu ve specifikaci pro evropské trhy. Jiný rozdíl ve vzhledu oproti dříve zveřejněným specifikacím pro Japonsko, než je chybějící malé zpětné zrcátko na kapotě, jsem ale neodhalil. Více o novém Subaru Forester si můžete přečíst v článku Subaru Forester: novinky pana polesného
Co se týče motorizací, tak základním pilířem prodejů bude lehce upravený atmosférický dvoulitr, třešničkou na dortu bude opět zástavba pohonné přeplňované jednotky z Imprezy WRX. Tento agregát se ale dle vyjádření automobilky nebude prodávat na všech evropských trzích. Časem přibude pod kapotu Forestera i výše zmiňovaný naftový motor.