Suzuki Alto: 30 let levných Suzuki

Suzuki Alto: 30 let levných Suzuki

 
 

Nejmenší model v evropské nabídce Suzuki se pravděpodobně ani v nové generaci na český trh nedostane. Jeho výroba ale trvá už 30 let a loni na podzim představená nová generace je v pořadí už sedmá.

Jméno Alto se na autech značky Suzuki poprvé objevilo v roce 1979. Japonská automobilka se tehdy specializovala převážně na nejmenší auta kategorie kei, která má přesně stanovené maximální vnější rozměry i výkon a objem motoru. Také Alto bylo navrženo podle norem kei – o pohon se staral tříválec o objemu 550 cm3 s výkonem 21 kW.

Nový model měl na domácím trhu okamžitý úspěch. Místo původního prodejního plánu 5000 kusů měsíčně se jen za první čtyři měsíce prodalo 20 tisíc aut. Třídveřovou verzi brzy následovala pětidveřová karoserie a v roce 1981 byl zahájen export do Evropy. Druhá generace, která se objevila v roce 1984 měla nejprve opět motor o objemu 550 cm3, který později doplnil silnější také tříválcový 800 cm3 (25 kW). V Evropě se tato generace prodávala až do roku 1994, v Indii se dokonce vyrábí a prodává dodnes pod názvem Maruti 800 (v Pákistánu Mehran 800).

Třetí generace z let 1988 až 1994 se sice na mimoasijských trzích vůbec neprodávala, v našich končinách je ovšem asi nejlépe známá, a to díky licenční výrobě v 90. letech pod názvem Daewoo Tico. V roce 1994 se pak modely Alto určené pro japonský trh a na export úplně oddělily. V Japonsku se v letech 1994, 1998 a 2004 představily zcela svébytné nové generace odpovídající standardu kei. V Evropě se mezitím jako Alta prodávala auta vyráběná v Indii.

Jako Suzuki Alto se tak v letech 1994-2002 prodávalo auto nabízené v Indii pod názvem Maruti ZEN. Jeho karoserie měla větší rozměry a pohon obstarával tříválec o objemu 1,0 l (45 kW), který svými parametry lépe vyhovoval evropskému provozu, než předchozí motory. Nástupce z roku 2002 v Indii znají pod názvem Maruti Alto a v Evropě se na vybraných trzích prodával do loňského roku.

Aktuální, v pořadí už sedmá generace (v Evropě pátá), se představila loni na podzim na pařížském autosalonu. Vyrábět se bude opět v Indii, po dvaceti letech se ale zase jedná o globální model, který se bude nabízet i v Japonsku. Pod přední kapotou se nachází tříválcový motor 1,0 l o výkonu 48 kW, známý z modelu Splash. Jen mírně upravené provedení se nabízí také pod názvem Nissan Pixo.

Za celou dobu se v Evropě prodalo přes 250 tisíc kusů modelu Suzuki Alto, z toho 42 tisíc jen ve Velké Británii. Nová generace má na tyto prodejní úspěchy co nejlépe navázat a být základním kamenem snah automobilky o snižování emisí CO2 – na březnovém ženevském autosalonu představená Alto Stop/Start Concept má kombinovanou spotřebu 4,0 l/100 km, což odpovídá 95 g/km.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem

Dnes a zítra jdeme volit. Určíme kurz, kterým se bude…

Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey

Za prvních devět měsíců se čistý zisk Unipetrolu dostal…

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Suzuki Alto Turbo RS: Naštvaný kei car už se prodává Suzuki Alto Turbo RS: Naštvaný kei car už se prodává

Nejvýkonnější verze osmé generace Suzuki Alto se…

Suzuki Alto: V roce 2014 nové jméno a dramaticky odlišný design Suzuki Alto: V roce 2014 nové jméno a dramaticky odlišný design

Suzuki má v plánu i nadále dělat to, co mu jde nejlépe -…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v Modřanech představí domovská zvířata

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v…

Třídenní výstava králíků, holubů a drůbeže s názvem Modřany 2017 je za rohem. Na události se návštěvníkům…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…