Suzuki Swift dostane méně výkonný, ale úspornější motor 1.2 Dualjet
Byly doby, kdy automobilky s každým novým motorem zvýšily (nebo alespoň zachovaly) výkon a zlepšily spotřebu. Zlom však začal někdy s příchodem Euro 4, kdy spousta nových generací motorů šla v honbě za co nejnižší spotřebou dolů i s výkonem, v poslední době se však už výkony benziňáků opět zvyšují.
Suzuki jde ale v případě nového motoru 1.2 Dualjet trošku proti proudu. Atmosférická dvanáctistovka, která se objeví v modelu Swift (a později patrně i u dalších vozů) sice slibuje o radikálních 16 % nižší spotřebu než stávající 1.2 VVT, avšak za cenu menšího výkonu.
Ten šel z 69 na 66 kW, ale nebude to patrně žádná tragédie, protože maximální točivý moment vzrostl ze 118 N.m při 4800 otáčkách na 120 N.m při 4400/min. Z toho se dá usoudit, že jednadvojka bude mít více síly ve středním pásmu otáček a lze předpokládat, že bude jeho křivka také plošší a motor tak poskytne více pružnosti.
U Suzuki jsou však pyšní zejména na spotřebu 1.2 Dualjet, která má jít v kombinaci se systémem Stop-Start dolů o pětinu z 5,0 l na 4,3 l a emise CO2 spadnou na 99 g/km, což autu v mnoha zemích přinese úlevy na daních a poplatcích. Zlepšení (většiny) parametrů má na svědomí nové vstřikování s dvojicí trysek, proto Dualjet.