Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Swift Sport: Nové fotografie

David Bureš
Diskuze (4)
Ostrá verze nového Swiftu je poháněna motorem 1,6 VVT o výkonu 100 kW.

Suzuki začíná v Evropě prodávat nejsilnější variantu nového Swiftu. Automobil je na jednotlivé trhy postupně uváděn od letošního října. U našich západních vůz sousedů stojí 18.490 euro.

Suzuki nepodléhá honbě za velkými výkony. Z motoru M16A (objem 1,6 litru) tak Swift Sport nabízí rovných 100 kW při 6900 min-1 – na dnešní poměry mezi malými hot-hatchi relativně střídmé číslo. Mezigeneračně to však znamená zvýšení o 8 kW a vyšší výkon z atmosférického motoru dokáže v daném objemu dostat jen Hyundai 1,6 GDI (103 kW). Vrchol točivého momentu 160 Nm leží v 4400 min-1.

Díky této jednotce se Swift Sport dokáže rozjet až na rychlost 195 km/h.

Konstrukčně motor vychází z jednotky předchozího Swiftu Sport, přibyl však systém variabilního sání, optimalizováno bylo i variabilní časování ventilů. Emise CO2 tak klesly na 147g/km.

Další podstatnou změnou je použití šestistupňové manuální převodovky namísto pětistupňové. Nová převodovka má nabídnout lehčí řazení.

Se sportovním bodykitem je karoserie o 4 cm delší, měří 3.890 mm. Šířka 1.695 mm a výška 1.510 mm jsou ale nezměněny.

Design se vcelku věrně drží koncepční předlohy, představené na jaře v Ženevě. Výrazný nárazník se téměř nezměnil, stejně jako grafika světel. Zmizely ale směrovky v krytech zpětných zrcátek, radikální střešní křídlo a výrazně tvarované prahy inspirované rallyovými speciály.

Díky upravenému výfukovému systému má nový Swift Sport nejen sportovně vypadat, ale také sportovně znít.

Hliníková kola jsou 17palcová, podle Suzuki jsou o kilogram lehčí než ráfky předchozího Swiftu Sport. Pneumatiky mají rozměr 195/45 R17.

Díky tužšímu zavěšení má být nový Swift Sport během zatáčení stabilnější. Upravena byla především zadní torzní příčka a tlumiče.

Výroba předchozí generace Swiftu Sport byla odstartována v roce 2005, tento hot-hatch se prodával zhruba ve 40 státech světa.

David Bureš
Diskuze (4)
9. 10. 2012 10:59
řazení
viskózní mezinápravovka je supr, mám jí na Impreze a nemůžu si stěžovat. Co vím tak je někde lepší a někde horší, záleží na motoru :-) pěkné info je tu [odkaz]
9. 10. 2012 10:56
bílá Sportka
Ta bílá verze Sportu je nádherná... maximálně se mi líbí, jak je tady [odkaz] v hlavičce... nádhera
21. 10. 2011 12:41
Re: pekne aj ked
Mě se naopak vzhledově tenhle Svišť hodně líbí a s atmosferickou 1,6 bych také problém neměl. V této velikosti bych dokonce tento motor upřednostnil před "babyturbem"....
Avatar - 3_diamanty
21. 10. 2011 10:19
pekne aj ked
mne sa zdaju tie predne svetal zbytocne natiahnute a velke a aj kolesa potom vyzeraju male aj ked nie su ;-)

auto kvalitne silne pekne ale polo gti alebo rio s turbom ked pride su daleko lepsou volbou ;-)