Test Auto.cz

Audi RS 3 sedan – Legenda pod kapotou, radost za volantem

6.11. 2017
Verdikt
 

Sportovní sedany žijí! Ten nejmenší od Audi má 2,5litrový pětiválec s výkonem 400 koní a famózní zvuk.

V nedávném testu crossoveru Kia Stonic jsem vzpomínal, jak móda malých SUV pohltila zákazníky a tím i samotné automobilky. V poslední době se zdá, že se sportovními sedany je to přesně naopak. Ohlédnutí za testy z nedávných týdnů dokládá, že doba přeje hlavně ostrým hatchbackům – Honda Civic Type R, Ford Focus RS vs. VW Golf R či Seat Leon Cupra.

Některé automobilky (zejména ty německé) však při životě udržují i zmiňované sedany, které jsou určeny pro čirou radost z jízdy. Vedle BMW a Mercedesu jde o Audi, kde nejkompaktnějšího zástupce kategorie ztělesňuje RS 3 limuzína. Závěrečné slovo pramení z faktu, že Němci takto označují každou tříprostorovou karoserii.

Pravda, že i tento vůz se k nám dostával s porodními bolestmi. Původně byl určen zejména pro čínské a americké trhy, nakonec jej automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku nabídla i Evropanům, kteří tak z ostře střižených A3 mohou vybírat ze Sportbacku a právě sedanu. Obě varianty jsou navíc osazeny 2,5litrovým pětiválcem TFSI, jenž se v kategorii od dvou do dvou a půl litru pravidelně umisťuje na první příčce v soutěži Mezinárodní motor roku.

Každá sranda něco stojí

Ve spojení s vozy Audi se ve velkém hovoří o dvou tématech - image a cena. Ingolstadtská značka si za své kousky nechá velmi dobře zaplatit a nejinak je tomu v případě RS 3.

Již na první pohled je vám jasné, s čím máte tu čest. Identitu vozu prozrazuje rozrostlá přední mřížka s odznakem modelu a dodatkem quattro, jež doplňují přimhouřené LED světlomety a přední nárazník RS. Zadní partie se od standardního provedení liší podstatně méně, poznávacím znamením jsou dvě koncovky výfuku a sportovní difuzor.

Boční pohled už ostré ambice automobilu prozrazuje zcela minimálně. Devatenáctipalcová kola s pětiramenným designem a pneumatikami 235/35 obdržíte již v základu. Za příplatek 19.800 Kč dostanete litá kola se stejným rozměrem v titanově šedé barvě s obutím o rozměrech 255/30 vpředu a 255/35 vzadu. Kola dělají auto a u RS 3, které je ve srovnání s konvenční „trojkou“ posazeno o 25 milimetrů níže, to platí dvojnásob.

Zavazadelník pojme 315 litrů, což je o 20 l méně než u sesterského Sportbacku. Variabilitu zadního prostoru umocníte dělenými sklopnými opěradly v poměru 40:20:40, což je další z příplatkových prvků Audi a stojí 9.600 Kč.

TEST 2013: Audi A3 sedan 1.4 TFSI – Přidej 14 tisíc, přidám 15 cm


Uvnitř Audi ničím nepřekvapí, ale už první usazení napoví, že je to vlastně dobře. Vnitřní prostor působí čistým a uhlazeným dojmem. Začněme pečlivě uschovaným infotainmentem MMI, jenž se umí elegantně ukrýt do středu palubní desky a jediným stisknutím tlačítka se zase vrátit zpět. Systém je součástí základní nabídky, ale budete-li chtít i navigaci a otočný ovladač na středové konzole zvaný touch, vzroste celková částka za vůz o nemalých 70.300 Kč. V ceníku námi testovaného exempláře jde o vůbec nejvyšší příplatek ze všech.

Na oplátku se displej odmění vydařeným zpracováním obrazu, hbitými reakcemi a hlavně intuitivním ovládáním prostřednictvím již zmiňovaného ovladače. Ani výběr jízdního režimu není žádná věda, byť oproti některým konkurentům je uschován důkladněji. Nevyberete si jej totiž obdobným prvkem na středové konzole (ono by tu pro něj ostatně ani nebylo místo), ale akci vyvoláte stiskem tlačítka vlevo od aktivace výstražných světel a výběr dokonáte na displeji infotainmentu.

I dále je to stará známa písnička, kulaté výdechy topení, nastavování světlometů u levého kolene, mechanické ovladače teploty hned nad voličem samočinné převodovky. Ergonomicky není interiéru co vytknout. V dolní části zploštělý volant doprovází odznak RS, tlačítka pro ovládání hudby a dalších nezbytností a samozřejmě páčky pod ním. Všimněte si elegantního balení volantu z alcantary na bocích, jeho skvělé držení jen napomáhá vyššímu komfortu při řízení.

obrázek [600 x 404]  

Sezení obstarávají sportovní sedačky v jemné kůži Nappa, v nichž se ideální pozice hledá sama. Mají integrované opěrky hlavy a za 11.900 Kč se v chladných zimních dnech umí vyhřívat. Jelikož v tomto autě nemá levá noha co na práci, je jí k dispozici bohatý prostor pro odpočinek vedle pedálů. Tyto prvky jsou v případě RS 3 již ve standardu z ušlechtilé oceli. Když jsem si se 176 centimetry udělal pohodlí za volantem, přesvědčoval jsem se o prostornosti vzadu. Není tu sice místa na rozdávání, snižující se střecha si se vzdušností nad hlavou netyká a rezerva pro nohy je také tak akorát. Pravdou je, že na rozvoru 2631 milimetrů toho v Ingolstadtu asi více vykouzlit nemohli.

A čím dalším lze ještě za nějaký ten peníz navíc atraktivitu auta zvýšit? Tak třeba nabíjecím boxíkem na telefon (9.600 Kč), karbonovými dekoracemi (22.600 Kč), prémiovými interiérovými prvky mono.pur (8.200 Kč) či prostým zatmavením zadních oken (7.100 Kč). Klasické budíky pak vystřídá virtuální kokpit za 8.800 Kč a hudbu z luxusního audiosystému Bang & Olufsen si můžete dopřávat za příplatek 22.300 Kč.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi RS 3 sedan

Cena v základní výbavě: 1 511 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 890 400 Kč

Základní výbava:19“ kola, 8 reproduktorů, automatická regulace sklonu světel, dálkové zamykání, červeně lakované brzdové třmeny, dešťový a světelný senzor, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, LED světlomety, MMI radio plus, nastavitelný omezovač rychlosti, pedály a opěrka z ušlechtilé oceli, podsvícené hliníkové nástupní lišty, potahy v kůži Nappa, bluetooth, sada na opravu pneu, vyhřívaná vnější zrcátka, vyhřívané ostřikovače čelního skla, paket matně leštěných prvků, paket pro odkládací a zavazadlový prostor atd.

Výbava testovaného vozu:19“ litá kola (19.800 Kč), Advanced key (11.600 Kč), Hold assist (2.300 Kč), box na telefon (9.600 Kč), virtual cockpit (8.800 Kč), audiosystém Bang & Olufsen (22.300 Kč), dekorace Carbon (22.600 Kč), LED světlomety Audi Matrix (15.700 Kč), MMI navigace s MMI touch (70.300 Kč), posun omezovače rychlosti na 280 km/h (42.300 Kč), RS sportovní výfuky (24.000 Kč), tempomat (8.500 Kč), vyhřívaní sedadel vpředu (11.900 Kč), černý optikpaket s nápisem quattro (18.400 Kč), vnější zrcátka elektricky sklopná s pamětí (11.300 Kč) atd.

Bitcoin pokračuje v růstu, jeho cena překonala další rekord Bitcoin pokračuje v růstu, jeho cena překonala další rekord

Digitální měna bitcoin pokračuje v růstu na nové rekordy…

Čína se zapojila do barmské krize, představila své řešení migrace Rohingů Čína se zapojila do barmské krize, představila své řešení migrace Rohingů

Čína, která je nejbližším spojencem Barmy a největším…

Akcie, měny & názory Vladana Gallistla: Hvězda Snap vyhasíná Akcie, měny & názory Vladana Gallistla: Hvězda Snap vyhasíná

Akcionářům americké technologické společnosti Snap, která…

Německo míří k předčasným volbám. SPD další velkou koalici odmítla Německo míří k předčasným volbám. SPD další velkou koalici odmítla

Sociální demokraté (SPD) se nadále odmítají účastnit…

 
Technické údaje
Motor Audi RS 3 sedan
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2480
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 294 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 480 / 1700 - 5850
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 280
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 6.5 / 8.3
Emise CO2:188
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 315 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1590 / 415
Rozměr pneu:255/30 R19, 255/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4479
b) šířka (mm): 1802
c) výška (mm): 1399
d) rozvor (mm): 2631
e) rozchod vpředu (mm): 1559
f) rozchod vzadu (mm): 1528
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi RS 3 sedan – Legenda pod kapotou,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky

Skoro pět desítek zaměstnanců továrny Continental-Barum v…

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

 



Jak tohle mohl někdo přežit? Drsná havárie Audi RS3 v rychlosti 200 km/h Jak tohle mohl někdo přežit? Drsná havárie Audi RS3 v rychlosti 200 km/h

Nehoda se stala na komunikaci, jež před desítkami let…

Okruhové Audi RS3 LMS slaví, už jich je stovka Okruhové Audi RS3 LMS slaví, už jich je stovka

Zákaznickému programu Audi se daří, a to i v kategorii…

 



 
Subaru WRX STI – Konečně funguje!

TEST: Subaru WRX STI – Konečně funguje!

Dnes 15:54

Je to trochu s křížkem po funusu, modernizované WRX STI ale konečně jezdí alespoň zhruba tak, jak si fandové představují.




Blesk.cz

Poslední rozloučení s legendárním Wabim Daňkem: Vdova prozradila datum a místo pohřbu

Poslední rozloučení s legendárním Wabim Daňkem:…

Poslední rozloučení s folkovým písničkářem Wabim Daňkem (†70) se uskuteční 23. listopadu od 12 hodin v Praze ve…

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí: Sjezdovka se znovu otevře ve středu

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí:…

První lyžování v Krkonoších v nové zimní sezoně si o prodlouženém víkendu vyzkoušelo asi 2500 lyžařů. Na Černé…

 

iSport.cz

Poslední rozhovor s legendou Novotnou (†49): o triumfu i slavné prohře ve finále

Poslední rozhovor s legendou Novotnou (†49): o…

Ve věku 49 let zemřela Jana Novotná, když prohrála boj s vážnou nemocí. Patřila mezi nejvýraznější tenisové…

Mizérie Ronalda s Benzemou. Méně gólů nastříleli jen zoufalci z Itálie

Mizérie Ronalda s Benzemou. Méně gólů nastříleli jen…

Dlouholetý palebný kulomet Realu Madrid se zasekl. Cristiano Ronaldo a Karim Benzema, držitelé všech možných…

 

Reflex.cz

Po těžké nemoci zemřela legendární tenistka Jana Novotná

Po těžké nemoci zemřela legendární tenistka Jana Novotná

Smutná zpráva jako blesk z čistého nebe zasáhla nejen český tenis. V neděli po těžké nemoci zemřela legendární…

Afghánistán hlásí rekordní produkci opia, na světový trh se dostane daleko více heroinu

Afghánistán hlásí rekordní produkci opia, na světový…

I když se mezinárodní síly v Afghánistánu již více než 15 let snaží omezit produkci opia, z kterého se vyrábí…