Test Auto.cz

Kia Stonic 1.4 CVVT – Stylař s pohodovou atmosférou

3.11. 2017
Verdikt
 

Kdo nemá malé SUV/crossover, jako by nebyl. Rostoucí popularitu segmentu si uvědomuje i Kia, která trh letos obohatila o Stonic.

Včera bylo pozdě. Heslo, kterým se v posledních měsících řídí strategické skupiny všech velkých automobilek. Hlavní téma? Malá SUV. S nimi se v poslední době doslova roztrhl pytel. Namátkou vzpomeňme Seat Arona, Citroën C3 Aircross, Mazdu CX-3, Volkswagen T-Roc či bestsellery v podobě Renaultu Captur a Peugeotu 2008. Do stejného segmentu brzy vpluje také Škodovka se „svalnatější“ Fabií.

Pozadu nechce zůstat ani koncern Hyundai-Kia. V takřka stejný čas byly odhaleny modely Hyundai Kona a Kia Stonic. V obou případech si značky uvědomily, že není čas ztrácet čas. Považte, že první zmínka o přípravě crossoveru Stonic padla počátkem letošního roku. V červnu automobilka novinku kompletně odhalila na prvních snímcích a koncem září už jsme vůz projížděli v rámci novinářských jízd v okolí Berlína. Uběhl další měsíc a auto stálo v naší redakční garáži s kompletně odhaleným ceníkem.

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře


Maskovaná extravagance

Kia Stonic vznikla po vzoru většiny svých konkurentů na základech již existujícího malého hatchbacku, v tomto případě modelu Rio. Jenže zatímco tradiční karosářské provedení sází spíše na konvenčnost, v případě crossoverů se designéři mohou podstatně více odvázat… Stonic není výjimkou.

Odvážnější sourozenec Ria je o 75 milimetrů delší, o 40 mm širší a 70 mm vyšší. Rozvor náprav zůstává vzhledem ke stejné platformě totožný, světlá výška pak poskytuje 15 milimetrů ve prospěch Stonicu. Na patnáctipalcovém obutí (testovaný základ nabídky, lze mít i 17“ kola) však stále jde o pouhých 165 mm, což nějaké výrazné ambice mimo asfaltové cesty neavizuje.

Srovnáme-li vůz s konkurenční CX-3, 2008 či Capturem, je Stonic rozměrovým mezičlánkem. Při zemi se drží jen co do výšky a prostornosti zavazadelníku. Ten s dojezdovou rezervou v útrobách pojme 332 litrů (o 7 litrů více než Rio), ale v porovnání se zmiňovanými soupeři je to o desítky litrů méně.

Shodou okolností Rio právě prochází dlouhodobým testem kolegů ze Světa motorů, takže jsme si oba modely mohli prohlédnout hezky vedle sebe. Barevné souznění (oba vozy v totožné červené) se nám hledání rozdílů snažilo zkomplikovat, ale nakonec jsme jich pár našli. Kromě na první pohled širší muskulatury jde třeba o masku na přídi. Ta je v obou případech zaslepená, ale u Stonicu podstatně výraznější.

obrázek [600 x 313]  

Celou karoserii kolem dokola doprovází decentní ochranné plasty, efektním designovým prvkem jsou i stříbrné detaily v podobě přední lišty a zadní imitace ochranného panelu. Jak jsem zmínil v úvodu, součástí základní výbavy Comfort jsou 15“ kola, to samé platí pro vyšší stupeň Exclusive, kde namísto ocelových disků dostanete kola litá. Myslím, že nabídka by měla startovat alespoň o palec více, jelikož obutí kazí jinak pěkný dojem z auta. Sedmnáctky jsou výsadou nejvyšší výbavy Premium, kterou už je potřeba zaplatit...

Testovaný exemplář je asi tím nejdecentnějším, co Stonic může nabídnout. Není to vyloženě špatně, jistě se najde spousta lidí, kterým jednobarevná konfigurace s decentními koly bude vyhovovat. Zejména u mladých lidí si ale dovedu představit, že se v případě designu auta budou chtít více odvázat. Pro takové je připravena dvacítka barevných kombinací, přičemž tou nejznámější je varianta žluté karoserie a černé střechy. Tak jsme auto ostatně viděli i během výstavy Auta na náplavce a tam se mi moc líbilo! Svěžím detailem je C sloupek v základní barvě karoserie.

Kia Stonic má český ceník. S atmosférickým motorem stojí 349.980 Kč


Přesuňme se dovnitř, kde je podobnost s bratrským hatchbackem ještě nápadnější. Totožnou palubní desku doprovází stejně situované výdechy topení či multimediální systém. Není se co divit, rozložení z Ria se osvědčilo a řidiče tu ergonomicky nic zásadně neobtěžuje. Kia k mému potěšení zůstává věrná nastavování teploty mechanickými ovladači a jednotlivá tlačítka jsou umístěna tak specificky, že je po chvíli za volantem nahmatáte i poslepu.

Paradoxně si po usednutí připadáte jako v běžném hatchbacku. Neumocňuje to jen s Riem totožný vzhled interiéru, ale i posaz – vysoko se opravdu nesedí. Řidič si tu udělá pohodlí stejně jako v Riu, takže jsem si se 176 centimetry našel ideální pozici za volantem a při usednutí dozadu měl v oblasti nohou ještě lehkou rezervu. Vzdušnější prostor pocítíte zejména nad hlavou, kde je posádce oproti Riu k dobru jeden centimetr. Zadní lavice tedy uspokojí i urostlé dospělé, na dlouhých trasách sem však raději usaďte maximálně dva.

obrázek [600 x 403]  

Sedmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému ukrývá jen to nejnutnější, ale i přes svou oblibu ke vší té moderně jsem zjistil, že mi tu vlastně nic nechybí. K čemu takový navigační systém (+12.000 Kč), když Stonic už v základu umí párování s chytrým telefonem prostřednictvím Android Auto či Apple CarPlay? Stačí vám k tomu jen nabíjecí kabel, který zasunete do USB zdířky na středové konzole a trocha mobilních dat, díky nimž se na obrazovce objeví mapové podklady i s cestou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Stonic 1.4 CVVT

Cena v základní výbavě: 369 980 Kč Cena v testované výbavě: 369 980 Kč

Základní výbava:15“ ocelová kola, dojezdová rezerva, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhová světla, tónovaná skla, podélné střešní ližiny, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken, dálkové centrální zamykání, 7“ dotyková obrazovka, Bluetooth, volant a hlavice řadicí páky v kůži, loketní opěrka mezi předními sedadly, AUX vpředu, USB vpředu i vzadu, nabíječka pro druhou řadu, asistent rozjezdu do kopce

Výbava testovaného vozu:základní

Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 

Štítky Kia Testy Crossover

Technické údaje
Motor Kia Stonic 1.4 CVVT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1398
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 133 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 172
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7 / 4.6 / 5.5
Emise CO2:125
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 332 / 1135
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1160 / 525
Rozměr pneu:185/65 R15 88H
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4140
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1520
d) rozvor (mm): 2580
e) rozchod vpředu (mm): 1537
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Stonic 1.4 CVVT – Stylař s pohodovou…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Euro NCAP 2017: Kia Stonic – Tři nebo pět hvězd? Záleží na výbavě Euro NCAP 2017: Kia Stonic – Tři nebo pět hvězd? Záleží na výbavě

Kia Stonic získala od organizace Euro NCAP prakticky…

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…