Test Auto.cz

Kia Stonic 1.4 CVVT – Stylař s pohodovou atmosférou

3.11. 2017
Verdikt
 

Kdo nemá malé SUV/crossover, jako by nebyl. Rostoucí popularitu segmentu si uvědomuje i Kia, která trh letos obohatila o Stonic.

Včera bylo pozdě. Heslo, kterým se v posledních měsících řídí strategické skupiny všech velkých automobilek. Hlavní téma? Malá SUV. S nimi se v poslední době doslova roztrhl pytel. Namátkou vzpomeňme Seat Arona, Citroën C3 Aircross, Mazdu CX-3, Volkswagen T-Roc či bestsellery v podobě Renaultu Captur a Peugeotu 2008. Do stejného segmentu brzy vpluje také Škodovka se „svalnatější“ Fabií.

Pozadu nechce zůstat ani koncern Hyundai-Kia. V takřka stejný čas byly odhaleny modely Hyundai Kona a Kia Stonic. V obou případech si značky uvědomily, že není čas ztrácet čas. Považte, že první zmínka o přípravě crossoveru Stonic padla počátkem letošního roku. V červnu automobilka novinku kompletně odhalila na prvních snímcích a koncem září už jsme vůz projížděli v rámci novinářských jízd v okolí Berlína. Uběhl další měsíc a auto stálo v naší redakční garáži s kompletně odhaleným ceníkem.

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře


Maskovaná extravagance

Kia Stonic vznikla po vzoru většiny svých konkurentů na základech již existujícího malého hatchbacku, v tomto případě modelu Rio. Jenže zatímco tradiční karosářské provedení sází spíše na konvenčnost, v případě crossoverů se designéři mohou podstatně více odvázat… Stonic není výjimkou.

Odvážnější sourozenec Ria je o 75 milimetrů delší, o 40 mm širší a 70 mm vyšší. Rozvor náprav zůstává vzhledem ke stejné platformě totožný, světlá výška pak poskytuje 15 milimetrů ve prospěch Stonicu. Na patnáctipalcovém obutí (testovaný základ nabídky, lze mít i 17“ kola) však stále jde o pouhých 165 mm, což nějaké výrazné ambice mimo asfaltové cesty neavizuje.

Srovnáme-li vůz s konkurenční CX-3, 2008 či Capturem, je Stonic rozměrovým mezičlánkem. Při zemi se drží jen co do výšky a prostornosti zavazadelníku. Ten s dojezdovou rezervou v útrobách pojme 332 litrů (o 7 litrů více než Rio), ale v porovnání se zmiňovanými soupeři je to o desítky litrů méně.

Shodou okolností Rio právě prochází dlouhodobým testem kolegů ze Světa motorů, takže jsme si oba modely mohli prohlédnout hezky vedle sebe. Barevné souznění (oba vozy v totožné červené) se nám hledání rozdílů snažilo zkomplikovat, ale nakonec jsme jich pár našli. Kromě na první pohled širší muskulatury jde třeba o masku na přídi. Ta je v obou případech zaslepená, ale u Stonicu podstatně výraznější.

obrázek [600 x 313]  

Celou karoserii kolem dokola doprovází decentní ochranné plasty, efektním designovým prvkem jsou i stříbrné detaily v podobě přední lišty a zadní imitace ochranného panelu. Jak jsem zmínil v úvodu, součástí základní výbavy Comfort jsou 15“ kola, to samé platí pro vyšší stupeň Exclusive, kde namísto ocelových disků dostanete kola litá. Myslím, že nabídka by měla startovat alespoň o palec více, jelikož obutí kazí jinak pěkný dojem z auta. Sedmnáctky jsou výsadou nejvyšší výbavy Premium, kterou už je potřeba zaplatit...

Testovaný exemplář je asi tím nejdecentnějším, co Stonic může nabídnout. Není to vyloženě špatně, jistě se najde spousta lidí, kterým jednobarevná konfigurace s decentními koly bude vyhovovat. Zejména u mladých lidí si ale dovedu představit, že se v případě designu auta budou chtít více odvázat. Pro takové je připravena dvacítka barevných kombinací, přičemž tou nejznámější je varianta žluté karoserie a černé střechy. Tak jsme auto ostatně viděli i během výstavy Auta na náplavce a tam se mi moc líbilo! Svěžím detailem je C sloupek v základní barvě karoserie.

Kia Stonic má český ceník. S atmosférickým motorem stojí 349.980 Kč


Přesuňme se dovnitř, kde je podobnost s bratrským hatchbackem ještě nápadnější. Totožnou palubní desku doprovází stejně situované výdechy topení či multimediální systém. Není se co divit, rozložení z Ria se osvědčilo a řidiče tu ergonomicky nic zásadně neobtěžuje. Kia k mému potěšení zůstává věrná nastavování teploty mechanickými ovladači a jednotlivá tlačítka jsou umístěna tak specificky, že je po chvíli za volantem nahmatáte i poslepu.

Paradoxně si po usednutí připadáte jako v běžném hatchbacku. Neumocňuje to jen s Riem totožný vzhled interiéru, ale i posaz – vysoko se opravdu nesedí. Řidič si tu udělá pohodlí stejně jako v Riu, takže jsem si se 176 centimetry našel ideální pozici za volantem a při usednutí dozadu měl v oblasti nohou ještě lehkou rezervu. Vzdušnější prostor pocítíte zejména nad hlavou, kde je posádce oproti Riu k dobru jeden centimetr. Zadní lavice tedy uspokojí i urostlé dospělé, na dlouhých trasách sem však raději usaďte maximálně dva.

obrázek [600 x 403]  

Sedmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému ukrývá jen to nejnutnější, ale i přes svou oblibu ke vší té moderně jsem zjistil, že mi tu vlastně nic nechybí. K čemu takový navigační systém (+12.000 Kč), když Stonic už v základu umí párování s chytrým telefonem prostřednictvím Android Auto či Apple CarPlay? Stačí vám k tomu jen nabíjecí kabel, který zasunete do USB zdířky na středové konzole a trocha mobilních dat, díky nimž se na obrazovce objeví mapové podklady i s cestou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Stonic 1.4 CVVT

Cena v základní výbavě: 369 980 Kč Cena v testované výbavě: 369 980 Kč

Základní výbava:15“ ocelová kola, dojezdová rezerva, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhová světla, tónovaná skla, podélné střešní ližiny, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken, dálkové centrální zamykání, 7“ dotyková obrazovka, Bluetooth, volant a hlavice řadicí páky v kůži, loketní opěrka mezi předními sedadly, AUX vpředu, USB vpředu i vzadu, nabíječka pro druhou řadu, asistent rozjezdu do kopce

Výbava testovaného vozu:základní

General Electric po více jak sto letech vypadne z předního akciového indexu Dow Jones General Electric po více jak sto letech vypadne z předního akciového indexu Dow Jones

Průmyslový konglomerát General Electric po více než sto…

Další změny. Ministr Milek odvolal šéfa budějovického výstaviště Další změny. Ministr Milek odvolal šéfa budějovického výstaviště

Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, jehož…

Bod zlomu? Objem nových hypoték klesl poprvé za devět let Bod zlomu? Objem nových hypoték klesl poprvé za devět let

Průměrná úroková sazba hypoték letos v květnu zůstala na…

Zápisník Jana Pavce: Babiš a Agrofert Zápisník Jana Pavce: Babiš a Agrofert

Tituly z vydavatelství Mafra, které má premiér Andrej…

 

Štítky Kia Testy Crossover

Technické údaje
Motor Kia Stonic 1.4 CVVT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1398
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 133 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 172
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7 / 4.6 / 5.5
Emise CO2:125
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 332 / 1135
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1160 / 525
Rozměr pneu:185/65 R15 88H
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4140
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1520
d) rozvor (mm): 2580
e) rozchod vpředu (mm): 1537
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Stonic 1.4 CVVT – Stylař s pohodovou…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít

Po internetu už před časem kolovalo několik špionážních…

 



Euro NCAP 2017: Kia Stonic – Tři nebo pět hvězd? Záleží na výbavě Euro NCAP 2017: Kia Stonic – Tři nebo pět hvězd? Záleží na výbavě

Kia Stonic získala od organizace Euro NCAP prakticky…

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV…

 



 
Nová Audi A1 je stvořena pro digitální svět. Už jsme v ní seděli

Nová Audi A1 je stvořena pro digitální svět. Už jsme v ní seděli

Dnes 07:46

Nejmenší hatchback se čtyřmi kruhy ve znaku se představuje. Má dynamické proporce i odvážný design. Technika je ale poměrně standardní.




Blesk.cz

Rockeři z Iron Maiden rozproudí Prahu: Víme, které písně zazní!

Rockeři z Iron Maiden rozproudí Prahu: Víme, které…

Praha na začátku léta zažívá vyloženě smršť vystoupení hudebních legend. Tu odstartoval před polovinou června…

Svatba rozmazlené dcery miliardáře stála 300 milionů! Podívejte!

Svatba rozmazlené dcery miliardáře stála 300…

Svatba je výjimečnou událostí v životě, tak proč do toho nevrazit co nejvíc peněz? Zvlášť když jste ruský…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Legenda Arsenalu Wilshere byl na pohovoru u nového kouče. A v klubu skončí...

Legenda Arsenalu Wilshere byl na pohovoru u nového…

Záložník Jack Wilshere po vypršení smlouvy na konci června opustí Arsenal, kde působil od roku 2001. Z jeho…

 

Reflex.cz

Spojené státy odcházejí z Rady OSN pro lidská práva. Rada si prý z lidských práv tropí posměch

Spojené státy odcházejí z Rady OSN pro lidská práva.…

Spojené státy dnes oficiálně oznámily, že odcházejí z Rady OSN pro lidská práva (UNHRC). Tento orgán, který má…

Kondomy už jsou i veganské a bezlepkové. Prospěje to ale někomu?

Kondomy už jsou i veganské a bezlepkové. Prospěje to…

Krom toho, že veganský trend notně poznamenal gastronomii a že není problém sehnat v drogerii šampón se značkou…