Test Auto.cz

BMW 340i – Vzpomínka na E46

23.12. 2015
Verdikt
 

BMW 3 řady F30 prošlo v první polovině letošního roku modernizací. Navenek moc viditelná není, zahrnuje však úplně nové motory. Vyzkoušeli jsme nejsilnější zadokolku s výkonem 240 kW a dynamickými parametry na úrovni M3 E46.

Letos v září oslavilo BMW 3 čtyřicet let od představení na frankfurtském autosalonu (tehdy šlo o řadu E21) a v současnosti prodávaná šestá generace si na oslavu nadělila relativně nenápadný facelift. Mohla si to dovolit – u nás se sice prodává již od února 2012, ale za tu dobu nestihla zestárnout snad o jediný den. Tým nizozemského designéra Adriana van Hooydonka zkrátka odvedl sakra dobrou práci a vtisknul zástupci segmentu luxusní střední třídy pořádnou dávku nadčasové sportovnosti.

Drobné změny vzhledu a pár technických novinek nejsou ale ničím ve srovnání s revolucí, kterou prošla motorová paleta. Všechny benzinové a čtyřválcové vznětové agregáty totiž patří ke zcela nové modulární rodině BMW EfficientDynamics a v příštím roce přibude také plug-in hybrid 330e s kombinovaným výkonem 185 kW a spotřebou 2,1 l/100 km. Pro první redakční test modernizované „trojky“ jsme zvolili nejvýkonnější verzi základní nabídky – řadový šestiválec 340i, který nahrazuje zaběhnutou 335i. Má však o 15 kW vyšší výkon, nižší spotřebu a svým lineárním charakterem připomíná fantastickou třílitrovou atmosféru 330i z řady E46.

Video

Zas ta stejná písnička

Nic, absolutně nic… Něco takového mi prolétlo hlavou, když jsem se snažil najít designové změny spojené s faceliftem a pro porovnání nakonec nahlédnul do dřívějšího testu podobně střižené verze s paketem M Sport. Nárazníky a prahové nástavce zůstaly beze změny a jediné poznávací znamení představuje lehce odlišná grafika předních a zadních světel. BMW se nepouštělo do žádných větších akcí a zachovalo charakteristický světelný podpis, subjektivně je ale karoserie o něco rozkročenější a dravější. Stále si však zachovává pořádný odstup od stylingu nejnovější M3 – ta se totiž s ničím nepárá a působí, jako by vám chtěla okamžitě skočit po krku.

Dokonce ani uvnitř se výraznějších změn nedočkáme. Stejně jako u dalších modernizovaných či zcela nových BMW prošel evolucí sdružený ovladač iDrive pro ovládání infotainmentu, který díky dotykové horní ploše výrazně usnadňuje práci s navigačním systémem. Adresu zvolené destinace nyní můžete jednoduše napsat prstem, a pokud budete při jízdě pozorní, zjistíte, že vůz upravuje činnost automatické převodovky v závislosti na zvolené trati. Osmistupňová skříň od ZF „ví“ o křižovatkách, kruhových objezdech či rychlostních omezeních a lépe pracuje s režimem „plachtění“ (vyřazováním do neutrálu po uvolnění plynu). Navigace samotná se navíc umí přizpůsobit vašim potřebám – pokud se totiž opakovaně odkloníte od předem vypočtené trasy, systém si volbu zapamatuje a později s ní bude automaticky počítat.

BMW 320d – Naftová stálice

Trojková řada nikdy nebyla vzorem dokonalého vnitřního prostoru, v segmentu luxusních modelů střední třídy se však aktuálně vymyká snad jenom výrazně vzdušnější Audi A4. Tuto poznámku ovšem neberte jako zápor – mnichovský sedan sice rezervy v podélném a příčném směru pro 190 centimetrů vysokého řidiče nenabízí, to je ale z mého pohledu součástí charakteru. Kokpit nepůsobí přehnaně nafouknutě, ale naopak příjemně kompaktně, vše máte hezky na dosah rukou a lepší pozici za volantem byste hledali jen těžko. Sedíte hodně nízko, s volantem můžete manipulovat ve skutečně širokém rozsahu, a okamžitě získáte pocit dokonalého semknutí se strojem.

obrázek [600 x 269]

Je potom zcela jedno, v jakém provedení interiér je, protože ani sebevětší bariéra z kvalitní jemné kůže nedovolí ztratit byť jedinou informaci, kterou auto nabízí. Když už jsme ale u čalounění, vybírejte s rozvahou a myslete na budoucnost – bílé provedení Merino z programu BMW Individual (stojí 74.776 Kč) je sice nádherné a stydět by se za něj nemusel ani Rolls-Royce, neustále jej však musíte čistit. Naprosto stejné je to s přístrojovou deskou (konkrétně její spodní částí) nebo výplněmi dveří. Mimořádně obezřetní navíc musíte být i při nastupování dozadu. Manipulační prostor totiž není nekonečný a přední sedadla lze, v tomto případě naneštěstí, spustit tak nízko, že si pod ně schováte chodidla pouze s vypětím všech sil. Každý kontakt špinavé podrážky s čalouněním bez nadsázky obrečíte…

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 340i

Základní výbava:Šest airbagů, litá 17“ kola, BMW E-Call – systém automatického nouzového volání, nemetalický lak, dojezdové pneumatiky runflat, látkové čalounění, manuální šestistupňová převodovka, stop-start, tempomat s brzdnou funkcí, adaptivní diodové světlomety, automatické přepínání dálkových světel, dělené zadní opěradlo v poměru 40:20:40, bezklíčové startování, rádio BMW Professional, odkládací paket, zadní parkovací asistent a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza Melbourne Red (+23.764 Kč), čalounění sedadel BMW Individual Merino s rozšířením Opal White/Black (+74.776 Kč), sportovní automatická převodovka (62.738 Kč), komfortní přístupový systém (+15.756 Kč), zadní kamera (11.206 Kč), zatmavená okna (+10.426 Kč), zpětná zrcátka s automatickým tlumením odrazivosti (+9.880 Kč), elektrické nastavení předních sedadel, u řidiče s pamětí (+29.380 Kč), vyhřívaná přední sedadla (+9.880 Kč), aktivní ochrana (9.334 Kč), Drivin Assistant (+13.884 Kč), Head-up displej (+22.152 Kč), HiFi systém (10.426 Kč), adaptivní M podvozek (+18.954 Kč), přední a zadní parkovací asistent (+5.330 Kč), interiérové lišty BMW Individual Piano Finish Black (14.403 Kč), Speed limit Info – ukazatel povolené rychlosti (+8.554 Kč), kožená přístrojová deska BMW Individal Merino (+33.384 Kč), BMW ConnectedDrive Plus (63.544 Kč), navigace BMW Professional (+20.020 Kč).

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
Technické údaje
Motor BMW 340i
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 250 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1380 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.3 / 5.3 / 6.5
Emise CO2:152
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1605 / 560
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4633
b) šířka (mm): 1811
c) výška (mm): 1429
d) rozvor (mm): 2810
e) rozchod vpředu (mm): 1531
f) rozchod vzadu (mm): 1572
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 960 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 865
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW 340i – Vzpomínka na E46







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Zlaté ruské ručičky aneb Jak udělat z vraku BMW funglovku Zlaté ruské ručičky aneb Jak udělat z vraku BMW funglovku

Nevěřili byste, jak moc poničené auto se dá ještě…

Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory

S prodeji liftbacku střední třídy je BMW zatím spokojeno.…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano není tak špatné, ale měli jsme ho přehrát, uznal střelec Bakoš

Lugano není tak špatné, ale měli jsme ho přehrát,…

PŘÍMO Z LUCERNU | Šest bodů z dvojzápasu s Luganem. Tudy měla vést cesta Viktorie Plzeň ze základní skupiny…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…