Test Auto.cz

BMW 340i – Vzpomínka na E46

23.12. 2015
Verdikt
 

BMW 3 řady F30 prošlo v první polovině letošního roku modernizací. Navenek moc viditelná není, zahrnuje však úplně nové motory. Vyzkoušeli jsme nejsilnější zadokolku s výkonem 240 kW a dynamickými parametry na úrovni M3 E46.

Letos v září oslavilo BMW 3 čtyřicet let od představení na frankfurtském autosalonu (tehdy šlo o řadu E21) a v současnosti prodávaná šestá generace si na oslavu nadělila relativně nenápadný facelift. Mohla si to dovolit – u nás se sice prodává již od února 2012, ale za tu dobu nestihla zestárnout snad o jediný den. Tým nizozemského designéra Adriana van Hooydonka zkrátka odvedl sakra dobrou práci a vtisknul zástupci segmentu luxusní střední třídy pořádnou dávku nadčasové sportovnosti.

Drobné změny vzhledu a pár technických novinek nejsou ale ničím ve srovnání s revolucí, kterou prošla motorová paleta. Všechny benzinové a čtyřválcové vznětové agregáty totiž patří ke zcela nové modulární rodině BMW EfficientDynamics a v příštím roce přibude také plug-in hybrid 330e s kombinovaným výkonem 185 kW a spotřebou 2,1 l/100 km. Pro první redakční test modernizované „trojky“ jsme zvolili nejvýkonnější verzi základní nabídky – řadový šestiválec 340i, který nahrazuje zaběhnutou 335i. Má však o 15 kW vyšší výkon, nižší spotřebu a svým lineárním charakterem připomíná fantastickou třílitrovou atmosféru 330i z řady E46.

Video

Zas ta stejná písnička

Nic, absolutně nic… Něco takového mi prolétlo hlavou, když jsem se snažil najít designové změny spojené s faceliftem a pro porovnání nakonec nahlédnul do dřívějšího testu podobně střižené verze s paketem M Sport. Nárazníky a prahové nástavce zůstaly beze změny a jediné poznávací znamení představuje lehce odlišná grafika předních a zadních světel. BMW se nepouštělo do žádných větších akcí a zachovalo charakteristický světelný podpis, subjektivně je ale karoserie o něco rozkročenější a dravější. Stále si však zachovává pořádný odstup od stylingu nejnovější M3 – ta se totiž s ničím nepárá a působí, jako by vám chtěla okamžitě skočit po krku.

Dokonce ani uvnitř se výraznějších změn nedočkáme. Stejně jako u dalších modernizovaných či zcela nových BMW prošel evolucí sdružený ovladač iDrive pro ovládání infotainmentu, který díky dotykové horní ploše výrazně usnadňuje práci s navigačním systémem. Adresu zvolené destinace nyní můžete jednoduše napsat prstem, a pokud budete při jízdě pozorní, zjistíte, že vůz upravuje činnost automatické převodovky v závislosti na zvolené trati. Osmistupňová skříň od ZF „ví“ o křižovatkách, kruhových objezdech či rychlostních omezeních a lépe pracuje s režimem „plachtění“ (vyřazováním do neutrálu po uvolnění plynu). Navigace samotná se navíc umí přizpůsobit vašim potřebám – pokud se totiž opakovaně odkloníte od předem vypočtené trasy, systém si volbu zapamatuje a později s ní bude automaticky počítat.

BMW 320d – Naftová stálice

Trojková řada nikdy nebyla vzorem dokonalého vnitřního prostoru, v segmentu luxusních modelů střední třídy se však aktuálně vymyká snad jenom výrazně vzdušnější Audi A4. Tuto poznámku ovšem neberte jako zápor – mnichovský sedan sice rezervy v podélném a příčném směru pro 190 centimetrů vysokého řidiče nenabízí, to je ale z mého pohledu součástí charakteru. Kokpit nepůsobí přehnaně nafouknutě, ale naopak příjemně kompaktně, vše máte hezky na dosah rukou a lepší pozici za volantem byste hledali jen těžko. Sedíte hodně nízko, s volantem můžete manipulovat ve skutečně širokém rozsahu, a okamžitě získáte pocit dokonalého semknutí se strojem.

obrázek [600 x 269]

Je potom zcela jedno, v jakém provedení interiér je, protože ani sebevětší bariéra z kvalitní jemné kůže nedovolí ztratit byť jedinou informaci, kterou auto nabízí. Když už jsme ale u čalounění, vybírejte s rozvahou a myslete na budoucnost – bílé provedení Merino z programu BMW Individual (stojí 74.776 Kč) je sice nádherné a stydět by se za něj nemusel ani Rolls-Royce, neustále jej však musíte čistit. Naprosto stejné je to s přístrojovou deskou (konkrétně její spodní částí) nebo výplněmi dveří. Mimořádně obezřetní navíc musíte být i při nastupování dozadu. Manipulační prostor totiž není nekonečný a přední sedadla lze, v tomto případě naneštěstí, spustit tak nízko, že si pod ně schováte chodidla pouze s vypětím všech sil. Každý kontakt špinavé podrážky s čalouněním bez nadsázky obrečíte…

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 340i

Základní výbava:Šest airbagů, litá 17“ kola, BMW E-Call – systém automatického nouzového volání, nemetalický lak, dojezdové pneumatiky runflat, látkové čalounění, manuální šestistupňová převodovka, stop-start, tempomat s brzdnou funkcí, adaptivní diodové světlomety, automatické přepínání dálkových světel, dělené zadní opěradlo v poměru 40:20:40, bezklíčové startování, rádio BMW Professional, odkládací paket, zadní parkovací asistent a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza Melbourne Red (+23.764 Kč), čalounění sedadel BMW Individual Merino s rozšířením Opal White/Black (+74.776 Kč), sportovní automatická převodovka (62.738 Kč), komfortní přístupový systém (+15.756 Kč), zadní kamera (11.206 Kč), zatmavená okna (+10.426 Kč), zpětná zrcátka s automatickým tlumením odrazivosti (+9.880 Kč), elektrické nastavení předních sedadel, u řidiče s pamětí (+29.380 Kč), vyhřívaná přední sedadla (+9.880 Kč), aktivní ochrana (9.334 Kč), Drivin Assistant (+13.884 Kč), Head-up displej (+22.152 Kč), HiFi systém (10.426 Kč), adaptivní M podvozek (+18.954 Kč), přední a zadní parkovací asistent (+5.330 Kč), interiérové lišty BMW Individual Piano Finish Black (14.403 Kč), Speed limit Info – ukazatel povolené rychlosti (+8.554 Kč), kožená přístrojová deska BMW Individal Merino (+33.384 Kč), BMW ConnectedDrive Plus (63.544 Kč), navigace BMW Professional (+20.020 Kč).

Čínské konglomeráty CEFC a CITIC v Evropě vytvoří společný podnik, tvrdí Mynář Čínské konglomeráty CEFC a CITIC v Evropě vytvoří společný podnik, tvrdí Mynář

Zástupci čínských společností CITIC Group a CEFC Europe…

Bývalý šéf Zelených Stropnický přerušuje politickou kariéru Bývalý šéf Zelených Stropnický přerušuje politickou kariéru

Bývalý předseda Zelených a pražský zastupitel Matěj…

Křetínský jedná ve Francii o koupi dalšího známého magazínu, má zájem o Marianne Křetínský jedná ve Francii o koupi dalšího známého magazínu, má zájem o Marianne

Společnost Czech Media Invest (CMI), kterou spoluvlastní…

V Dukovanech střídá jedna odstávka druhou V Dukovanech střídá jedna odstávka druhou

Neplánovaná odstávka čtvrtého bloku Jaderné elektrárny…

 
Technické údaje
Motor BMW 340i
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 250 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1380 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.3 / 5.3 / 6.5
Emise CO2:152
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1605 / 560
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4633
b) šířka (mm): 1811
c) výška (mm): 1429
d) rozvor (mm): 2810
e) rozchod vpředu (mm): 1531
f) rozchod vzadu (mm): 1572
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 960 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 865
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW 340i – Vzpomínka na E46







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 



Zlaté ruské ručičky aneb Jak udělat z vraku BMW funglovku Zlaté ruské ručičky aneb Jak udělat z vraku BMW funglovku

Nevěřili byste, jak moc poničené auto se dá ještě…

Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory

S prodeji liftbacku střední třídy je BMW zatím spokojeno.…

 



 
AMG Driving Academy: Na okruhu v Mostě jsme se učili řídit. S rychlými Mercedesy!

AMG Driving Academy: Na okruhu v Mostě jsme se učili řídit. S rychlými Mercedesy!

Dnes 12:59

Pokud se chcete naučit zvládnout své rychlé auto či vylepšit své jezdecké schopnosti, má pro vás Mercedes řešení. AMG Driving Academy!




Blesk.cz

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

Nepovedené vychloubání Victorie Beckham: Máš smutný život, zpražili ji fanoušci

Nepovedené vychloubání Victorie Beckham: Máš smutný…

Zpěvačka a módní ikona Victoria Beckham oslavila v úterý své 44. Narozeniny. Manžel David Beckham a jejich čtyři…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Beton vs. antuka. Drtivá změna a jasná nadvláda. Čím Nadal ničí soupeře?

Beton vs. antuka. Drtivá změna a jasná nadvláda. Čím…

Že je Nadal podstatně více nebezpečný na antuce než na tvrdém povrchu? To není u desetinásobného vítěze French…

 

Reflex.cz

Exkluzivně: Babiš souhlasí s přesunem ambasády v Izraeli do Jeruzaléma. Současný stav je podle něj absurdní

Exkluzivně: Babiš souhlasí s přesunem ambasády v…

Premiér Andrej Babiš zaslal organizátorům petice za přesun ambasády do hlavního města Izraele dopis, ve kterém…

Nová naděje v boji proti plastovému zamoření? Vědci omylem objevili enzym, který požírá plast

Nová naděje v boji proti plastovému zamoření? Vědci…

Vědci objevili přirozeně vyskytující se enzym, který si pochutnává na plastech a který je schopen plasty…