Test Auto.cz

BMW 340i – Vzpomínka na E46

23.12. 2015
Verdikt
 

BMW 3 řady F30 prošlo v první polovině letošního roku modernizací. Navenek moc viditelná není, zahrnuje však úplně nové motory. Vyzkoušeli jsme nejsilnější zadokolku s výkonem 240 kW a dynamickými parametry na úrovni M3 E46.

Letos v září oslavilo BMW 3 čtyřicet let od představení na frankfurtském autosalonu (tehdy šlo o řadu E21) a v současnosti prodávaná šestá generace si na oslavu nadělila relativně nenápadný facelift. Mohla si to dovolit – u nás se sice prodává již od února 2012, ale za tu dobu nestihla zestárnout snad o jediný den. Tým nizozemského designéra Adriana van Hooydonka zkrátka odvedl sakra dobrou práci a vtisknul zástupci segmentu luxusní střední třídy pořádnou dávku nadčasové sportovnosti.

Drobné změny vzhledu a pár technických novinek nejsou ale ničím ve srovnání s revolucí, kterou prošla motorová paleta. Všechny benzinové a čtyřválcové vznětové agregáty totiž patří ke zcela nové modulární rodině BMW EfficientDynamics a v příštím roce přibude také plug-in hybrid 330e s kombinovaným výkonem 185 kW a spotřebou 2,1 l/100 km. Pro první redakční test modernizované „trojky“ jsme zvolili nejvýkonnější verzi základní nabídky – řadový šestiválec 340i, který nahrazuje zaběhnutou 335i. Má však o 15 kW vyšší výkon, nižší spotřebu a svým lineárním charakterem připomíná fantastickou třílitrovou atmosféru 330i z řady E46.

Video

Zas ta stejná písnička

Nic, absolutně nic… Něco takového mi prolétlo hlavou, když jsem se snažil najít designové změny spojené s faceliftem a pro porovnání nakonec nahlédnul do dřívějšího testu podobně střižené verze s paketem M Sport. Nárazníky a prahové nástavce zůstaly beze změny a jediné poznávací znamení představuje lehce odlišná grafika předních a zadních světel. BMW se nepouštělo do žádných větších akcí a zachovalo charakteristický světelný podpis, subjektivně je ale karoserie o něco rozkročenější a dravější. Stále si však zachovává pořádný odstup od stylingu nejnovější M3 – ta se totiž s ničím nepárá a působí, jako by vám chtěla okamžitě skočit po krku.

Dokonce ani uvnitř se výraznějších změn nedočkáme. Stejně jako u dalších modernizovaných či zcela nových BMW prošel evolucí sdružený ovladač iDrive pro ovládání infotainmentu, který díky dotykové horní ploše výrazně usnadňuje práci s navigačním systémem. Adresu zvolené destinace nyní můžete jednoduše napsat prstem, a pokud budete při jízdě pozorní, zjistíte, že vůz upravuje činnost automatické převodovky v závislosti na zvolené trati. Osmistupňová skříň od ZF „ví“ o křižovatkách, kruhových objezdech či rychlostních omezeních a lépe pracuje s režimem „plachtění“ (vyřazováním do neutrálu po uvolnění plynu). Navigace samotná se navíc umí přizpůsobit vašim potřebám – pokud se totiž opakovaně odkloníte od předem vypočtené trasy, systém si volbu zapamatuje a později s ní bude automaticky počítat.

BMW 320d – Naftová stálice

Trojková řada nikdy nebyla vzorem dokonalého vnitřního prostoru, v segmentu luxusních modelů střední třídy se však aktuálně vymyká snad jenom výrazně vzdušnější Audi A4. Tuto poznámku ovšem neberte jako zápor – mnichovský sedan sice rezervy v podélném a příčném směru pro 190 centimetrů vysokého řidiče nenabízí, to je ale z mého pohledu součástí charakteru. Kokpit nepůsobí přehnaně nafouknutě, ale naopak příjemně kompaktně, vše máte hezky na dosah rukou a lepší pozici za volantem byste hledali jen těžko. Sedíte hodně nízko, s volantem můžete manipulovat ve skutečně širokém rozsahu, a okamžitě získáte pocit dokonalého semknutí se strojem.

obrázek [600 x 269]

Je potom zcela jedno, v jakém provedení interiér je, protože ani sebevětší bariéra z kvalitní jemné kůže nedovolí ztratit byť jedinou informaci, kterou auto nabízí. Když už jsme ale u čalounění, vybírejte s rozvahou a myslete na budoucnost – bílé provedení Merino z programu BMW Individual (stojí 74.776 Kč) je sice nádherné a stydět by se za něj nemusel ani Rolls-Royce, neustále jej však musíte čistit. Naprosto stejné je to s přístrojovou deskou (konkrétně její spodní částí) nebo výplněmi dveří. Mimořádně obezřetní navíc musíte být i při nastupování dozadu. Manipulační prostor totiž není nekonečný a přední sedadla lze, v tomto případě naneštěstí, spustit tak nízko, že si pod ně schováte chodidla pouze s vypětím všech sil. Každý kontakt špinavé podrážky s čalouněním bez nadsázky obrečíte…

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 340i

Základní výbava:Šest airbagů, litá 17“ kola, BMW E-Call – systém automatického nouzového volání, nemetalický lak, dojezdové pneumatiky runflat, látkové čalounění, manuální šestistupňová převodovka, stop-start, tempomat s brzdnou funkcí, adaptivní diodové světlomety, automatické přepínání dálkových světel, dělené zadní opěradlo v poměru 40:20:40, bezklíčové startování, rádio BMW Professional, odkládací paket, zadní parkovací asistent a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza Melbourne Red (+23.764 Kč), čalounění sedadel BMW Individual Merino s rozšířením Opal White/Black (+74.776 Kč), sportovní automatická převodovka (62.738 Kč), komfortní přístupový systém (+15.756 Kč), zadní kamera (11.206 Kč), zatmavená okna (+10.426 Kč), zpětná zrcátka s automatickým tlumením odrazivosti (+9.880 Kč), elektrické nastavení předních sedadel, u řidiče s pamětí (+29.380 Kč), vyhřívaná přední sedadla (+9.880 Kč), aktivní ochrana (9.334 Kč), Drivin Assistant (+13.884 Kč), Head-up displej (+22.152 Kč), HiFi systém (10.426 Kč), adaptivní M podvozek (+18.954 Kč), přední a zadní parkovací asistent (+5.330 Kč), interiérové lišty BMW Individual Piano Finish Black (14.403 Kč), Speed limit Info – ukazatel povolené rychlosti (+8.554 Kč), kožená přístrojová deska BMW Individal Merino (+33.384 Kč), BMW ConnectedDrive Plus (63.544 Kč), navigace BMW Professional (+20.020 Kč).

Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Technické údaje
Motor BMW 340i
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 250 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1380 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.3 / 5.3 / 6.5
Emise CO2:152
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1605 / 560
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4633
b) šířka (mm): 1811
c) výška (mm): 1429
d) rozvor (mm): 2810
e) rozchod vpředu (mm): 1531
f) rozchod vzadu (mm): 1572
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 960 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 865
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW 340i – Vzpomínka na E46







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Zlaté ruské ručičky aneb Jak udělat z vraku BMW funglovku Zlaté ruské ručičky aneb Jak udělat z vraku BMW funglovku

Nevěřili byste, jak moc poničené auto se dá ještě…

Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory

S prodeji liftbacku střední třídy je BMW zatím spokojeno.…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…