Test Auto.cz

BMW X2 xDrive20d M Sport X – Chci být sportovec!

23.1. 2019
Verdikt
 

BMW v posledních letech hledá všechny možné díry na trhu. Jednu takovou se snaží „ucpat“ i svým nejmenším crossoverem – modelem X2.

Až budete mít chvilku, schválně se podívejte na internetové stránky BMW a na počet modelových řad, které aktuálně nabízí. Pokud zahrneme i dva elektrifikované modely z rodiny i, napočítáme osm řad (z nichž většina má několik karosářských verzí, přičemž některé jsou velice odlišné, například řady 2 Coupé a 2 Gran Tourer se velmi liší i koncepcí), sedm vozů v partě SUV s označením X a také roadster Z4. To už je slušný počet.

X2 přitom patří k těm nejmladším „bavorákům“. Cílí na zákazníky, kteří touží po kompaktním prémiovém crossoveru, ale nechtějí obyčejné a usedlé SUV s konvenčními tvary. Raději by doma parkovali něco atraktivnějšího, sportovnějšího.

TEST 2018: BMW X2 xDrive25d vs. Jaguar E-Pace D180 – Baby nebude sedět v koutě

Tím se dostáváme k tomu, kam v nabídce BMW novou X2 zařadit. Leccos napoví samozřejmě už označení, jehož logika je stejná jako u ostatních SUV značky. Takže zatímco X5 má sportovnější ekvivalent v podobě X6, X3 v modelu X4, tak X2 má být stylovější alternativou k X1.

A pravdou je, že i když obě auta sdílejí platformu se stejným rozvorem náprav (2760 mm), nespletete si je. X2 opravdu vypadá sportovněji, připomíná spíš přifouklý hatchback než tradiční SUV. Design oživuje také několik zajímavých detailů, například netradičně tvarované ledvinky, výrazné mlhovky, úzká boční okna či svalnaté boky.

Testované auto bylo navíc vybaveno M Sport X exteriérovým paketem, který přidává stříbrné a šedé doplňky. Všimněte si také velkých koncovek výfuku. Mají průměr devět centimetrů, tedy stejný jako u X6 M. Akorát, že v našem případě vykukují z vozu s naftovým čtyřválcem.

Ještě jeden detail asi stojí za vypíchnutí, určitě jste si ho už všimli sami – X2 dostala loga BMW na C-sloupcích. Jde o odkaz na legendární kousky 2000 CS a 3.0 CSL.

O blízké příbuznosti s X1 už byla řeč, sluší se ale doplnit ještě srovnání velikosti. X2 je o něco menší, konkrétně je o 79 milimetrů kratší (měří 4360 milimetrů) a o 72 milimetrů nižší.

Klasika od BMW

Menší rozměry společně s odlišnými proporcemi, které více než na praktičnost kladou důraz na sportovní postoj, znamenají v porovnání s X1 také drobné zhoršení prostornosti interiéru. Ale opravdu jen drobné. V podélném směru jsou kabiny obou vozů srovnatelné, takže i v X2 je vzadu dostatek místa na nohy. Rozdíl však zaznamenají cestující vyšších postav (zhruba od 190 centimetrů), ti už mohou hlavou leštit stropnici. Na vině je svažující se střecha.

Jinak je ale nejmenší crossover od BMW dostatečně prostorný, i čtyřčlenná dospělá posádka se uvnitř bude cítit dobře. Ve třech bych už vzadu sedět nechtěl, ale to je v tomhle segmentu naprosto normální.

Sportovnější tvary způsobily ve srovnání s X1 také menší kufr. Ten má základní objem 470 litrů (v X1 má 505 litrů) a v komparaci se svým nejbližším příbuzným ztrácí v délce podlahy i hloubce prostoru. Zajímavé je, že X2 má také o sedm centimetrů výš nákladovou hranu – je 77 cm nad zemí. Po sklopení opěradel zadních sedadel přepravní kapacita vzroste na 1355 litrů.

obrázek [600 x 403]  

Pojetí a zpracování interiéru se neliší od toho, co od BMW už známe a co od něj očekáváme. Tohle je pořád starý dobrý bavorák se středovým panelem natočeným k řidiči. Panel má navíc fyzické ovladače, což je podle mě stále nepřekonaný způsob ovládání, a jeho horní část patří médiím, spodní klimatizaci.

Na vrchu palubní desky pak ční dotyková obrazovka infotainmentu, na níž ale nemusíte ani sáhnout. Systém se dá totiž obsluhovat i ovladači ze středové konzole – a podle mě je i tohle dobře, snaha trefit se prstem na zvolený kus displeje prostě odvádí pozornost od řízení víc než manipulace s ovládacími prvky umístěnými hezky po ruce mezi sedadly.

Vyzdvihnout musím i samotný systém iDrive, který sice při první zkušenosti možná působí složitě, ale brzy si na něj zvyknete. Jeho prostředí fakt dává smysl.

Líbí se mi také, že v době, kdy některé automobilky vymýšlejí novoty pro novoty, asi aby se odlišily, BMW se drží svého. Například volant má dokonale tlustý věnec, a hlavně je jednoduše kulatý. Nebo se podívejte na přístrojový štít. Využívá sice digitální technologie, ale nepřehání to, budíky jsou zpracované vkusně minimalisticky a jsou dokonale přehledné a čitelné.

Testované auto bylo vybaveno sportovními sedadly, v nichž se sedí skvěle. Díky velkému rozsahu nastavení navíc můžete za volantem zaujmout sportovnější polohu, než byste u crossoveru čekali.

Uvnitř X2 tak není mnoho věcí, které by se daly kritizovat. Použité materiály jsou příjemné na dotek, zpracování je výtečné, ovladače máte hezky po ruce. Výtku zaslouží snad jen horší výhled šikmo vzad, to je daň za design zadních partií.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X2 xDrive20d M Sport X

Cena v základní výbavě: 1 275 300 Kč Cena v testované výbavě: 1 518 638 Kč

Základní výbava:Multifunkční volant, bezpečnostní šrouby kol, ukazatel tlaku v pneumatikách, velurové koberečky, přední loketní opěrka, odkládací paket, BMW Emergency Call (automatické/manuální volání v případě nouze), Teleservices, ConnectedDrive Services - přístup na BMW Online portál a integrace aplikací, černá vnější zrcátka, dojezdové pneumatiky Runflat, M sportovní řízení, automatické ovládání dveří zavazadlového prostoru, Sportovní sedadla řidiče a spolujezdce, vnitřní obložení Aluminium Hexagon Anthracite, vysokotlaké ostřikovače světlometů, automatická klimatizace, systém pro automatické udržování rychlosti s brzdnou funkcí, světelný paket, LED mlhová světla, LED světlomety s rozšířenými funkcemi, parkovací asistent pro samočinné parkování, M sportovní podvozek, M sportovní kožený volant, M Sport X exteriérový paket, BMW Individual černé vysoce lesklé okenní lišty, BMW Individual čalounění stropu v barvě antracitu, česká jazyková verze, manuál a servisní knížka v ČJ, komfortní přístupový systém, nastavení sedadel, elektrické s pamětí pro sedadlo řidiče, elektricky nastavitelné bederní opěrky vpředu, vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce, alarm, BMW Head-Up Display, Real Time Traffic Information (informace o hustotě provozu), Concierge Services (telefonický informační servis), Remote Services (dálkové ovládání vybraných funkcí vozu mobilem), příprava pro mobilní telefon s rozhraním Bluetooth včetně bezdrátového dobíjení, navigační systém Plus, WiFi hotspot, paket vnějších zrcátek, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým tlumením odrazivosti, Driving Assistant, Service Inclusive - 5 let / 100 000 km

Výbava testovaného vozu:Metalický lak "Sunset Orange" (18.980 Kč), palivová nádrž se zvětšeným objemem 1.352 Kč),sportovní automatická převodovka 4.056 Kč, zadní kamera Kč 10.842 Kč, protisluneční ochrana oken (9.490 Kč), kotvicí body pro dětskou sedačku Isofix (2.444 Kč), CD přehrávač (2.704 Kč), HiFi systém (7.852 Kč), 20palcová M kola z lehké slitiny Double-spoke 717 M, Runflat, Orbit Grey (23.036 Kč), přední a zadní parkovací asistent (9.490 Kč), paket Business Class (36.426 Kč), paket ConnectedDrive Plus (17.420 Kč), paket Innovation (80.288 Kč), paket zrcátek (9.958 Kč)

Zápisník Jana Pavce: Brutální láska Zápisník Jana Pavce: Brutální láska

I ty sebeošklivější stavby si vždycky nakonec najdou své…

Metro D se Praze prodraží téměř o polovinu Metro D se Praze prodraží téměř o polovinu

Do klíčové dopravní stavby bude muset pražský magistrát…

Bohemia Energy prosazuje větší ochranu spotřebitelů Bohemia Energy prosazuje větší ochranu spotřebitelů

Etický kodex podle doporučení Energetického regulačního…

 

Štítky BMW Testy Crossover

Technické údaje
Motor BMW X2 xDrive20d M Sport X
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 221
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 4.3 / 4.6
Emise CO2:121
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 470 / 1355
Objem nádrže (l):51
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1675 / -
Rozměr pneu:225/40 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4360
b) šířka (mm): 1824
c) výška (mm): 1526
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1563
f) rozchod vzadu (mm): 1562
 

Přidat názorDiskuse: BMW X2 xDrive20d M Sport X – Chci být sportovec!






Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Ještě před oficiální premiérou v Ženevě nám SsangYong…

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu? Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom…

 



BMW X2 M35i se odhaluje světu. Má nejvýkonnější čtyřválec v historii značky BMW X2 M35i se odhaluje světu. Má nejvýkonnější čtyřválec v historii značky

Mnichovští představují sportovní derivát crossoveru X2,…

BMW X2 xDrive25d vs. Jaguar E-Pace D180 – Baby nebude sedět v koutě BMW X2 xDrive25d vs. Jaguar E-Pace D180 – Baby nebude sedět v koutě

Českou nabídku nedávno rozšířila dvě malá SUV luxusních…

 



 
Kia v Ženevě rozšíří nabídku modelu Ceed. Tohle je první nákres crossoveru Xceed

Kia v Ženevě rozšíří nabídku modelu Ceed. Tohle je první nákres crossoveru Xceed

Včera

Modelová řada Ceed se ještě letos rozšíří o čtvrtou karosářskou verzi. Pětidveřový hatchback, kombi a shooting brake doplní crossover.




Blesk.cz

Smutná dohra Výměny manželek: Potrat kvůli stresu a stěhování!

Smutná dohra Výměny manželek: Potrat kvůli stresu a…

V premiérové Výměně manželek se představila rodina z Liberce, kterou tvoří Andrea (30), Arne (47), Roman (12),…

Pornoherečka Tarra White: Souložit před kamerou nebudu kvůli hrozbě HIV ještě měsíc

Pornoherečka Tarra White: Souložit před kamerou…

Je zvyklá souložit před kamerou ostošest, ale nyní má utrum. Česká pornoherečka Tarra White (31) alias Martina…

 

iSport.cz

Všechno na Gulaše! S pěti góly útočil na rekord: Takový zápas nepamatuji

Všechno na Gulaše! S pěti góly útočil na rekord:…

Všechno hrát na Guliho! Rozkazy na plzeňské střídačce v posledních minutách zněly jasně. V dohrávce 46. kola…

SESTŘIHY LM: Atlético porazilo Juventus 2:0, Schalke - City 2:3

SESTŘIHY LM: Atlético porazilo Juventus 2:0, Schalke…

Fotbalisté Atlétika Madrid v úvodním osmifinále Ligy mistrů porazili doma Juventus Turín 2:0 a sahají po postupu…

 

Reflex.cz

Proměny měny aneb 10 zajímavostí, které možná nevíte o našich bankovkách

Proměny měny aneb 10 zajímavostí, které možná nevíte…

Právě před sto lety začali naši předkové platit díky nezlomné vůli prvního československého ministra financí…

Daenerys Targaryen, královna s vizáží holčičky. Podívejte se na další role herecké hvězdy seriálu Hra o trůny

Daenerys Targaryen, královna s vizáží holčičky.…

Daenerys za bouře zrozená. Matka draků. Je jasné, že v poslední sérii seriálu hra o trůny sehraje blonďatá…