Až budete mít chvilku, schválně se podívejte na internetové stránky BMW a na počet modelových řad, které aktuálně nabízí. Pokud zahrneme i dva elektrifikované modely z rodiny i, napočítáme osm řad (z nichž většina má několik karosářských verzí, přičemž některé jsou velice odlišné, například řady 2 Coupé a 2 Gran Tourer se velmi liší i koncepcí), sedm vozů v partě SUV s označením X a také roadster Z4. To už je slušný počet.
X2 přitom patří k těm nejmladším „bavorákům“. Cílí na zákazníky, kteří touží po kompaktním prémiovém crossoveru, ale nechtějí obyčejné a usedlé SUV s konvenčními tvary. Raději by doma parkovali něco atraktivnějšího, sportovnějšího.
TEST 2018: BMW X2 xDrive25d vs. Jaguar E-Pace D180 – Baby nebude sedět v koutě
Tím se dostáváme k tomu, kam v nabídce BMW novou X2 zařadit. Leccos napoví samozřejmě už označení, jehož logika je stejná jako u ostatních SUV značky. Takže zatímco X5 má sportovnější ekvivalent v podobě X6, X3 v modelu X4, tak X2 má být stylovější alternativou k X1.
A pravdou je, že i když obě auta sdílejí platformu se stejným rozvorem náprav (2760 mm), nespletete si je. X2 opravdu vypadá sportovněji, připomíná spíš přifouklý hatchback než tradiční SUV. Design oživuje také několik zajímavých detailů, například netradičně tvarované ledvinky, výrazné mlhovky, úzká boční okna či svalnaté boky.
Testované auto bylo navíc vybaveno M Sport X exteriérovým paketem, který přidává stříbrné a šedé doplňky. Všimněte si také velkých koncovek výfuku. Mají průměr devět centimetrů, tedy stejný jako u X6 M. Akorát, že v našem případě vykukují z vozu s naftovým čtyřválcem.
Ještě jeden detail asi stojí za vypíchnutí, určitě jste si ho už všimli sami – X2 dostala loga BMW na C-sloupcích. Jde o odkaz na legendární kousky 2000 CS a 3.0 CSL.
O blízké příbuznosti s X1 už byla řeč, sluší se ale doplnit ještě srovnání velikosti. X2 je o něco menší, konkrétně je o 79 milimetrů kratší (měří 4360 milimetrů) a o 72 milimetrů nižší.
Klasika od BMW
Menší rozměry společně s odlišnými proporcemi, které více než na praktičnost kladou důraz na sportovní postoj, znamenají v porovnání s X1 také drobné zhoršení prostornosti interiéru. Ale opravdu jen drobné. V podélném směru jsou kabiny obou vozů srovnatelné, takže i v X2 je vzadu dostatek místa na nohy. Rozdíl však zaznamenají cestující vyšších postav (zhruba od 190 centimetrů), ti už mohou hlavou leštit stropnici. Na vině je svažující se střecha.
Jinak je ale nejmenší crossover od BMW dostatečně prostorný, i čtyřčlenná dospělá posádka se uvnitř bude cítit dobře. Ve třech bych už vzadu sedět nechtěl, ale to je v tomhle segmentu naprosto normální.
Sportovnější tvary způsobily ve srovnání s X1 také menší kufr. Ten má základní objem 470 litrů (v X1 má 505 litrů) a v komparaci se svým nejbližším příbuzným ztrácí v délce podlahy i hloubce prostoru. Zajímavé je, že X2 má také o sedm centimetrů výš nákladovou hranu – je 77 cm nad zemí. Po sklopení opěradel zadních sedadel přepravní kapacita vzroste na 1355 litrů.
Pojetí a zpracování interiéru se neliší od toho, co od BMW už známe a co od něj očekáváme. Tohle je pořád starý dobrý bavorák se středovým panelem natočeným k řidiči. Panel má navíc fyzické ovladače, což je podle mě stále nepřekonaný způsob ovládání, a jeho horní část patří médiím, spodní klimatizaci.
Na vrchu palubní desky pak ční dotyková obrazovka infotainmentu, na níž ale nemusíte ani sáhnout. Systém se dá totiž obsluhovat i ovladači ze středové konzole – a podle mě je i tohle dobře, snaha trefit se prstem na zvolený kus displeje prostě odvádí pozornost od řízení víc než manipulace s ovládacími prvky umístěnými hezky po ruce mezi sedadly.
Vyzdvihnout musím i samotný systém iDrive, který sice při první zkušenosti možná působí složitě, ale brzy si na něj zvyknete. Jeho prostředí fakt dává smysl.
Líbí se mi také, že v době, kdy některé automobilky vymýšlejí novoty pro novoty, asi aby se odlišily, BMW se drží svého. Například volant má dokonale tlustý věnec, a hlavně je jednoduše kulatý. Nebo se podívejte na přístrojový štít. Využívá sice digitální technologie, ale nepřehání to, budíky jsou zpracované vkusně minimalisticky a jsou dokonale přehledné a čitelné.
Testované auto bylo vybaveno sportovními sedadly, v nichž se sedí skvěle. Díky velkému rozsahu nastavení navíc můžete za volantem zaujmout sportovnější polohu, než byste u crossoveru čekali.
Uvnitř X2 tak není mnoho věcí, které by se daly kritizovat. Použité materiály jsou příjemné na dotek, zpracování je výtečné, ovladače máte hezky po ruce. Výtku zaslouží snad jen horší výhled šikmo vzad, to je daň za design zadních partií.
Design, interiér 1/3 Motor, jízdní vlastnosti Vrátit se zpět Pokračovat ve čtení
Zobrazit celý článek