Test Auto.cz

Dacia Dokker 1.5 dCi – Levná pracovní síla

10.6. 2013
Verdikt
 

Z marocké továrny Dacie přichází další novinka, bezkonkurenčně levný užitkový automobil Dokker.

Před rokem Dacia obsadila další segment, do prodeje se dostal Lodgy, nejlevnější sedmimístné auto na trhu. Nyní přichází něco ještě zajímavějšího, jeho příbuzný Dokker. Sice nabízí pouze pět míst (tedy pokud nezvolíte dvoumístnou skříňovou dodávku Dokker Van), ale podle konkrétní verze je o 10.000 až 20.000 levnější, má kratší karoserii, objemnější prostor pro zavazadla a na bocích praktické posuvné dveře.

Jak je u Dacie zvykem, základní cena je šokující. Takové auto vyjde na 199.900 korun, jestliže se spokojíte se základním motorem, posuvnými dveřmi jenom na jedné straně a výbava se omezí na čtyři airbagy a posilovač řízení. V praxi má smysl uvažovat až o nejvyšší výbavě Arctica, ta může být vaše od 244.900 Kč. Nechybí jí klimatizace, palubní počítač, mlhovky, elektrická okna a zrcátka nebo střešní ližiny. Za autorádio je potřeba připlatit, vyplatí se ale rovnou investovat 11.500 Kč do zařízení Media Nav – obsahuje rádio, navigaci, bluetooth a USB.

obrázek [600 x 304]  

Levný přitom není jenom základní motor, i příplatky za další pohonné jednotky patří k těm nejnižším na trhu. Za turbodieselový motor se připlácí 45.000 korun, oproti modernímu benzinovému turbomotoru 1.2 TCe je ale cenový rozdíl pouze desetitisícový. Silnější dCi, které jsme testovali my, stojí dalších 15 000 korun navíc.

Vnější design je jakousi syntézou Lodgy a první generace Loganu MCV. První více než inspirovala přední část vozu, liší se jenom detaily, jako například design nárazníku – a ten je u Dokkeru o kousek pohlednější než u Lodgy. Zadní část je zase tvarově i koncepčně odvozena od prvního rumunského kombi, a to včetně do stran otevíraných pátých dveří.

Citroën Berlingo XTR 1.6 HDi – O centimetr navíc

Interiér je shodný s Lodgy, což rozhodně není na škodu. Design je svěží a na nic si nehraje, přesto vypadá moderně. Funkční výbava i ergonomie jsou na obstojné úrovni. Dojem z dostatku odkládacích prostorů kazí jenom malé kapsy ve dveřích a minimalistické přihrádky na středovém tunelu. Díky zvýšené střeše se nad předními sedadly nachází odkládací police, jak bývá u dodávek zvykem.

obrázek [600 x 310]  

Přístup do druhé řady sedadel je ukázkově jednoduchý. Posuvné dveře mají přiměřeně dlouhý a královsky vysoký vstupní otvor. Vzadu se nacházejí tři rovnocenná místa, využití pěti pasažéry usnadňuje plochá podlaha. Bohužel některé „samozřejmosti“ jako výškově nastavitelný volant (podélně posouvat nelze) nebo dělená zadní sedadla jsou privilegiem až těch nejdražších verzí Dokkeru.

A právě manipulace s dělenými sedadly je největší slabinou vozu. Dacia se nepoučila z chyb Lodgy, a tak i v Dokkeru musíte vozit zadní řadu neustále s sebou. Bez nářadí nezbytného pro jejich poloodbornou demontáž totiž zůstávají přiklopená k opěradlům předních sedadel. Ne že by maximálně dosažitelných 3000 litrů nákladového prostoru bylo málo, ale dvoumístný Dokker Van uveze ještě o 300 litrů více, protože není okraden o 330 milimetrů ložné plochy.

obrázek [600 x 400]  

I v dalších věcech se šetřilo až příliš – kabinu „zdobí“ odhalené plechy, vodící kolejnice výškového nastavení pásů nemají zakrytování, auto není vybavené vnějším teploměrem a materiály při delším stání na slunci zaplní kabinu ne zrovna příjemným pachem… Naopak kapotu zvedá plynová vzpěra a vnitřní osvětlení je doplněné zpožďovačem, takže v některých oblastech je Dacia naopak nečekaně štědrá.

VW Caddy 2.0 TDI – Das dodávka

Turbodiesel 1.5 dCi je v testech na Auto.cz častým návštěvníkem, nedávno jsme ho testovali například v Dacii Sandero Stepway nebo Renaultu Captur. Stejný agregát dostanete i do Lodgy, Dokker se ale musí spokojit se slabší verzí o výkonu 66 kW. Překvapivě to ničemu nevadí, naopak ve srovnání s 79kW variantou řidiče netrápí turboefektem.

obrázek [600 x 365]  

Ve spojení s kratšími převody pětistupňového manuálu je naftová Dacia nečekaně živá a přesto stále úsporná. Při 130 km/h točí 2750 min-1 a vykazuje průměrnou spotřebu 6,0 l na 100 km. K automobilu jako je Dokker se ale hodí volnější tempo a pak se daří spotřebu spolehlivě držet mezi pěti a šesti litry, a to i v městském provozu.

Podvozek je shodný s Lodgy a i přes mírně upravené proporce karoserie nabízí stejné jízdní vlastnosti. Ovladatelnosti příliš nesvědčí nepřesné řízení, ale Dokker je navzdory vyšší karoserii stabilní v zatáčkách i v přímém směru. Napomáhá tomu mimo jiné dlouhý rozvor 2,81 metru. Komfort odpružení patří mezi dodávkami k průměru, kola Dokkeru neodskakují, jízdu jenom provází hluk náprav na rozbitém povrchu.

Dacia Dokker - srovnání s naftovou konkurencí
ModelDacia DokkerCitroën BerlingoFiat DobloPeugeot PartnerŠkoda Roomster
Motor1.5 dCi/66 kW1.6 HDi/68 kW1.6 JTD/66 kW1.6 HDi/68 kW1.6 TDI/66 kW
VýbavaArcticaSelectionPlusActive+Ambition Plus
Základní cena [Kč]304.900,-367.900,-384.900,-375.000,-428.800,-
Centrální zamykání s DOSSSSS
El. stahování oken vpředuSSSSS
Klimatizace manuálníSSSSS
Lak metalický12.500,-12.000,-11.800,-12.000,-10.100,-
Litá kola9.000,--5.400,-SS
Multimédia - Bluetooth11.500,-7.000,-8.500,-7.000,-9.600,-
Multimédia - navigace---*-
Palubní počítačSSSSS
Parkovací senzory6.000,-S8.500,-SS
Přední mlhovkySS4.400,-SS
Stabilizační systém8.000,-15.000,-SSS
Střešní ližinySS6.400,-S5.600,-
Cena při shodné výbavě [Kč]351.900,-401.900,-429.900,-394.000,-454.100,-
* integrovaná navigace za 20.000,- obsahuje i Bluetooth

Závěr je jednoduchý: Dokker jako takový je vzhledem ke svému zaměření povedeným automobilem. Jednoduchým, až na pár detailů dobře vymyšleným a levným na provoz. Přidejte k tomu pořizovací cenu, která je bezkonkurenční – tam, kde Dokker končí, ceníky mnoha konkurentů teprve začínají. Nejlevnější alternativou s turbodieselovým motorem je Peugeot Partner a i ten vychází ve srovnatelné výbavě téměř o 50.000 korun dráž.

obrázek [600 x 362]  

První cena vozu199.900 Kč (1.6 8V/61 kW Access)
První cena vozu s testovanou motorizací304.900 Kč (1.5 dCi/66 kW Arctica)
Základní cena testovaného vozu304.900 Kč (1.5 dCi/66 kW Arctica)
Cena testovaného vozu vč. příplatků351.800 Kč (1.5 dCi/66 kW Arctica)

Video

Plusy

  • Bezkonkurenčně nízká cena
  • Úsporný motor s adekvátním výkonem
  • Snadný přístup do interiéru
  • Výhled z automobilu

Minusy

  • Zadní sedadla nelze vyjmout
  • Některé „samozřejmosti“ za příplatek (autorádio, ESP)
  • Poměrně nepřesné řazení
  • Omezená paleta nabízených verzí
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Dacia Dokker 1.5 dCi

Základní výbava:Čtyři airbagy, manuální klimatizace, elektrické stahování předních oken, elektricky nastavitelná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, střešní ližiny, boční posuvné dveře na obou stranách, krycí roletka zavazadlového prostoru, přední mlhovky, palubní počítač a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+12.500,-), litá kola (+9.000,-), stabilizační systém (+8.000,-), parkovací čidla vzadu (+6.000,-), Media Nav – autorádio s USB, bluetooth a navigací (+11.500,-).

Mohl to být větší úspěch, čeká nás opozice, říká Klaus mladší Mohl to být větší úspěch, čeká nás opozice, říká Klaus mladší

„Opět nás čeká práce v opozici a musíme se s tím…

U Čechů v cizině vyhrála jasně TOP 09. Babiš skončil až čtvrtý U Čechů v cizině vyhrála jasně TOP 09. Babiš skončil až čtvrtý

Hnutí ANO bylo u voličů zaregistrovaných v zahraničí až…

Český export do Ruska vzrostl o více než desetinu za rok Český export do Ruska vzrostl o více než desetinu za rok

Export českých firem do Ruska letos meziročně stoupl od…

Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB

Masivní příliv spekulačních peněz způsobil, že banky…

 

Štítky Dacia Testy MPV

Technické údaje
Motor Dacia Dokker 1.5 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 162
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 4.1 / 4.5
Emise CO2:118
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 800 / 3000
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1205 / 613
Rozměr pneu:185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4363
b) šířka (mm): 1751
c) výška (mm): 1852
d) rozvor (mm): 2810
e) rozchod vpředu (mm): 1490
f) rozchod vzadu (mm): 1478
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1120
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1130
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Dacia Dokker 1.5 dCi – Levná pracovní síla







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Také Dacia Dokker se dočkala modernizace. Co se změnilo? Také Dacia Dokker se dočkala modernizace. Co se změnilo?

Dacia pokračuje v modernizaci své modelové řady. Nyní…

Dacia Dokker Van 1.5 DCI/66 kW: Tři plus tři Dacia Dokker Van 1.5 DCI/66 kW: Tři plus tři

Dacia Dokker s nákladovým objemem 3,3 m3 je levným vozem…

 



 
Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Dnes 09:40

Václav Hála z východních Čech má zajímavého koníčka – pořídil si starou nákladní Pragu S5T. Nepoužívá ji ovšem k práci, nýbrž pouze na víkendy k potěše své i okolí.




Blesk.cz

Monika Babišová: Andrej by byl nejlepším premiérem. Svatba nebyla kampaň

Monika Babišová: Andrej by byl nejlepším premiérem.…

Když Andrej Babiš (63, ANO) na pódiu děkoval všem za volební vítězství, neopomněl ani manželku Moniku (43). Ta…

Zámek Hluboká má novou prohlídkovou trasu: Ukáže sbírku schwarzenberského stříbra i tapety z krav!

Zámek Hluboká má novou prohlídkovou trasu: Ukáže…

Hostinské komnaty, pokoje pro personál a unikátní sbírka schwarzenberského stříbra. To všechno jsou novinky,…

 

iSport.cz

Nervy drásající souboj! Kincl udolal francouzského ranaře na body

Nervy drásající souboj! Kincl udolal francouzského…

XFN 5 - Velká paráda v Pardubicích! České MMA se předvedlo ve velkém stylu. Nejnapínavějším soubojem večera se…

Úžasný Pastrňák vstřelil dva góly. Jágr se zranil a Calgary prohrálo

Úžasný Pastrňák vstřelil dva góly. Jágr se zranil a…

SOUHRN | Český hokejový útočník David Pastrňák vstřelil v nočním zápase NHL dva góly do sítě Buffala. Boston ale…

 

Reflex.cz

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i vraždy ve slavném prezidentském klanu

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i…

Přestože jejich někdejší sláva je dávno pryč, přestože od jejich vstupu do politiky uplynulo přes 80 let,…

Největší tlama v České republice. A není to Zeman

Největší tlama v České republice. A není to Zeman

V sobotu jsem kromě voleb prožil ještě jeden významný okamžik: Odhaloval jsem při její veřejné prezentaci…