Test Auto.cz

Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI – Slovenský športovec

10.4. 2013
Verdikt
 

Původní Kia Pro_Cee’d se uchytila, nyní přichází její nástupce. Je ještě stylovější, přitom lépe jezdí a je o dost levnější než třeba Volkswagen Scirocco nebo Opel Astra GTC.

Pro_Cee’d byl před pěti lety první Kiou, která v Evropě nabídla něco více než víceméně rodinný vůz. Třídveřový hatchback vsadil na stylový design sportovního střihu a k tomu přihodil vstřícnou cenovou politiku – Kia se nezařadila do zástupu automobilek, které pod klíčovým slovem kupé ženou ceny třídveřového hatchbacku o desetitisíce vzhůru.

Druhá generace staví na tom nejlepším z předchůdce. Design je ještě expresivnější, plný dynamických prolisů a ozdobený pořádnou porcí chromu. Přitom cena je nachlup stejná jako u pětidveřového Cee’du – prostě si za danou částku vyberete svému srdci bližší model.

obrázek [600 x 323]  

Zevnějšek je silnou kartou nového Pro_Cee’du, zvlášť v zářivě zrzavé barvě. Třídveřový model dostal nový přední nárazník – má nižší masku chladiče, její bohaté chromování zasahuje až ke světlům. S trochu kýčovitou zdobností ale kontrastují nelakované parkovací senzory. Jako by šlo o lehký vnitrokoncernový útlak, vždyť sesterský Hyundai i30 je má v barvě karoserie.

Výrazný prolis ve dveřích Pro_Cee’d podědil po předchůdci, zmizely ale ostře řezané hrany a dynamický tvar bočních oken. Místo toho novinka sází na ladnější obliny a snaží se vzbudit dojem luxusního zboží. A jde jí to celkem úspěšně, málokteré auto do půl milionu korun vypadá tak efektně. Do celkového konceptu zapadá také design zadní partie, který není zrovna nejhezčí, ale přitahuje pozornost.

Interiér, stejně jako ve výchozím Cee’du, prokouknul hned o několik generací. Pro_Cee’d přidal tradičně úpravu v podobě střechy snížené o 40 milimetrů, nová generace má navíc černé a mimořádně kvalitní čalounění stropu.

obrázek [600 x 355]  

Snížení kabiny příliš neomezilo prostor na předních sedadlech, strop je totiž nejvýše právě nad hlavami předních pasažérů a i dlouhánům nechává dostatek místa. O kousek nižší posaz by sice nevadil – kvůli sportovnějšímu pocitu i výhledu přes krátké čelní okno. Jinak je ale z místa řidiče vidět dopředu a do boků výborně. Směrem vzad je to však kvůli malým oknům a širokým sloupkům horší, to pak přijde vhod příplatková parkovací kamera.

Životní prostor na zadních sedadlech není vůbec špatný, Kia ale zbytečně komplikuje situaci nedořešeným tvarem zadního sedáku. Strop je nad druhou řadou hodně nízko, zde by opravdu pomohl nižší posaz. Stehna si naopak říkají o strmější sedák, tedy výraznější oporu. Pak by se vzadu dospělým sedělo pohodlně, třeba jako ve stále bezkonkurenční Astře GTC.

Vedle designu je silným trumfem interiéru jeho výbava. Provedení Exclusive má vyčerpávající seznam standardních prvků, který lze díky mnoha paketům ještě rozšířit. Testovaný vůz dostal nejbohatší paket Ultra, který za 80.000 Kč udělá z Pro_Cee’du opravdu luxusně vybavený vůz. Nechybí xenonové světlomety, vyhřívaný volant a sedadla, navigace, bezklíčový vstup, parkovací kamera a mnoho dalšího. Přitom cena automobilu stále zůstává bezpečně pod půl milionem korun.

obrázek [600 x 352]  

Motor GDI je v testech na Auto.cz poměrně častým návštěvníkem. Atmosférická šestnáctistovka s přímým vstřikováním dosahuje výkonu 99 kW a může se pochlubit silným průběhem točivého momentu. Aktuálně jde o vrchol motorové palety, ve skutečnosti se ale tento agregát dynamicky řadí někam na úroveň Astry GTC 1.4 Turbo – tedy do středu pelotonu stylových hatchbacků. Zájemci o rychlejší svezení musí ještě pár týdnů počkat na silnější Pro_Cee’d GT s přeplňovaným motorem.

Z hlediska každodenního použití bohatě postačí atmosférický čtyřválec. Ve městě přijde vhod rychlý nástup točivého momentu, otáčky motoru mohou snadno klouzat kolem 2000 min-1, kdy se šestnáctistovka s tichým ševelením proplétá provozem. Zhruba v polovině spektra otáček zvuk motoru výrazně zesílí, výkon ale přibývá svižně a lineárně až do zásahu omezovače. Na občasné dravé svezení to s přehledem stačí.

TEST Kia Cee‘d SW 1.6 GDI – Tigerkombi

Přiměřenému výkonu sekunduje také přiměřená spotřeba. Na dálnici benzinový Pro_Cee’d při konstantních 130 km/h točí 3400 min-1 a v průměru žádá 7,3 l na 100 km. To je zatím nejlepší výsledek motoru GDI – i když to není nikterak podstatné, třídveřový model zde uplatňuje výhodu nižší karoserie a splývavějších tvarů zádi, takže pár decilitrů ušetří. Nároky na palivo jsou přiměřené i v ostatních režimech. Mimo město sice šestnáctistovka potřebuje vždycky více než pět litrů, na druhou stranu ve městě se přes osmilitrovou hranici podívá jenom vzácně.

obrázek [600 x 292]  

Příjemným překvapením je podvozek, i přes tužší nastavení si se sedmnáctipalcovými koly udržuje rozumnou míru komfortu. Na rozbité silnici neznervózní a po hladkém asfaltu doslova pluje. Stejně jako ostatní Cee’dy nové generace je i ten třídveřový směrově stabilní – zúročuje vyspělou konstrukci podvozku, široké pneumatiky a tužší uložení náprav.

Stejné faktory, spolu s relativně lehkým motorem skloněným vzad, pomáhají i ovladatelnosti v zatáčkách. Pro_Cee’d je důsledně neutrální, všechna kola věrně následují natočení volantu, bez zaklekávání, odskakování nebo ztráty trakce na přední nápravě. Díky vhodně nakaliborvanému posilovači řízení (v režimu Sport) by si Pro_Cee’d mohl troufnout i na Astru GTC, která má širší rozchody kol a propracovanější konstrukci přední nápravy.

Když k tomu přidáme cenovou politiku, vychází nám Kia Pro_Cee’d jako velice atraktivní nabídka v tomto okrajovém segmentu. S motorem 1.6 GDI je ze všech kupé-hatchbacků okolo 100 kW nejlevnější, nemluvě o bohaté standardní výbavě.

Kia Pro_Cee'd vs. konkurenti - srovnání cen a výbav
ModelKia Pro_Cee'dOpel Astra GTCRenault MéganeVW Scirocco
Motor1.6 GDI/99 kW1.4T/103 kW1.2 TCe/85 kW1.4 TSI/90 kW
VýbavaExclusiveSportDynamiqueSport
Základní cena [Kč]374.980,-428.900,-387.900,-499.900,-
Bluetooth hands-freeS12.300,-S7.000,-
KlimatizaceSSSS
Litá kola R 16S-S-
Litá kola R 178.000,-R186.100,-S
Metalický lak14.000,-14.100,-13.700,-13.800,-
Navigace38.000,-21.200,-15.500,-21.400,-
Palubní počítačSSSS
Parkovací senzoryS12.600,-S15.000,-
Přední mlhovkySSS5.500,-
TempomatSSS12.000,-
Vyhřívání předních sedadel10.000,-9.100,-5.600,-15.500,-

obrázek [600 x 343]  

S novým Pro_Cee’dem Kia dokazuje, že i na základech masové techniky se dá postavit velmi zajímavý automobil. Má výrazný design, dobře jezdí, je docela praktický a k tomu stojí stejně jako normální pětidveřový hatchback. Takto vypadá férová nabídka!

Pro_Cee’d sice není tak šokující jako sesterský Hyundai Veloster, ale za výrazně nižší cenu nabízí podstatně více muziky. Z ostatních konkurentů se mu cenově dokáže přiblížit jedině Renault Mégane Coupé. Vyrovnaným soupeřem Pro_Cee’du jsou ale i Opel Astra GTC a Volkswagen Scirocco, které však stojí o sto i více tisíc korun navíc.

První cena vozu269.980 Kč (Active 1.4 CVVT/73 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací329.980 Kč (Comfort 1.6 GDI/99 kW)
Základní cena testovaného vozu374.980 Kč (Exclusive 1.6 GDI/99 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků473.980 Kč (Exclusive 1.6 GDI/99 kW)

Plusy

  • Výrazný design exteriéru, kvalitní provedení interiéru
  • Nejlepší poměr cena/výbava a cena/výkon v daném segmentu
  • Stabilita, ovladatelnost, neutrální chování v zatáčkách
  • Nejlepší naladění posilovače řízení v řadě Cee’d
  • Shodná cena a výbava jako u pětidveřového modelu
  • Vyhřívaný volant
  • Sedmiletá záruka

Minusy

  • Nevhodně rozmístěné loketní opěrky
  • Nízký strop nad zadní řadou sedadel
  • Velmi omezený výhled šikmo dozadu
  • Vysoká nakládací hrana zavazadlového prostoru
  • Nelakované parkovací senzory v náraznících
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Pro_cee’d 1.6 GDI

Cena v základní výbavě: 374 980 Kč Cena v testované výbavě: 473 980 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, stabilizační systém, dvouzónová automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, sklopný klíč, autorádio s MP3 a ovládáním na volantu, volant nastavitelný ve dvou osách, elektrické stahování předních oken, mlhovky, litá 16“ kola, diodové denní svícení, LED zadní světlomety, Bluetooth, palubní počítač, tempomat, kůží potažený volant, zadní parkovací čidla a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+14.000,-), paket Ultra 3 (+85.000,-): adaptivní xenonové světlomety, přístrojový panel Supervision s TFT displejem, zatmavená boční skla, bezklíčový vstup Smart Key, startovací tlačítko, vestavěná navigace se 7“ dotykovým displejem a komunikací v češtině, inteligentní parkovací systém SPAS, kontrola jízdního pruhu LDWS, vyhřívaná přední sedadla, volant a prostor pod stírači, elektrická parkovací brzda, posuvná středová loketní opěrka, elektricky nastavitelná bederní opěrka řidiče a spolujezdce, dešťové čidlo, elektrochromatické vnitřní zrcátko, parkovací kamera, dvoubarevný interiér Jupiter, litá 17“ kola.

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

 
Technické údaje
Motor Kia Pro_cee’d 1.6 GDI
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1591
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 99 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 164 / 4850
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 4.7 / 5.8
Emise CO2:135
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1235
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1267 / 553
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4310
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1557
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 860 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1465
l) šířka vzadu (mm): 1425
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI – Slovenský športovec







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Paříž 2018 živě: Ještě jedno randíčko s krásnou Kiou Proceed! Paříž 2018 živě: Ještě jedno randíčko s krásnou Kiou Proceed!

S tímto autem už jsme vás sice seznámili při jeho…

Kia ProCeed oficiálně: Shooting brake s podmanivým designem nabídne motor 1.6 T-GDI Kia ProCeed oficiálně: Shooting brake s podmanivým designem nabídne motor 1.6 T-GDI

Modelovou paletu Ceedu rozšiřuje další karosářská verze.…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…