Test Auto.cz

Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?

3.4. 2017
Verdikt
 

Lexus nabízí sedan střední třídy IS ve sportovně laděné verze F Sport i s hybridním pohonem. Má vůbec tato zvláštní kombinace smysl?

Z prémiových značek je na českém trhu v poslední době nejúspěšnější Mercedes-Benz, jehož prodeje navíc za první dva měsíce letošního roku rostou o úžasných 46 %. Jenže zapomínat bychom neměli ani na Lexus, jehož prodeje možná nejsou tak vysoké, jenže ony rostou ještě rychleji než Mercedesu, za první dva měsíce roku o 115 %! Výrobce je navíc chce dále podpořit, a to nedávno modernizovaným modelem IS.

Ten se v evropské specifikaci poprvé ukázal na loňském pařížském autosalonu, přičemž spíše než na radikální změny vsadil na drobné retuše, které však obsáhly různé oblasti vozu. Inovované IS jsme po mezinárodní jízdní prezentaci v okolí Říma vyzkoušeli v rámci redakčního testu přímo na českých silnicích, a to v hybridním provedení 300h.

Psali jsme: Motory Lexus IS v modernizované podobě pro Evropu

Excentrik a moderna

Jestliže si ještě pamatujete první generaci IS z konce devadesátých let, jistě vám neunikla radikální změna, jakou tento model střední třídy za několik let prošel. Z kdysi konzervativně laděného až trochu nudného auta je dnes výrazně střižený sedan, kterého na ulici rozhodně nepřehlédnete.

Video

Na tomto charakteru bylo stavěno i při faceliftu, který zachoval extravagantní tvary. Designéři ale zároveň vyslyšeli kritiku, že design í-esa je v některých ohledech přece jen až moc komplikovaný. Proto zjednodušili tvar hlavních světel (ty však zůstávají oddělené), proto učesali přední nárazník, jehož dolní hrana už netvoří složitou vlnovku.

Přesto ani nadále vnější vzhled IS nesedne každému, protože mnohým pořád přijde plný nadbytečných linií. Jenže Lexus tvrdí, že zákazníci od jeho modelů žádali více stylu. Nudného designu měli už po krk a chtěli něco zajímavějšího. A tak jim to Lexus dal, a to včetně IS, které je díky tomu dnes patrně vůbec nejvýraznější zástupce střední třídy. Vždyť i taková Alfa Romeo Giulia vedle něj může působit nezajímavě...

A zákazníci podle všeho takovou extravaganci opravdu žádají, protože jim Lexus nabízí možnost vzhled ještě dále zvýraznit. Testovaný exemplář tak vedle nápadného červeného laku byl vybaven ještě sportovním paketem F Sport, který již tak strhující design dále oživuje přepracovaným nárazníkem, jinou mřížkou v masce chladiče nebo 18palcovými koly.

obrázek [600 x 403]  

Složitá navigace

Pokud jsou pro vás vozy značky Lexus cizí, může vás překvapit i interiér IS. Ten pokračuje v trendu a podobně jako u dalších modelů značky působí, jako by pocházel spíše z kosmické lodi než osobního automobilu. A to zvlášť když si všimnete dotykového ovládání klimatizace nebo digitálního přístrojového štítu s centrálním prstencem, který se v závislosti na zvoleném zobrazení hýbe sem a tam. Přestože ho Lexus používá ve více modelech, stále to není okoukaný detail.

Koncepce kabiny sice zůstala zachována, přesto se toho tady změnilo dost. Jiný je volant nebo řešení středového tunelu, tou hlavní změnou je nicméně aplikace většího displeje multimediálního systému. Ten má nově úhlopříčku 10,3“, a tak skvěle vyplňuje vytyčený prostor na vrchu středového tunelu.

Jen škoda, že Lexus neudělal něco s ovládáním systému, které zůstává zbytečně komplikované. Práce s ovladačem Remote Touch Interface připomínajícím svojí funkčností počítačovou myš je natolik složitá, že třeba zadávání destinace do navigace během jízdy prakticky není možné. Bezpečnější je zastavit, protože jinde jednoduchý krok znamená v lexusu soustředění a precizní práci s myší. Na tomhle by měl výrobce opravdu zapracovat.

Z hlediska materiálů je ale kabina í-esa skvělá. Plasty jsou velice kvalitní a pohledné, navíc i jejich zpracování je skvělé. Jen některé ovladače převzaté od mateřské Toyoty působí lacině a kazí celkový dojem.

A jak je na tom Lexus IS s posazem? Popravdě řečeno by se mohlo sedět o něco níže, pozici za volantem zvyšují elektricky ovládaná sedadla. Volant by navíc mohl mít větší rozsah nastavení. Vzadu je pak prostor průměrný, a to z hlediska výšky nad sedákem i z hlediska místa před koleny, koncepce s pohonem zadní nápravy je zde zkrátka znatelná. Z největších není ani zavazadelník, který se kvůli zástavbě baterií u hybridu zmenšil na 450 litrů, což je o 30 l méně než u konvenčních verzí. Akumulátor přitom zabírá prostor jinak vyhrazený rezervnímu kolu.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus IS 300h

Cena v základní výbavě: 1 235 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 465 000 Kč

Základní výbava:Osm airbagů, nastavení jízdních režimů, adaptivní odpružení, systém Active Sound Control, dvouzónová automatická klimatizace, tříramenný volant obšitý perforovanou kůží,elektricky nastavitelná přední sedadla s vyhříváním, bezklíčový vstup, tempomat, sportovní sedadla, parkovací senzory vpředu a vzadu, zadní parkovací kamera, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, rádio s ovládáním na volantu, ambientní osvětlení, analogové hodiny, 18palcová kola z lehkých slitin, sada na opravu pneumatik.

Výbava testovaného vozu:Paket F Sport Plus – diodové světlomety, sledování mrtvého úhlu, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s pamětí, elektricky nastavitelná přední sedadla, kožené čalounění, ventilování předních sedadel, navigace s 10,3“ displejem, hudební systém s 10 reproduktory (+205.000,-), metalický lak (+25.000,-).

Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu

Pákistán označil plánované útoky amerických bezpilotních…

Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie

Evropská unie prodlouží hospodářské sankce uvalené na…

V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman

Pokud prezident Miloš Zeman prohraje příští rok volby,…

 
Technické údaje
Motor Lexus IS 300h
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2494
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 133 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 221 / 4200 - 5400
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): 105 / -
Nejvyšší toč. moment elektromotoru (Nm / ot/min): 300 / -
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): 164 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.7 / 4.8 / 4.6
Emise CO2:107
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1720 / 425
Rozměr pneu:225/40 R18, 255/35 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4680
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2800
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1550
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

Deset legendárních čtyřkolek - od pracovního offroadu až po supersport Deset legendárních čtyřkolek - od pracovního offroadu až po supersport

Ať už vám jde o prostupnost nezpevněným terénem, nebo jen…

 




Vyzkoušeli jsme modernizovaný Lexus IS. I hybrid si chce hrát! Vyzkoušeli jsme modernizovaný Lexus IS. I hybrid si chce hrát!

Třetí generace Lexusu IS vstupuje do druhé fáze svého…

Lexus IS v modernizované podobě pro Evropu Lexus IS v modernizované podobě pro Evropu

Mezi novinky letošního autosalonu v Paříži se zařadil i…

 



 
Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Včera

V první polovině 90. let se postupně rodil v Bavorsku unikátní supersport. Na objednávku.




Blesk.cz

Mynářovy padesátiny na Hradě: Přišel Tvrdík, Duka, Uzel i parta (ex)ministrů

Mynářovy padesátiny na Hradě: Přišel Tvrdík, Duka,…

Sportovní „bafuňáři“, kapitáni průmyslu, sexuolog, kardinál, ale i řada bývalých a současných ministrů. Takovou…

Čtvrtek byl nejlepším dnem roku. U Prahy naměřili 36 °C a padaly rekordy

Čtvrtek byl nejlepším dnem roku. U Prahy naměřili 36…

Dosud nejteplejším letošním dnem v Česku byl čtvrtek, který překonal primát úterka. V Husinci-Řeži u Prahy…

 

iSport.cz

Slovák Lobotka o zájmu Slavie: Dobrá adresa. V Ajaxu pobavil hláškou

Slovák Lobotka o zájmu Slavie: Dobrá adresa. V Ajaxu…

Patří mezi nejvýraznější tváře slovenské jednadvacítky na EURO. A také mezi hráče, o které stojí pražská Slavia.…

Posily Sparty: Stramaccioni budí respekt, první trénink byl náročný

Posily Sparty: Stramaccioni budí respekt, první…

Seznámení i první trénink mají za sebou. Sparťanští fotbalisté už jedou naplno podle rozkazů italského trenéra…

 

Reflex.cz

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na smutečním obřadu promluvila Angela Merkelová

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na…

Jen o kousek unikla velké mezinárodní ostudě Angela Merkelová, která byla kdysi označována za oblíbenkyni…

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD: Zoufalé strany mají zoufalé programy

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD:…

Je mi smutno, je mi úzko. Četl jsem program ČSSD. Vážně si politici myslí, že mohou lidem do očí tak lhát a…