Test Auto.cz

Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?

3.4. 2017
Verdikt
 

Lexus nabízí sedan střední třídy IS ve sportovně laděné verze F Sport i s hybridním pohonem. Má vůbec tato zvláštní kombinace smysl?

Z prémiových značek je na českém trhu v poslední době nejúspěšnější Mercedes-Benz, jehož prodeje navíc za první dva měsíce letošního roku rostou o úžasných 46 %. Jenže zapomínat bychom neměli ani na Lexus, jehož prodeje možná nejsou tak vysoké, jenže ony rostou ještě rychleji než Mercedesu, za první dva měsíce roku o 115 %! Výrobce je navíc chce dále podpořit, a to nedávno modernizovaným modelem IS.

Ten se v evropské specifikaci poprvé ukázal na loňském pařížském autosalonu, přičemž spíše než na radikální změny vsadil na drobné retuše, které však obsáhly různé oblasti vozu. Inovované IS jsme po mezinárodní jízdní prezentaci v okolí Říma vyzkoušeli v rámci redakčního testu přímo na českých silnicích, a to v hybridním provedení 300h.

Psali jsme: Motory Lexus IS v modernizované podobě pro Evropu

Excentrik a moderna

Jestliže si ještě pamatujete první generaci IS z konce devadesátých let, jistě vám neunikla radikální změna, jakou tento model střední třídy za několik let prošel. Z kdysi konzervativně laděného až trochu nudného auta je dnes výrazně střižený sedan, kterého na ulici rozhodně nepřehlédnete.

Video

Na tomto charakteru bylo stavěno i při faceliftu, který zachoval extravagantní tvary. Designéři ale zároveň vyslyšeli kritiku, že design í-esa je v některých ohledech přece jen až moc komplikovaný. Proto zjednodušili tvar hlavních světel (ty však zůstávají oddělené), proto učesali přední nárazník, jehož dolní hrana už netvoří složitou vlnovku.

Přesto ani nadále vnější vzhled IS nesedne každému, protože mnohým pořád přijde plný nadbytečných linií. Jenže Lexus tvrdí, že zákazníci od jeho modelů žádali více stylu. Nudného designu měli už po krk a chtěli něco zajímavějšího. A tak jim to Lexus dal, a to včetně IS, které je díky tomu dnes patrně vůbec nejvýraznější zástupce střední třídy. Vždyť i taková Alfa Romeo Giulia vedle něj může působit nezajímavě...

A zákazníci podle všeho takovou extravaganci opravdu žádají, protože jim Lexus nabízí možnost vzhled ještě dále zvýraznit. Testovaný exemplář tak vedle nápadného červeného laku byl vybaven ještě sportovním paketem F Sport, který již tak strhující design dále oživuje přepracovaným nárazníkem, jinou mřížkou v masce chladiče nebo 18palcovými koly.

obrázek [600 x 403]  

Složitá navigace

Pokud jsou pro vás vozy značky Lexus cizí, může vás překvapit i interiér IS. Ten pokračuje v trendu a podobně jako u dalších modelů značky působí, jako by pocházel spíše z kosmické lodi než osobního automobilu. A to zvlášť když si všimnete dotykového ovládání klimatizace nebo digitálního přístrojového štítu s centrálním prstencem, který se v závislosti na zvoleném zobrazení hýbe sem a tam. Přestože ho Lexus používá ve více modelech, stále to není okoukaný detail.

Koncepce kabiny sice zůstala zachována, přesto se toho tady změnilo dost. Jiný je volant nebo řešení středového tunelu, tou hlavní změnou je nicméně aplikace většího displeje multimediálního systému. Ten má nově úhlopříčku 10,3“, a tak skvěle vyplňuje vytyčený prostor na vrchu středového tunelu.

Jen škoda, že Lexus neudělal něco s ovládáním systému, které zůstává zbytečně komplikované. Práce s ovladačem Remote Touch Interface připomínajícím svojí funkčností počítačovou myš je natolik složitá, že třeba zadávání destinace do navigace během jízdy prakticky není možné. Bezpečnější je zastavit, protože jinde jednoduchý krok znamená v lexusu soustředění a precizní práci s myší. Na tomhle by měl výrobce opravdu zapracovat.

Z hlediska materiálů je ale kabina í-esa skvělá. Plasty jsou velice kvalitní a pohledné, navíc i jejich zpracování je skvělé. Jen některé ovladače převzaté od mateřské Toyoty působí lacině a kazí celkový dojem.

A jak je na tom Lexus IS s posazem? Popravdě řečeno by se mohlo sedět o něco níže, pozici za volantem zvyšují elektricky ovládaná sedadla. Volant by navíc mohl mít větší rozsah nastavení. Vzadu je pak prostor průměrný, a to z hlediska výšky nad sedákem i z hlediska místa před koleny, koncepce s pohonem zadní nápravy je zde zkrátka znatelná. Z největších není ani zavazadelník, který se kvůli zástavbě baterií u hybridu zmenšil na 450 litrů, což je o 30 l méně než u konvenčních verzí. Akumulátor přitom zabírá prostor jinak vyhrazený rezervnímu kolu.

1/3 Pokračovat ve čtení

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus IS 300h

Cena v základní výbavě: 1 235 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 465 000 Kč

Základní výbava:Osm airbagů, nastavení jízdních režimů, adaptivní odpružení, systém Active Sound Control, dvouzónová automatická klimatizace, tříramenný volant obšitý perforovanou kůží,elektricky nastavitelná přední sedadla s vyhříváním, bezklíčový vstup, tempomat, sportovní sedadla, parkovací senzory vpředu a vzadu, zadní parkovací kamera, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, rádio s ovládáním na volantu, ambientní osvětlení, analogové hodiny, 18palcová kola z lehkých slitin, sada na opravu pneumatik.

Výbava testovaného vozu:Paket F Sport Plus – diodové světlomety, sledování mrtvého úhlu, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s pamětí, elektricky nastavitelná přední sedadla, kožené čalounění, ventilování předních sedadel, navigace s 10,3“ displejem, hudební systém s 10 reproduktory (+205.000,-), metalický lak (+25.000,-).

Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
Technické údaje
Motor Lexus IS 300h
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2494
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 133 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 221 / 4200 - 5400
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): 105 / -
Nejvyšší toč. moment elektromotoru (Nm / ot/min): 300 / -
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): 164 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.7 / 4.8 / 4.6
Emise CO2:107
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1720 / 425
Rozměr pneu:225/40 R18, 255/35 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4680
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2800
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1550
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Vyzkoušeli jsme modernizovaný Lexus IS. I hybrid si chce hrát! Vyzkoušeli jsme modernizovaný Lexus IS. I hybrid si chce hrát!

Třetí generace Lexusu IS vstupuje do druhé fáze svého…

Lexus IS v modernizované podobě pro Evropu Lexus IS v modernizované podobě pro Evropu

Mezi novinky letošního autosalonu v Paříži se zařadil i…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí, postup slaví Teplice

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí,…

První překvapení nabídlo 3. kolo MOL Cupu, v němž fotbalisté Bohemians prohráli 2:3 po penaltách s druholigovou…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…