Test Auto.cz

Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?

3.4. 2017
Verdikt
 

Lexus nabízí sedan střední třídy IS ve sportovně laděné verze F Sport i s hybridním pohonem. Má vůbec tato zvláštní kombinace smysl?

Z prémiových značek je na českém trhu v poslední době nejúspěšnější Mercedes-Benz, jehož prodeje navíc za první dva měsíce letošního roku rostou o úžasných 46 %. Jenže zapomínat bychom neměli ani na Lexus, jehož prodeje možná nejsou tak vysoké, jenže ony rostou ještě rychleji než Mercedesu, za první dva měsíce roku o 115 %! Výrobce je navíc chce dále podpořit, a to nedávno modernizovaným modelem IS.

Ten se v evropské specifikaci poprvé ukázal na loňském pařížském autosalonu, přičemž spíše než na radikální změny vsadil na drobné retuše, které však obsáhly různé oblasti vozu. Inovované IS jsme po mezinárodní jízdní prezentaci v okolí Říma vyzkoušeli v rámci redakčního testu přímo na českých silnicích, a to v hybridním provedení 300h.

Psali jsme: Motory Lexus IS v modernizované podobě pro Evropu

Excentrik a moderna

Jestliže si ještě pamatujete první generaci IS z konce devadesátých let, jistě vám neunikla radikální změna, jakou tento model střední třídy za několik let prošel. Z kdysi konzervativně laděného až trochu nudného auta je dnes výrazně střižený sedan, kterého na ulici rozhodně nepřehlédnete.

Video

Na tomto charakteru bylo stavěno i při faceliftu, který zachoval extravagantní tvary. Designéři ale zároveň vyslyšeli kritiku, že design í-esa je v některých ohledech přece jen až moc komplikovaný. Proto zjednodušili tvar hlavních světel (ty však zůstávají oddělené), proto učesali přední nárazník, jehož dolní hrana už netvoří složitou vlnovku.

Přesto ani nadále vnější vzhled IS nesedne každému, protože mnohým pořád přijde plný nadbytečných linií. Jenže Lexus tvrdí, že zákazníci od jeho modelů žádali více stylu. Nudného designu měli už po krk a chtěli něco zajímavějšího. A tak jim to Lexus dal, a to včetně IS, které je díky tomu dnes patrně vůbec nejvýraznější zástupce střední třídy. Vždyť i taková Alfa Romeo Giulia vedle něj může působit nezajímavě...

A zákazníci podle všeho takovou extravaganci opravdu žádají, protože jim Lexus nabízí možnost vzhled ještě dále zvýraznit. Testovaný exemplář tak vedle nápadného červeného laku byl vybaven ještě sportovním paketem F Sport, který již tak strhující design dále oživuje přepracovaným nárazníkem, jinou mřížkou v masce chladiče nebo 18palcovými koly.

obrázek [600 x 403]  

Složitá navigace

Pokud jsou pro vás vozy značky Lexus cizí, může vás překvapit i interiér IS. Ten pokračuje v trendu a podobně jako u dalších modelů značky působí, jako by pocházel spíše z kosmické lodi než osobního automobilu. A to zvlášť když si všimnete dotykového ovládání klimatizace nebo digitálního přístrojového štítu s centrálním prstencem, který se v závislosti na zvoleném zobrazení hýbe sem a tam. Přestože ho Lexus používá ve více modelech, stále to není okoukaný detail.

Koncepce kabiny sice zůstala zachována, přesto se toho tady změnilo dost. Jiný je volant nebo řešení středového tunelu, tou hlavní změnou je nicméně aplikace většího displeje multimediálního systému. Ten má nově úhlopříčku 10,3“, a tak skvěle vyplňuje vytyčený prostor na vrchu středového tunelu.

Jen škoda, že Lexus neudělal něco s ovládáním systému, které zůstává zbytečně komplikované. Práce s ovladačem Remote Touch Interface připomínajícím svojí funkčností počítačovou myš je natolik složitá, že třeba zadávání destinace do navigace během jízdy prakticky není možné. Bezpečnější je zastavit, protože jinde jednoduchý krok znamená v lexusu soustředění a precizní práci s myší. Na tomhle by měl výrobce opravdu zapracovat.

Z hlediska materiálů je ale kabina í-esa skvělá. Plasty jsou velice kvalitní a pohledné, navíc i jejich zpracování je skvělé. Jen některé ovladače převzaté od mateřské Toyoty působí lacině a kazí celkový dojem.

A jak je na tom Lexus IS s posazem? Popravdě řečeno by se mohlo sedět o něco níže, pozici za volantem zvyšují elektricky ovládaná sedadla. Volant by navíc mohl mít větší rozsah nastavení. Vzadu je pak prostor průměrný, a to z hlediska výšky nad sedákem i z hlediska místa před koleny, koncepce s pohonem zadní nápravy je zde zkrátka znatelná. Z největších není ani zavazadelník, který se kvůli zástavbě baterií u hybridu zmenšil na 450 litrů, což je o 30 l méně než u konvenčních verzí. Akumulátor přitom zabírá prostor jinak vyhrazený rezervnímu kolu.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus IS 300h

Cena v základní výbavě: 1 235 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 465 000 Kč

Základní výbava:Osm airbagů, nastavení jízdních režimů, adaptivní odpružení, systém Active Sound Control, dvouzónová automatická klimatizace, tříramenný volant obšitý perforovanou kůží,elektricky nastavitelná přední sedadla s vyhříváním, bezklíčový vstup, tempomat, sportovní sedadla, parkovací senzory vpředu a vzadu, zadní parkovací kamera, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, rádio s ovládáním na volantu, ambientní osvětlení, analogové hodiny, 18palcová kola z lehkých slitin, sada na opravu pneumatik.

Výbava testovaného vozu:Paket F Sport Plus – diodové světlomety, sledování mrtvého úhlu, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s pamětí, elektricky nastavitelná přední sedadla, kožené čalounění, ventilování předních sedadel, navigace s 10,3“ displejem, hudební systém s 10 reproduktory (+205.000,-), metalický lak (+25.000,-).

Mayové se kvůli brexitu drolí vláda Mayové se kvůli brexitu drolí vláda

Zveřejnění návrhu dohody mezi Velkou Británií a Evropsku…

ČSSD zvažuje odchod z Babišovy vlády ČSSD zvažuje odchod z Babišovy vlády

Až koncem příštího týdne má šéf strany Jan Hamáček…

Poslanecký klub ANO stojí jednoznačně za Babišem, řekl Faltýnek Poslanecký klub ANO stojí jednoznačně za Babišem, řekl Faltýnek

Poslanecký klub ANO jednoznačně stojí za premiérem a…

 
Technické údaje
Motor Lexus IS 300h
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2494
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 133 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 221 / 4200 - 5400
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): 105 / -
Nejvyšší toč. moment elektromotoru (Nm / ot/min): 300 / -
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): 164 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.7 / 4.8 / 4.6
Emise CO2:107
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1720 / 425
Rozměr pneu:225/40 R18, 255/35 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4680
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2800
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1550
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí

Se zajímavou statistikou přišla britská pojišťovna Veygo.…

 



Vyzkoušeli jsme modernizovaný Lexus IS. I hybrid si chce hrát! Vyzkoušeli jsme modernizovaný Lexus IS. I hybrid si chce hrát!

Třetí generace Lexusu IS vstupuje do druhé fáze svého…

Lexus IS v modernizované podobě pro Evropu Lexus IS v modernizované podobě pro Evropu

Mezi novinky letošního autosalonu v Paříži se zařadil i…

 



 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Dnes 18:50

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Erbová pláchla z Česka léčit si pošramocené nervy: Necvičím a tloustnu, chlubila se

Erbová pláchla z Česka léčit si pošramocené nervy:…

Se stresem se každý vyrovnáváme po svém. Někomu pomůže dlouhá koupel ve vaně, někdo se potřebuje vypovídat nad…

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Slovan vyhrál v Nižněkamsku, Řepík zaznamenal 1+1. Bodovali i další Češi

Slovan vyhrál v Nižněkamsku, Řepík zaznamenal 1+1.…

Michal Řepík vstřelil v Kontinentální hokejové lize desátý gól v sezoně a pomohl bratislavskému Slovanu k…

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal životopisy: Byl jsem zoufalý

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal…

Dvě chycené penalty, pět čistých kont z šesti ligových zápasů. Brankář Filip Nguyen si aktuálně prožívá svůj…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve Švýcarsku studoval

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve…

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes ve stručném vyjádření novinářům řekl, že jeho syn Andrej nikdy nebyl českým…