Test Auto.cz

Nissan Note 1.2 Acenta – Nic není jako dřív

22.11. 2013
Verdikt
 

Druhá generace Nissanu Note se vzdala cejchu malého MPV a míří mezi hatchbacky. V našem případě ji na cestu vyprovodila základní tříválcová dvanáctistovka.

Nissan na segment malých MPV zanevřel. Zatímco první generace modelu Note jej před lety otevírala, nyní se ho vzdává a řadí se na vrchol malých vozů. Automobilka nový Note cílí proti soupeřům jako Ford Fiesta, Volkswagen Polo nebo třeba Hyundai i20. Vůz vyjíždí na nové platformě, díky které proti předchůdci zhubl o 55 kg. Vnější rozměry se změnily jenom minimálně, přičemž i nadprůměrný rozvor 2600 milimetrů zůstal zachován. To je také z hlediska boje s konkurencí výrazné plus. Fiestu totiž Note přerůstá o 111 milimetrů, oproti Polu má navrch dokonce o 133 milimetrů. I přes kompaktní vnější rozměry tak můžete v interiéru očekávat nadbytek prostoru v podélném směru.

Nissan Note: Srovnání rozměrů současné a předchozí generace
ModelNissan Note IINissan Note Irozdíl
Délka [mm]41004083+17
Šířka [mm]16951691+4
Výška [mm]15351550-15
Rozvor [mm]260026000
Rozchod vpředu [mm]14801470+10
Rozchod vzadu [mm]14851460+25

Tvary karoserie vycházejí z konceptu Invitation, který se představil na loňském ženevském autosalonu. Přední část vozu má přirozeně optimistický pohled, líbí se nám zakomponování masky chladiče do hlavních světlometů. Zboku vyniká velký rozvor náprav, prolis táhnoucí se až k zadnímu nárazníku a malý zadní převis. Výrazný sklon předního okna si vyžádal zdvojení sloupku A, malá trojúhelníková okénka však oceníte při popojíždění v městské džungli. Vnější zpětná zrcátka jsou díky tomu připevněna níže a nepostrádají diodové směrovky. Záď ničím na první pohled neohromí, oceňujeme však klasickou koncepci svítilen, která již nesahají až po střechu jako u předchůdce. Bez ohledu na verzi vzadu najdeme modrostříbrnou plaketu s nápisem Pure Drive, zdůrazňující technologie pro snížení dopadu na životní prostředí.

Interiér – Zdařilý, plastový …

Tvarově povedená přístrojová deska dostala černý dekor a příkladné zpracování. Druhý pohled však odhaluje místa, kde se šetřilo. Jednak zde nenajdete ani kousek měkčeného materiálu, středový tunel s výrazně čnějící řadicí pákou by si také zasloužil více pozornosti. Loketní opěrku dostanete pouze za příplatek a vyhřívání předních sedadel neseženete vůbec. Pokud se však přenesete přes tvrdé plasty, budete se na předních sedadlech cítit příjemně.

Středová konzola se designově povedla, chválíme ovládání automatické klimatizace připomínající telefonní číselník (ve videu se vám tahle pasáž určitě bude líbit). Příplatkový multimediální systém Nissan Connect nové generace má dotykový displej s úhlopříčkou 5,8”, umožňuje připojení k internetu a jeho ovládání je kompletně v češtině. Revoluci značí zcela nová kaplička přístrojů se zajímavě řešenými ukazateli. Po přepnutí do režimu Eco navíc zelený pás indikuje, jak ekologická vaše jízda je.

obrázek [600 x 369]  

Vpředu najdeme pohodlné sedačky s dostatečným bočním vedením, přimluvili bychom se za delší sedáky a o fous nižší posaz. Vyšší postavy však mohou mít problém s nalezením ideální pozice k řízení. Multifunkční volant lze totiž nastavit pouze výškově, po přisunutí sedadla blíže k němu limituje méně prostoru pro kolena. Interiér na tom není ideálně ani v oblasti šířky. Námi naměřených 1380 milimetrů překonává hlavní sok z řad Fordu o 70 milimetrů, vzadu „jen“ o 40.

Zmíněné připomínky však Note vyvažuje množstvím prostoru v podélném směru. Zde vůz těží z nadměrného rozvoru náprav, za sebe se s výraznou rezervou posadí i cestující vysoký 190 cm. A ten nebude strádat ani místem nad hlavou. Při vzpřímeném posazu zbývají v obou směrech ještě minimálně tři centimetry, delší cestování však komplikuje nízko usazená zadní lavice s krátkými opěradly. Ani při úplném vysunutí hlavových opěrek jsme nenalezli odpovídající komfort.

V zavazadelníku se z důvodu nadbytku prostoru pro posádku šetřilo nejvíce. Note má v základu 295 litrů, což je sice o 15 litrů více než u předchůdce, rozhodně ale má na víc. Automobilka problém řeší posuvnou zadní lavicí, kterou u prostřední linie Acenta získáte za příplatek. Bez ní nám však připadal prostor v interiéru lehce nevyužitý. Abychom si ale rozuměli – 295 litrů není málo, za kompletní potenciál si však musíte připlatit. Koupě paketu Family za 10.000 korun, jehož součástí je i dvojitá podlážka, je navíc jediná možnost, jak po sklopení zadních opěradel docílit rovné ložné plochy.

Motor: Základ stačí, kompresor by neškodil

Note je k dispozici s trojicí motorů. Pro první test jsme zvolili základní zážehovou dvanáctistovku, sáhnout však můžete i po kompresorem přeplňované verzi s Millerovým cyklem nebo klasické vznětové patnáctistovce. Všechny agregáty jsou standardně vybaveny systémem Start/Stop.

Nissan Note: První jízdní dojmy

Dlouhozdvihový tříválec má výkon 59 kW v 6000 min-1 a točivý moment 110 N.m, který vrcholí o dva tisíce otáček níže. Motor je vybaven proměnným časováním ventilů, což se projevuje velmi živým naturelem od nízkých otáček. Nejraději se pohybuje v rozmezí od 2000 do 4000 min-1, výše už toho moc nepředvede. Základní agregát spolupracuje s novou manuální pětistupňovou převodovkou, kterou automobilka sdílí s některými modely Renault a Dacia. Páka se v kulise pohybuje přesně a s lehkostí, potěší také příjemně krátké zpřevodování. Pokud vás však řazení nebaví a chcete jej nechat na automatice, musíte sáhnout po silnější dvanáctistovce s přeplňováním.

obrázek [600 x 370]  

Motoru se skvěle daří maskovat vrozenou nepravidelnost běhu tříválců - má jemný projev a do kabiny nepřenáší zbytečné vibrace. Konstruktéři toho dosáhli použitím těžkého setrvačníku, což má za následek pomalu padající otáčky. Při ustálené jízdě tento fakt nepocítíte, ve městě ale může být problém motor držet v optimálním pásmu.

Jízda: Dálnici nemusí, ve městě je doma

Nissan Note nabízí po jízdní stránce od všeho trochu. Ve městě jsme ocenili jeho mrštnost a schopnost vejít se prakticky kamkoliv. Tříválec navíc v hbitém provozu potěšil příjemnou spotřebou - bez snažení jsme jezdili za 7 l na 100 km. Problém může nastat na dálnici, které se čas od času nevyhnete. Díky pětistupňové převodovce motor při rychlosti 130 km/h točí 3800 min-1 a spotřeba se povážlivě vzdaluje sedmi litrům. Vysoká rychlost navíc odhaluje mírnou nervozitu vozu i na relativně dobrém povrchu. Notu proto nejvíce vyhovují okresní silnice v klidném tempu, kde odběr benzinu rázem padá pod 5 l na 100 km.

obrázek [600 x 375]  

Oproti předchůdci se zlepšila tuhost karoserie, značný posun vidíme i v oblasti tlumení nerovností a náklonu v zatáčkách. Patnáctipalcová kola obutá do pneumatik 185/65 se výborně osvědčila, ani palec navíc by však jízdnímu komfortu neuškodil. Note díky lehounkému tříválci na přední nápravě projíždí obloukem velmi jistě, na limitu má sklony k lehké přetáčivosti. Řízení s elektromechanickým posilovačem působí poněkud odtažitě, na natočení volantu však odpovídá s přesností.

Závěr

Druhá generace Nissanu Note dokázala navázat na svého předchůdce. Vůz nejvíce těží z dlouhého rozvoru, díky kterému uvnitř nabídne nebývalé množství prostoru v podélném směru. V interiéru nalezneme řadu kontrastů – celý je vyroben z tvrdých plastů, zároveň však disponuje technologiemi, za které by se nemusely stydět ani daleko dražší vozy. Stále však platí, že pokud chcete využít veškerý potenciál vozu, musíte si připlatit za paket Family, který mimo jiné přidá posuvnou zadní lavici. Rozhodně doporučujeme obezřetnost při výběru motoru. Základní dvanáctistovka není špatná, jeden z přeplňovaných agregátů by však vozu slušel daleko více.

obrázek [600 x 327]  

Video

Nejlevnější verze modelu269.900 Kč (1.2 / 59 kW Visia)
Základ s testovaným motorem269.900 Kč (1.2 / 59 kW Visia)
Testovaný vůz s výbavou380.500 Kč (1.2 / 59 kW Acenta)

Plusy

  • Velký vnitřní prostor
  • Motor s proměnným časováním ventilů
  • Úhel otevírání dveří
  • Příznivá spotřeba paliva
  • Rozsáhlá základní výbava

Minusy

  • Pouze výškové nastavení volantu
  • Posuvná zadní lavice za příplatek
  • Tvrdé plasty v interiéru
  • Odtažité řízení
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Note 1.2 Acenta

Cena v základní výbavě: 269 900 Kč Cena v testované výbavě: 380 500 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, stabilizační systém, tempomat s omezovačem rychlosti, úchyty dětských sedaček Isofix, litá 15“ kola, elektrická vnější zrcátka, manuální klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dálkové centrální zamykání, Stop/Start, audio s CD + bluetooth + USB, multifunkční volant atd.

Výbava testovaného vozu:Prosklená střecha, IT pack - Nissan Connect, panoramatický kamerový parkovací, systém (AVM), systém Nissan Safety Shield, Auto pack, inteligentní klíč – (59.500,-)

Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační

Federální soud v Honolulu dnes zablokoval zářijový…

Hrozba terorismu v Británii vzrostla alarmujícím tempem, řekl šéf MI5 Hrozba terorismu v Británii vzrostla alarmujícím tempem, řekl šéf MI5

Šéf britské tajné služby MI5 Andrew Parker dnes řekl, že…

Jak zdokonalují řízení policisté v Británii? Hrají závodní hry Jak zdokonalují řízení policisté v Británii? Hrají závodní hry

Strážníci z jednoho britského hrabství mají opravdu…

Odvrat od brexitu by výrazně pomohl britské ekonomice, vyplývá ze studie OECD Odvrat od brexitu by výrazně pomohl britské ekonomice, vyplývá ze studie OECD

Pokud by se Británie odvrátila od plánovaného odchodu z…

 
Technické údaje
Motor Nissan Note 1.2 Acenta
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1198
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 59 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 110 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4 / 4.7
Emise CO2:109
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 295 / 1465
Objem nádrže (l):41
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1036 / 474
Rozměr pneu:185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4100
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1535
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1480
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 740 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Nissan Note 1.2 Acenta – Nic není jako dřív







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Nissan Note se umí sám umýt (+video) Nissan Note se umí sám umýt (+video)

Japonská automobilka chce usnadnit mytí aut. Karoserie…

Nissan Note přichází s přeplňovaným tříválcem a sportovním paketem Nissan Note přichází s přeplňovaným tříválcem a sportovním paketem

Nissan připravil pro Ženevu přeplňovanou verzi hatchbacku…

 



 
Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Včera

Japonští zákazníci si v první polovině 90. let mohli pořídit zvláštní maličké kupé od Mazdy a Suzuki s křídlovými dveřmi. Dnes jde o skutečnou raritu...




Blesk.cz

Syn Karla Svobody šokuje: Nemohu přestat myslet na číču Hany Gregorové! Proboha, proč to napsal?

Syn Karla Svobody šokuje: Nemohu přestat myslet na…

Pornobásničky, které skrz Facebook posílal zhrzený milenec Ondřej Koptík (34) své bývalé partnerce Haně…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal trest. Asi byla moc, uznal

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal…

V neděli slavil na zlínském ledě hattrick plzeňský Tomáš Mertl. O pouhé dva dny později ho následoval Jakub Lev,…

City válí i v Lize mistrů, zdolali Neapol. Realu zachránil alespoň bod Ronaldo

City válí i v Lize mistrů, zdolali Neapol. Realu…

Fotbalisté Realu Madrid remizovali ve třetím kole Ligy mistrů 1:1 s Tottenhamem a se sedmi body se s londýnským…

 

Reflex.cz

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Papua-Nová Guinea patří k zemím, kterým se turisté vyhýbají. Ale kdo se nebojí, bude mít výjimečný zážitek. Tak…