Test Auto.cz

Opel Corsa 1.4 Turbo – Staré tělo v novém kabátu

17.12. 2014
Verdikt
 

Pátá generace Opelu Corsa přijíždí s novou technikou i vzhledem. Zjišťovali jsme, jak jí to sluší a jak jezdí.

V prosinci na český trh oficiálně vstoupila dlouho očekávaná nová generace Opelu Corsa. O automobilu se v minulosti často psalo, mimo jiné se spekulovalo o tom, zda se bude jednat pouze o výrazný facelift, nebo o kompletně novou generaci. Opel nakonec přistoupil k jakémusi kompromisu, když automobil nazývá novou generací, přičemž pátá Corsa používá stejnou konstrukci jako předchůdce, kterou kombinuje s novou technikou.

Corsa je letošní nejdůležitější novinkou Opelu. Automobil má rozhodně na co navazovat, čtyři předchozí generace mají na svém kontě asi 12,4 milionu prodaných exemplářů, přičemž spousta aut jezdí také na českých silnicích. Po jedenácti měsících letošního roku má Corsa na svém kontě 1.423 registrací, což je v segmentu malých aut osmé nejvyšší číslo.

obrázek [600 x 344]  

Jedním z lákadel páté generace Corsy jsou nové motory a převodovky. Z toho důvodu jsme při prvním redakčním testu sáhli po agregátu 1.4 Turbo (74 kW) kombinovaným s šestistupňovým manuálem. Automobil jsme vyzkoušeli v méně obvyklé třídveřové karoserii.

Shodná silueta, prostorná kabina

Design nové Corsy se rozhodně povedl. Konstrukce je shodná s předchůdcem, protože profily obou modelů jsou takřka identické. Bok třídveřového hatchbacku je vcelku dynamický, novinkou je v této partii prolis ve tvaru hokejky, který je typickým znakem aktuálních Opelů. Při pohledu na příď už jsou změny znatelnější. Maska chladiče svým lichoběžníkovým tvarem odkazuje na menšího Adama. Tvary hlavních světlometů připomínají obracené logo Nike, oficiálně je Opel připodobňuje ke křídlům.

V kabině je novinka nejvíce viditelná. Pryč jsou levně působící plasty, jiná je celá palubní deska, která působí výrazně modernějším a kvalitnějším dojmem. Její vodorovné orientování interiér opticky rozšiřuje a lesklý černý dekor tvoří kabinu luxusnější. Dominantou středového panelu je v případě testované verze sedmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému IntelliLink, který je u vyšších specifikací dodáván za příplatek 11.000 korun. I díky tomuto displeji již na středovém panelu není přehršle tlačítek jako u předchůdce.

obrázek [600 x 403]  

Menším problémem jsou ovladače klimatizace, které se za slunečného dne hůře čtou. Tlačítka vlevo od displeje multimediálního systému (například vyhřívání sedadel) jsou pak mimo zorné pole řidiče, protože se skrývají za volantem. Řidič naopak ocení volant s masivním věncem, skvěle tvarovanou hlavici řadicí páky nebo jednoduchou, zato perfektně čitelnou grafiku přístrojů. Za studených ranních jízd se nám zalíbily též rychle topící vyhřívané sedačky (byť nabízející jenom jeden stupeň vyhřívání) a vyhřívaný volant. Spolu s vyhřívaným čelním sklem jsou tyto praktické prvky dodávány v balíčku za 12.000 korun.

Psali jsme: Opel Corsa E slaví 30.000 objednávek, zatím se ještě ani neprodává

Již minulá generace Corsy se chlubila bohatým vnitřním prostorem, čehož bylo díky použití shodné platformy dosaženo i v novince. Z toho důvodu se není třeba podivovat nad prohlášením Opelu, že Corsa může některým zákazníkům sloužit jako rodinné auto. Dostatek místa není pouze na předních sedadlech, ale také vzadu, kde se díky velkému prosklení pasažéři necítí stísněně. V případě třídveřové varianty se dozadu vcelku snadno nastupuje díky širokým dveřím, ty však mohou dělat potíže na úzkých parkovacích místech obchodních center. S širokými dveřmi souvisí dozadu posunuté sloupky B, kvůli kterým se řidič a spolujezdec musejí nepohodlně natahovat pro bezpečnostní pásy.

Otevření třetích dveří odhalí spíše průměrný zavazadelník, jehož objem činí jako u minulé generace 285 litrů. Kufr je dlouhý 590 milimetrů, široký 960 mm a pod plato vysoký jenom 360 mm, nakládací hrana pak leží vcelku vysoko, v 710 mm. Drobnosti je možné vložit i pod falešné dno, menší tašku lze uschovat i do volného prostoru určeného pro rezervní kolo. Standardně dodávaná sada na opravu pneumatik se ukrývá v odkládacím prostoru u podběhu. Po sklopení zadních sedadel vznikne menší schod - spíše než ten nám vadil fakt, že zadní sedadla je nutné sklápět z kabiny, což je v případě třídveřové Corsy poněkud nepohodlné.

obrázek [600 x 403]  

Pružný motor s hrubým zvukem

Opel aktuálně rozsáhle obměňuje nabídku své techniky, do roku 2018 chce představit 17 nových motorů a převodovek. Mezi novinky patří i testovaný čtyřválec 1.4 Turbo. Pro malý hatchback je speciálně určena modifikovaná výkonová verze motoru známého z Astry, která dosahuje 74 kW. Proti silnějším variantám se liší jinak naladěnou řídicí jednotkou, jiným turbodmychadlem nebo vylepšeným vstřikováním.

S ohledem na objem a přeplňování turbodmychadlem není výkon motoru žádná vysoká hodnota, agregát se ale chlubí vysokým točivým momentem, jehož maximum 200 N.m je dostupných v poměrně širokém spektru otáček od 1850 do 3500 min-1. Touto hodnotou čtrnáctistovka překonává jak vrcholný tříválec 1.0 Turbo (85 kW a 170 N.m), tak turbodiesel 1.3 CDTI (70 kW a 190 N.m).

Výrazný nápis Turbo na zádi by naznačoval, že přeplňovaná čtrnáctistovka nabídne sportovnější svezení, skutečnost je ale jiná. Představitelé Opelu přiznávají, že agregát je určen především pro klidnou jízdu, což se nám přesně potvrdilo. Motor sice umožní svižný styl, tak nějak je ale cítit, že se mu moc nechce. Do otáček se nežene, ostatně ani není třeba jej nějak výrazně točit – maximální výkon je dostupný již v 3500 min-1. Výkonové špičky se však řidič nedočká. Agregát tak ocení řidiči hovící si při klidné jízdě s opatrným lechtáním plynu, kteří se ale nechtějí obávat nedostatku hbitosti při případném předjíždění.

obrázek [600 x 378]  

S jednotkou 1.4 Turbo standardně spolupracuje šestistupňový manuál s interním označením M1X, který díky hmotnosti 40 kilogramů patří mezi nejlehčí převodovky na trhu. Ústrojí disponuje optimálním zpřevodováním, ve městě motor točí při padesátce nízkých 1400 min-1, na dálnici při stotřicítce pak 2600 min-1. Manuál má přesný a hladký chod, délka drah v kulise je naprosto optimální. Doba úspor znamená, že v případě 1.4 Turbo je standardem také systém Start/stop. V testované verzi motor na semaforech startoval rychle a tiše.

Spotřeba se podle dat palubního počítače nakonec zastavila na 6,5 litrech na 100 kilometrů. Jízda na dálnici znamenala odběr 6,7 litru, popojíždění po městě v hustější dopravě přineslo zvýšení apetitu přes hranici sedmi litrů.

Jistá a pohodlná jízda

Se silným, avšak pro klidnější jízdu určeným motorem ladí i podvozek. Jeho nastavení je optimálním kompromisem – v zatáčkách se Corsa díky zesílenému zadnímu stabilizátoru příliš nenaklání a zároveň díky novým tlumičům nabízí komfortní jízdu. Nerovnosti automobil tlumí dobře, ani na těch větších se od podvozku neozývají hlučné rány, a to navzdory větším šestnáctipalcovým kolům, které jsou standardně dodávány k vyšším specifikacím. Standardem základního stupně výbavy jsou čtrnáctipalcová kola. Podvozek se nechá lehce znervóznit jenom při přejezdu nerovnosti v zatáčce, kdy má jednoduchá zadní náprava tendenci odskakovat.

Opel Corsa – srovnání s konkurencí
ModelOpel CorsaFord FiestaKia RioMazda 2Škoda Fabia
Karoserie3D3D3D5D5D
Motor1.4 Turbo1.0 EcoBoost1.4 CVVT1.5i1.2 TSI
Zdvihový objem [cm3]1364999139614981197
Válce/ventily4/43/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]74/3500-600074/600080/630075/600081/4600
Točivý moment [N.m/min]200/1850-3500170/1400-4000137/4200133/4000175/1400-4000
Převodovka6M5M6M5M6M
Max. rychlost [km/h]185180185186197
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,011,211,510,79,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,14,55,55,84,8
Základní cena [Kč]259.900288.990274.980364.900296.900

V zatáčkách od předních kol proudí k řidiči i nějaká ta informace, díky čemuž je možné rychle reagovat na vcelku znatelnou nedotáčivost. Řízení je nicméně lehké, a tak se hodí spíše pro manévrování ve městě než pro řádění na okresních silnicích. Pro něžné dámské ruce je tu pak lehké nastavení posilovače řízení City. Při jízdě je Corsa stabilní a perfektně aerodynamicky odhlučněná, ve vyšších rychlostech ale o sobě dá vědět motor, jehož zvuk je docela hrubý. Nicméně ve městě je agregát utlumený výtečně.

Psali jsme: Opel Corsa: Nejdražší verze s motorem 1.3 CDTi stojí 368.900 Kč

Jízdu dokáže ulehčit celá armáda pomocníků, která se ukrývá pod vlajkou systému Opel Eye. Líbilo se spolehlivě fungující sledování mrtvých úhlů nebo varování před kolizí, které řidiče o nebezpečí informuje červeným světlem promítaným na čelní sklo. Čtení dopravních značek však nepočítá s koncem omezení za křižovatkou, a tak snížení rychlosti trvá mnohdy déle, než jak velí sama značka. Balíček těchto asistentů přijde na 14.700 korun.

obrázek [600 x 341]  

Závěr

Nová Corsa se Opelu náramně povedla, výrazných nedostatků nemá. Stará konstrukce v reálném světě de facto nevadí, automobil nabízí prostornou kabinu a díky přepracovanému vzhledu a nové palubní desce nepůsobí zastaralým dojmem. Motor 1.4 Turbo je trochu rozporuplný - sice pružný a velice silný, na druhou stranu se mu do sportovnější jízdy moc nechce a má poměrně hrubý zvuk. Na převodovce chválíme hladkost řazení a optimálně dlouhé dráhy v kulise.

Corsa bude lákat též pořizovací cenou, testovanou verzi motoru je možné pořídit již za 260.000 korun. Za tuto cenu automobil disponuje mimo jiné šesti airbagy, elektrickým ovládáním bočních oken a zpětných zrcátek nebo centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním. Klimatizace spolu s autorádiem a tempomatem se k základní verzi Selection nabízí v balíčku za 25.000 korun. Zájemci o praktičtější karoserii s druhým párem dveří si připlatí dalších 15.000 korun. Za nás ale tvrdíme, že by třídveřový hatchback bohatě stačil.

Video

Nejlevnější verze modelu219.900 Kč (1.2/51 kW Selection)
Základ s testovaným motorem259.900 Kč (1.4 Turbo/74 kW Selection)
Testovaný vůz s výbavou406.100 Kč (1.4 Turbo/74 kW Color Edition)

Plusy

  • Prostorná kabina
  • Pružný motor
  • Bohatá nabídka bezpečnostních systémů
  • Optimální naladění podvozku
  • Kvalitní dílenské zpracování
  • Zajímavá pořizovací cena

Minusy

  • Menší zavazadlový prostor
  • Odhlučnění motoru na dálnici
Foto: Josef Dvořák
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Corsa 1.4 Turbo

Cena v základní výbavě: 259 900 Kč Cena v testované výbavě: 406 100 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, litá 16“ kola, asistent rozjezdu do kopce, elektrické ovládání bočních oken vpředu, výškově a podélně nastavitelný multifunkční volant s koženým věncem, dálkově řízené centrální zamykání, elektricky ovládaná vnější zrcátka, tempomat, palubní počítač, autorádio, dělená zadní sedadla v poměru 3:2, sportovní sedadla atd.

Výbava testovaného vozu:Sada Premium – samočinná klimatizace, multimediální systém IntelliLink, přední mlhovky, alarm, vyhřívané čelní sklo, parkovací asistent, kontrola mrtvých úhlů (+71.000,-), Optická a osvětlovací sada – dešťový a světelný senzor (+5.000,-), Zimní sada – vyhřívání předních sedadel a vyhřívaný volant (+8.800,-), sada Černá střecha – černá střecha, černá lišta v masce chladiče, zvýrazněná koncovka výfuku, sportovní pedály z lehkých slitin (+5.400,-), bixenonové světlomety a diody denního svícení (+21.000,-), vyhřívaná zpětná zrcátka v černé barvě (+3.000,-), středová konzole s držáky nápojů (+900,-), dvojitá podlážka v zavazadelníku (+1.000,-), velurové koberečky (+1.100,-).

„Putin má Trumpa v hrsti.“ Američtí politici kritizují schůzku prezidentů „Putin má Trumpa v hrsti.“ Američtí politici kritizují schůzku prezidentů

Americký prezident Donald Trump na summitu obhajoval…

ANO navrhlo novou kandidátku v Praze. Jedničkou je Stuchlík ANO navrhlo novou kandidátku v Praze. Jedničkou je Stuchlík

Zástupci pražského ANO se dnes s premiérem a předsedou…

Jeff Bezos je nejbohatším člověkem v historii, tvrdí Bloomberg Jeff Bezos je nejbohatším člověkem v historii, tvrdí Bloomberg

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se…

U Prahy vznikne celoevropské centrum pro čínské e-shopy U Prahy vznikne celoevropské centrum pro čínské e-shopy

Západně od hlavního města vyroste již druhý velký sklad…

 

Štítky Opel Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor Opel Corsa 1.4 Turbo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1364
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1850 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4.3 / 5.1
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 285 / 1090
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1214 / 466
Rozměr pneu:195/55 R 16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4021
b) šířka (mm): 1736
c) výška (mm): 1479
d) rozvor (mm): 2510
e) rozchod vpředu (mm): 1472
f) rozchod vzadu (mm): 1464
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Opel Corsa 1.4 Turbo – Staré tělo…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire

Placatou Škodu z počátku 70. let si většina z nás…

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

 






 
Na návštěvě v budoucnosti. Byli jsme v místě, kde se rodí příští Mercedesy

Na návštěvě v budoucnosti. Byli jsme v místě, kde se rodí příští Mercedesy

Včera

Jaká je budoucnost aut s třícípou hvězdou ve znaku? Mercedes nás vzal do svého designového oddělení a nechal nás nahlédnout pod pokličku.




Blesk.cz

Snažíte se otěhotnět? 4 rady, které zaberou: Zázrakem je kyselina listová, cvičení i správná poloha

Snažíte se otěhotnět? 4 rady, které zaberou:…

Léto je přímo ideální pro plánování rodiny. Pokud jste se rozhodli s partnerem založit rodinu, máme pro několik…

Ženu zabila „voňavka smrti“. Novičok byl nejspíš v lahvičce od parfému

Ženu zabila „voňavka smrti“. Novičok byl nejspíš v…

Novičok, kterým se na konci června otrávili Charlie Rowley (45) a Dawn Sturgessová (†44), byl ve flakonku od…

 

iSport.cz

Francie v euforii! Mistry světa vítalo na Champs-Elysée tři sta tisíc lidí

Francie v euforii! Mistry světa vítalo na…

Paříž přivítala své mistry světa! Příjezd party trenéra Didiera Deschampse si nenechalo ujít na Champs-Elysée…

Největší letní posila Slavie? Coufal. U ostatních je zamotanější situace

Největší letní posila Slavie? Coufal. U ostatních je…

Tři. Tolik letních posil zatím získala Slavia. Na konci přípravy se zdá, že nejblíž do ligové sestavy má pravý…

 

Reflex.cz

Putin přiznal, že v amerických volbách držel palce Trumpovi

Putin přiznal, že v amerických volbách držel palce Trumpovi

Ruský prezident Vladimir Putin se dnes na tiskové konferenci v Helsinkách překvapivě obsáhle zabýval americkým…

Mezitím na Novém Zélandu: 37letá premiérka porodila a boří zavedené politické standardy

Mezitím na Novém Zélandu: 37letá premiérka porodila…

Jacinda Ardernová nastoupila do úřadu premiérky 26. října roku 2017. Tedy šest dní poté, co zjistila, že je…