Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq…

Martin Machala
Diskuze (197)
Nový Peugeot 3008 už na Auto.cz dokázal vyhrát nad VW Tiguan. Souboj se Škodou Karoq tak bude zajímavý!


Úvod, pořizovací náklady


Nedávno jsem viděl legendární díl Top Gearu, kde si Jeremy a James dělali srandu z Peugeotu, že se prý rozhodl vyrábět špatná auta. Určitě si pamatujete, že nejdřív uvedli spoustu příkladů z minulosti, kdy se peugeotům říkalo francouzské mercedesy, nebo kdy lvíček vyráběl sportovní ikony 205 GTi (hodně by mě zajímalo, jak tohle jezdí). Pak ale demonstrovali úpadek značky na modelech 407307 CC. Hlavně v prvním případě lze jistě souhlasit, po úžasných modelech střední třídy bylo tohle cosi s nejdelším předním převisem světa a prostorem na zadních sedačkách jako v dvěstěšestce hodně zvláštní úlet. Na 307 CC nemůžu být zlý, byl to můj úplně první test, takže mě trochu svazují nostalgické vzpomínky.

suv peugeot skoda karoq srovnavacitesty suv peugeot skoda karoq srovnavacitesty  

S aktuální 308 mi ale přišlo, že by si z Peugeotu už mohli pánové (teď už z The Grand Tour) přestat utahovat. A jak je uvedeno v perexu, nová 3008 (letošní Evropské auto roku) už u nás na konci loňského roku dokázala porazit Volkswagen Tiguan, takže nejnovější škodovácké SUV by nemuselo mít cestičku k vítězství vyloženě vyšlapanou. Jak jsem koneckonců napsal v diskuzi u prvního testu Škody Karoq, kdy jsem už s 3008 jezdil, tenhle peugeot není vůbec špatné auto. Překvapilo mě hned v několika oblastech. Tak co nám na konci vyplivne známkovací tabulka?

První překvapení…

… si ale připravilo mladoboleslavské SUV. Psal jsem to už v prvním testu karoqu, základní výbava je nejen na škodovácké poměry nezvykle bohatá. V tuto chvíli sice nemluvíme ještě o opravdovém základu, ceník začíná verzí Ambition, na tradiční mladoboleslavský výchozí bod Active teprve dojde. Nicméně, i prostřední Ambition, byť je skvěle vybaven, začíná na velmi zajímavých penězích. V našem testovaném případě tak jde minimálně o částku 629.900 Kč za Karoq 1.6 TDI/85 kW s převodovkou DSG. Peugeot 3008 je dražší, se vznětovou šestnáctistovkou BlueHDi a automatem EAT6 přijde nejmíň na rovných 670.000 Kč. Výbava je také více než slušná, karoq má ale v tabulce zaškrtnuto o něco víc prvků. A když zabrousíme mezi příplatky, třeba navigace je v případě českého SUV výrazně levnější.

Pořizovací nákladyPeugeot 3008Škoda Karoq
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy670.000 Kč (1.6 BlueHDi/88 kW EAT 6 Active)629.900 Kč (1.6 TDI/85 kW DSG Ambition)
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Kolenní airbag [Kč]XS
Mlhovky [Kč]SS
Tempomat [Kč]SS
Dálkový centrál [Kč]SS
Zadní parkovací senzory [Kč]SS
Vyhřívané přední sedačky [Kč]7500S
Bluetooth handsfree [Kč]SS
Automatická klimatizace [Kč]SS
Elektrické ovládání oken [Kč]SS
Litá kola [Kč]S (sedmnáctipalcová)S (šestnáctipalcová)
Metalíza [Kč]15.50014.700
Navigace [Kč]30.00011.100
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]14.698/91446387/4786
Přední/zadní nárazník [Kč]12.686/919610.242/8233
Přední blatník [Kč]65326003
Čelní sklo [Kč]12.3674606
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]3735 + 5602733 + 392
Hodinová sazba v servisu [Kč]700786
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]21.4009112
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/3/12
Prodloužená zárukazdarma (5 let/100.000 km)2000 Kč (5 let/100.000 km)

A taky servis a drtivá většina náhradních dílů. V prvním oddílu, zaměřeném na pořizovací náklady, si tak možná trochu překvapivé vítězství odnesl karoq.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮPeugeot 3008Škoda Karoq
Základní cena78
Standardní výbava a příplatky910
Servis79
Záruky87
Průměr7,758,50

Design, interiér


Teď už překvapuje 3008

Posouzení vnějšího designu bych tentokrát nechal opravdu hlavně na vás, přijde mi, že se nám sešly opravdu velmi různorodé kousky. Peugeot trošku doplácel na to, že přijel v základní specifikaci Active a vedle nabušeného karoqu tak vypadal přece jenom trošku chudě. Mohly za to hlavně výchozí halogenové světlomety, za full LED se však připlácí i v případě vyšší verze Allure (připravte si dvaatřicet tisíc). S čumákem peugeotu jsem se však při bočním pohledu pral LEDky neLEDky, přijde mi zbytečně komplikovaně zprohýbaný. Zbytek auta je už klidnější a zadní svítilny jsou vybaveny kresbou „třech drápů“, kdybyste chtěli něco vědět. Karoq je podle předpokladů klidnější celý, jenom jsem se ještě úplně nerozhodl, jestli se mi zadní partie zamlouvají, nebo ne. Nekonfliktní jako u kodiaqu nebo atecy tedy úplně nejsou.

A teď už budeme překvapení. Díky Peugeotu 3008. Jak jsem už napsal, do testu dorazil v nejlevnější výbavě Active. Dovybaven tedy ještě několika příplatky, dojem z interiéru ale mohl povýšit vlastně jen navigační systém za třicet tisíc. A právě velmi luxusní a útulný vnitřek mě hodně překvapil, vzhledem k tomu, že se vlastně jedná o nejlevnější specifikaci. Klidně bych uvěřil, že naopak jde o vrchol nabídky. Třeba kvůli úžasným výplním dveří, dekoru přístrojové desky nebo přístrojovému štítu s displejem s vysokým rozlišením. S tím můžete vymýšlet nejrůznější skopičiny a měnit jeho zobrazení, což jsem si jednou vyzkoušel a pak nechal základní.

suv peugeot skoda karoq srovnavacitesty suv peugeot skoda karoq srovnavacitesty  

Tak a teď moje oblíbené téma pežotího i-Cockpitu. Za rozlišení a vlastně i celkové zpracování a logiku ovládání přístrojového štítu pochvala, abyste však na displej viděli, chce to trošku přípravu a kompromis. Peugeot vyčůraně omezil výškové nastavení volantu takovým způsobem, aby věnec (spíš věneček, volantík je miniaturní) zasahoval do přístrojového štítu co nejméně. A opravdu, když se posadíte na vzorňáka, hezky se v sedačce napřímíte, výhled na digitální modernu budete mít vzorový. Chraň vás pánbu se ale jakkoli pokřivit nebo se pohodlněji rozvalit. Už jsem se myslím jednou pokoušel o velice vtipné přirovnání, že je od Peugeotu hezké, že nás takto nenásilnou cestou nutí sedět zdravě, jinak prostě na budíky neuvidíte. Za každé situace tedy ideál ještě ne, proti dvěstěosmičce však nezpochybnitelný pokrok.

Ještě hůř jsem se sžíval s typickým dvojklikem. Tohle mě fakt štve. Máte na centrálním displeji navigaci, chcete si o stupínek zvýšit teplotu. Nejdřív tedy musíte „leteckým“ tlačítkem pod výdechy ventilace vyvolat menu ventilace a pak dotykově na displeji namačkat požadovanou teplotu. A potom zpátky mezi letecké knoflíky, aby se znovu objevila navigace.

Jako oslí můstek, že v koncernovém autě fungovalo všechno tradičně na výbornou s pěti hvězdičkami, poslouží překombinovaný i-Cockpit jen částečně. V karoqu sice na přístroje nerušeně vidíte za všech okolností, ergonomie většiny ovládacích prvků je dotažená ke zmíněné tradiční dokonalosti, vrcholný infotainment Columbus však spoléhá výhradně na dotykové ovládání a tady jsem se často potýkal s velmi podobnými dvojkliky jako u 3008. A zoomování mapy bez klasického kolečka, to je zkouška nervů jak vyšitá.

Jinak už snad ani nemůžete proti peugeotu najít odlišnější interiér. Karoq nepřekvapuje, spoléhá na tradiční architekturu, hlavně v testované specifikaci s dvoubarevnou kombinací však umí být i útulný. Jenže, na rozdíl od peugeotu jde o top verzi Style, navíc dovybavenou kopcem příplatků, takže karoq na fotkách se nakonec zastavil až na částce 878.600 Kč (zlatá 3008 je levnější zhruba o sto dvacet tisíc). Čalounění sedaček jsem si pochvaloval už v prvním testu, znovu vás ale budu s tímhle netradičním materiálem otravovat. Připomíná mi trochu pytlovinu, jakoby Škodovka vyrazila na farmářské trhy a ušila biopotah sedaček. Takhle to možná vypadá (pytlovina, farmářské trhy…), že výsledek působí lacině. Je to však přesně naopak – látka je nesmírně příjemná a hezky se na ni kouká.

Přední sedačky obou SUV na první pohled trošku klamou tělem, jakoby měly opěrky hlavy integrované do opěradla (hlavně ty v karoqu), ve skutečnosti je však nastavovat lze. O něco příjemnější pozici jsem si pak dokázal připravit v karoqu, právě kvůli opěrkám. Ty v peugeotu jsou moc předtrčené, výraznější boční vedení sedáku však bylo fajn.

HODNOCENÍ DESIGNUPeugeot 3008Škoda Karoq
Vnější vzhled88
Vnitřní vzhled97
Zpracování98
Ergonomie78
Konektivita99
Průměr8,408,00

Karoq a jeho vyrovnaný výkon

Vždyť to dobře znáte, Škodovka si na praktičnosti a prostornosti svých modelů založila živnost. Karoq se v žádném ze sledovaných parametrů třídně nevymyká (třeba jako superb prostorem pro nohy vzadu nebo octavia velikostí kufru), ale nabídne ve všech ohledech mírný nadstandard. Jak vidno z naměřených údajů, i v porovnání s Peugeotem 3008. Pocitový rozdíl jsem však zaznamenal jen na zadních sedačkách, kde je v karoqu opravdu o něco víc místa pro nohy. Jinak je však i 3008 velmi slušně prostorná a dá se říct, že prostor ke stížnostem je veškerý žádný. Možná by se tedy řidič formátu Honzy Mičky před tím, než zhubnul třicet kilo, mohl potýkat s rozměrnějším středovým tunelem. A stejně i tak jeho spolujezdec. Mně přišlo tohle intimnější spříznění se strojem vlastně docela příjemné.

Srovnání rozměrů zavazadlových prostorůPeugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6Škoda Karoq 1.6 TDI DSG
Objem zavazadelníku min/max [l]520/1670521/1630
Výška nákladové hrany [mm]720690
Šířka kufru v nejužším místě [mm]10501010
Délka kufru [mm]850850
Výška pod plato [mm]490-570620
Výška pod otevřeným zadním víkem [mm]18701890

V kolonce zavazadlových prostorů většinou škodovácké produkty předvádějí one car show, tentokrát to však bude vítězství o bodík pro 3008. Základním objemem se sice ještě obě SUV prakticky shodují (karoq má s výkonem 521 litrů zanedbatelný litříkový náskok), disciplínu po sklopení ale s hodnotou 1670 litrů ovládl peugeot, který škodovku překonal o čtyřicet.

HODNOCENÍ INTERIÉRUPeugeot 3008Škoda Karoq
Prostornost89
Přední sedačky78
Zadní sedačky88
Kufr98
Variabilita88
Průměr8,008,20

Motor, jízdní vlastnosti


Jedním z největších překvapení prvního testu karoqu byla pro mě kombinace šestnáctistovky TDI a suchého sedmikvaltu DSG. Myslím, že to byl Iudex (snad jsem to napsal dobře), kdo v diskuzi trefně napsal, že se v obou případech jedná skoro o to nejhorší, co může koncern nabídnout. Pokud jste někdy jeli v octavii s 1.6 TDI („nejlépe“ s manuálním pětikvaltem) a se sedmistupňovým DSG cukali zácpou („nejlépe“ se čtrnáctistovkou TSI), jistě budete s Iudexem souhlasit. Taky jsem byl stejného názoru, v testovaném karoqu si však tahle konfigurace nějak rozumí. Škodovka zvládala pomalounké popojíždění, převodovka vhodně vybírala jednotlivé stupně, podřazovala s citem a nenechávala motor pracovat v nesmyslně nízkých otáčkách. A po delší zkušenosti s karoqem se mi taky podařilo snížit spotřebu. V prvním testu, který vznikal během prvních dnů zápůjčky, jsem psal o průměrech kolem sedmi litrů, postupem času jsem se však dokázal probojovat k šesti a půl. Jenom to chtělo trochu míň Prahy, na dálnici plynulejší provoz a šlo to samo.

suv peugeot skoda karoq srovnavacitesty suv peugeot skoda karoq srovnavacitesty  

U 3008 jsem si zapisoval průměr 6,6 litru, tedy v zásadě to samé co u karoqu. Jinak ale peugeot zvládl prakticky všechny motorové disciplíny o kousek líp. Tedy kromě známky za dynamiku, kterou udělujeme podle zrychlení na stovku udávaného výrobcem. Naše měření pružnosti však 3008 ovládla (vzhledem k přítomnosti automatických převodovek v obou měřených případech jednoduše jen plný plyn), šestnáctistovka BlueHDi je taky o něco kultivovanější, líp odhlučněná a klasický měničový automat pracuje nádherně hladce.

Dynamické měření na letištiPeugeot 3008 1.6 BlueHDiŠkoda Karoq 1.6 TDI DSG
Pneumatiky215/65 R17215/55 R17
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS (80-120 km/h) [s]5,7/8,26,2/8,7
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h2000 min-12250 min-1
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h]46,8/86,9/126,146,7/82,3/122,3

Dynamiku bych u obou šestnáctistovek označil za dostačující, dvoulitry TDI, respektive BlueHDi však svoje opodstatnění určitě mají. Až s nimi získáte jistotu výkonového nadhledu, který se šestnáctistovkami může občas chybět (předjíždění, pružné zrychlení na dálnici s naloženým autem…). V karoqu je k dispozici jediná varianta s výkonem 110 kW (možno i DSG), 3008 ke 110 kW přidává ještě verzi se 133 kW (výhradně automat). Karoq ovšem dvoulitr TDI standardně dodává s pohonem všech kol, který se 3008 snaží nahradit takovým tím vychytaným ESP programem Grip Control, pro 3008 dokonce už Advanced Grip Control. Nevím… Asi bych si pořád spíš koupil pořádné zimní gumy, než spoléhal na otočné kolečko s pěti režimy jízdy.

HODNOCENÍ MOTORUPeugeot 3008Škoda Karoq
Zrychlení78
Pružnost87
Spotřeba udávaná98
Spotřeba v testu88
Odhlučnění motoru98
Průměr8,207,80

Asi vás zajímá komfort

Výše zmíněný stabilizační všeuměl nebyl u zlaté 3008 přítomen, nebrečel jsem. U jízdního oddílu bych s dovolením začal s hodnocením jízdního komfortu, pro danou kategorii mi připadá nejdůležitější.

V diskuzi u prvního testu karoqu jsme se s Webpajou trošku chytli právě u hodnocení jízdního komfortu. Napsal jsem, že i s jednoduchou zadní nápravou a i přes přítomnost vznětového motoru, automatické převodovky a přítěže v podobě kompletní výbavy, je jízdní komfort na vynikající úrovni, tlumení nerovností nevyjímaje. Trvám na tom i při přímém porovnání s Peugeotem 3008, ovšem musím konstatovat, že u francouzského SUV je hlavně úroveň izolace od rázů ještě na víc vynikající úrovni. Zkrátka trefíte díru a peugeot ji před posádkou důsledněji skryje. Může to být i tím, že testovaná 3008 disponovala pneumatikami s vyšším profilovým číslem (215/65 R17 vs. 215/55 R17 u karoqu), každopádně větší klid od podvozku panoval v 3008. Proti prvnímu srovnávacímu testu obrovský rozdíl – loni v zimě nám peugeot nevybíravě bouchal, na nerovnostech odskakoval a podvozkově vlastně slušně propadl. To ale bylo s osmnáctkami, dvoulitrovou naftou, panoramatickou střechou a náloží příplatkové výbavy. Stačilo ubrat kila, o palec zmenšit rozměr pneu, zvýšit jejich profil a dramatická změna v jízdním projevu je na světě.

suv peugeot skoda karoq srovnavacitesty suv peugeot skoda karoq srovnavacitesty  

V zatáčkách je pro změnu o něco větší spolehnutí na karoq. Nemyslím, že by byl nějak dramaticky rychlejší, za volantem škodovky jsem si ale připadal jistější. Že auto víc ovládám. Začíná to už tím pidivolantem v 3008. Nepochybně je to o zvyku, s tímhle plejstejšnem se mi ale hlavně na začátku špatně odhadovalo, jak moc mám zatočit. I díky preciznějšímu řízení se mi karoq dařilo do oblouku nasměrovat přesněji, u peugeotu jsem si nikdy nebyl úplně jistý, co se to pode mnou vlastně děje.

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍPeugeot 3008Škoda Karoq
Ovladatelnost78
Komfort odpružení98
Odhlučnění podvozku98
Řízení78
Řazení97
Brzdy88
Průměr8,177,83

Závěr


Závěr

Tak mi to vyšlo takhle, kluci a holky. Těsné vítězství peugeotu. Na 3008 se mi nejvíc líbí kultivovaný motor a skvělý klasický automat, ve spojení s podvozkem parádně tlumícím nerovnosti (sedmnáctky s vysokým profilovým číslem) je to velmi příjemný společník. Ještě k tomu útulný interiér, skvělé materiály a zpracování i v nejlevnější verzi… Jo, z tohohle auta by se Clarksonovi dělala prča blbě.

Karoq je absolutní škodovka, podávající vyrovnané výkony úplně ve všem. Mírně zaostal v hodnocení motoru a převodovky, jeho jinak pohodlný podvozek je přece jenom o něco míň komfortní než u 3008. V jednoduchém a praktickém interiéru však nenarazíte na žádné ergonomické chytáky, podobně jako technicky spřátelená ateca je karoq úžasně uživatelsky přívětivý (tedy až na kompletně dotykové ovládání top verze infotainmentu). A cenově nečekaně dostupný, navíc s kompletní výbavou už v základu.

SHRNUTÍ HODNOCENÍPeugeot 3008 1.6 BlueHDi 88 kW EAT6Škoda Karoq 1.6 TDI 85 kW DSG
POŘIZOVACÍ NÁKLADY7,758,50
DESIGN8,408,00
INTERIÉR8,008,20
MOTOR8,207,80
JÍZDNÍ VLASTNOSTI8,177,83
CELKOVÝ PRŮMĚR8,108,07

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6

Nejlevnější verze modelu560.000 Kč (1.2 PureTech/96 kW Active)
Základ s testovaným motorem620.000 Kč (1.6 BlueHDi/88 kW Active)
Testovaný vůz bez příplatků670.000 Kč (1.6 BlueHDi/88 kW EAT6 Active)
Testovaný vůz s výbavou750.500 Kč (1.6 BlueHDi/88 kW EAT6 Active)

Plusy

  • Velmi pohodlný podvozek
  • Kultivovaný motor
  • Skvěle fungující klasický automat
  • Hodnotný a designově zajímavý interiér

Minusy

  • Ovládání infotainmentu
  • Volant občas zakrývá přístroje

Škoda Karoq 1.6 TSI DSG

Nejlevnější verze modelu529.900 Kč (1.0 TSI/85 kW Ambition)
Základ s testovaným motorem579.900 Kč (1.6 TDI/85 kW Ambition)
Testovaný vůz bez příplatků684.900 Kč (1.6 TDI/85 kW DSG Style)
Testovaný vůz s výbavou878.600 Kč (1.6 TDI/85 kW DSG Style)

Plusy

  • Celkově prostorný interiér
  • Ve většině případů komfortní podvozek
  • Agilnější jízdní vlastnosti
  • Bohatá základní výbava, dobrá cena

Minusy

  • Výhradně dotykové ovládání top verze infotainmentu
  • Při dálničním provozu vyšší spotřeba

Foto: David Rajdl

Zobrazit celý článek
Martin Machala
Diskuze (197)
Model Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 88 kW EAT6 Škoda Karoq 1.6 TDI 85 kW DSG
Cena základní sestavy 670 000 Kč 684 900 Kč
Cena testované sestavy 750 500 Kč 878 600 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1560 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 3500 85 / 3250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1750 250 / 1500 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185 188
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.6 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.7 / 3.9 / 4.2 4.6 / 4.3 / 4.4
Emise CO2: 114 117
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / 1670 521 / 1630
Objem nádrže (l): 53 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1390 / 600 1441 / 596
Rozměr pneu: 215/65 R17 215/55 R17
Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 88 kW EAT6
Škoda Karoq 1.6 TDI 85 kW DSG
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4447 4382
b) šířka (mm): 1841 1841
c) výška (mm): 1620 1603
d) rozvor (mm): 2675 2638
e) rozchod vpředu (mm): 1579 1576
f) rozchod vzadu (mm): 1587 1541
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 580 / 1100 620 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 800 / 900 840 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940 970
k) šířka vpředu (mm): 1490 1500
l) šířka vzadu (mm): 1470 1490
délka sedáku vpředu (mm): 510 510
délka sedáku vzadu (mm): 490 480
výška opěradla vpředu (mm): 630 650
výška opěradla vzadu (mm): 620 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
13. 12. 2017 18:32
Re: Páté
Quattro čtyřkolka:

[odkaz]

tak tohle sofistikované řešení je opravdu pecka. Myslím, že je to právě takové, co tady hájíte. Vtipálci >:-[]
3. 12. 2017 08:10
Re: Nagano
P. Machala ten test najprv povinne poslal do Škody na zredigovanie a až potom ho uverejnili ;-)
30. 11. 2017 10:17
Re: Páté
a já si v diskusi potrpím na vše, co je k věci, což GripControl v 3008 jistě je, zatímco torseny a spol. ani u jednoho z testovaných aut ne. Myslím, že jsme tady všichni svobodně vyjádřili svůj názor. Je vidět, že pokud se týká 4x4, tak máš/te dost a více zkušeností než já, možná i proto, že jsem 4x4 jak jsem psal prakticky nikdy nepotřeboval. Čím to je, nechám na čtenáři, ale musím říci, že se v ČR, Rakousku a Itálii pohybuju všude, kde vedou cesty. To co já ve skutečnosti nestrpím je hlavně to, aby mi někdo diktoval, co si mám myslet a co si můžu dovolit psát, pokud nevybočuju z pravidel slušného chování. Takže jestli jsem ti/vám zasáhl ego odporem k tezím, které vůbec nejsou k věci předestřené článkem, tak se ti za to NEomlouvám. Papa
30. 11. 2017 10:13
Re: Páté
Všimni si, jak tady zasekáváte diskusi s takovým svým východiskem, které zní zásadně v podmiňovacím způsobu. Já když jdu někam něco řešit, a že je to moje práce, tak si nejdřív zjistím o dané věci vše co můžu zjistit, s tímto teoretickým základem si udělám vlastní fyzickou zkušenost, a pak teprve můžu vyslovit názor. V posledním odstavci jsi se odkopal a proto už s tím nehodlám ztrácet ani slovo. Užij si tu omezenost.
29. 11. 2017 21:46
Re: Páté
Přesně tak. Myslím si, že to tu můžeme klidně říkat bez obalu a natvrdo. Horší řešení je horší, nehledě na to, jestli lidem stačí nebo jestli jsou ochotni zaplatit něco lepšího. Haldex také spoustě lidí stačí, ale jako pohon všech kol to tedy nějaká extra třída není. Netřeba si mazat med kolem úst.