Test Auto.cz

Peugeot 508 1.5 BlueHDi – Bude zachráncem střední třídy?

14.12. 2018
Verdikt
 

Prodeje ve střední třídě klesají, Peugeot se však nevzdává a svého nového zástupce pojal po svém. Jaká je nová 508?

Zástupci střední třídy kdysi v Evropě bývali typickými představiteli služebních automobilů, jenže v době rostoucí popularity různých SUV a crossoverů i jejich tradiční klientela dává přednost jiným modelům, a tak prodeje v segmentu D souvisle klesají. Jedni výrobci se tak svých zástupců v této třídě v Evropě vzdávají, jiní se je zase snaží udělat po svém. A to je přesně případ nového Peugeotu 508.

Francouzské automobilky jsou proslavené tím, jak výrazně v rámci mezigenerační změny mění své modely, což přesně platí i pro novou 508. Jestliže předchůdce byl typickým sedanem střední třídy, který se v mnohém inspiroval modely německých značek, novinka vsadila na ryze francouzský šarm a vlastní styl. Už to není klasický sedan, ale ladný fastback s nízkou siluetou karoserie, kombík nahradí šmrncovně laděný shooting brake. Bude to však stačit na to, aby nový Peugeot 508 zaujal? To zhodnotíme na základě redakčního testu modelu se základním turbodieselem 1.5 BlueHDi (96 kW).

Jízdní dojmy s Peugeotem 508 SW: I kombík je stále nízko nad zemí

Krasavec!

Francouzské automobilky design umí a nejnovější Peugeot 508 je toho důkazem. Ideálně kombinuje ladné tvary s výrazným stylem, zvlášť ta záď se zatmavenými koncovými světly se nesmírně povedla. Vpředu bychom si možná odpustili ty diodové kly denního svícení vystupující z hlavních světlometů, celkově ale neváháme prohlásit, že hezčí auto v mainstreamové střední třídě dnes asi nenajdete.

Oproti předchůdci je pak jasně patrné, že Peugeot konečně vsadil na francouzský šarm. Minulá 508 vypadá vedle té nové až nudně, až příliš inspirovaná konzervativními zástupci třídy z dílny německých značek. Cestu vlastního stylu kvitujeme!

Důležitou změnou ve srovnání s minulou generací jsou také rozměry. Peugeot 508 šel proti obecnému trendu růstu rozměrů aut a mezigeneračně se zmenšil. Nejde přitom jen o výšku, ladná nízká karoserie je s pouhými 1.403 mm o 53 mm nižší než předchůdce, ale také o délku. S 4.750 mm je novinka o výrazných 80 mm kratší než minulá generace. Spolu s tím se zkrátil také rozvor, o 24 mm na 2.793 mm.

Krásný interiér pro trpaslíky

Právě s mezigeneračním scvrknutím souvisí i jedna z mála nevýhod 508, ale zato zásadní - a to je omezený vnitřní prostor. Krkolomnější nastupování a méně místa nad hlavou bychom byli vzhledem ke koncepci fastbacku schopni pochopit, jenže ono je prostoru na zadních sedadlech opravdu, ale opravdu málo. Se svými 185 cm výšky mám na zadních sedadlech při narovnání se jen asi dvoucentimetrovou rezervu, navíc ani nezbývá moc prostoru před koleny. K tomu přidejte krátký a nízko uložený sedák a zjistíte, že tohle auto je hlavně pro dva. Manažerskými vozy velkou část cest sice jezdí jen řidič, a tak by to cílové klientele nemuselo tolik vadit, přesto konkurence dokazuje, že to jde lépe. Vždyť podobně koncipovaný Volkswagen Arteon má i s ladnou siluetou prostornou kabinu.

obrázek [600 x 385]  

S tím souvisí také malý zavazadelník 508. Hodnota 487 litrů na první pohled nevypadá úplně marně, jenže bohužel jde o číslo na základě nepříliš přesné metody objemu tekutin, které není srovnatelné s konkurencí využívající metodu VDA, počítající objem zavazadelníku pomocí normovaných kostiček. Po otevření zadního víka se opravdu ukáže, že kufr 508 je hodně mělký, navíc kvůli vysokému zadnímu čelu musíte počítat s vyšší nákladovou hranou.

Porovnali jsme: Peugeot 508 2.0 BlueHDi EAT8 vs. VW Arteon 2.0 TDI DSG – Umělecký dress code

Ze zadních sedadel se přesuňme dopředu, kde už je dojem z interiéru podstatně lepší. Peugeot totiž neváhal použít ty nejvybranější materiály, a tak posádku obklopuje hodně luxusní palubní deska. Zvolené materiály i jejich zpracování vážně stojí za to, líbí se nám rovněž poctivé ovladače, které jdou hezky mechanicky ztuha. Tohle se Peugeotu opravdu povedlo.

Navíc nám v tomto případě ani tolik nevadil Peugeotem tolik propagovaný interiér i-Cockpit s vysoko umístěným digitálním přístrojovým štítem a malým volantem. Řidič sedí relativně nízko s nataženýma nohama, a tak se za volantem srovná snáze než ve vysokých crossoverech 3008 a 5008. Přesto však někteří budou mít stále pocit, že mají volant níže, než by chtěli, aby jim věnec nekryl část přístrojového štítu.

Hodně se nám pak líbí řešení středového panelu. Dotykovou obrazovku multimediálního systému s úhlopříčkou 8, respektive 10 palců u vyšších verzí (včetně testované), doplňují klavírními klávesami inspirovaná tlačítka, umožňující přímý vstup do vybraných částí menu. Ta navíc tvoří praktickou poličku, která umožní opřít si na ni dlaň a snadno tak ovládat displej multimediálního systému. Jen škoda pomalejších reakcí obrazovky na dotek.

Některé přešlapy z ostatních peugeotů s i-Cockpitem tu však bohužel zůstávají. Pořád nechápeme, proč jedno z minima tlačítek na volantu umožňuje změnit grafiku digitálního přístrojového štítu, když podle nás uživatelé jednou zvolí tu svou nejoblíbenější a pak už ji nikdy měnit nebudou. Funkci tak není potřeba mít hned po ruce. Kovová řadicí páka pak sice vypadá opravdu efektně, jenže v létě hřeje do ruky a v zimě zase nepříjemně studí. A nesmyslné podle nás je i to, že pro zvolení teploty klimatizace pořád musíte rozklikávat menu, byť hodnota teploty se na desetipalcovém displeji multimediálního systému zobrazuje neustále. A navíc by tu byl i prostor pro šipku nahoru a dolů.

Jak už jsme krátce zmínili, řidič si bude vychutnávat nízkou pozici za volantem, počítejte však s omezeným výhledem. Výrazně skloněné A sloupky karoserie jsou hodně tlusté, což omezuje výhled do stran, příliš toho neuvidíte ani dozadu, kvůli malému zadnímu oknu. Rozhodně tak doporučujeme objednat parkovací kameru, která by tento problém alespoň při parkování řešila. A určitě si neobjednávejte to světlé čalounění, v testovaném kuse už po nějakých 6.000 kilometrech bylo hodně špinavé. Přední sedačky mimochodem mají poctivé boční vedení, avšak krátký sedák.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 508 1.5 BlueHDi

Základní výbava:Šest airbagů, sada na opravu pneumatik, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, automatická dvouzónová klimatizace, stěrače Magic Wash s integrovaným ostřikováním čelního skla, diodová koncová světla, diody denního svícení, přední a zadní parkovací asistent, tempomat, 17palcová kola z lehkých slitin, navigace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s elektrickou bederní opěrkou, multimediální systém s 10“ obrazovkou.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+17.000,-), vyhřívaná sedadla vpředu (+8.000,-), bezklíčové odemykání (+8.000,-), full-LED světlomety (+35.000,-).

Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem

Vývojové centrum společnosti Škoda Auto India/Volkswagen…

V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook

Americké dozorčí orgány zvažují, že uloží internetové…

Hitem vánoc byly stolní hry Hitem vánoc byly stolní hry

Nejčastějším dárkem pod stromečkem byly loni stolní hry,…

Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu

Evropská komise (EK) zablokuje spojení železničních…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 508 1.5 BlueHDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 208
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.7 / 3.4 / 3.8
Emise CO2:101
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1415 / 509
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4750
b) šířka (mm): 1859
c) výška (mm): 1403
d) rozvor (mm): 2793
e) rozchod vpředu (mm): 1601
f) rozchod vzadu (mm): 1597
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 508 1.5 BlueHDi – Bude zachráncem…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu

Na letošní rok plánuje škodovka uvedení modernizovaného…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 



Jízdní dojmy s Peugeotem 508 SW: I kombík je stále nízko nad zemí Jízdní dojmy s Peugeotem 508 SW: I kombík je stále nízko nad zemí

Půl roku po liftbacku vyjíždí Peugeot 508 i jako kombi. A…

Euro NCAP 2018: Peugeot 508 – Pět hvězd pro elegána z Francie Euro NCAP 2018: Peugeot 508 – Pět hvězd pro elegána z Francie

Peugeot 508 ve své nové generaci v nárazových testech…

 



 
Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Dnes 07:00

Vyzkoušeli jsme, co vše dnes můžete ve svém autě sledovat a ovládat přes telefon a co v této oblasti výrobci chystají do budoucna.




Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

 

iSport.cz

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou o osmifinále

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou…

Tenistka Karolína Plíšková hraje o osmifinále grandslamového Australian Open na centrkurtu v Areně Roda Lavera.…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…

Andrej Babiš si stát představuje jako firmu, Piráti jako e-shop

Andrej Babiš si stát představuje jako firmu, Piráti…

Pirátská strana si naplánovala sjezd na třetí lednovou sobotu. Průběh tohoto setkání však bude patrně mnohem…