Test Auto.cz

Renault Espace Energy TCe 225 EDC – Dvě deci a dějí se věci!

15.11. 2017
Verdikt
 

Stejně jako dosud nemá zájemce o Espace poháněný zážehovým motorem možnost volby.

V nabídce i nadále zůstává pouze jediný agregát, jehož objem se však zvětšil o 0,2 litru, a místo 147 poskytuje 165 kW. Vyzkoušeli jsme druhou nejvyšší výbavu Magnetic. Páté vydání tradičního velkého MPV Espace to nemá věru lehké. Renault snad v dobré víře nabídnout něco trochu jiného a současně zaujmout zákazníky, kteří by dříve o espacu ani neuvažovali, udělal opravdu odvážný tah. Namísto poctivého velkého MPV hýřícího vnitřním prostorem, který byl plně v korelaci se jménem vozu, je poslední vydání podivnou směsicí MPV a velkého crossoveru. Ano, stále tento vůz vnímám jako MPV, neboť na poměry třídy SUV mu chybí pohon všech kol, avšak dřívější neochvějná pověst průkopníka evropského MPV vzala asi definitivně za své.

Variability méně, ale je

Předností vozidel třídy MPV byla vždy kromě velkého vnitřního prostoru, daného mimo jiné také koncepcí jednoprostorové karoserie, také solidní variabilita kabiny. Minulé čtyři generace espacu platily v tomto za vzor ostatním výrobcům. Současné vydání ale v rámci přeměny trochu slevilo v možnostech uspořádání kabiny. Naštěstí trojici zadních sedadel lze i nadále nezávisle posouvat. Základních pět míst lze za příplatek 30.000 korun doplnit o další dvě sedadla, rafinovaně zakomponované do podlahy zavazadelníku. Když už jsme u zavazadelníku, tak stojí za zmínku elektrické odjišťování sklápění opěradel všech tří sedadel vpřed. Plocha, která vznikne, je opravdu zcela rovná, takže espace může posloužit rovněž při stěhování menšího nábytku.

TEST 2015: Renault Espace 1.6 dCi – Zůstalo jen jméno


Prostornost v této generaci sice nedosahuje úrovně předchůdce, ale i tak zůstává velmi dobrá. Naproti tomu úroveň komfortu sezení záleží na tom, kam se posadíte. Vzhledem k absenci třetí řady sedadel u testovaného auta se zaměříme pouze na první dvě. Vpředu je to bez výhrad. Svými rozměry připomínají sedadla spíš křesla v obývacím pokoji. V rozporu s tradicí francouzských aut postrádají onu přeměkčenou výplň. Zůstávají však mimořádně pohodlná. A navíc nabízejí nevídané věci.

Dokonce i druhá nejvyšší výbava Magnetic má v sérii elektricky stavitelná přední sedadla, každé ve dvou stupních výkonu vyhřívané a s měnitelnou (elektricky) tuhostí bederní opěrky. Jenže to není všechno. Standardem je rovněž masážní funkce, což je v daném segmentu docela unikum. A v žádném případě to není taková ta jednoduchoučká, co nabízí třeba Citroën C5 či C4 Picasso, ale docela propracovaná s výběrem ze tří druhů masáže, každý navíc stavitelný v pěti úrovních výkonu. Za sebe ale mohu říci, že jako řidič jsem její služby moc neocenil, neboť to na mě při řízení působí poněkud rušivě. Naproti tomu spolujezdec (spíše spolujezdkyně) si však masážní funkci velice pochvaloval. Fakt, že Renault Espace toto nabízí ve standardu dvou nejvyšších verzí je příjemným bonusem. U prémiových německých značek, dokonce i u modelů nejvyšší třídy (Audi A8, BMW řady 7, Mercedes-Benz třídy S), se za to jistě připlácí tučná částka.

obrázek [600 x 342]

Po přesunutí se do druhé řady ale původní nadšení trochu opadlo. Sedadla jsou umístěna poměrně nízko, což vytváří méně přirozenou pozici sezení. Sedáky zejména vyšším cestujícím nepodpírají stehna tak, jak jsme zvyklí u vozů vyšší třídy - technicky spřízněný, ale nízký Talisman nevyjímaje. V něm se vzadu sedí určitě komfortněji. Pokud si ale dozadu sednou děti školou povinné, nebudou mít s ergonomií posezu problém.

Měla barvu barvičku

Říká se, že kdo si hraje, nezlobí. A v espacu si můžete hrát, aniž vyjedete. Vše je záležitostí originální rozhraní Multi Sense ovládaného přes displej multimediálního systému Renault R-Link 2. Díky němu si lze vozidlo nakonfigurovat přesně podle svých požadavků. Některá nastavení jsou skutečně jen pro zábavu či potěchu oka, jiná ale představují komplex funkčnosti ovlivňující jízdní projev vozidla.

Do prvně jmenované skupiny patří osvětlení kabiny, které je vskutku velkolepé. Renault tomu říká ambientní osvětlení, přičemž barvu lze měnit v několika odstínech, odpovídající nastavení vozu. Od komfortního, přes ekologický a sportovní až po režim individual. Za vším se samozřejmě ukrývá celá řada dalších nastavení, o nichž bude řeč dále. Pokud zůstaneme u barev, tak kromě změny barvy monitoru rozhraní, či uspořádání a grafiky přístrojového štítu, je to soubor světýlek, rozmístěných po kabině na četných místech. V noci tak svítí třeba sloupky B či okraje středového panelu palubní desky. Oboje na mě působilo trochu rušivě. Naštěstí to je možné vypnout.

TEST 2008: Renault Espace 2.0 dCi - srdce jako Marat


Většinu nastavení vozu ovládáte na dotykovém monitoru rozhraní R-Link 2. Jeho grafika je bez výhrad, v množství funkcí a nastavení jsem se ale občas trochu ztrácel. Naštěstí třeba k nastavení teploty samočinné, v našem případě příplatkové třízónové klimatizace, je pořád k dispozici otočný ovladač. Ten například v Peugeotu 308 postrádám. Škoda jen, že obdobně není vyřešeno také ovládání hlasitosti audia. Dotykové tlačítko “volume” není příliš pohotové a ke všemu je od řidiče nějak daleko. Nakonec jsem raději využíval ovládání na volantu, které je u Renaultu již desítky let takřka stejné a hlavně ergonomicky velmi dobře vyřešené.

Zmíněný středový panel palubní desky Renault přezdívá “floating console”, tedy plovoucí konzola. Jak to vysvětlit někomu, kdo vůbec nemá představu, co to je? Plovoucí konzola je vlastně to samé, co kdysi uvedla první Toyota Auris. Prostě středový panel je řešený jako zdvojený. Mezi obvyklou horní částí a tou spodní se nachází odkládací prostor. Je to vtipné, byť z hlediska manipulace s věcmi poněkud méně komfortní.

V případě Espacu je ovšem plovoucí konzola výsadou výhradně verzí se samočinnou, v tomto případě vždy dvouspojkovou převodovkou EDC. Základní motorizace, jíž je jednotka Energy dCi 130, tedy vznětová šestnáctistovka přeplňovaná jedním turbodmychadlem, se jako jediná pojí s manuální šestistupňovou převodovkou. A protože od řadicí páky vede nezbytná dvojice lanovodů k převodovce, nemohli konstruktéři použít koncept s plovoucí konzolou, neboť by lanovody neměli kam umístit. Z toho důvodu používají samočinné převodovky (jsou vlastně dvě podle motorizace) elektroimpulzní volič, jaký známe třeba z BMW, Audi či Mercedesu. Páka voliče zkrátka nemá s převodovkou mechanickou vazbu, nýbrž elektrickou.

Osobně mi tento typ voličů vyhovuje méně než klasický mechanický. Navíc kulisa páky voliče převodovky EDC je také trochu nezvyklá, když k navolení režimu D či R ji musíte přesunout do levé části kulisy a tedy udělat pohyb, jako když u manuálu řadíte jedničku (v tomto případě R) či dvojku (poloha D). K aktivaci parkovací polohy “P” slouží drobné tlačítko na páce ze strany řidiče.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Espace

Cena v základní výbavě: 934 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 029 900 Kč

Základní výbava:Samočinná dvouzonová klimatizace, hands-free karta Renault, tři samostatná sedadla ve druhé řadě podélně posuvná, sklopná opěradla druhé řady sedadel nezávisle na sobě, elektricky stavitelná přední sedadla v šesti směrech, s elektricky stavitelnou bederní opěrkou, vyhříváním a masážní funkcí, navigace R-Link 2 s mapovými podklady pro Evropu, hudební aparatura Arkamys s osmi reproduktory, paket Vision System (zahrnuje automatická dálková světla, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, atd.), systém sledování mrtvého úhlu, 19palcová kola z lehké slitiny, kožené čalounění Riviera v šedé barvě, panoramatické střešní okno, tónovaná skla, zatavená zadní okna, šest airbagů, systém potlačující nedotáčivost ESC (obdoba VW XDS), atd.

Výbava testovaného vozu:Paket city - zahrnuje elektrické ovládání víka kufru, Easy park assist, což je inteligentní parkovací asistent se zadní kamerou, atd (+ 20.000,-). paket Safety plus - zahrnuje adaptivní tempomat, HUD, systém nouzového brzdění a systém hlídající odstup od vozidla před vámi (+ 30.000,-), třízónová samočinná klimatizace se samostatným ovládáním pro zadní sedadla (+ 15.000,-), metalický lak (+ 20.000,-), panoramataické střešní okno elektricky ovládané (+ 30.000,-), dojezdová rezerva (+ 3.000,-).

Průkaz ISIC dobývá pražské školy Průkaz ISIC dobývá pražské školy

Průkazy ISIC jsou již mnoho let samozřejmostí pro…

Nástupce Apolla? Trump uložil NASA připravovat pilotované mise na Měsíc a na Mars Nástupce Apolla? Trump uložil NASA připravovat pilotované mise na Měsíc a na Mars

Americký prezident Donald Trump dnes vydal nařízení o…

Kyjevský soud propustil Saakašviliho na svobodu Kyjevský soud propustil Saakašviliho na svobodu

Kyjevský soud dnes zamítl žádost ukrajinské prokuratury o…

Exmanažera Fotbalové asociace Syneckého obvinili kvůli Peltovým odposlechům Exmanažera Fotbalové asociace Syneckého obvinili kvůli Peltovým odposlechům

Policie obvinila bývalého bezpečnostního manažera…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor Renault Espace
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 165 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 224
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 5.6 / 6.8
Emise CO2:152
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 680 / 2101
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1610 / 783
Rozměr pneu:235/55 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4857
b) šířka (mm): 1888
c) výška (mm): 1677
d) rozvor (mm): 2884
e) rozchod vpředu (mm): 1630
f) rozchod vzadu (mm): 1621
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1010 / 1250
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1620
l) šířka vzadu (mm): 1600
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Espace Energy TCe 225 EDC – Dvě…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Renault Espace nahrazuje 1.6 TCe motorem z Alpiny! Na kolik přijde? Renault Espace nahrazuje 1.6 TCe motorem z Alpiny! Na kolik přijde?

Velké MPV s prvky SUV se dočkalo přeplňované benzinové…

Autonomní Renault Espace představen v Amsterdamu Autonomní Renault Espace představen v Amsterdamu

Renault neustává ve vývoji bezpilotních aut. V Amsterdamu…

 



 
Ekologická daň za převod ojetého vozidla: Víte, kolik v současnosti zaplatíte?

Ekologická daň za převod ojetého vozidla: Víte, kolik v současnosti zaplatíte?

Včera

Koupě starého levného auta se může při jeho přeregistrování prodražit. Důvodem je tzv. ekologická daň. Kolik v současné době zaplatíte?




Blesk.cz

Děsivé video: Kluk v Brně přebíhal před tramvají! Ta ho smetla!

Děsivé video: Kluk v Brně přebíhal před tramvají! Ta…

Děsivou srážku dítěte a několikatunové tramvaje zachytila v Brně kamera z protější soupravy. Kluk se bezhlavě…

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už se přes Facebook nepřihlásíte

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už…

Pokud se přihlašujete do Skypu skrze účet na Facebooku, novinka Microsoftu vás nepotěší. Od ledna příštího roku…

 

iSport.cz

Knockout roku! Moraesovi stačilo 67 vteřin, svého soupeře uspal kolenem

Knockout roku! Moraesovi stačilo 67 vteřin, svého…

Za poslední měsíc si připsal už druhou výhru ve slavné UFC. Ultimátní bojovník Marlon Moraes se však dokázal…

Kdo zaplatí Filla? O teplického tahouna je v lize zájem, na tahu je teď Baník

Kdo zaplatí Filla? O teplického tahouna je v lize…

Otázka za milion, vlastně dva a půl: Kde bude hrát Martin Fillo? Teplice, po podzimu šestý tým HET ligy, mu…

 

Reflex.cz

Tajná válka CIA v Laosu: Každý den umírá další člověk

Tajná válka CIA v Laosu: Každý den umírá další člověk

Zatímco pozornost světové veřejnosti se soustředila na válku ve Vietnamu, Spojené státy v tichosti bombardovaly…

Causa Otčenáš: Papež neomarxista cenzuruje Ježíše

Causa Otčenáš: Papež neomarxista cenzuruje Ježíše

Neomarxistická korektnost proniká i do oblastí, kde to opravdu překvapí. Papež František vyzval ke kritické…