Test Auto.cz

Renault Grand Scénic 1.6 dCi – Třetí míza

21.3. 2014
Verdikt
 

Nestává se často, aby nějaké auto za svoji kariéru vystřídalo hned tři designové styly. Renault Grand Scénic má tu čest.

Renault jako by se u aktuálního Scénicu trochu hledal. Nejprve svému rodinnému modelu naordinoval nepříliš elegantní žabí tlamu doplněnou zvláštně protaženým tvarem předních světlometů. Před dvěma lety se všechny zprohýbané linky na přídi elegantně zarovnaly, design bez náznaku masky chladiče ovšem ztratil jakýkoliv výraznější prvek. Zdá se, že až teď je to konečně ideální. Výrazná maska se inspiruje u Clia a série designových studií, které Renault představil v posledních letech. Nárazník zase zdobí zajímavě tvarované chromované lišty, zakončené pásem diod pro denní svícení.

Tím ovšem inovace u pět let vyráběného modelu pohříchu končí – pokud nebudeme počítat možnost objednat příplatkový multimediální systém R-Link, který dnes Renault nabízí ve všem od Clia po Lagunu a Koleos. Paletu motorů tvoří vedle dvojice benzinových agregátů tři turbodiesely: patnáctistovka s 81 kW, šestnáctistovka s 96 kW a dvoulitr se 120 kW (pro automat 110 kW).

obrázek [600 x 402]  

K testu jsme zvolili prostřední z nich, který v sobě spojuje dynamiku podobnou dvoulitru s nízkou spotřebou nafty. Motor je kultivovaný, i když ne dokonale odhlučněný, a navíc má živé reakce a točivý charakter. Nevýhodou je výrazný turboefekt pod 1500 min-1, svůj potenciál začne šestnáctistovka naplno rozvíjet až od dvou tisíc otáček.

Silnou stránkou je spotřeba. Rodinné auto s prostorným interiérem zvládá městský i dálniční provoz se šestilitrovým průměrem, přičemž při 130 km/h drží na šestku rozumných 2500 min-1, takže nízká spotřeba není vykoupena nesmyslně těžkým zpřevodováním. Prostřední z nabízených dCi si přitom udržuje skromnost i při plné zátěži. Pokud z něj budete na německé dálnici ždímat výkon do posledního kilowattu – což v praxi znamená na rovině rychlost 190 km/h a ve stoupáních 170 km/h – spotřeba stejně nepřesáhne 13 litrů.

V nejvyšší výbavě jsou standardem litá kola o průměru 17 palců. Navzdory jednoduché konstrukci podvozku má v této konfiguraci Grand Scénic slušné jízdní vlastnosti, musíte se však připravit na poněkud horší tlumení nerovností na rozbité silnici. Konkurenční Opel Zafira Tourer si v této disciplíně vede lépe, přičemž dynamičtěji zaměřené řidiče dokáže uspokojit možností objednat adaptivní tlumiče s nastavitelnou charakteristikou. Levnější Renault je v této oblasti konzervativnější, nabízí jediné naladění podvozku.

obrázek [600 x 402]  

Avantgardně pojatý interiér se s výjimkou zmíněného příplatkového systému R-Link nijak nezměnil. Nabízí výborný výhled, ale také si zachovává řadu dílčích nedostatků. Klimatizace se ovládá titěrnými tlačítky, to samé platí pro panel autorádia – alternativou k němu je alespoň modul ukrytý pod volantem. Evergreenem je nemožnost ovládat elektrické stahování bočních oken s vypnutým motorem, poněkud nepříjemnou vlastností je pak aerodynamický hluk ve vysokých rychlostech.

Renault Grand Scénic 1.6 dCi - srovnání s konkurenty
ZnačkaRenaultKiaOpel
ModelGrand ScénicCarensZafira Tourer
Motor1.6 dCi/96 kW1.7 CRDi/100 kW1.6 CDTI/100 kW
VýbavaPrivilegeExclusiveActive
Základní cena [Kč]561.900,-584.980,-571.900,-
Bezklíčový vstupSS-
BluetoothSS12.500,-
El. stahování P+Z okenSSS
Klimatizace dvouzónováSSS
Kožené čalounění25.000,-35.000,-26.700,-
Litá kolaR 17R 17R 17
Metalický lak15.000,-14.000,-14.900,-
MlhovkySS
Navigační systémS43.000,-14.000,-
Parkovací čidla a kamera23.000,-S24.100,-
Autorádio s USBSSS
TempomatSSS
Vyhřívání předních sedadel7.000,-S8.400,-
Xenonové světlometyS20.000,-34.500,-
Cena při shodné výbavě [Kč]631.900,-696.980,-707.000,-

Naopak variabilita interiéru je příkladná. Pětimístná verze uveze 725 litrů zavazadel (v sedmimístné při plném obsazení zůstává na zavazadla 208 l), sedadla v druhé řadě jsou samostatně nastavitelná a vyjímatelná. Maximální přepravní kapacitu 2050 l je navíc možné rozšířit pomocí standardně dodávaného sklopného opěradla u sedadla spolujezdce.

Závěr

Čistě podle měřitelných kritérií je Renault Grand Scénic v závěru své kariéry výhodnou volbou. S úspornou turbodieselovou šestnáctistovkou nebojuje ani tak pomocí nízké základní ceny, ale hlavně výborným poměrem nabídnuté ceny a použité výbavy. Navíc to, co ve vybavení snad chybí, přiobjednáte mnohem výhodněji než u konkurence. Prostorný a variabilní interiér má ovšem nejlepší roky za sebou, modernější MPV jsou uživatelsky přívětivější a také uvnitř působí honosněji. Navíc komfortní podvozek umí jezdit po rozbité silnici noblesněji…

obrázek [600 x 336]  

Nejlevnější verze modelu394.900 Kč (1.6 16V/81 kW Expression)
Základ s testovaným motorem533.900 Kč (1.6 dCi/96 kW Dynamique)
Testovaný vůz s výbavou606.900 Kč (1.6 dCi/96 kW Dynamique)

Plusy

  • Reálná dynamika a účinnost motoru
  • Poměr cena/prostor a výbava
  • Rozsah standardní výbavy
  • Vyjímatelná zadní sedadla
  • Vestavěná navigace v ceně vozu

Minusy

  • Turboefekt v nízkých otáčkách
  • Hluk ve vysokých rychlostech
  • Na litých 17” kolech horší komfort tlumení
  • Multifunkční ovladače skryté za volantem
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Grand Scénic 1.6 dCi

Cena v základní výbavě: 533 900 Kč Cena v testované výbavě: 678 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, ESP, kontrola trakce, asistent rozjezdu do kopce, elektronická parkovací brzda, kontrola mrtvého úhlu, zadní parkovací čidla, tempomat, hands-free karta Renault, dvouzónová klimatizace, mlhovky, litá 17” kola, bixenonové natáčecí světlomety, diody denního svícení, navigace Carminat TomTom, autorádio R-Plug&Radio s USB a bluetooth atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+15.000,-), vyhřívání předních sedadel (+7.000,-), kožené čalounění (+25.000,- Kč).

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor Renault Grand Scénic 1.6 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.1 / 4 / 4.4
Emise CO2:114
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 752 / 2050
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1599 / 580
Rozměr pneu:205/55 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4573
b) šířka (mm): 1845
c) výška (mm): 1645
d) rozvor (mm): 2770
e) rozchod vpředu (mm): 1536
f) rozchod vzadu (mm): 1539
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1000
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1080
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Grand Scénic 1.6 dCi – Třetí míza







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Renault Grand Scénic: I sedmimístné MPV se přiblížilo crossoverům Renault Grand Scénic: I sedmimístné MPV se přiblížilo crossoverům

Nový Grand Scénic je proti předchůdci delší, širší i…

Finále dlouhodobého testu: Renault Grand Scénic 1.6 dCi Finále dlouhodobého testu: Renault Grand Scénic 1.6 dCi

Pobyl s námi v redakci přesně rok, urazil 43 210…

 



 
Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší cesta?

Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší?

Dnes 11:31

Budoucnost svícení dnes patří laseru a diodám, jež dávají designérům netušené možnosti. Máme ale dát vale klasice?




Blesk.cz

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou! Součást terapie: Let nad nočním Brnem

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou!…

Bála jsem se. Bylo to ale úžasné. Dechberoucí! Tak zhodnotila svůj víkendový přelet nad ohňostroji v Brně…

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet: Startuje výstava „Doba bronzová“

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet:…

Praha 12 zahajuje dlouho plánovanou výstavu s názvem „Doba bronzová“. V oblíbeném Viničním domku se objevila…

 

iSport.cz

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl být opilý

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl…

Ligová sezona pro Aleše Čermáka skončila vážnou nehodou. Záložník Sparty měl mít podle informací agentury…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…