17.2. 2014 Ladislav Černý

Test: Renault Kangoo Extrem 1.5 dCi - Tišeji

 

Renault Kangoo neprošel jen designovými změnami. Přibyla nová verze Extrem a všechna provedení dostala lepší odhlučnění.

Novinka loňského autosalonu v Ženevě přilnula k identitě francouzské značky s velkým logem na masivnější masce chladiče. Model Kangoo je však zejména užitkové vozidlo a u něj by pouze vzhledová proměna znamenala téměř vyhozené peníze. Živnostníci hledí zejména na užitek, a pokud je vůz navíc krásný, bývá to vítaným bonusem.

Lépe pro posádku

Jak říká Malý princ v Exupéryho stejnojmenné knížce, nejdůležitější skutečnosti jsou často ty nejméně viditelné. To platí také pro modernizované Kangoo, které obdrželo upravené čelní sklo a zesílenou střešní izolaci. Zdá se vám to jako drobnost? Možná, ale jen do té doby, než jsme se při testovací jízdě vydali na dálnici. To je nějaké ticho, překvapeně jsme si řekli pro sebe při vzpomínce na jízdu předchozími provedeními. Pravda, všimli jsme si rovněž zmenšených vnějších zpětných zrcátek s velmi aerodynamickým napojením do rámu předních dveří.

Pro rodinné použití se lepší aerodynamika a snížená hlučnost mohou jevit jako drobnosti. Kdo však přesedne do nového Kangoo, zjistí, že komunikace posádky na dálnici probíhá v pohodě. V roli živnostníka trávícího za volantem Kangoo hodiny denně bude nárůst ticha velmi příjemný.

Extrém

Mluvíme-li o omezené hlučnosti během testu, pak se sluší zdůraznit, že testovaný vůz měl v tomto ohledu jednu nevýhodu. Zkoušené provedení Outdoor obdrželo standardně střešní ližiny s nosností 80 kg, což mohl být oříšek pro aerodynamiku a zejména zvukový projev při vysoké rychlosti.

Navzdory ližinám však bylo modernizované Kangoo mnohem tišší než předchozí bez podélníků. Verze Outdoor také dostala do standardu zatmavená okna, takže spolu s šedou střední částí předního nárazníku budí dojem SUV.

Proměna interiéru

Na místě řidiče nás čekala změna v podobě nového panelu rádia, které má nově USB vstup vhodný nejen pro napojení nosiče hudby či textu, ale rovněž k dobíjení telefonu. Další výhodu pro řidiče tvoří do standardu výbavy rádia vložené bluetooth s možností připojení telefonu a ovládáním pod volantem. Extravagantní madlo parkovací brzdy připomínající páky v letadle zůstalo a pravděpodobně bude legendou modelové řady Kangoo v následujících desítkách let.

Testovaný automobil byl dovybavený koženým potahem volantu, dostupným pouze pro verzi Outdoor. Ještě jsme se však nedočkali stavitelnosti volantu také podélně, řidiči si musí vystačit s výškovým nastavením. Ve standardu všech úrovní výbav se však nachází výškově seřiditelné sedadlo řidiče, takže i šofér vyššího vzrůstu si může najít pohodlnou pozici.

Rozměry sedadel zůstaly, což kvůli omezené délce sedáků znamená pro delší cestující jen částečné podepření stehen. Výrobce však zapracoval na čalounění. Testovaný vůz obdržel působivé černošedobílé, přičemž trikolora zasáhla i opěrky hlavy.

V přední části vozidla pokračuje velmi štědrá nabídka odkládacích prostor, testovaná verze Outdoor dostala do vínku ještě stropní modul pro zadní cestující. Lze jej také dokoupit k základní úrovni Expression za 1653 korun bez DPH.

Přístup dozadu

Velmi důležitý prvek modernizovaného Kangoo tvoří výběr zadních dveří. Výrobce nechává na majiteli, aby si u osobního provedení libovolně zvolil buď výklopnou stěnu, nebo dvoukřídlou verzi. Každá má své výhody a stinné stránky, proto nabídka dvou verzí bez jakéhokoliv příplatku je velmi vstřícná.

Obrovský zavazadlový prostor o objemu 660 litrů za druhou řadou sedadel pod dolní hranu oken zůstal skvělý. Živnostník používající Kangoo během pracovních dní k podnikání bude jásat nad systémem sklápění zadních sedadel. Po uvolnění opěradla a jeho sklápění vpřed a dolů tento pohyb současně kopíroval sedák. Jedním úkonem se pod úroveň podlahy poroučely obě části zadních sedadel, takže vznikla příkladně rovná ložná plocha od zadního nárazníku až k zadní straně předních sedadel. Prostor o objemu 2,6 m3 dával možnost rozličného využití. K převozu těžších předmětů byla připravena čtveřice kotvicích ok v podlaze.

Tři motory

S příchodem letošní modernizace dostala kratší verze Kangoo zážehovou šestnáctistovku a turbodiesel 1.5 dCi ve dvou výkonových verzích 55 a 66 kW. Tyto vznětové jednotky již nemají pátý vstřikovač pro zajištění regenerace filtru pevných částic, ale potřebu zvýšené teploty ke spálení nashromážděných sazí řeší posílením vstřikování. Kdo uvažuje o dlouhodobém vlastnictví vozidla, což je v tomto segmentu u živnostníků běžné, měl by spíše zkracovat předepsané intervaly výměny oleje.

Zkoušený vůz poháněl silnější turbodiesel. Spojení s pětistupňovou převodovkou bylo v městském a okolním provozu ideální. Čtveřice dospělých cestujících byla potěšena dynamikou vozidla. Najetí na dálnici odhalilo slabinu pětistupňové převodovky, která na nejdelší převod nechala při rychlosti 130 km/h točit motor trýznivých 3100 min-1. Šestku dostalo pouze nejsilnější provedení turbodieselu 1.5 dCi/80 kW dostupné však jen v prodlouženém provedení Maxi. Majitel kratší verze by tedy měl slevit z plného dálničního tempa a spokojit se s rychlostí do 120 km/h, aby ušetřil na palivu a nesnižoval životnost motoru. Importér vychází v tomto ohledu vstříc a standardně na osobní Kangoo dává pětiletou záruku omezenou ujetím 100 000 km. Při využití leasingu přes Renault Finance však dochází k prodloužení nájezdu na 200 000 km.

Plusy

  • Snížená hlučnost
  • Sklápění zadních sedadel
  • Volba zadních dveří

Minusy

  • Pouze pětistupňová převodovka

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 1.5 dCi
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/8
Objem válců (cm3) 1461
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Největší výkon (kW/min-1) 66/4000
Točivý moment (N.m/min-1) 200/1750
Převodovka pětistupňová manuální
Pohon předních kol
Spotřeba paliva (l/100 km) 5,2/4,2/4,6
Emise CO2 (g/km) 119
D/š/v (mm) 4304/1829/1801
Rozvor (mm) 2697
Pohotovostní hmotnost (kg) 1235
Celková hmotnost (kg) 1918
Nejvyšší rychlost (km/h) 160
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 13,3
Objem nádrže paliva (l) 60
Cena (Kč bez DPH) 371 818
Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Renault Kangoo Z.E. nabídne o více než 50 % delší dojezd Renault Kangoo Z.E. nabídne o více než 50 % delší dojezd

Francouzská automobilka Renault oficiálně potvrdila…

Renault Clio, Kangoo a Mercedes Citan mají problémy s brzdami Renault Clio, Kangoo a Mercedes Citan mají problémy s brzdami

Renault svolává do servisů malá Clia a dodávky Kangoo…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…