reklama


Renault Laguna Coupe 3,5 V6 - Vyladěno Alonsem

Renault Laguna Coupe 3,5 V6 - Vyladěno Alonsem

 
 

Vrcholný model kupé střední třídy od Renaultu se chová jinak, než byste od francouzského vozu téhle kategorie čekali. Má v tom snad prsty Fernando Alonso?

Vzpomínáme si, že když se objevily první snímky současné generace liftbacku Laguna, na pár fotkách si s ním zapózoval také dvojnásobný mistr světa formule 1 Fernando Alonso. V diskuzi pod článkem se to odbylo pár komentáři ve stylu „chudák Alonso“ a život šel dál. Jenže pak se objevila verze Laguna GT s pozoruhodnými schopnostmi podvozku se systémem natáčení kol zadní nápravy. A teď přichází skutečně vrcholný model řady: kupé s šestiválcem z Nissanu 350Z a stejnou technickou specialitkou na zadní nápravě. Elita střední třídy by se měla s křikem budit ze spaní. Nebo snad ne?

obrázek [555 x 362]  

Piha na kráse

Sedíme v klidné, tiché kavárně u okna tak, abychom měli Lagunu Coupe stále na očích a snažíme se najít pár pádných důvodů, proč bychom si ji neměli chtít koupit. Kvůli designu to rozhodně nebude, tento vůz je stylisticky hodně zdařilý. A nenapadá nás ani nic tak zásadního, abychom se mohli ušklíbnout, mávnout rukou a říct: „Kupé od Renaultu? Ani náhodou“ . A přitom se pohybujeme v kategorii, v níž operuje v Evropě pouze vybraná společnost v podobě Alfy Brera, Audi A5, BMW 3, Mercedesu CLK a Peugeotu 407. Vlastně nám u Laguny Coupe vysloveně vadí jen jedna věc: posaz za volantem. Kdybychom si lagunu koupili, první, co bychom udělali, by bylo zakoupení tmavých fólií na boční skla, abychom nepůsobili v tomhle krásném a elegantním autě kvůli hlavě zaražené téměř do střechy poněkud nepříslušně. Tento vůz totiž bohužel patří k těm, v nichž se sedí ne v interiéru, ale na něm, přičemž je volant někde dole mezi koleny.

Škoda, protože jinak je palubní deska perfektně zpracovaná a vyrobená z velice příjemných materiálů. Sedadla mají málo výrazné boční vedení, ale jsou opravdu pohodlná, volant se dobře drží a nabízí široký rozsah nastavení. Škoda, že tenká a subtilně působící opěradla působí v takovém autě trochu neluxusně. Odměnou za to je však slušná nabídka místa pro kolena vzadu, což se hodí kvůli nutnosti v sedadle se trochu sesunout, aby vám na nějaké nerovnosti nerozbilo zadní okno hlavu.

obrázek [555 x 274]  

Vorsprung durch Technik…

…jak říkáme my franštináři, to je to, co odlišuje běžnou předokolku od Laguny Coupé. Tedy přesněji řečeno, je to spíš dobrý nápad, než špičková technika. Dát autu střední třídy jednoduchou zadní vlečenou nápravu spojenou příčkou bylo od Renaultu dost troufalé, jenže k tomuhle kroku se Francouzi rozhodli proto, aby mohli na zadní kola aplikovat už poněkud pozapomenutý nápad: natáčení kol. Díky torzní příčce je systém konstrukčně velmi jednoduchý a přitom velmi účinný. Díky tomu, že zadní náprava pomáhá zatáčet, byla výrazně potlačena nedotáčivost auta daná koncepcí „vše vpředu“ a umocněná těžkým motorem. Přestože se nám zdálo, že je nedotáčivost Laguny Coupé o něco větší, než u Laguny GT s dvoulitrovým turbodieselem, i tak zůstává velmi malá. Zatímco chuť přídě vypochodovat po tečně ze zatáčky byla potlačena, došlo ve srovnání s již zmíněným liftbackem GT u kupé k určitému zhoršení agility. V některých zatáčkách jako by si předek auta, volant a zadek vozu nějak nerozuměly – někdy byla nedotáčivost větší, než bychom čekali, jinde zase jako by záď zatáčela moc, a my za volantem ztráceli jistotu. To se však dělo až při velmi ostrém jízdním stylu, na který možná ani kupé nebylo stavěno. Jsme přesvědčeni o tom, že verze s menším benzinovým motorem nebo slabším dieselem tento problém nezná.

Systém 4Control má ale ještě další výhodu – řízení je neskutečně strmé a i ostré zatáčky tak můžeme řešit jen docela malým pootočením volantu. Řízení laguny sice není ostré ani extrémně komunikativní, ale není problém dát autu jednoznačný směr. Navíc je posilovač velice dobře vyvážený a má příjemný odpor.

Dobré jízdní vlastnosti doplňuje famózní schopnost podvozku poskytnout při minimálních náklonech v zatáčce zároveň výborné tlumení rázů od kol, v tomto ohledu patří Laguna Coupé ve třídě k naprosté špičce, skvělé je i odhlučnění kol a nejvíce je tak v kabině slyšet aerodynamický hluk.

obrázek [555 x 220]  

Klidná nátura

Šestiválec o objemu nad 3 litry je pro každé auto střední, a vlastně i vyšší střední třídy naprosto dostačující motorizace. Laguna má pod kapotou V6 o objemu dokonce 3,5 l, přestože dynamikou bychom ho odhadovali na nějaký lepší třílitr. Ostatně není divu – jeho maximální výkon činí jen 175 kW. To na tuhle kubaturu není žádný zázrak, ale jak už bylo řečeno, dynamicky není důvod ke stížnostem. Při klidné jízdě ho můžete nechat převalovat kolem 3000 otáček a nabídne vám dobrou pružnost, to nejlepší ze sebe ale vydává od 4500 do 6200 otáček, kdy automat přeřazuje na vyšší stupeň. Je znát, že Renault naladil coupé spíš jako GT než jako sporťák, motor je v celém spektru dobře odhlučněný. Největším problémem pohonného ústrojí je ale šestistupňový automat, jenž pracuje dost pomalu, což ale posádce vykompenzuje alespoň plynulými změnami rychlostí bez cukání.

Bezkonkurenční auto

Přemýšlíme, komu by asi tak mohla Laguna Coupé ve své nevelké kategorii zkomplikovat život. Zadokolkáři s BMW a Mercedesy asi do předokolky, byť s aktivními zadními koly, nepůjdou. Už kvůli ceně. Peugeot 407 Coupé se snad už víc od svého francouzského rivala ani lišit nemůže. Mohl by snad Renault odloudit nějakého zájemce o Audi A5 s pohonem předních kol? Ideově k sobě budou mít asi nejblíže, nemyslím si ale, že by si tyto vozy konkurovaly. A zájemce o sportovní styling Alfy Brera na prudce elegantního Francouze ani nepomyslí, přestože svým chování na silnici k sobě mají obě auta velmi blízko.

Lagunu Coupé si koupí zájemci o exkluzivní model Renaultu a ti, kterým se její schopnosti dostanou pod kůži. Výhoda pár desítek tisíc v této třídě (Coupé V6 3.5 stojí 899.900,- Kč) asi nebude nejdůležitějším argumentem.

obrázek [555 x 353]  

První cena vozu789 900,- Kč (GT 2.0 T, 150 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací899 900,- Kč (Initiale 3.5 V6, 175 kW)
Základní cena testovaného vozu899 900,- Kč (Initiale 3.5 V6, 175 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků911 400,- Kč (Initiale 3.5 V6, 175 kW)

Plusy

  • velmi dobré jízdní vlastnosti
  • tichý a kultivovaný motor
  • strmé řízení
  • výborný jízdní komfort
  • výborné tlumení nerovností
  • odpovídající cena

Mínusy

  • posaz za volantem
  • nižší výkon motoru
  • pomalé řazení automatu
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Laguna Coupe 3,5 V6

Cena v základní výbavě: 899 900 Kč Cena v testované výbavě: 911 400 Kč

Základní výbava:18“ kola, ABS s EBD a BAS, aut. rozsvěcení výstražných světel, 6x airbag, ESP, centrální zamykání, posilovač řízení, tempomat, otáčkoměr, mlhovky, dešťový a světelný senzor, elektronická klimatizace, výškově a podélně nastavitelný kožený volant, el. ovládaná zrcátka a boční okna vpředu, tónovaná skla, systém kontroly tlaku v pneu, bixenonové světlomety, zadní svítilny s LED, vyhřívané čelní sklo, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, parkovací senzory, poloautomatická převodovka, bezklíčový přístup, sada pro opravu pneu, kožený volant, koberečky, el. nastavitelná sedadla, DVD komunikační systém, audio Bose, vyhřívaná sedadla, kožené čalounění.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (11 500,-)

Komentář Lukáše Kovandy: Ani Trump nemůže mít všechno Komentář Lukáše Kovandy: Ani Trump nemůže mít všechno

Americký prezident je po letech opět spolutvůrcem měnové…

Volkswagen vyplatí prodejcům v USA 1,2 miliardy dolarů za emisní skandál Volkswagen vyplatí prodejcům v USA 1,2 miliardy dolarů za emisní skandál

Soudce amerického oblastního soudu Charles Breyer…

Češi častěji snídají u McDonald‘s. Firmě vyrostly tržby o 200 milionů Češi častěji snídají u McDonald‘s. Firmě vyrostly tržby o 200 milionů

Tržby amerického řetězce rychlého občerstvení McDonald‘s…

Glosa Tomáše Stingla: Gangster místo kytičky Glosa Tomáše Stingla: Gangster místo kytičky

Mexické úřady převázaly stužkou kdysi nejmocnějšího…

 
Technické údaje
Motor Renault Laguna Coupe 3,5 V6
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 175 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 244
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 15 / 7.4 / 10
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 423 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1522 / 430
Rozměr pneu:225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4643
b) šířka (mm): 1812
c) výška (mm): 1398
d) rozvor (mm): 2694
e) rozchod vpředu (mm): 1548
f) rozchod vzadu (mm): 1542
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Laguna Coupe 3,5 V6
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,48
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6 Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6

Dnes je u dealerů značek působících na území České…

 




Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč

Laguna je nadále dostupná výhradně se vznětovými motory.…

Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč

Zástupce Renaultu ve střední třídě prošel drobnými…

 



 
Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Dnes 08:00

Točíte volantem a přitom se vychylují kola do stran. Je to zásluhou převodky řízení, která převádí otáčivý pohyb volantu na posuvných spojovacích tyčích řízení.




Blesk.cz

Regulace vyhlášená kvůli polétavému prachu skončila. Smogová situace však trvá dále

Regulace vyhlášená kvůli polétavému prachu skončila.…

Meteorologové zrušili v pondělí večer regulaci pro čtyři výrobní podniky v Praze, vyhlášenou už v sobotu časně…

Hádky o „multikulti“: Islám ani křesťanství do škol nepatří, hřímá Valachová

Hádky o „multikulti“: Islám ani křesťanství do škol…

Česko je národem ateistů. A ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) hlásá: Islám do českých škol nepatří,…

 

iSport.cz

Češky řádí na Australian Open v deblu, Šafářová i Hlaváčková jsou v semifinále

Češky řádí na Australian Open v deblu, Šafářová i…

České tenistky Lucie Šafářová i Andrea Hlaváčková postoupily do semifinále čtyřhry na grandslamovém Australian…

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v Montpellieru

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v…

Liberec definitivně přišel o svého kapitána. Obránce Lukáš Pokorný přestupuje do francouzského Montpellieru, kde…

 

Reflex.cz

Realitní trh v Česku se dočista zbláznil. Až zdejší bublina praskne, budou se všichni divit

Realitní trh v Česku se dočista zbláznil. Až zdejší…

Podle aktuálních statistik se prodává metr čtvereční u nového bytu v Praze za nevídaných 70 tisíc korun. A…

Experiment vědců: Když zamíchali do zprávy trochu dezinformace, lidé se dostali blíže pravdě

Experiment vědců: Když zamíchali do zprávy trochu…

Političtí stratégové, ale také nejrůznější dezinformátoři a konspirační teoretici, mají další „ověřené“ vodítko,…

 
 
reklama