Test Auto.cz

Renault Zoe R90 – Na elektřinu do Brna a zpátky?

20.7. 2018
Verdikt
 

V Evropě jde o nejprodávanější elektromobil, v tuzemsku je ale Renault Zoe žhavou novinkou. Přijíždí rovnou ve verzi s velkými akumulátory, které slibují pohádkový dojezd.

První nesmělé pokusy komerčních elektromobilů dopadly neslavně. Jízdní vlastnosti nestály za nic, dojezd byl mizerný sám o sobě, a co teprve když jste potřebovali topit nebo chladit. Pak dojezd okamžitě klesal k hodnotám, kdy začíná běžný motorista netrpělivě hledat čerpací stanici. U elektromobilů šlo přitom o hodnotu znázorňující plně nabité akumulátory. Prvotní kontakt s Renaultem Zoe ale naznačuje, že doba pokročila.

Na český trh se sice Zoe dostává s šestiletým zpožděním, je to ale kvůli tomu, že přichází rovnou v nové verzi, která autu nadělila téměř dvojnásobně velké akumulátory. Namísto původní kapacity 22 kWh tak Zoe disponuje akumulátory o kapacitě 41 kWh, což nabízí reálný dojezd až 300 kilometrů. Velmi optimistické standardy NEDC dokonce slibují dojezd rovné čtyři stovky kilometrů. A to už je hodnota, které dosahuje lecjaký hatchback se spalovacím motorem. Teoreticky by tedy měl Zoe dojet z Prahy do Brna a zpět. Tak se mu pojďme podívat na zoubek.

Nejprodávanější elektromobil Evropy dorazil do ČR. Kolik za něj dáte?

Po stránce vzhledu se Zoe nesnaží brnkat na futuristickou notu, řada lidí si ho zcela jistě zařadí jako „nějaký nový Renault“ do chvíle, než za zvuku šumění elektromotoru projede kolem. Tvary jsou relativně konvenční a řekl bych, že do značné míry i líbivé. Že by mohlo být něco jinak, prozrazují v zásadě jen modré prvky v předních i zadních světlometech a velmi malé nasávací otvory v přídi. To je mně osobně sympatické, většina elektromobilů se naopak předhání v soutěži o co nejdivnější design. Za obyčejně vyhlížející auto má tedy u mě Renault rozhodně plus.

Proporčně má Zoe velmi blízko ke konvenčnímu malému hatchbacku. Když ho ale postavíte vedle Clia, se kterým má bez jednoho milimetru shodný rozvor, zjistíte, že Zoe je o více než deset centimetrů vyšší. Můžou za to akumulátory umístěné v podlaze, kvůli kterým karoserie narostla do výšky. Vedlejším efektem je zvýšená pozice za volantem a tedy výhled skoro jako z nějakého esúvéčka.

obrázek [600 x 352]


Jako dvojčata

Příbuznost s Cliem je větší, Zoe dokonce vzniká na stejné výrobní lince ve francouzském Flins. Především uvnitř tak Zoe vypadá jako jeho jednovaječné dvojče. Velmi podobný je tvar palubní desky či panel s infotainmentem a klimatizací.

A to je podle mého kámen úrazu. Zatímco Cliu to s jeho čtvrt milionovou cenovkou s klidem odpustíte, u auta, které stojí bezmála devět set tisíc, už se něco takového akceptuje hůře. Samozřejmě chápu, že vysoká výrobní cena elektromobilu vychází především z velmi drahých akumulátorů, takže nemůžete očekávat palubní desku obšitou krokodýlí kůží, hodnotnější interiér by si ale Zoe rozhodně zasloužil. Inspirovat by se mohl třeba u BMW i3, které dokázalo zabít dvě mouchy jednou ranou. K výrobě interiéru používá konopí, PET lahve, vlnu nebo dřevo. Ekologickou myšlenku přitom dokáže přetavit v opravdu prémiový dojem.

Z hlediska prostornosti je na tom Zoe velmi dobře. Díky bateriím v podlaze nabízí velmi prostorný interiér vpředu i vzadu. Sedadla sice neoslní bočním vedením, ani použitými materiály, ale na pohodlí jsem si nemohl stěžovat. Postrádal jsem však loketní opěrku, která je k dispozici za příplatek 3.490 Kč. Alespoň takové drobnosti by mohly být standardem. Vadila mně také palubní deska z lesklého plastu, která za slunečného počasí nepříjemně oslňovala. Příjemným překvapením byl však zavazadlový prostor, který standardně nabídne 338 litrů. Počítejte ale s tím, že něco z jeho kapacity uzmou nabíjecí kabely.

Tradiční budíky nahradil úzký displej s velmi jednoduchým a přehledným uspořádáním. V levé části se zobrazuje dojezd společně s úrovní nabití akumulátorů. V závislosti na tom, jestli z nich zrovna čerpáte, nebo naopak doplňujete, dochází ke změně barvy a směru šipek. Střed vyplňuje digitální rychloměr, pravá část je vyhrazena palubnímu počítači, kde se můžete proklikat ke všem podstatným informacím. Displej infotainmentu je naprosto konvenční, navíc má jen několik aplikací, kde si můžete zobrazit tok energií nebo průměrnou spotřebu. Stejně jako v jiných Renaultech ale potěší rychlostí reakce a snadným ovládáním.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Zoe R90

Cena v základní výbavě: 889 900 Kč Cena v testované výbavě: 907 400 Kč

Základní výbava:Asistent rozjezdu do kopce, 4 airbagy, Ocelové disky kol 15“, Automatická klimatizace, Elektrické ovládání předních oken, multimediální a navigační systém R-Link evolution, 4 reproduktory, tempomat a omezovač rychlosti

Výbava testovaného vozu:Pack Look modrý (+ 3.000 Kč), Speciální metalický lak (+14.500 Kč)

Ekonomika bez lidí ztrácí na tempu. Analytik: Část firem zvažuje přesun výroby z Česka Ekonomika bez lidí ztrácí na tempu. Analytik: Část firem zvažuje přesun výroby z Česka

Hospodářský růst Česka stojí na útratách lidí a nově i…

Senátoři váhají nad zavedením jednokolové volby. Babiš chce navíc jiný model Senátoři váhají nad zavedením jednokolové volby. Babiš chce navíc jiný model

K volbě senátora by lidé neměli chodit dvakrát, ale jen…

Další špatný den pro Deutsche Bank: tržní hodnotou ji přeskočila fintechová Wirecard Další špatný den pro Deutsche Bank: tržní hodnotou ji přeskočila fintechová Wirecard

Akcie německé společnosti Wirecard, která zajišťuje…

 
Technické údaje
Motor Renault Zoe R90
Typ motoru: elektrický
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 68 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 250 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 135
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 338 / -
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1555 / 486
Rozměr pneu:195/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4084
b) šířka (mm): 1730
c) výška (mm): 1562
d) rozvor (mm): 2588
e) rozchod vpředu (mm): 1511
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1360
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 



Nejprodávanější elektromobil Evropy dorazil do ČR. Kolik za něj dáte? Nejprodávanější elektromobil Evropy dorazil do ČR. Kolik za něj dáte?

Elektrický Renault Zoe koupíte počínaje červnem i na…

Auta na náplavce pohostí také elektrickou premiéru. Renault ukáže model Zoe Auta na náplavce pohostí také elektrickou premiéru. Renault ukáže model Zoe

Hned deset výstavních premiér se uskuteční na unikátní…

 



 
Enzo Ferrari své automobilce i světu chybí již 30 let. Připomeňte si legendu

Enzo Ferrari své automobilce i světu chybí již 30 let. Připomeňte si legendu

Dnes 18:50

Enzo Anselmo Giuseppe Maria Ferrari, výrazná osobnost dějin motorismu a zakladatel jedné z nejslavnějších automobilek, zemřel před 30 lety.




Blesk.cz

Smutný Krampol v bolestech: Zdrtil ho verdikt lékařů! Co mu zakázali?

Smutný Krampol v bolestech: Zdrtil ho verdikt…

Jiří Krampol (80) už delší dobu bojuje s velkými bolestmi v kolenou, kvůli kterým nemůže skoro už ani chodit.…

Těhotná Mesarošová měsíc před porodem: Přibírá do krásy!

Těhotná Mesarošová měsíc před porodem: Přibírá do krásy!

Přestože jí do porodu zbývá ještě měsíc, Dominika Mesarošová (32) už svému chlapečkovi založila rodinné album. A…

 

iSport.cz

Chvátal odešel do Olomouce: Ve Spartě někdo nechtěl, abych dostal šanci

Chvátal odešel do Olomouce: Ve Spartě někdo nechtěl,…

Tři a půl roku patřil Spartě, která si jej vyhlédla už jako 18letou naději. Juraj Chvátal (22) však v letenském…

Čecha se dotknul posměšný tweet, psal o hodnotách. Bayer se omluvil

Čecha se dotknul posměšný tweet, psal o hodnotách.…

Brankáře Arsenalu Petra Čecha se dotklo, že si fotbalový klub Bayer Leverkusen na sociálních sítích udělal…

 

Reflex.cz

Bílá duha: Fascinující přírodní úkaz známý především z mrazivých koutů naší planety

Bílá duha: Fascinující přírodní úkaz známý především…

Je to jeden z nejkrásnějších přírodních jevů. Bílá duha se na obloze ukazuje vzácně. Vzniká, když sluneční…

Když u komunistů frčí Klaus: Marta Semelová „jede dál“

Když u komunistů frčí Klaus: Marta Semelová „jede dál“

Víkendový hrdý pochod Prahou si pro sebe - ostatně jako každý rok - ukradli hlavně extremisté. V ulicích Prahy…