Test Auto.cz

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (110 kW) – Skautův sen

17.10. 2014
Verdikt
 

Škoda Octavia Scout by se podle nás mohla stát skvělým členem skautského oddílu. A to nejen proto, že by bez potíží dojela k Bobří řece a zpátky.

Škoda Octavia Scout by se podle nás mohla stát skvělým členem skautského oddílu. A to nejen proto, že by bez potíží dojela k Bobří řece a zpátky.

Škoda Octavia v poloterénním provedení Scout je v redakční garáži již zkušeným harcovníkem – v minulosti jsme se projeli s vozy s benzinovou osmnáctistovkou (132 kW)dvoulitrovým turbodieselem se 135 kW . Nyní přišel čas na vyzkoušení posledního nabízeného motoru pro Scout – 2.0 TDI o výkonu 110 kW.

Stodesetikilowattový vznětový čtyřválec s přeplňováním je sice nejslabší z nabízených agregátů pro Scout, automobil s tímto motorem ale není ochuzen o pohon všech kol, díky němuž má také vyspělejší víceprvkovou zadní nápravu. Bohatá zůstává rovněž základní výbava. Na papíře se tak zdá, že i Octavia Scout s nejslabším motorem má skautskému družstvu co nabídnout. Co na to Rikitan a další Hoši od Bobří řeky?

Bobřík za vzhled

Octavie jsou na českých silnicích již poměrně okoukané, Scout ale přiváží doplňky, které vůz ozvláštňují a rázem z něj tvoří něco speciálního. Oplastovaná spodní část karoserie se zkrátka povedla (možná až na kontrastní stříbrné prvky), Scoutu to díky ní opravdu sluší. Za robustnějším kombi se kolemjdoucí často otáčeli, což se v případě Octavie stane v Česku snad už jenom majitelům sportovní verze RS.

Otestovali jsme: Škoda Octavia Combi RS TDI – Nafta patří do kamen

V interiéru zůstalo všechno při starém. Obložení imitující dřevo nám zpočátku nepřišlo příliš vkusné, dalo se na to ale zvyknout. Označení na volantu a na hlavici řadicí páky pak řidiči jasně připomíná, ve které verzi Octavie právě sedí.

obrázek [600 x 402]  

Za volantem Scoutu se řidič cítí stejně dobře jako v jiných variantách Octavie, pouze při delší jízdě poněkud vadí madlo dveří tlačící do levé nohy. Přední sedadla jsou ale pohodlná a jejich boční vedení v zatáčkách posádku obstojně podrží. Navíc v případě Scoutu jsou standardně vyhřívaná, přičemž záda posádky vyhřejí opravdu rychle. Dostatek místa je nejen vpředu, ale i na zadních sedadlech jako v každé jiné Octavii.

Zavazadlový prostor nabízí v základu perfektních 610 litrů objemu tak jako běžná Octavia Combi. Ložná hrana leží ve stále slušných 630 mm, víko se otevírá hezky vysoko a vstupní otvor je patřičně velký. V testovaném exempláři praktičnost kufru dále zvyšovaly příplatkové „Simply Clever“ doplňky. Líbil se oboustranný koberec s čalouněnou a gumovou stranou, díky němuž se dovnitř dají bez obav ušpinění odložit třeba zablácené boty z celodenní túry, jakož i síťový program, díky němuž se zavazadla v kufru nepřesouvají sem a tam.

Škoda Octavia Scout – porovnání s konkurencí
ModelŠkoda Octavia ScoutSeat Leon X-PerienceVolkswagen Golf Alltrack
Motor2.0 TDI2.0 TDI2.0 TDI
Převodovka6M6M6M
Pohon4x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]196819681968
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]110/3500-4000110/3500-4000110/3500-4000
Točivý moment [N.m/min-1]340/1750-3000320/1750-3000340/1750-3000
Max. rychlost [km/h]207208207
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,18,78,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,14,94,9
Cena ve srovnatelné výbavě [Kč]682.900643.900-

Bobřík za jízdu

Dvoulitrový turbodiesel se 110 kW a 340 N.m je sice nejméně výkonnou jednotkou nabízenou pro Scout, během testování jsme si ale na nízký výkon rozhodně nestěžovali. Vždyť automobil dokáže jet stovkou za méně než deset sekund, navíc v době uvedení na trh byla tato verze dvoulitru vůbec nejsilnějším vznětovým agregátem v nabídce. Motor umí Octavii více než slušně rozpohybovat, až bychom řekli, že vyššího výkonu není ani v dnešní realitě hustého provozu potřeba. I z toho důvodu si myslíme, že tento dvoulitr bude jasnou volbou pro většinu zájemců o Scout.

Šestistupňová manuální převodovka má krátké dráhy, hlavice řadicí páky se příjemně drží. Zvykat jsme si museli na tužší chod spojkového pedálu, který nás občas „pozlobil“ při rozjezdu. Všimli jsme si rovněž poměrně dlouhých převodů. Při padesátce na čtyřku točí motor jenom 1250 min-1, dálničních 130 km/h znamená 2250 min-1. Agregát má ale dostatek síly ve všech otáčkách, největší zátah je znatelný při překonávání 2000 min-1.

Nepřehlédněte: Škoda Scout – Historie drsných škodovek

Zvuk turbodieselu je vcelku dobře utlumený, v nízkých otáčkách ale dává najevo svoji vznětovou hrubost. Zvlášť při jízdě ve městě zní poměrně nepříjemně a při otáčkách lehce nad volnoběhem se mnohdy zdá, že se snad i dusí. Síly ale má i v takto nízkých otáčkách dostatek. Hrubost navíc může mít co do činění s nezajetým agregátem, auto mělo na svém kontě v době testování jenom 6.500 ujetých kilometrů.

A jak je na tom testovaný Scout se spotřebou? Milovník přírody Rikitan mu tleská, jízda po okresních silnicích s plně obsazenou kabinou znamenala odběr 6,1 litru na 100 kilometrů. Během klidné jízdy jsme se ale dokázali přiblížit pětilitrové hranici. Při dálniční jízdě konstantní stotřicítkou si Scout vzal okolo 6,5 litru na 100 kilometrů. Nejvíce spotřeba vzrostla samozřejmě ve městě, v Praze během ranní špičky až na průměrných 7,4 litru na 100 kilometrů.

obrázek [600 x 273]  

V zatáčkách se projeví výše uložené těžiště dané světlou výškou zvýšenou na 171 mm, což je o 32 milimetrů více proti běžné Octavii Combi s pohonem všech kol. Scout se do vnitřního kola zhoupne přece jenom více než klasická Octavia, vozu se ale nadále dá věřit a drží směr. I na nerovném povrchu je automobil komfortní a s nástrahami českých silnic si poradí s přehledem.

Testovaný exemplář byl vybaven systémem Drive Mode Selection umožňujícím změnu jízdního režimu. Přestože jsme vyzkoušeli všechny čtyři módy – přednastavené Normal, Sport, Eco i Individual s možností osobní úpravy nastavení – výraznějších rozdílů mezi nimi jsme si nevšimli a po většinu cest jsme nechali zapnutý Normal.

Se Scoutem jsme pochopitelně zamířili i mimo zpevněné silnice. Pokud očekáváte, že dojedete na osamocenou horskou chatu, tak automobil tohle bez problému zvládne. Vedle oplastované karoserie schopnostem pomáhá i již zmíněná zvýšená světlá výška, pohon všech kol nebo zakrytovaný podvozek. Na větší terénní radovánky, než je jízda po poli nebo nezpevněné lesní cestě, to ale samozřejmě není. Světlá výška 171 mm nebo nájezdové úhly (16,7° vpředu a 13,8° vzadu) jsou sice slušné hodnoty na kombi, SUV na tom však bývají lépe.

Bobřík za cenu

Závěrem se musíme vyjádřit k ceně. Škoda se nadále chlubí skvělým poměrem cena/výkon, což sice platí i pro Octavii Scout, zároveň ale konkurence ukazuje, že to jde ještě o kousek lépe. Základní cena Octavie Scout s testovaným vznětovým dvoulitrem o výkonu 110 kW činí přijatelných 682.900 korun, Seat Leon X-Perience je ale levnější, se stejným agregátem přijde na 643.900 korun. Další koncernový sourozenec, VW Golf Alltrack v tuto chvíli české ceny nezná, na trh vstoupí až na jaře příštího roku.

Oplastovaný Seat i Škoda nabízejí již v základu bohatou výbavu, zahrnující sedm airbagů, dvouzónovou klimatizaci, elektrické ovládání bočních oken nebo tempomat. Octavia Scout se navíc chlubí vyhřívanými ostřikovači čelního skla a předními sedadly nebo dešťovým a světelným čidlem. Za tyto prvky se u Seatu připlácí 3.000 Kč (dešťový a světelný senzor), respektive 11.000 Kč (vyhřívání čelního skla a ostřikovačů).

obrázek [600 x 402]  

Výslednou cenu testovaného Scoutu přesahující milion korun pak berte spíše jako ukázku toho, co všechno je možné do automobilu objednat, než jako cenu, kterou by zákazníci běžně platili. Vždyť součástí příplatkové výbavy testovaného exempláře byly mnohé prvky, bez kterých se dá snadno obejít. Na mysli máme bezklíčový vstup, elektrické otevírání víka zavazadelníku, přepínač jízdních režimů nebo audiosouprava s osmi reproduktory. Naopak panoramatická střecha se nám zalíbila, je opravdu rozměrná a posádce nabízí netušený výhled směrem nahoru.

Závěr

Má šanci Škoda Octavia Scout s nejslabším nabízeným agregát oslovit skauty? Věříme, že by pěší túru za projížďku se Scoutem k Bobří řece rádi vyměnili. Turbodiesel 2.0 TDI s výkonem 110 kW je svoji více než dostatečnou silou naprosto ideální volbou, a tak většina zájemců o Scouta patrně sáhne právě po tomto motoru. Potěšila také úspornost agregátu, naopak z hrubšího zvuku v nízkých otáčkách jsme přílišnou radost neměli. Scout dále dokáže nabídnout pohodlnou jízdu, velký zavazadelník nebo elegantní vzhled. Chcete-li se na horskou chatu bez problémů dostat i v horším počasí, je Octavia Scout více než zajímavou alternativou k vozům kategorie SUV.

obrázek [600 x 402]  

Nejlevnější verze modelu364.900 Kč (1.2 TSI/63 kW, Active)
Základ s testovaným motorem630.900 Kč (2.0 TDI/110 kW 4x4, Ambition)
Testovaný vůz s výbavou1.018.900 Kč (2.0 TDI/110 kW 4x4, Scout)

Plusy

  • Elegantní vnější vzhled
  • Úsporný turbodiesel 2.0 TDI
  • Prostorný a skvěle zpracovaný interiér
  • Jízdní vlastnosti

Minusy

  • Dunění motoru v nízkých otáčkách
  • Kratší délka zadního sedáku
  • Rozměrná, avšak nízko umístěná obrazovka navigace
  • Tužší chod spojkového pedálu

JAKE.AUTO.CZ: Vše o Škodě Octavii na jednom místě


Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (110 kW)

Cena v základní výbavě: 630 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 018 900 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, litá 17“ kola, dvouzónová klimatizace, tempomat, sada na opravu pneumatik, kryty vnějších zrcátek v hliníkové barvě, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, zadní stírač, kryt podvozku, černé ližiny, výškově nastavitelná přední sedadla s bederními opěrkami a vyhříváním, škrabka na led pod víčkem palivové nádrže, asistent rozjezdu do kopce, mlhovky, světelný a dešťový senzor, vyjímatelný vak Unibag, palubní počítač Maxi Dot s barevnou obrazovkou, systém Start/stop, elektrické stahování bočních oken, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zrcátka s automatickým stmíváním a osvětlením nástupního prostoru, centrální zamykání s dálkovým ovládáním atd.

Výbava testovaného vozu:Paket Simply Clever – schránka na odpadky ve dveřích, držák na multimediální přístroje, oboustranný koberec zavazadelníku (+1.500,-), bixenonové světlomety (+21.000,-), diodové koncové svítilny (+3.500,-), Traveller Asistent – asistent jízdy v pruzích, automatické přepínání dálkových a potkávacích světel, rozpoznávání dopravních značek, navigace (+59.800,-), plechová rezerva (+1.600,-), panoramatická střecha (+32.000,-), ližiny s hliníkovým vzhledem (+5.000,-), čalounění Alcantara/kůže (+35.700,-), malý kožený paket pro multifunkční volant (+5.000,-), elektricky nastavitelná přední sedadla, u řidiče s pamětí (+30.000,-), kryty pedálů z ušlechtilé oceli (+2.000,-), Driving Mode Selection – volba jízdních režimů (+2.500,-), elektrické ovládání zadních dveří (+10.000,-), bezklíčový vstup (+10.000,-), vyhřívané čelní sklo (+4.900,-), nezávislé topení s dálkovým ovládáním (+24.500,-), parkovací čidla vpředu a vzadu (+17.400,-), couvací kamera (+8.000,-), adaptivní tempomat a sledování odstupu od vpředu jedoucího vozu (+17.000,-), síťový program (+1.300,-), vyhřívaná zadní sedadla (+5.100,-), zásuvka na 230 V (+2.500,-), autorádio Canton s osmi reproduktory (+12.900,-), metalický lak (+14.100), komfortní telefonování s bluetooth (+4.000,-), zatmavená zadní skla (+4.700,-).

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.6 / 5.1
Emise CO2:129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 610 / 1740
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1526 / 645
Rozměr pneu:225/50 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4685
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1531
d) rozvor (mm): 2679
e) rozchod vpředu (mm): 1538
f) rozchod vzadu (mm): 1506
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (110 kW) – Skautův sen







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 






 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…