Test Auto.cz

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (110 kW) – Skautův sen

17.10. 2014
Verdikt
 

Škoda Octavia Scout by se podle nás mohla stát skvělým členem skautského oddílu. A to nejen proto, že by bez potíží dojela k Bobří řece a zpátky.

Škoda Octavia Scout by se podle nás mohla stát skvělým členem skautského oddílu. A to nejen proto, že by bez potíží dojela k Bobří řece a zpátky.

Škoda Octavia v poloterénním provedení Scout je v redakční garáži již zkušeným harcovníkem – v minulosti jsme se projeli s vozy s benzinovou osmnáctistovkou (132 kW)dvoulitrovým turbodieselem se 135 kW . Nyní přišel čas na vyzkoušení posledního nabízeného motoru pro Scout – 2.0 TDI o výkonu 110 kW.

Stodesetikilowattový vznětový čtyřválec s přeplňováním je sice nejslabší z nabízených agregátů pro Scout, automobil s tímto motorem ale není ochuzen o pohon všech kol, díky němuž má také vyspělejší víceprvkovou zadní nápravu. Bohatá zůstává rovněž základní výbava. Na papíře se tak zdá, že i Octavia Scout s nejslabším motorem má skautskému družstvu co nabídnout. Co na to Rikitan a další Hoši od Bobří řeky?

Bobřík za vzhled

Octavie jsou na českých silnicích již poměrně okoukané, Scout ale přiváží doplňky, které vůz ozvláštňují a rázem z něj tvoří něco speciálního. Oplastovaná spodní část karoserie se zkrátka povedla (možná až na kontrastní stříbrné prvky), Scoutu to díky ní opravdu sluší. Za robustnějším kombi se kolemjdoucí často otáčeli, což se v případě Octavie stane v Česku snad už jenom majitelům sportovní verze RS.

Otestovali jsme: Škoda Octavia Combi RS TDI – Nafta patří do kamen

V interiéru zůstalo všechno při starém. Obložení imitující dřevo nám zpočátku nepřišlo příliš vkusné, dalo se na to ale zvyknout. Označení na volantu a na hlavici řadicí páky pak řidiči jasně připomíná, ve které verzi Octavie právě sedí.

obrázek [600 x 402]  

Za volantem Scoutu se řidič cítí stejně dobře jako v jiných variantách Octavie, pouze při delší jízdě poněkud vadí madlo dveří tlačící do levé nohy. Přední sedadla jsou ale pohodlná a jejich boční vedení v zatáčkách posádku obstojně podrží. Navíc v případě Scoutu jsou standardně vyhřívaná, přičemž záda posádky vyhřejí opravdu rychle. Dostatek místa je nejen vpředu, ale i na zadních sedadlech jako v každé jiné Octavii.

Zavazadlový prostor nabízí v základu perfektních 610 litrů objemu tak jako běžná Octavia Combi. Ložná hrana leží ve stále slušných 630 mm, víko se otevírá hezky vysoko a vstupní otvor je patřičně velký. V testovaném exempláři praktičnost kufru dále zvyšovaly příplatkové „Simply Clever“ doplňky. Líbil se oboustranný koberec s čalouněnou a gumovou stranou, díky němuž se dovnitř dají bez obav ušpinění odložit třeba zablácené boty z celodenní túry, jakož i síťový program, díky němuž se zavazadla v kufru nepřesouvají sem a tam.

Škoda Octavia Scout – porovnání s konkurencí
ModelŠkoda Octavia ScoutSeat Leon X-PerienceVolkswagen Golf Alltrack
Motor2.0 TDI2.0 TDI2.0 TDI
Převodovka6M6M6M
Pohon4x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]196819681968
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]110/3500-4000110/3500-4000110/3500-4000
Točivý moment [N.m/min-1]340/1750-3000320/1750-3000340/1750-3000
Max. rychlost [km/h]207208207
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,18,78,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,14,94,9
Cena ve srovnatelné výbavě [Kč]682.900643.900-

Bobřík za jízdu

Dvoulitrový turbodiesel se 110 kW a 340 N.m je sice nejméně výkonnou jednotkou nabízenou pro Scout, během testování jsme si ale na nízký výkon rozhodně nestěžovali. Vždyť automobil dokáže jet stovkou za méně než deset sekund, navíc v době uvedení na trh byla tato verze dvoulitru vůbec nejsilnějším vznětovým agregátem v nabídce. Motor umí Octavii více než slušně rozpohybovat, až bychom řekli, že vyššího výkonu není ani v dnešní realitě hustého provozu potřeba. I z toho důvodu si myslíme, že tento dvoulitr bude jasnou volbou pro většinu zájemců o Scout.

Šestistupňová manuální převodovka má krátké dráhy, hlavice řadicí páky se příjemně drží. Zvykat jsme si museli na tužší chod spojkového pedálu, který nás občas „pozlobil“ při rozjezdu. Všimli jsme si rovněž poměrně dlouhých převodů. Při padesátce na čtyřku točí motor jenom 1250 min-1, dálničních 130 km/h znamená 2250 min-1. Agregát má ale dostatek síly ve všech otáčkách, největší zátah je znatelný při překonávání 2000 min-1.

Nepřehlédněte: Škoda Scout – Historie drsných škodovek

Zvuk turbodieselu je vcelku dobře utlumený, v nízkých otáčkách ale dává najevo svoji vznětovou hrubost. Zvlášť při jízdě ve městě zní poměrně nepříjemně a při otáčkách lehce nad volnoběhem se mnohdy zdá, že se snad i dusí. Síly ale má i v takto nízkých otáčkách dostatek. Hrubost navíc může mít co do činění s nezajetým agregátem, auto mělo na svém kontě v době testování jenom 6.500 ujetých kilometrů.

A jak je na tom testovaný Scout se spotřebou? Milovník přírody Rikitan mu tleská, jízda po okresních silnicích s plně obsazenou kabinou znamenala odběr 6,1 litru na 100 kilometrů. Během klidné jízdy jsme se ale dokázali přiblížit pětilitrové hranici. Při dálniční jízdě konstantní stotřicítkou si Scout vzal okolo 6,5 litru na 100 kilometrů. Nejvíce spotřeba vzrostla samozřejmě ve městě, v Praze během ranní špičky až na průměrných 7,4 litru na 100 kilometrů.

obrázek [600 x 273]  

V zatáčkách se projeví výše uložené těžiště dané světlou výškou zvýšenou na 171 mm, což je o 32 milimetrů více proti běžné Octavii Combi s pohonem všech kol. Scout se do vnitřního kola zhoupne přece jenom více než klasická Octavia, vozu se ale nadále dá věřit a drží směr. I na nerovném povrchu je automobil komfortní a s nástrahami českých silnic si poradí s přehledem.

Testovaný exemplář byl vybaven systémem Drive Mode Selection umožňujícím změnu jízdního režimu. Přestože jsme vyzkoušeli všechny čtyři módy – přednastavené Normal, Sport, Eco i Individual s možností osobní úpravy nastavení – výraznějších rozdílů mezi nimi jsme si nevšimli a po většinu cest jsme nechali zapnutý Normal.

Se Scoutem jsme pochopitelně zamířili i mimo zpevněné silnice. Pokud očekáváte, že dojedete na osamocenou horskou chatu, tak automobil tohle bez problému zvládne. Vedle oplastované karoserie schopnostem pomáhá i již zmíněná zvýšená světlá výška, pohon všech kol nebo zakrytovaný podvozek. Na větší terénní radovánky, než je jízda po poli nebo nezpevněné lesní cestě, to ale samozřejmě není. Světlá výška 171 mm nebo nájezdové úhly (16,7° vpředu a 13,8° vzadu) jsou sice slušné hodnoty na kombi, SUV na tom však bývají lépe.

Bobřík za cenu

Závěrem se musíme vyjádřit k ceně. Škoda se nadále chlubí skvělým poměrem cena/výkon, což sice platí i pro Octavii Scout, zároveň ale konkurence ukazuje, že to jde ještě o kousek lépe. Základní cena Octavie Scout s testovaným vznětovým dvoulitrem o výkonu 110 kW činí přijatelných 682.900 korun, Seat Leon X-Perience je ale levnější, se stejným agregátem přijde na 643.900 korun. Další koncernový sourozenec, VW Golf Alltrack v tuto chvíli české ceny nezná, na trh vstoupí až na jaře příštího roku.

Oplastovaný Seat i Škoda nabízejí již v základu bohatou výbavu, zahrnující sedm airbagů, dvouzónovou klimatizaci, elektrické ovládání bočních oken nebo tempomat. Octavia Scout se navíc chlubí vyhřívanými ostřikovači čelního skla a předními sedadly nebo dešťovým a světelným čidlem. Za tyto prvky se u Seatu připlácí 3.000 Kč (dešťový a světelný senzor), respektive 11.000 Kč (vyhřívání čelního skla a ostřikovačů).

obrázek [600 x 402]  

Výslednou cenu testovaného Scoutu přesahující milion korun pak berte spíše jako ukázku toho, co všechno je možné do automobilu objednat, než jako cenu, kterou by zákazníci běžně platili. Vždyť součástí příplatkové výbavy testovaného exempláře byly mnohé prvky, bez kterých se dá snadno obejít. Na mysli máme bezklíčový vstup, elektrické otevírání víka zavazadelníku, přepínač jízdních režimů nebo audiosouprava s osmi reproduktory. Naopak panoramatická střecha se nám zalíbila, je opravdu rozměrná a posádce nabízí netušený výhled směrem nahoru.

Závěr

Má šanci Škoda Octavia Scout s nejslabším nabízeným agregát oslovit skauty? Věříme, že by pěší túru za projížďku se Scoutem k Bobří řece rádi vyměnili. Turbodiesel 2.0 TDI s výkonem 110 kW je svoji více než dostatečnou silou naprosto ideální volbou, a tak většina zájemců o Scouta patrně sáhne právě po tomto motoru. Potěšila také úspornost agregátu, naopak z hrubšího zvuku v nízkých otáčkách jsme přílišnou radost neměli. Scout dále dokáže nabídnout pohodlnou jízdu, velký zavazadelník nebo elegantní vzhled. Chcete-li se na horskou chatu bez problémů dostat i v horším počasí, je Octavia Scout více než zajímavou alternativou k vozům kategorie SUV.

obrázek [600 x 402]  

Nejlevnější verze modelu364.900 Kč (1.2 TSI/63 kW, Active)
Základ s testovaným motorem630.900 Kč (2.0 TDI/110 kW 4x4, Ambition)
Testovaný vůz s výbavou1.018.900 Kč (2.0 TDI/110 kW 4x4, Scout)

Plusy

  • Elegantní vnější vzhled
  • Úsporný turbodiesel 2.0 TDI
  • Prostorný a skvěle zpracovaný interiér
  • Jízdní vlastnosti

Minusy

  • Dunění motoru v nízkých otáčkách
  • Kratší délka zadního sedáku
  • Rozměrná, avšak nízko umístěná obrazovka navigace
  • Tužší chod spojkového pedálu

JAKE.AUTO.CZ: Vše o Škodě Octavii na jednom místě


Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (110 kW)

Cena v základní výbavě: 630 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 018 900 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, litá 17“ kola, dvouzónová klimatizace, tempomat, sada na opravu pneumatik, kryty vnějších zrcátek v hliníkové barvě, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, zadní stírač, kryt podvozku, černé ližiny, výškově nastavitelná přední sedadla s bederními opěrkami a vyhříváním, škrabka na led pod víčkem palivové nádrže, asistent rozjezdu do kopce, mlhovky, světelný a dešťový senzor, vyjímatelný vak Unibag, palubní počítač Maxi Dot s barevnou obrazovkou, systém Start/stop, elektrické stahování bočních oken, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zrcátka s automatickým stmíváním a osvětlením nástupního prostoru, centrální zamykání s dálkovým ovládáním atd.

Výbava testovaného vozu:Paket Simply Clever – schránka na odpadky ve dveřích, držák na multimediální přístroje, oboustranný koberec zavazadelníku (+1.500,-), bixenonové světlomety (+21.000,-), diodové koncové svítilny (+3.500,-), Traveller Asistent – asistent jízdy v pruzích, automatické přepínání dálkových a potkávacích světel, rozpoznávání dopravních značek, navigace (+59.800,-), plechová rezerva (+1.600,-), panoramatická střecha (+32.000,-), ližiny s hliníkovým vzhledem (+5.000,-), čalounění Alcantara/kůže (+35.700,-), malý kožený paket pro multifunkční volant (+5.000,-), elektricky nastavitelná přední sedadla, u řidiče s pamětí (+30.000,-), kryty pedálů z ušlechtilé oceli (+2.000,-), Driving Mode Selection – volba jízdních režimů (+2.500,-), elektrické ovládání zadních dveří (+10.000,-), bezklíčový vstup (+10.000,-), vyhřívané čelní sklo (+4.900,-), nezávislé topení s dálkovým ovládáním (+24.500,-), parkovací čidla vpředu a vzadu (+17.400,-), couvací kamera (+8.000,-), adaptivní tempomat a sledování odstupu od vpředu jedoucího vozu (+17.000,-), síťový program (+1.300,-), vyhřívaná zadní sedadla (+5.100,-), zásuvka na 230 V (+2.500,-), autorádio Canton s osmi reproduktory (+12.900,-), metalický lak (+14.100), komfortní telefonování s bluetooth (+4.000,-), zatmavená zadní skla (+4.700,-).

Zisky Hyundaie klesají, nedaří se mu hlavně v Číně a USA Zisky Hyundaie klesají, nedaří se mu hlavně v Číně a USA

Jihokorejské automobilce Hyundai Motor ve druhém…

Flixbus posiluje spoje na Ukrajinu Flixbus posiluje spoje na Ukrajinu

Německý autobusový dopravce Flixbus rozšíří od 27.…

Polovinu Strnadovy opravny letadel ovládnou slovenští miliardáři Polovinu Strnadovy opravny letadel ovládnou slovenští miliardáři

Poloviční podíl v opravně letadel Job Air Technic, která…

Komentář Bohumila Doležala: Polská justice a české trafiky Komentář Bohumila Doležala: Polská justice a české trafiky

V okurkové sezoně se před Obvodním soudem pro Prahu 1…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.6 / 5.1
Emise CO2:129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 610 / 1740
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1526 / 645
Rozměr pneu:225/50 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4685
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1531
d) rozvor (mm): 2679
e) rozchod vpředu (mm): 1538
f) rozchod vzadu (mm): 1506
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (110 kW) – Skautův sen







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 






 
Toyota Prius Plug-in Hybrid – Návštěva z budoucnosti

TEST: Toyota Prius Plug-in Hybrid – Návštěva z budoucnosti

Dnes 12:52

Toyota na nejnovější provedení plug-in hybridního Priusu láká zejména skvělou spotřebou paliva. Jak moc je pravdivá a čím dalším vůz dokáže zaujmout?




Blesk.cz

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Sezóna klíšťat je v plném proudu. Přinést si je můžete nejen z lesa, ale i z procházky městským parkem nebo…

 

iSport.cz

Závadové na postup nestačil ani rekord, Baumrtová je na MS v semifinále

Závadové na postup nestačil ani rekord, Baumrtová je…

Simona Baumrtová postoupila na plaveckém mistrovství světa do semifinále také na nejkratší znakařské trati.…

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo, vzkázal brankář

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo,…

Zatím žert? Nebo brzy už realita? Legendární útočník Jaromír Jágr po konci na Floridě sice ještě touží…

 

Reflex.cz

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které jej přežily, žijí v chudobě na okraji společnosti

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které…

Nedaleko průmyslového města Tuzla, které se nachází v severovýchodní části Bosny a Hercegoviny, se nachází osada…

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…