Test Auto.cz

Škoda Yeti 2.0 TDI/81 kW 4x4 – Dokonalá změna identity

2.12. 2013
Verdikt
 

Škoda Yeti přišla o kulaté mlhovky, i přes radikální změnu designu a dílčí vylepšení techniky ale zůstává ve většině ohledů vše při starém.

Po čtyřech letech dostala Škoda Yeti zcela nový design přídě. Zbavila se zaoblených tvarů a nezaměnitelných kulatých mlhovek, aby vsadila na nový designový směr. Hranatý tvar světlometů, výraznější rysy předního nárazníku, velká maska chladiče a kapota se zobáčkem jsou stylistické prvky, které jsou k vidění už na Rapidu, Octavii a nejnověji i modernizovaném Superbu. Yeti teď vypadá úplně jinak a nový design přední partie ladí se zbytkem karoserie přinejmenším stejně dobře jako před faceliftem.

Vedle nové tváře dostal Yeti i možnost výběru mezi dvěma designovými liniemi. Standardem je městské provedení s větším počtem dílů lakovaných v barvě karoserie. Za příplatek se nabízí paket Outdoor (ten má i testovaný vůz), který se věrněji drží předlohy původního vzhledu Yetiho. Terénní provedení navyšuje cenu o 20.000 Kč a kromě jiného vzhledu znamená i bohatší výbavu. Nelakované plasty ve spodní části karoserie představují lepší ochranu před poškrábáním, k tomu se přidávají stříbrné kryty zrcátek, jiný design kol, tažné zařízení, asistent rozjezdu do kopce, kontrola tlaku v pneumatikách, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, ostřikovače světlometů, zatmavená zadní okna, paket pro špatné cesty (tzn. zvýšený podvozek) a doplněk v podobě ocelových nástavců pedálů. Vyjádřeno v ceníkových cenách, je hodnota této výbavy navíc 33.200 Kč, takže Yeti Outdoor je zajímavou volbou i bez ohledu na design.

obrázek [600 x 402]  

Zatímco zvenku se mladoboleslavské SUV proměnilo výrazně, u zbytku se Škoda řídila přístupem neměnit to, co funguje. A tak zůstává variabilní koncept zadních sedadel VarioFlex i přehledné členění palubní desky. Nejviditelnější změnou je proto nový tříramenný volant převzatý z Octavie. Užitečným pomocníkem je novinka v podobě příplatkové parkovací kamery (položka Optical Parking Assistant, +8.000 Kč), která zatím všem modelům Škody pohříchu chyběla.

Protože se interiér příliš nezměnil, zůstala i základní architektura. Kabina je vystavěná hodně do výšky, vysoký posaz, jednoduchá palubní deska a velká prosklená plocha trochu připomínají pravověrné off-roady. To samé platí pro rovnou kapotu, kterou je z místa řidiče vidět, přehledný tvar karoserie a perfektní výhled směrem dozadu. Zároveň ale zůstávají dvě negativa: nízko umístěná řadicí páka a u Škody nečekaně malý zavazadlový prostor.

Yeti Outdoor přináší také pestřejší paletu různých verzí s pohonem 4x4. Těch je celkem sedm, motory 1.8 TSI a 2.0 TDI ve verzích 103 a 125 kW nabízejí vždy výběr mezi manuální převodovkou a DSG. Některé z těchto kombinací jsou novinkou a v ceníku se objevují až s příchodem faceliftu. Na druhé straně zájemci o nejslabší agregáty 1.2 TSI1.6 TDI o výkonu 77 kW nebo základní výbavu Active musí zvolit městskou designovou linii.

obrázek [600 x 394]  

Univerzálních 81 kW

K prvnímu testu dorazil modernizovaný Yeti s turbodieselem 2.0 TDI o výkonu 81 kW a s pohonem všech kol. Tato kombinace je nejžádanější a pro její volbu existuje hned několik velmi dobrých důvodů. Především je to cena, levnější Yeti se čtyřkolkou neexistuje. Oproti provedení s pohonem přední nápravy se připlácí rovných 50.000 Kč, v příplatku se zároveň skrývá upgrade z pětistupňové na šestistupňovou převodovku. Kdo chce silnější motor, musí si připravit dalších 70.000 Kč navíc (shodně pro 2.0 TDI/103 kW i 1.8 TSI/118 kW), takže se testovaná verze rýsuje jako opravdu výhodná koupě.

obrázek [600 x 402]  

Neméně důležitá je ale samotná charakteristika motoru. Nejslabší provedení dvoulitrového TDI debutovalo v předchozích generacích Golfu a Passatu, dnes se ale dodává jen pro Škodu Yeti, Volkswagen Caddy 4Motion a Tiguan s pohonem předních kol. Každý, kdo s ním má nějakou zkušenost, nejspíše dodá – bohužel. Ačkoliv základní charakteristiky (výkon 81 kW při 4200 min-1 a maximum točivého momentu 280 N.m při 1750 až 2750 min-1) nevypadají nijak výjimečně, motor má naprosto plynulý nástup točivého momentu od nízkých otáček a nezaznamenatelné prodlevy turbodmychadla. To jsou vlastnosti, o kterých si konkurenční motory, dosahující vyšších výkonů z ještě menšího objemu, mohou zpravidla nechat jen zdát.

Silnou stránkou je proto uživatelský komfort ve městě, kde je potřeba pouze dbát na pomalejší pouštění spojkového pedálu. Motor s 81 kW se ale neztratí ani na dálnici, převodovka jej totiž nezatěžuje zbytečně dlouhými převody. Při 130 km/h agregát pracuje na 2400 min-1 a žádá v průměru 7,5 l na 100 km. Problém nepředstavuje ani držet tempo okolo udávané maximální rychlosti, 174 km/h. Nižší výkon tedy není limitujícím faktorem a na poměry SUV je odpovídající i spotřeba, v dlouhodobém průměru ustálená na osmi litrech. Mimo město si ovšem Yeti vystačí i se šesti litry.

Pohon všech kol využívá po faceliftu spojku Haldex páté generace, která se již dodává mimo jiné do nové Octavie. Systém se obejde bez tlakového zásobníku, takže je lehčí a kompaktnější než předchozí Haldex IV, a ještě více spoléhá na elektroniku. Připojování zadních kol je rychlé a velmi plynulé, Haldex reaguje prakticky nepostřehnutelně – konvenční systém s třemi diferenciály by nedokázal fungovat lépe. Systémy EDS a XDS nahrazují závěry diferenciálů, nehrozí tedy bezmocné protáčení některého z kol. Při jízdě v terénu pomůže i asistent pro sjíždění svahů, aktivovaný tlačítkem pod ovládacím panelem klimatizace. Díky proaktivním reakcím je 4x4 neocenitelným pomocníkem mimo asfalt a zároveň zlepšuje ovladatelnost na silnici.

obrázek [600 x 387]  

Výborné jízdní vlastnosti jsou ovšem vykoupeny tvrdým naladěním podvozku. V tomto ohledu jsou sedmnáctipalcová kola zbytečným luxusem (nižší výbavy standardně a Elegance na přání jezdí na průměru 16 palců), komfort odpružení není zdaleka ideální. Podvozek dává zřetelně vědět zejména o krátkých příčných nerovnostech na silnici a všech výmolech v terénu, naopak s městskou dlažbou se Yeti Outdoor vypořádá až s nečekanou grácií.

Závěr

S novou tváří Yeti skvěle zapadá do rodiny nejnovějších Škodovek. Facelift v zásadě kopíruje akční ceník předchozího provedení, základních 469.900 Kč za turbodiesel 2.0 TDI/81 kW ve spojení s pohonem všech kol nemá mezi SUV prakticky žádného protivníka – většina soupeřů začíná až okolo ceny bohatě vybaveného provedení Elegance (574.900 Kč). Také škála nabízených verzí je bezkonkurenčně široká, výměnou za výhodné ceny však musíte akceptovat ústupek v podobě menšího zavazadlového prostoru a tvrdého naladění podvozku.

Nejlevnější verze modelu339.900 Kč (1.2 TSI/77 kW Active)
Základ s testovaným motorem469.900 Kč (2.0 TDI 4x4/81 kW Active)
Testovaný vůz s výbavou782.600 Kč (2.0 TDI 4x4/81 kW Outdoor Elegance)

Plusy

  • Výhled z místa řidiče všemi směry
  • Úsporný a dynamicky přiměřený motor 2.0 TDI/81 kW
  • Spolehlivě fungující pohon všech kol
  • Dostupné ceny u slabších motorů

Minusy

  • Tvrdý podvozek
  • Malý zavazadlový prostor
  • Utopená řadicí páka
  • Relativně menší interiér
Foto: Petr Homolka
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Yeti 2.0 TDI/81 kW 4x4

Cena v základní výbavě: 469 900 Kč Cena v testované výbavě: 782 600 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, litá 17” kola, přední mlhovky s funkcí Corner, střešní nosič, malý kožený paket, vyhřívání předních sedadel, zadní sedadla VarioFlex, elektrické stahování bočních oken, osvětlení nástupního prostoru, bezklíčový vstup KESSY, dvouzónová klimatizace, parkovací čidla vpředu a vzadu, autorádio Swing a další.
Paket Outdoor: asistent rozjezdu do kopce, zatmavená zadní okna, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního okna, ostřikovače světlometů, tažné zařízení, paket pro špatné cesty.

Výbava testovaného vozu:Paket Elegance Plus (+18.000,-): bixenonové světlomety s funkcí AFS (Adaptive Frontlight System), diody denního svícení, výsuvné integrované ostřikovače světlometů, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zrcátka s automatickým stmíváním u řidiče a osvětlením nástupního prostoru Boarding Spots a autorádio Bolero s CD a MP3.
Metalický lak (+13.900,-), stříbrné ližiny (+3.900,-), kola v designu Origami (+2.600,-), panoramatické střešní okno (+29.500,-), interiér Lynx kůže/umělá kůže (+47.800,-), navigační systém Columbus (+28.500,-), Bluetooth+Maxi Dot (+7.100,-), vnitřní zrcátko s automatickým stmíváním, světelný a dešťový senzor (+1.700,-), Sound System (+10.100,-), zadní parkovací kamera (+8.000,-), parkovací asistent (+12.400,-), sklopné opěradlo sedadla spolujezdce (+2.900,-), oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru (+1.300,-).

Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 

Štítky SUV Škoda Yeti

Technické údaje
Motor Škoda Yeti 2.0 TDI/81 kW 4x4
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 1750 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 174
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 4.9 / 5.8
Emise CO2:152
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 405 / 1760
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1525 / 545
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4222
b) šířka (mm): 1793
c) výška (mm): 1691
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 470 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Yeti 2.0 TDI/81 kW 4x4 – Dokonalá…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování! Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Náš čtenář načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř…

Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat

Podle nejnovějších informací má nový yeti přijít o…

 



 
Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Dnes 19:45

I Poláci mají svůj drsný offroad ve stylu Land Roveru Defender či Mercedesu G. Vyrábět se začal na konci osmdesátých let.




Blesk.cz

EU se rozroste o dva nové členy? Eurokomisař ukázal na Srbsko a Černou Horu

EU se rozroste o dva nové členy? Eurokomisař ukázal…

Srbsko a Černá Hora budou pravděpodobně příštími státy, které se stanou členy Evropské unie. Řekl to komisař pro…

Zahřejte se jídlem! 4 recepty na teplé mňamky, po kterých se budete olizovat

Zahřejte se jídlem! 4 recepty na teplé mňamky, po…

Nejlepší je prohřát se zevnitř a nemusí to být jen horký čaj či grot, co vás dokáže zahřát. Máme pro vás čtyři…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Hvězdný návrat! Van Persie se po 14 letech vrací do Feyenoordu

Hvězdný návrat! Van Persie se po 14 letech vrací do…

Nizozemský fotbalista Robin Van Persie se po 14 letech vrátí do Feyenoordu Rotterdam, kde zahájil profesionální…

 

Reflex.cz

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8 kryptoměn. O měnách zpívají samé dívky

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8…

Osm japonských dívek pod jménem Kasocuka Šojo je skutečným unikátem. Každá členka reprezentuje jednu z kryptoměn…

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání. Premiér ale zaskočil sněmovnu skandálním výrokem

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání.…

Policie bude pokračovat ve stíhání premiéra Andreje Babiše a prvního místopředsedy strany ANO Jaroslava Faltýnka…