Test Auto.cz

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection – Komu se (ne)vyplatí hybrid?

26.6. 2017
Verdikt
 

Letos na jaře prodělala Toyota Yaris modernizaci, která mimo jiné přinesla nový motor 1.5. Co zůstává, je v této třídě ojedinělá nabídka hybridní verze. V čem vyniká a naopak ztrácí?

S hybridními vozidly se dnes běžně setkáváme v kategoriích od kompaktní třídy výše. V segmentu B se však tato technologie zatím příliš neujala. Vlastně ji u nás dosud nabízeli pouze dva výrobci. Kromě Toyoty a jejího Yarisu Hybrid to byla ještě Honda se svým Jazzem. Druhá jmenovaná značka však v tuto chvíli hybridní verzi na našem trhu nenabízí. Z toho vyplývá jediné - pokud chce našinec hybrid a současně auto segmentu B, nemá jinou možnost, než zvolit testovanou malou toyotu.

Ve snaze oživit zájem zákazníků o yaris, provedla Toyota na svém druhém nejmenším modelu designové retuše, přičemž výsledek představila na letošním autosalonu v Ženevě. Co se tedy změnilo? Zejména přední a zadní část, kterým odlišný vzhled dodávají zejména jinak tvarované svítilny. Ty přední odkazují na stylistický trend Keen Look, přičemž je výrobce nabízí hned ve třech verzích. Základní mají tvarovanou odrazovou plochu, kterou u vyšší verze nahradil projektor. Hybridní varianta Yarisu je ale bez ohledu na výbavu vybavena vždy projektorovým typem. Úroveň osvětlení vozovky je však i v případě vyspělejších světlometů nanejvýš průměrná. K tomu se navíc v nejvyšších výbavách vozu, konkrétně v testované Selection a Style, přidává ještě LED denní svícení. S různými světlomety se pojí vždy určité výbavy a verze vozu, takže není možné si třeba u levnější varianty auta připlatit za vyspělejší svítilny.

Stojí to peníze

Jak píšeme v úvodu, z pohledu techniky je hlavní novinkou modernizovaného yarisu nový motor 1.5 VVT-iE. Pokud kupující vozu odmítá základní litrový tříválec, pak bude jistě řešit, zda koupit právě novou patnáctistovku, nebo si připlatit za testovaný hybrid. Kolik ale činí cenový rozdíl? Pokud zůstaneme u testované výbavy Selection, tak ve spojení s novým čtyřválcem 1.5 VVT-iE počítejte s částkou 368.900 korun ve verzi s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor je ale možno kombinovat také s automatizovaným manuálem Multidrive-S, což vyjde na 398.900 korun. Testovaný hybrid Selection ale stojí 434.900 korun, což je o 66.000 korun více, než kolik zaplatíte za patnáctistovku s manuálem, respektive o 36.000 korun více v porovnání s motorem 1.5 VVT-iE a robotizovanou převodovkou.

Hlavní předností hybridu by měla být samozřejmě příznivá spotřeba paliva. Výrobce uvádí kombinovanou hodnotu 3,3 litru, zatímco v případě 1.5 VVT-iE je to 5,0 l s manuálem, respektive 4,8 l s Multidrive-S.

obrázek [600 x 353]  

Jenže jak už to bývá, realita se od uváděných hodnot většinou liší, někdy bohužel docela výrazně. S hybridním yarisem lze skutečně jet i za 3,3 litru na 100 km. Dokonce se nám podařilo se dostat i pod tři litry. Stačilo se zahřátým motorem vynulovat multifunkční ukazatel a jen klouzat krajinou. Problém je, že takový jízdní styl asi většina uživatelů uplatňovat nebude. Ono při dnešním tempu provozu to ani není tak úplně možné. Spíše než ono úžasné číslo o spotřebě tak na displeji multifunkčního ukazatele uvidíte údaj šest litrů na 100 km, někdy i o něco více. A jsme u jádra celé věci. Ano, hybridní yaris umí být úsporný, avšak v realitě každodenního života není jeho spotřeba v porovnání s běžnou benzinovou verzí o objemu 1,5 litru o tolik nižší, aby to vyvážilo vyšší pořizovací cenu.

TEST 2014: Toyota Yaris Hybrid – Reálně pod 4 litry


A to nemluvíme o servisních nákladech. Díky rekuperaci brzdné energie patrně nebudete tak často potřebovat nové brzdové obložení jako v případě konvenční verze s patnáctistovkou, avšak i trakční akumulátor se jednoho dne dostane na hranici své životnosti a pak nezbude, než jej vyměnit za nový. A to bude znamenat investici v desítkách tisíc. U běžné verze s motorem 1.5 VVT-iE nic takového nehrozí.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection

Cena v základní výbavě: 434 900 Kč Cena v testované výbavě: 477 900 Kč

Základní výbava:Toyota Safety Sense (zahrnuje předkolizní bezpečnostní systém, systém upozorňující na nechtěné opuštění jízdního pruhu, automatická dálková světla, čtení dopravních značek), asistent rozjezdu do kopce, 7 airbagů včetně kolenního, 2 úchyty ISOFIX, halogenové světlomety projektorového typu, přední mlhovky, přední loketní opěrka, kožený volant, tmavé čalounění střechy (stropnice), aktivní opěrky hlavy sedadel, elektricky ovládaná skla všech bočních dveří, vyhřívaná zpětná zrcátka, multifunkční palubní počítač, barevný TFT displej v přístrojovém štítu, tempomat, samočinná dvouzonová klimatizace, zpětná parkovací kamera, bezklíčové ovládání, atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+11.000,-), paket Smart – zahrnuje bezklíčové nastupování a startování Smart Entry & Start, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, zpětná zrcátka – elektricky sklopná, vyhřívaná přední sedadla, senzor šera (+ 15.000,-), Toyota Touch 2 s navigací Go včetně 3leté aktualizace (český jazyk) (Active/Selection/Style) (+ 17.000,-)

Janoušek žádá o upuštění od zbytku trestu Janoušek žádá o upuštění od zbytku trestu

Lobbista Roman Janoušek podal k Městskému soudu v Praze…

Komentář Bohumila Pečinky: S hnutím ANO se mluví Komentář Bohumila Pečinky: S hnutím ANO se mluví

V Poslanecké sněmovně panuje zmatení a chaos. Nevíme, kdo…

Byl jsem trochu arogantní fyzik, říká držitel Nobelovy ceny Stefan Hell Byl jsem trochu arogantní fyzik, říká držitel Nobelovy ceny Stefan Hell

V roce 2014 dostal Nobelovu cenu za přelomový objev,…

 
Technické údaje
Motor Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection
Typ motoru: neurčeno
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1497
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 54 / 4800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 111 / 3800 - 4400
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): 45 / -
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): 74 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 165
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 3.1 / 3.3 / 3.3
Emise CO2:75
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 286 / 1180
Objem nádrže (l):36
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1100 / 475
Rozměr pneu:195/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3945
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1510
d) rozvor (mm): 2510
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1455
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection – Komu…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 






 
Porsche 911 GT2 RS: Nejvýkonnější 911 ve velké galerii

Porsche 911 GT2 RS: Nejvýkonnější 911 ve velké galerii

Dnes 10:52

Porsche v souvislosti s prezentací modelu 911 GT2 RS v Portugalsku uvolnilo skutečně rozsáhlou sérii snímků, na nichž se detailně představují linie jeho karoserie, provedení interiéru a nechybí ani akční záběry ze závodního okruhu.




Blesk.cz

Rozchod Lucie Bílé se zajíčkem: »Tchán« ji varoval…

Rozchod Lucie Bílé se zajíčkem: »Tchán« ji varoval…

Nemluvil do větru! Když si Lucie Bílá (51) začala s Radkem Filipim (33), jako první ji před milencem mladším o…

Co všechno umí zařídit notář?

Co všechno umí zařídit notář?

K čemu jsou nám notáři? Co umí kromě sepisování závětí a ověřování podpisů? V čem se liší od advokátů? A opravdu…

 

iSport.cz

Soud výrazně zvýšil trest pro Pistoriuse: 13 let za vraždu přítelkyně

Soud výrazně zvýšil trest pro Pistoriuse: 13 let za…

Slavný handicapovaný atlet Oscar Pistorius byl nově odsouzen za vraždu přítelkyně na 13 let a pět měsíců.…

Plzeň táhne tvrdé jádro. Dokazují, že jim kariéra nekončí, řekl Vrba

Plzeň táhne tvrdé jádro. Dokazují, že jim kariéra…

Být na střídačce někdo jiný než Pavel Vrba, možná už by ani jeden z nich neoblékal plzeňský dres. Jenže Vrba…

 

Reflex.cz

Za sexuální obtěžování si ženy často mohou samy, říká exministryně Kovářová

Za sexuální obtěžování si ženy často mohou samy,…

Sexuální narážky mi často přišly spíš příjemné, většina žen je na to pyšných, tvrdí bývalá ministryně…

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět očekávaných uchazečů, nejvíce chyb v petici měl Zeman

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět…

Ministerstvo vnitra připustilo k prezidentským volbám devět kandidátů, jejichž úspěšná registrace se očekávala.…