Test Auto.cz

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection – Komu se (ne)vyplatí hybrid?

26.6. 2017
Verdikt
 

Letos na jaře prodělala Toyota Yaris modernizaci, která mimo jiné přinesla nový motor 1.5. Co zůstává, je v této třídě ojedinělá nabídka hybridní verze. V čem vyniká a naopak ztrácí?

S hybridními vozidly se dnes běžně setkáváme v kategoriích od kompaktní třídy výše. V segmentu B se však tato technologie zatím příliš neujala. Vlastně ji u nás dosud nabízeli pouze dva výrobci. Kromě Toyoty a jejího Yarisu Hybrid to byla ještě Honda se svým Jazzem. Druhá jmenovaná značka však v tuto chvíli hybridní verzi na našem trhu nenabízí. Z toho vyplývá jediné - pokud chce našinec hybrid a současně auto segmentu B, nemá jinou možnost, než zvolit testovanou malou toyotu.

Ve snaze oživit zájem zákazníků o yaris, provedla Toyota na svém druhém nejmenším modelu designové retuše, přičemž výsledek představila na letošním autosalonu v Ženevě. Co se tedy změnilo? Zejména přední a zadní část, kterým odlišný vzhled dodávají zejména jinak tvarované svítilny. Ty přední odkazují na stylistický trend Keen Look, přičemž je výrobce nabízí hned ve třech verzích. Základní mají tvarovanou odrazovou plochu, kterou u vyšší verze nahradil projektor. Hybridní varianta Yarisu je ale bez ohledu na výbavu vybavena vždy projektorovým typem. Úroveň osvětlení vozovky je však i v případě vyspělejších světlometů nanejvýš průměrná. K tomu se navíc v nejvyšších výbavách vozu, konkrétně v testované Selection a Style, přidává ještě LED denní svícení. S různými světlomety se pojí vždy určité výbavy a verze vozu, takže není možné si třeba u levnější varianty auta připlatit za vyspělejší svítilny.

Stojí to peníze

Jak píšeme v úvodu, z pohledu techniky je hlavní novinkou modernizovaného yarisu nový motor 1.5 VVT-iE. Pokud kupující vozu odmítá základní litrový tříválec, pak bude jistě řešit, zda koupit právě novou patnáctistovku, nebo si připlatit za testovaný hybrid. Kolik ale činí cenový rozdíl? Pokud zůstaneme u testované výbavy Selection, tak ve spojení s novým čtyřválcem 1.5 VVT-iE počítejte s částkou 368.900 korun ve verzi s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor je ale možno kombinovat také s automatizovaným manuálem Multidrive-S, což vyjde na 398.900 korun. Testovaný hybrid Selection ale stojí 434.900 korun, což je o 66.000 korun více, než kolik zaplatíte za patnáctistovku s manuálem, respektive o 36.000 korun více v porovnání s motorem 1.5 VVT-iE a robotizovanou převodovkou.

Hlavní předností hybridu by měla být samozřejmě příznivá spotřeba paliva. Výrobce uvádí kombinovanou hodnotu 3,3 litru, zatímco v případě 1.5 VVT-iE je to 5,0 l s manuálem, respektive 4,8 l s Multidrive-S.

obrázek [600 x 353]  

Jenže jak už to bývá, realita se od uváděných hodnot většinou liší, někdy bohužel docela výrazně. S hybridním yarisem lze skutečně jet i za 3,3 litru na 100 km. Dokonce se nám podařilo se dostat i pod tři litry. Stačilo se zahřátým motorem vynulovat multifunkční ukazatel a jen klouzat krajinou. Problém je, že takový jízdní styl asi většina uživatelů uplatňovat nebude. Ono při dnešním tempu provozu to ani není tak úplně možné. Spíše než ono úžasné číslo o spotřebě tak na displeji multifunkčního ukazatele uvidíte údaj šest litrů na 100 km, někdy i o něco více. A jsme u jádra celé věci. Ano, hybridní yaris umí být úsporný, avšak v realitě každodenního života není jeho spotřeba v porovnání s běžnou benzinovou verzí o objemu 1,5 litru o tolik nižší, aby to vyvážilo vyšší pořizovací cenu.

TEST 2014: Toyota Yaris Hybrid – Reálně pod 4 litry


A to nemluvíme o servisních nákladech. Díky rekuperaci brzdné energie patrně nebudete tak často potřebovat nové brzdové obložení jako v případě konvenční verze s patnáctistovkou, avšak i trakční akumulátor se jednoho dne dostane na hranici své životnosti a pak nezbude, než jej vyměnit za nový. A to bude znamenat investici v desítkách tisíc. U běžné verze s motorem 1.5 VVT-iE nic takového nehrozí.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection

Cena v základní výbavě: 434 900 Kč Cena v testované výbavě: 477 900 Kč

Základní výbava:Toyota Safety Sense (zahrnuje předkolizní bezpečnostní systém, systém upozorňující na nechtěné opuštění jízdního pruhu, automatická dálková světla, čtení dopravních značek), asistent rozjezdu do kopce, 7 airbagů včetně kolenního, 2 úchyty ISOFIX, halogenové světlomety projektorového typu, přední mlhovky, přední loketní opěrka, kožený volant, tmavé čalounění střechy (stropnice), aktivní opěrky hlavy sedadel, elektricky ovládaná skla všech bočních dveří, vyhřívaná zpětná zrcátka, multifunkční palubní počítač, barevný TFT displej v přístrojovém štítu, tempomat, samočinná dvouzonová klimatizace, zpětná parkovací kamera, bezklíčové ovládání, atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+11.000,-), paket Smart – zahrnuje bezklíčové nastupování a startování Smart Entry & Start, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, zpětná zrcátka – elektricky sklopná, vyhřívaná přední sedadla, senzor šera (+ 15.000,-), Toyota Touch 2 s navigací Go včetně 3leté aktualizace (český jazyk) (Active/Selection/Style) (+ 17.000,-)

Glosa Vladana Gallistla: Kdo řídí prezidenta USA? Glosa Vladana Gallistla: Kdo řídí prezidenta USA?

V posledních deseti letech vývoj trhů ovlivňoval…

Ani Popular, ani Felicia. Škoda Auto odkryla jméno nástupce Rapidu Ani Popular, ani Felicia. Škoda Auto odkryla jméno nástupce Rapidu

Nový nástupce kompaktní třídy Škoda Auto už neponese…

Silné deště na jihu Francie si vyžádaly nejméně 13 mrtvých Silné deště na jihu Francie si vyžádaly nejméně 13 mrtvých

Záplavy vyvolané prudkými srážkami, které v noci na…

V kancelářích Opelu byla policie. Automobilku podezírá z podvodů s emisemi V kancelářích Opelu byla policie. Automobilku podezírá z podvodů s emisemi

Německá policie prohledala kanceláře automobilky Opel…

 
Technické údaje
Motor Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection
Typ motoru: neurčeno
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1497
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 54 / 4800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 111 / 3800 - 4400
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): 45 / -
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): 74 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 165
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 3.1 / 3.3 / 3.3
Emise CO2:75
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 286 / 1180
Objem nádrže (l):36
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1100 / 475
Rozměr pneu:195/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3945
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1510
d) rozvor (mm): 2510
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1455
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection – Komu…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Vývojář BMW se neubránil vulgaritám. Nechce slyšet, že starší auta byla lepší Vývojář BMW se neubránil vulgaritám. Nechce slyšet, že starší auta byla lepší

Zástupci BMW hovoří o nové řadě 3 jako o vozu s…

 






 
Nástupce Škody Rapid zná své jméno! Není to Popular, ani Felicia...

Nástupce Škody Rapid zná své jméno! Není to Popular, ani Felicia...

Dnes 13:42

Škoda už dopředu dala najevo, že nový zástupce kompaktní třídy neponese jméno Rapid. Finální jméno překvapilo.




Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Schumacher a formule 1? Závodit může už příští rok, volná jsou dvě místa

Schumacher a formule 1? Závodit může už příští rok,…

Jaký otec, takový syn. A F1 se má v budoucnu na co těšit. Nico Rosberg, Felipe Massa a spousta dalších…

Rittich baví NHL nezvyklou oslavou. Měl jsem pravdu, smál se po zápase

Rittich baví NHL nezvyklou oslavou. Měl jsem pravdu,…

Když se k tomuhle gestu odhodlal, asi ho nenapadlo, jaký bude mít ohlas. Jenže kamery v NHL zachytí vše a viděly…

 

Reflex.cz

Komunisté u konce s dechem: Nejsou žádnou alternativou a už nemají co nabídnout

Komunisté u konce s dechem: Nejsou žádnou…

Člověk, který polovinu života prožil v československém totalitním režimu, může mít někdy ze současné politiky i…

Kauza Kavanaugh: Soudce odsouzen bez soudu aneb Křivé obvinění jako nástroj hledání pravdy?

Kauza Kavanaugh: Soudce odsouzen bez soudu aneb…

Patrně jste také zachytili informaci, že americký Senát nakonec přece jen těsně potvrdil soudce Bretta…