Test Auto.cz

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection – Komu se (ne)vyplatí hybrid?

26.6. 2017
Verdikt
 

Letos na jaře prodělala Toyota Yaris modernizaci, která mimo jiné přinesla nový motor 1.5. Co zůstává, je v této třídě ojedinělá nabídka hybridní verze. V čem vyniká a naopak ztrácí?

S hybridními vozidly se dnes běžně setkáváme v kategoriích od kompaktní třídy výše. V segmentu B se však tato technologie zatím příliš neujala. Vlastně ji u nás dosud nabízeli pouze dva výrobci. Kromě Toyoty a jejího Yarisu Hybrid to byla ještě Honda se svým Jazzem. Druhá jmenovaná značka však v tuto chvíli hybridní verzi na našem trhu nenabízí. Z toho vyplývá jediné - pokud chce našinec hybrid a současně auto segmentu B, nemá jinou možnost, než zvolit testovanou malou toyotu.

Ve snaze oživit zájem zákazníků o yaris, provedla Toyota na svém druhém nejmenším modelu designové retuše, přičemž výsledek představila na letošním autosalonu v Ženevě. Co se tedy změnilo? Zejména přední a zadní část, kterým odlišný vzhled dodávají zejména jinak tvarované svítilny. Ty přední odkazují na stylistický trend Keen Look, přičemž je výrobce nabízí hned ve třech verzích. Základní mají tvarovanou odrazovou plochu, kterou u vyšší verze nahradil projektor. Hybridní varianta Yarisu je ale bez ohledu na výbavu vybavena vždy projektorovým typem. Úroveň osvětlení vozovky je však i v případě vyspělejších světlometů nanejvýš průměrná. K tomu se navíc v nejvyšších výbavách vozu, konkrétně v testované Selection a Style, přidává ještě LED denní svícení. S různými světlomety se pojí vždy určité výbavy a verze vozu, takže není možné si třeba u levnější varianty auta připlatit za vyspělejší svítilny.

Stojí to peníze

Jak píšeme v úvodu, z pohledu techniky je hlavní novinkou modernizovaného yarisu nový motor 1.5 VVT-iE. Pokud kupující vozu odmítá základní litrový tříválec, pak bude jistě řešit, zda koupit právě novou patnáctistovku, nebo si připlatit za testovaný hybrid. Kolik ale činí cenový rozdíl? Pokud zůstaneme u testované výbavy Selection, tak ve spojení s novým čtyřválcem 1.5 VVT-iE počítejte s částkou 368.900 korun ve verzi s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor je ale možno kombinovat také s automatizovaným manuálem Multidrive-S, což vyjde na 398.900 korun. Testovaný hybrid Selection ale stojí 434.900 korun, což je o 66.000 korun více, než kolik zaplatíte za patnáctistovku s manuálem, respektive o 36.000 korun více v porovnání s motorem 1.5 VVT-iE a robotizovanou převodovkou.

Hlavní předností hybridu by měla být samozřejmě příznivá spotřeba paliva. Výrobce uvádí kombinovanou hodnotu 3,3 litru, zatímco v případě 1.5 VVT-iE je to 5,0 l s manuálem, respektive 4,8 l s Multidrive-S.

obrázek [600 x 353]  

Jenže jak už to bývá, realita se od uváděných hodnot většinou liší, někdy bohužel docela výrazně. S hybridním yarisem lze skutečně jet i za 3,3 litru na 100 km. Dokonce se nám podařilo se dostat i pod tři litry. Stačilo se zahřátým motorem vynulovat multifunkční ukazatel a jen klouzat krajinou. Problém je, že takový jízdní styl asi většina uživatelů uplatňovat nebude. Ono při dnešním tempu provozu to ani není tak úplně možné. Spíše než ono úžasné číslo o spotřebě tak na displeji multifunkčního ukazatele uvidíte údaj šest litrů na 100 km, někdy i o něco více. A jsme u jádra celé věci. Ano, hybridní yaris umí být úsporný, avšak v realitě každodenního života není jeho spotřeba v porovnání s běžnou benzinovou verzí o objemu 1,5 litru o tolik nižší, aby to vyvážilo vyšší pořizovací cenu.

TEST 2014: Toyota Yaris Hybrid – Reálně pod 4 litry


A to nemluvíme o servisních nákladech. Díky rekuperaci brzdné energie patrně nebudete tak často potřebovat nové brzdové obložení jako v případě konvenční verze s patnáctistovkou, avšak i trakční akumulátor se jednoho dne dostane na hranici své životnosti a pak nezbude, než jej vyměnit za nový. A to bude znamenat investici v desítkách tisíc. U běžné verze s motorem 1.5 VVT-iE nic takového nehrozí.

1/3 Pokračovat ve čtení

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection

Cena v základní výbavě: 434 900 Kč Cena v testované výbavě: 477 900 Kč

Základní výbava:Toyota Safety Sense (zahrnuje předkolizní bezpečnostní systém, systém upozorňující na nechtěné opuštění jízdního pruhu, automatická dálková světla, čtení dopravních značek), asistent rozjezdu do kopce, 7 airbagů včetně kolenního, 2 úchyty ISOFIX, halogenové světlomety projektorového typu, přední mlhovky, přední loketní opěrka, kožený volant, tmavé čalounění střechy (stropnice), aktivní opěrky hlavy sedadel, elektricky ovládaná skla všech bočních dveří, vyhřívaná zpětná zrcátka, multifunkční palubní počítač, barevný TFT displej v přístrojovém štítu, tempomat, samočinná dvouzonová klimatizace, zpětná parkovací kamera, bezklíčové ovládání, atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+11.000,-), paket Smart – zahrnuje bezklíčové nastupování a startování Smart Entry & Start, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, zpětná zrcátka – elektricky sklopná, vyhřívaná přední sedadla, senzor šera (+ 15.000,-), Toyota Touch 2 s navigací Go včetně 3leté aktualizace (český jazyk) (Active/Selection/Style) (+ 17.000,-)

Praha chystá opravu třiceti mostů a lávek Praha chystá opravu třiceti mostů a lávek

Pražský magistrát a městská Technická správa komunikací…

Náklady na opravu Státní opery se mohou vyšplhat k miliardě Náklady na opravu Státní opery se mohou vyšplhat k miliardě

Rozpočet rekonstrukce Státní opery může nafouknout nová…

 
Technické údaje
Motor Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection
Typ motoru: neurčeno
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1497
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 54 / 4800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 111 / 3800 - 4400
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): 45 / -
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): 74 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 165
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 3.1 / 3.3 / 3.3
Emise CO2:75
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 286 / 1180
Objem nádrže (l):36
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1100 / 475
Rozměr pneu:195/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3945
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1510
d) rozvor (mm): 2510
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1455
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection – Komu…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Informaci automobilka sdělila v rámci souhrnu novinek pro…

 



Poprvé za volantem Toyoty Yaris GRMN. Parádní oldschool. Ale jednu chybu má... Poprvé za volantem Toyoty Yaris GRMN. Parádní oldschool. Ale jednu chybu má...

Fiesta ST, Clio R.S. nebo Polo GTI by se měly třást. Do…

Euro NCAP 2017: Toyota Yaris – Pět hvězd i s několika nedostatky Euro NCAP 2017: Toyota Yaris – Pět hvězd i s několika nedostatky

Toyota Yaris i přes jistá zaváhání v nárazových testech…

 



 
Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Včera

Seat dnes světu oficiálně představil novou značku Cupra, která se bude věnovat stavbě sportovně střižených modelů automobilky.




Blesk.cz

Krvavá bilance na kolejích. Loni vlaky srazily 237 lidí, většinou šlo o sebevraždy

Krvavá bilance na kolejích. Loni vlaky srazily 237…

Na železnici v Česku loni zemřelo 237 lidí, což je o jednoho méně než v roce 2016. Stejně jako v předchozích…

Melanie si dovezla do USA i rodiče. „Zlo,“ tepe Trump imigranty za podobné praktiky

Melanie si dovezla do USA i rodiče. „Zlo,“ tepe…

Rodiče americké první dámy zřejmě využili možnosti takzvané řetězové migrace, kterou jejich zeť, prezident USA…

 

iSport.cz

ONLINE: Česko - Rusko OSR. Boj o finále, zastaví hokejisté obra?

ONLINE: Česko - Rusko OSR. Boj o finále, zastaví…

ONLINE | Sen o zlatu pokračuje a české hokejisty čeká na olympijském turnaji v Pchjongčchangu další těžký krok.…

Český manažer vykázal televizi. Za střídačku Rusové nabídli 100 eur, řekl

Český manažer vykázal televizi. Za střídačku Rusové…

PŘÍMO Z KOREJE | Český trénink před pátečním semifinále s Ruskem vyšperkovala akční scéna. Jak se tým Josefa…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Ester Ledecká je rebel!

Ekonom Vladimír Pikora: Ester Ledecká je rebel!

Přízeň davu je vrtkavá, že… Není to tak dlouho, co vyšel článek podepsaný redaktorem jednoho veřejnoprávního…

Švédští Sámové: Jedinečné snímky severské komunity, pro kterou neexistují hranice

Švédští Sámové: Jedinečné snímky severské komunity,…

Joel Marklund je známý švédský fotograf specializující se na sport. Vedle toho se však věnuje i lidem a životu…