26.4. 2017 Martin Machala Martin Machala

Dlouhodobý test Seat Ateca 2.0 TDI DSG – Roční fuška začíná!

 

Máme tady další dlouhodobý test a znovu se do Auto.cz nastěhovalo SUV, tentokrát Seat Ateca s dvoulitrovým TDI a převodovkou DSG.

Bílou atecu s dvoulitrovým TDI a automatem z našich stránek už znáte, na začátku loňského léta však Honza Mička testoval vůbec jeden z prvních kousků, ještě na španělských značkách. I naše dlouhodobá ateca má za sebou testovací minulost. Než dorazila k nám do redakce, stihla ještě nějakých sedm tisíc novinářských kilometrů, což odpovídá tak trojnásobné porci běžného slušného řidiče. Bude tedy o to zajímavější sledovat, jak se tato úvodní zatěžkávací zkouška na španělském SUV projeví. Času máme dost, Seat Ateca u nás stráví celý rok!

Je to ateca? Není to ateca?

Od doby, co se po českých silnicích rozšiřuje Škoda Kodiaq, začínám mít problém s jednoznačnou identifikací atecy. Tedy při pohledu na zadní část obou SUV, tady je to jako vejce vejci. Opravdu spolehlivé vodítko poskytne až označení modelu, velice pozorný a vnímavý divák možná ještě zaregistruje o něco členitější tvarování zadních svítilen. Přední partie jsou o něco jednodušší než dvouúrovňové řešení u kodiaqu a přiznám se, že španělská kukadla jsou mi sympatičtější.

Interiér je naprosto typicky koncernový a osobně jsem strašně rád, že ateca vznikla ještě před zavedením nového dotykového skleněného displeje (třeba faceliftovaný golf nebo čtyřoká octavia). Ten sice vypadá v nezapatlaném stádiu skvěle, že ale tento efektní look dlouho nevydrží, to je nasnadě. Zmizelé tlačítko ovládání hlasitosti má být podle představ designérů plně nahrazeno kolegou na volantu, vlastně to i dává logiku, ruce přece musí být na volantu. Dobře, na to bych si ještě zvykl. Jinak ale dávám jednoznačně přednost klasice v podobě normálních tlačítek rozesetých v okolí displeje. Chcete do navigace? Zmáčknete tlačítko NAV. Do rádia? Jasně, RADIO… V novátorském dotyku musíte přes hlavní nabídku a pak si teprve vybrat. A že nesnáším upatlané displeje, je možná moje úchylka, ale o důvod víc, proč být šťastný v atece.

obrázek [600 x 403]  

Jinak je interiér praktický, promyšlený, prostorný… Znovu taková klasika od koncernu VW. V atece vám zkrátka nevadí vůbec nic, rychle se zorientujete a pak už jenom řídíte a uvnitř si spokojeně žijete. Až na to povrzávání posuvné panoramatické střechy. Podobně jako nesnáším otisky prstů na displeji, vadí mi i pazvuky v autě. Ateca je v tomto směru vzorná, tedy s výjimkou zmíněné prosklené střechy. Šílený nesmysl, tahle móda. Zvyšuje hmotnost, těžiště, stojí hrozné peníze (v našem případě 22.900 Kč) a ještě vrže. Třeba si s tím poradí v servisu.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Ateca 2.0 TDI DSG

Cena v základní výbavě: 849 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 095 400 Kč

Základní výbava:Osmnáctipalcová litá kola, elektricky ovládaná okna, bezklíčkové startování, parkovací senzory vzadu, LED světlomety, mlhovky, tempomat, výškově nastavitelné přední sedačky, automatická klimatizace.

Výbava testovaného vozu:Devatenáctipalcová litá kola (+20.900 Kč), Adaptivní tempomat (+4900 Kč), akční paket Technology Xcellence (+18.900 Kč), bezdotykové elektrické ovládání pátých dveří (+13.200 Kč), conectivity box (+5500 Kč), kožené čalounění (+21.900 Kč), navigace Plus (+46.500 Kč), nezávislé topení (+25.500 Kč), paket Comfort & Drive Plus (+24.900 Kč), paket Winter (+11.900 Kč), panoramatické střešní okno (+22.900 Kč), parkovací asistent (+13.500 Kč), sound systém (+6900 Kč), tažné zařízení (+20.900 Kč), parkovací kamera (+19.700 Kč), vyhřívané přední sklo (+4900 Kč).

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 

Štítky SUV Seat Testy

Technické údaje
Motor Seat Ateca 2.0 TDI DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 212
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.9 / 5.3
Emise CO2:135
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 485 / 1604
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1589 / 541
Rozměr pneu:225/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4363
b) šířka (mm): 1841
c) výška (mm): 1615
d) rozvor (mm): 2638
e) rozchod vpředu (mm): 1576
f) rozchod vzadu (mm): 1541
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Dlouhodobý test Seat Ateca 2.0 TDI DSG –…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Jak správně jezdit na sněhu a ledu? Učili jsme se od instruktorské legendy! Jak správně jezdit na sněhu a ledu? Učili jsme se od instruktorské legendy!

Řada řidičů v zimním období raději auto ani nevytahuje,…

Seat Ateca je podle ankety Autobest „nejlepší ke koupi“ Seat Ateca je podle ankety Autobest „nejlepší ke koupi“

První SUV značky Seat získalo prestižní ocenění „Best Buy…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…