Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota veze do Ženevy dvě nové verze Corolly: Sportovní a skauta

Stanislav Kolman
Diskuze (27)
Dvě nové Corolly mířící na ženevské výstaviště nesou označeni GR Sport a Trek. Už název tedy hodně napoví, co od nich čekat.

Před pár dny už jsme sbírali první jízdní dojmy s novou Toyotou Corolla, přesto se na tohle auto půjdeme na ženevském výstavišti opět podívat. Důvodem jsou dva nové deriváty – Corolla GR Sport a Corolla Trek.

Sportovní verze dorazí coby hatchback i kombík (Toyotou označovaný jako Touring Sports). Na výběr bude ze dvou motorů – osmnáctistovky a dvoulitru, přičemž v obou případech půjde o hybridní ústrojí. GR Sport vychází ze stupně výbavy Executive a dostane novou mřížku chladiče v tmavém chromu, prahové nástavce či zadní difuzor. Dále nechybí 18“ litá kola s broušenými povrchy, zatmavená zadní skla, mlhovky či LED světlomety. To všechno ve speciálním šedém laku.

V interiéru poznáte tohle auto hlavně díky sportovním sedačkám a černému a červenému prošívání v oblasti přístrojového panelu, volantu a řadicí páky. Corolla GR Sport se stane součástí evropské nabídky automobilky a začne se prodávat v lednu příštího roku.

Corolla Trek zase cílí na trochu jinou klientelu. I tady budete vybírat ze dvou výše zmíněných hybridů, avšak tuto verzi koupíte pouze jako kombík, jenž reaguje na rostoucí oblibu crossoverů. Pro našince bude nejbližší přirovnání k Octavii Scout, ale opomenout nesmíme třeba ani nedávno představený Ford Focus Active.

Toyota říká, že auto je určené zájemcům, kteří vyznávají aktivní životní styl a výlety do přírody. A japonská značka na to nebyla sama, při tvorbě této verze spolupracovala s výrobcem jízdních kol Trek Bicycle, jenž vznikl v roce 1976 a každoročně po celém světě prodá asi 1,5 milionu kol.

Corollu Trek poznáte díky světle výšce vyšší o 20 milimetrů a nechybí ji nástavce pod předním i zadním nárazníkem, specifická sedmnáctipalcová kola a opět zatmavená zadní skla, mlhovky či LED světlomety. Uvnitř budou jiná textilní sedadla ve dvoubarevném provedení či dřevěné obklady. Corolla Trek dorazí ještě dříve než sportovní verze, a sice v srpnu tohoto roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (27)

Doporučujeme

Avatar - .StenLi.
27. 2. 2019 10:34
Re: Proč ten úžasně účinný motor není
Pretoze je onho vacsi zaujem s baterkami :-) tak jednoduche a preto, aj ked existuje a uz sa nejaku dobu predava v US, v EU onho nie je zaujem.

Kola na streche su uplne rovnakou aerodynamickou "katastrofou" pre kazde auto. Pre 180k hybrid su uplnou brnkackou :-)
Avatar - .StenLi.
27. 2. 2019 10:13
Re: Dotaz
To je tvoj milny nazor, Toyota to jasne definuje ako performance hybrid a radiace padla pod volantom, pridane priame vstrekovanie pre vysokootackovu prevadzku a ine upravy su jasnym dokazom jeho urcenia. Urcite to je vhodnejsie na obcasnu sportovu jazdu ako GTD traktorove akoze warm hatche..
Avatar - .StenLi.
27. 2. 2019 00:28
Re: Dotaz
To ze je o nejake auto zaujem este neznamena ze to je pre automobilku lakave. Yaris GRMN zobral existujuci motor z Lotusu. Tu hovorime o vyvoji noveho motoru na ktoreho financovanie by bolo treba predat ovela vacsi pocet kusov a kedze sa ziadny vyvoj ani nezacal, uvedenie do predaja by trvalo dlhe roky.. preto dufam ze zakladom bude existujuci 2.0 DFE so superchargrom napr. od Lotusu ako najskorejsia alternativa.
Avatar - .StenLi.
27. 2. 2019 00:13
Re: Dotaz
Co je podla teba nepresne? Neviem na ktoru cast reagujes.
Toyota nic nemusi nahradit, o dieslove nepodarky, ci uz vlastne alebo od BMW ktore sa ani len nepriblizili k standardom spolahlivosti Toyoty, nebol zaujem a zakaznici rozhodli - su uz nejaku dobu u Auris/Corolla nahradene ovela uspesnejsimi hybridmi.
Toyota nediktuje co si mozu zakaznici kupit, naopak oni diktuju co chcu mat v ponuke, preto je to najpredavanejsie auto sveta v hystorii aj za posledny rok (aj bez predajov Aurisu). Vacsina zakaznikov voli hybrid a pre mensinu v EU ponukaju 1.6 ako lacnejsiu alternativu, alebo 1.2T pre fixovanych na odchadzajuci downsizingovy trend, v US zase 2.0 pre oblubu vacsich atmosfer. Bolo by hlupe nevyuzit tento trh s uz vyvinutymi motormi. Uz nie je iny motor o ktory by mali zakaznici vacsi zaujem. Mozme byt radi ze sa Toyota rozhodla vyslisat aj poziadavky o vykonnejsi hybrid a cela Corolla je zabavnejsia ako kedykolvek predtym.

Donedavna si nepoznal jediny supersportovy elektricky sedan s ovladanim cez centralny display, vzdy je niekto prvy a teraz to (zase raz) bude Toyota.
Avatar - twistedTSD
26. 2. 2019 22:56
Re: Dotaz
To je hodně nepřesné. Za prvé, Toyota je už pár let jedinou značkou na trhu s širokou nabídkou dostupných full hybridů. Ty navíc musí nahradit už vyřazené diesely a jedinou alternativou je 1.2 T a 1.6, z nichž ani jeden nepatří mezi trhače asfaltu.

Za druhé, mluvíme o warm hatchi. Neznám jediný hot nebo warm hatch s CVT.