Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vision R63 AMG: třída R na divoko

Libor Zezulka
Diskuze (22)
Mercedes-Benz ML 63 AMG nezůstane ve Frankfurtu osamocen. S logem AMG se představí také nová třída R.

Mercedes-Benz se chce před domácím publikem pořádně vytáhnout. Dříve oznámená premiéra nové třídy S a také nejvýkonnější verze třídy M – ML 63 AMG, nebudou totiž na stránku stuttgartské automobilky jedinými atrakcemi. V nejsilnějším provedení a s tradičním logem AMG, které značí sportovní zážitky, se ve Frankfurtu předvede i nová třída R (ta si mimochodem v Německu odbude evropskou premiéru).

Přestože se proměna 5,2 metru dlouhé třídy R v sportovní náčiní může zdát mnohým zbytečná či dokonce nemožná, přijalo AMG výzvu a pokusilo se vytvořit automobil, jenž vyvolá určité emoce. To se bezpochyby podařilo, i když nelze s jistotou říci, že to budou emoce pozitivní. Každopádně AMG přiostřilo přední část novým nárazníkem a mřížkou chladiče, zadní část také novým nárazníkem a čtyřmi chromovanými koncovkami výfuku.

Lepší viditelnost mají zajistit bi-xenonové světlomety, lepší stabilitu v zatáčkách zase upravené vzduchové odpružení AIRMATIC a 21palcová kola s pneumatikami 265/40 R 21. Stejně jako ML 63 AMG bude i Vision R 63 AMG pohánět nově vyvinutý osmiválec s objemem 6.3 litru, výkonem 375 kW při 6800 ot./min a točivým momentem 630 Nm při 5200 ot./min.

Třída R zrychlí na 100 km/h za méně než pět sekund a dokáže uhánět rychlostí 250 km/h (elektronicky omezena). Točivý moment putuje na všechna čtyři kola (v poměru 40 procent na přední a 60 procent na zadní nápravu) skrze automatickou převodovku AMG SPEEDSHIFT s možností řazení na volantu. Do interiéru AMG nastěhovalo sportovní sedačky, volant, pedály, ale i 7palcové obrazovky zabudované do opěrek hlavy a spojené s DVD přehrávačem.

Libor Zezulka
Diskuze (22)