Volkswagen Amarok: Změny v nabídce motorů a výbavy

 

Volkswagen průběžně upravuje svůj terénní pick-up a v souvislosti se spuštěním výroby v Evropě provedl úpravy v paletě pohonných jednotek a nabídce výbavy.

Volkswagen Amarok měl ve své sériové podobě výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě v roce 2010. Na světové trhy vstupoval postupně a například na český trh dorazil začátkem roku 2011.

Německá automobilka prakticky od jeho představení tento pick-up průběžně upravuje a doplňuje nabídku motorů i karosářských verzí. Například na podzim loňského roku byla na trh uvedena verze s dvoudveřovou kabinou SingleCab a spolu s ní i nejvýkonnější verze turbodieselu 2,0 BiTDI s výkonem 132kW (180 k).

V letošním roce se představil na ženevském autosalonu koncept Amarok Canyon a v červnu byl představen Amarok M v úpravě pro armádní použití. Ve stejném měsíci byla spuštěna výroba Amaroku v Hannoveru a v souvislosti s ní nyní Volkswagen uvádí některé změny, které se týkají evropského trhu.

VW Amarok 2,0 BiTDI - Quattro v rouše medvědím

Tou největší je zúžení nabídky pohonných jednotek na dvě. Ceníky opustil motor 2,0 BiTDI o výkonu 120 kW (163 k) a zákazníci mají nyní možnost výběru pouze mezi motory 2,0 TDI (90 kW/122 k) a 2,0 BiTDI (132 kW/180 k). Ty jsou k dispozici pro SingleCab i DoubleCab a u obou lze volit mezi verzí s poháněnou zadní nápravou nebo pohonem všech kol 4Motion. Standardem je šestistupňová manuální převodovka. Pouze Amarok DoubleCab s motorem 2,0 BiTDI ve spojení s 4Motion lze objednávat s osmistupňovou převodovkou DSG.

Pro oba v současnosti nabízené motory ve spojení s manuální převodovkou lze objednat paket BlueMotion Technology a to bez ohledu na to zda je Amarok vybaven pohonem jedné nebo obou náprav. Tento paket obsahuje systém start/stop, regenerativní brzdění a pneumatiky s nižším valivým odporem. Jeho použití může přispět k snížení spotřeby paliva až o 0,5 litru a v kombinovaném cyklu tak Amarok spotřebuje 6,8 l nafty na 100 km namísto 7,3 l nafty na 100 km.

Vedle změn provedených v nabídce pohonných jednotek je další velkou novinkou úprava zadní sklopné stěny ložné plochy. Ta nyní unese zatížení až 200 kg. Volkswagen uvádí, že Amarok s pohonem všech kol a manuální převodovkou může nyní táhnout o hmotnosti tří tun a s automatickou převodovkou utáhne přívěs až do hmotnosti 3,2 tuny.

Nabídku příplatkové výbavy rozšiřují nové zadní parkovací senzory Parkpilot pro výbavy Trendline a Highline. Dalšími novinkami jsou automatické světlomety, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, dešťový senzor a mlhová světla, která při rychlostech do 40 km/h svití po natočení volantu do zatáček.

Na českém trhu začínají ceny Volkswagenu Amarok s karoserií SingleCab, motorem 2,0 TDI (90 kW/122 k) a pohonem zadních kol na částce 574.770 Kč včetně DPH.

JAKE.AUTO.CZ: Volkswagen Amarok (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Marná snaha. Pětina vytříděných PET lahví skončí na skládce Marná snaha. Pětina vytříděných PET lahví skončí na skládce

Češi vyhodili předloni do žlutých kontejnerů 39 100 tun…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Amarok: Změny v nabídce motorů a výbavy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 



Vyzkoušeli jsme nejsilnější Volkswagen Amarok: Jak si poradil s ománskou pouští? Vyzkoušeli jsme nejsilnější Volkswagen Amarok: Jak si poradil s ománskou pouští?

Volkswagen Amarok, významný hráč na trhu pickupů, právě…

Volkswagen Amarok lze nově objednávat s ještě výkonnějším šestiválcem Volkswagen Amarok lze nově objednávat s ještě výkonnějším šestiválcem

Volkswagen Užitkové vozy si pro letošní rok připravila…

 



 
Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Dnes 18:45

Všestranný, jednoduchý, levný a spolehlivý. Přesně takový byl Citroën Méhari, který slaví kulaté jubileum.




Blesk.cz

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže vláda straně z „předpeklí“?

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže…

Inspirovaná německými sociálními demokraty uchýlila se i ČSSD k referendu o vstupu do menšinové vlády s ANO,…

"Honimír" předjížděl na D1 ve zúžení, dopadlo to…

Pořádně draho vyšlo předjíždění na D1 řidiče (40) z Malajsie. Se svým lamborghini ve zúženém úseku D1 na Žďársku…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Slavia druhá také na přestupovém trhu. Třeba Ekpai jí utíká do Plzně

Slavia druhá také na přestupovém trhu. Třeba Ekpai…

Ubong Ekpai skončí v létě téměř na tuty ve Viktorii Plzeň, ne ve Slavii. Přitom „sešívaní“ ho chtěli první. To…

 

Reflex.cz

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si na férovku přiznat, že už nebude nikdy

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si…

Hudební festival Trutnoff, který patřil mezi nejstarší akce svého druhu v Česku, se ani v letošním roce na…

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Máte pocit, že lidem občas nerozumíte? Pokud jim toužíte vidět do hlavy, zkuste použít několik technik, které s…