Volkswagen Group investuje do elektrických pohonů užitkových vozidel a autobusů

 

Volkswagen Group to s elektrickou energií myslí vážně a vedle osobních automobilů se na její využití zaměří i v pohonných systémech užitkových a to prostřednictvím značek spadajících do divize Volkswagen Truck & Bus.

Volkswagen Group se v poslední době stal velkým propagátorem elektrické energie, s čímž souvisí i plány na širokou expanzi v této oblasti. Německý koncern doposud věnoval hlavní pozornost osobním vozidlům s elektrickými a hybridními pohonnými systémy, ale během Innovation Day v Hamburku připomněl dosavadní výsledky výrobců užitkových vozidel z divize Volkswagen Truck & Bus a poodhalil jejich plány pro blízkou budoucnost.

Nejzásadnější je bezpochyby informace o investici 1,4 miliardy eur do vývoje a výroby elektrifikovaných pohonných systémů pro lehká, střední i těžká užitková vozidla během příštích pěti let.

VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu?

Prvním výsledkem snahy o rozšíření elektrických pohonných systémů napříč všemi kategoriemi vozidel značek Volkswagen Group se má v případě užitkových vozidel stát model e-Crafter. Ten se ještě jako studie představil na loňském IAA v Hannoveru a akumulátory s kapacitou 43 kWh mu mají umožnit dojezd kolem 200 km na jedno nabití.

Volkswagen Užitkové vozy má spustit příjem objednávek na e-Crafter do konce letošního roku a prvních dodávek na elektřinu se mají jejich provozovatelé dočkat koncem letošního a začátkem příštího roku.

Volkswagen e-Crafter: Elektrická dodávka s dojezdem přes 200 km

Vedle informace o plánované investici či zahájení prodeje elektřinou poháněného lehkého užitkového modelu pak zaujme Volkswagen e-Delivery, který představuje distribuční nákladní vozidlo vyvinuté u Volkswagen Caminhões e Ônibus v Brazílii.

Tento nákladní automobil je vybaven elektromotorem WEG AL160 o výkonu 80 kW a točivém momentu 493 N.m, jemuž potřebnou energii poskytují LiFePO4 akumulátory s neuvedenou kapacitou. Volkswagen e-Deliver má mít na jedno nabití dojezd kolem 200 km, nosnost 4,5 až 6,7 tuny a od roku 2020 má být sériově vyráběn v Brazílii.

Scania G320 GX2 Hybrid: Nejsilnější hybrid

V oblasti těžkých nákladních vozidel a autobusů mají ve svém dosavadním vývoji pokračovat značky MAN a Scania, které jsou součástí Volkswagen Truck & Bus. V případě první jmenované lze připomenout loňský koncept City Truck s čistě elektrickým pohonem, od nějž odvozená vozidla mají koncem letošního roku vyrazit do testovacího provozu na rakouských silnicích. Scania pak pracuje na několika projektech, které mají pomoci zvýšit používání elektrifikovaných vozidel v městské i dálkové přepravě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo dopravy podalo rozklad kvůli mýtnému tendru Ministerstvo dopravy podalo rozklad kvůli mýtnému tendru

Ministerstvo dopravy podalo rozklad předsedovi Úřadu pro…

Skripalová poprvé promluvila do médií: Léčba byla bolestivá a deprimující Skripalová poprvé promluvila do médií: Léčba byla bolestivá a deprimující

Dcera otráveného ruského exagenta Sergeje Skripala poprvé…

Cyrrus pochybil a zaplatí milion, nařídila ČNB Cyrrus pochybil a zaplatí milion, nařídila ČNB

Centrální banka potrestala tuzemského brokera za to, že…

Novým italským premiérem se stal takřka neznámý právník Giuseppe Conte Novým italským premiérem se stal takřka neznámý právník Giuseppe Conte

Italský prezident Sergio Mattarella jmenoval novým…

 
Zdroj: Volkswagen Group

Štítky Volkswagen MAN Scania Profi Elektromobil Autobusy Dodávky Nákladní

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč

Ke zlevnění modernizované Škody Fabia došlo pouze v…

Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

Příchod každého nového modelu si žádá prázdniny pro…

 



VW Crafter Kombi a Freestyle: Osoby i zábava VW Crafter Kombi a Freestyle: Osoby i zábava

Z přestaveb modelu Crafter oficiálně nabízených českým…

 



 
Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt?

Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt?

Včera

Nad novou tříválcovou Fiestou ST by se strašně snadno lámala hůl. Byla by to škoda.




Blesk.cz

Silné bouřky řádí na západě i jihu Čech. Další u Brna a Jihlavy. Sledujte radar

Silné bouřky řádí na západě i jihu Čech. Další u…

Řadu míst v Česku zasáhly silné bouřky, které doprovází silný vítr, lokální přívalové deště či dokonce…

Děsivý vzkaz dítěte z lesa: Život mám plný s*aček, ublížím si a to není vše

Děsivý vzkaz dítěte z lesa: Život mám plný s*aček,…

Při procházce našel Danny Harris (39) se svojí ženou Katie v lese v anglickém Kentu hodně znepokojivý vzkaz. „V…

 

iSport.cz

Parádní rozlučka. Francouz byl vyhlášen nejlepším gólmanem sezony v KHL

Parádní rozlučka. Francouz byl vyhlášen nejlepším…

Pavel Francouz odchází z Kontinentální hokejové ligy ověnčen oceněním pro nejlepšího brankáře sezony.…

VELKÁ MAPA: 31 hráčů na hostování. Víme, s kým Sparta (ne)počítá

VELKÁ MAPA: 31 hráčů na hostování. Víme, s kým…

To číslo bere dech. 56! Tolik hráčů v dospělé kategorii má aktuálně pod smlouvou fotbalová Sparta. Kdyby nyní…

 

Reflex.cz

Zeman je populista a nacionalista, vypukla vzpoura proti elitám, říká Trumpův exstratég Bannon

Zeman je populista a nacionalista, vypukla vzpoura…

Chcete získat moc? Využijte populismus a ekonomický nacionalismus. Stephen Bannon, tedy muž, který podle mnohých…

Stařec zabil opilého nájemníka. Soud ho osvobodil

Stařec zabil opilého nájemníka. Soud ho osvobodil

Následující příběh se odehrál v Plané u Milevska. Vše začalo, když sedmdesátiletý stařec Josef Kostka pronajal…