Volkswagen Group investuje do elektrických pohonů užitkových vozidel a autobusů

 

Volkswagen Group to s elektrickou energií myslí vážně a vedle osobních automobilů se na její využití zaměří i v pohonných systémech užitkových a to prostřednictvím značek spadajících do divize Volkswagen Truck & Bus.

Volkswagen Group se v poslední době stal velkým propagátorem elektrické energie, s čímž souvisí i plány na širokou expanzi v této oblasti. Německý koncern doposud věnoval hlavní pozornost osobním vozidlům s elektrickými a hybridními pohonnými systémy, ale během Innovation Day v Hamburku připomněl dosavadní výsledky výrobců užitkových vozidel z divize Volkswagen Truck & Bus a poodhalil jejich plány pro blízkou budoucnost.

Nejzásadnější je bezpochyby informace o investici 1,4 miliardy eur do vývoje a výroby elektrifikovaných pohonných systémů pro lehká, střední i těžká užitková vozidla během příštích pěti let.

VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu?

Prvním výsledkem snahy o rozšíření elektrických pohonných systémů napříč všemi kategoriemi vozidel značek Volkswagen Group se má v případě užitkových vozidel stát model e-Crafter. Ten se ještě jako studie představil na loňském IAA v Hannoveru a akumulátory s kapacitou 43 kWh mu mají umožnit dojezd kolem 200 km na jedno nabití.

Volkswagen Užitkové vozy má spustit příjem objednávek na e-Crafter do konce letošního roku a prvních dodávek na elektřinu se mají jejich provozovatelé dočkat koncem letošního a začátkem příštího roku.

Volkswagen e-Crafter: Elektrická dodávka s dojezdem přes 200 km

Vedle informace o plánované investici či zahájení prodeje elektřinou poháněného lehkého užitkového modelu pak zaujme Volkswagen e-Delivery, který představuje distribuční nákladní vozidlo vyvinuté u Volkswagen Caminhões e Ônibus v Brazílii.

Tento nákladní automobil je vybaven elektromotorem WEG AL160 o výkonu 80 kW a točivém momentu 493 N.m, jemuž potřebnou energii poskytují LiFePO4 akumulátory s neuvedenou kapacitou. Volkswagen e-Deliver má mít na jedno nabití dojezd kolem 200 km, nosnost 4,5 až 6,7 tuny a od roku 2020 má být sériově vyráběn v Brazílii.

Scania G320 GX2 Hybrid: Nejsilnější hybrid

V oblasti těžkých nákladních vozidel a autobusů mají ve svém dosavadním vývoji pokračovat značky MAN a Scania, které jsou součástí Volkswagen Truck & Bus. V případě první jmenované lze připomenout loňský koncept City Truck s čistě elektrickým pohonem, od nějž odvozená vozidla mají koncem letošního roku vyrazit do testovacího provozu na rakouských silnicích. Scania pak pracuje na několika projektech, které mají pomoci zvýšit používání elektrifikovaných vozidel v městské i dálkové přepravě.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Martina Čabana: Sjezd ČSSD rozhodl Zeman Komentář Martina Čabana: Sjezd ČSSD rozhodl Zeman

Malý div, že sociální demokracie přepřahá. Spíše je s…

Babiš se sešel se Zemanem, na večeři v Průhonicích řešili podporu vlády Babiš se sešel se Zemanem, na večeři v Průhonicích řešili podporu vlády

Premiér v demisi Andrej Babiš (ANO) dnes v Průhonicích…

ČSSD jednala v retro stylu, Zimola rozdával růžové brýle ČSSD jednala v retro stylu, Zimola rozdával růžové brýle

Královéhradecký kulturní dům Střelnice už něco pamatuje.…

 
Zdroj: Volkswagen Group

Štítky Volkswagen MAN Scania Profi Elektromobil Autobusy Dodávky Nákladní

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Že nedávají vznětové motory zase takový smysl v malých…

 



VW Crafter RWD a 4motion: Trakce a pohodlí VW Crafter RWD a 4motion: Trakce a pohodlí

Zajeli jsme do Rakouska vyzkoušet v prostředí lomu i…

 



 
Volkswagen Scirocco končí. Takto příběh sportovního kupé v roce 1974 začal

Volkswagen Scirocco končí. Takto příběh sportovního kupé v roce 1974 začal

Včera

Výroba Scirocca loni skončila. Pojďme si připomenout jeho dávného předchůdce ze sedmdesátých let.




Blesk.cz

Čínský superphone dostane superčip. V Antutu málem strhal počítadlo

Čínský superphone dostane superčip. V Antutu málem…

Zvěsti o připravovaném Xiaomi Mi Mix 2S vídáme na webu již několik týdnů, ovšem telefon vypadá reálněji až…

Láďovi přišel za mobil účet na pět tisíc. Víme, jak poznat předražené linky

Láďovi přišel za mobil účet na pět tisíc. Víme, jak…

Panu Láďovi je 70 let a nedávno mu přišel účet za mobilní telefon na pět tisíc korun. Jeho vnuk zjistil, že na…

 

iSport.cz

Proč Ledecká před novináři nesundala brýle? Vysvětlila to a rozesmála je

Proč Ledecká před novináři nesundala brýle?…

PŘÍMO Z KOREJE | Její šokující vítězství v super-G bylo staré jen několik desítek minut a Ester Ledecká, která…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

KOMPLETNÍ TELEVIZNÍ PROGRAM | Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartovaly v pátek 9. února 2018…

 

Reflex.cz

ČSSD povede Hamáček, porazil Zimolu i Chovance

ČSSD povede Hamáček, porazil Zimolu i Chovance

Sociální demokracii povede dosavadní místopředseda strany a místopředseda Poslanecké Sněmovny Jan Hamáček. V…

Záhada velrybích ztroskotání: Překvapivé vysvětlení hromadných sebevražd kytovců

Záhada velrybích ztroskotání: Překvapivé vysvětlení…

Vědci už dlouho hledají příčiny, proč velryby vplouvají na mělčiny, kde hromadně hynou. Jednu z nich teď možná…