Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Group investuje do elektrických pohonů užitkových vozidel a autobusů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Volkswagen Group to s elektrickou energií myslí vážně a vedle osobních automobilů se na její využití zaměří i v pohonných systémech užitkových a to prostřednictvím značek spadajících do divize Volkswagen Truck & Bus.

Volkswagen Group se v poslední době stal velkým propagátorem elektrické energie, s čímž souvisí i plány na širokou expanzi v této oblasti. Německý koncern doposud věnoval hlavní pozornost osobním vozidlům s elektrickými a hybridními pohonnými systémy, ale během Innovation Day v Hamburku připomněl dosavadní výsledky výrobců užitkových vozidel z divize Volkswagen Truck & Bus a poodhalil jejich plány pro blízkou budoucnost.

Nejzásadnější je bezpochyby informace o investici 1,4 miliardy eur do vývoje a výroby elektrifikovaných pohonných systémů pro lehká, střední i těžká užitková vozidla během příštích pěti let.

Prvním výsledkem snahy o rozšíření elektrických pohonných systémů napříč všemi kategoriemi vozidel značek Volkswagen Group se má v případě užitkových vozidel stát model e-Crafter. Ten se ještě jako studie představil na loňském IAA v Hannoveru a akumulátory s kapacitou 43 kWh mu mají umožnit dojezd kolem 200 km na jedno nabití.

Volkswagen Užitkové vozy má spustit příjem objednávek na e-Crafter do konce letošního roku a prvních dodávek na elektřinu se mají jejich provozovatelé dočkat koncem letošního a začátkem příštího roku.

Vedle informace o plánované investici či zahájení prodeje elektřinou poháněného lehkého užitkového modelu pak zaujme Volkswagen e-Delivery, který představuje distribuční nákladní vozidlo vyvinuté u Volkswagen Caminhões e Ônibus v Brazílii.

Tento nákladní automobil je vybaven elektromotorem WEG AL160 o výkonu 80 kW a točivém momentu 493 N.m, jemuž potřebnou energii poskytují LiFePO4 akumulátory s neuvedenou kapacitou. Volkswagen e-Deliver má mít na jedno nabití dojezd kolem 200 km, nosnost 4,5 až 6,7 tuny a od roku 2020 má být sériově vyráběn v Brazílii.

V oblasti těžkých nákladních vozidel a autobusů mají ve svém dosavadním vývoji pokračovat značky MAN a Scania, které jsou součástí Volkswagen Truck & Bus. V případě první jmenované lze připomenout loňský koncept City Truck s čistě elektrickým pohonem, od nějž odvozená vozidla mají koncem letošního roku vyrazit do testovacího provozu na rakouských silnicích. Scania pak pracuje na několika projektech, které mají pomoci zvýšit používání elektrifikovaných vozidel v městské i dálkové přepravě.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
18. 10. 2017 18:57
Re: Jsem
A to vieš odkiaľ?
Avatar - Hittman
17. 10. 2017 14:49
Jsem
zvědav, kdo bude platit tu ztrátu z vývoje neprodejných vozidel, ze kterých zisk ještě dlouhá léta nebude..