Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu?

David Bureš David Bureš 15. 10. 2017 • 05:58
21
10
Zobrazit náhledy (21)
Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf
V rámci projektu Demo e-car zamíří elektrický Golf třeba na Autodrom Most, kde se s ním bude moct svézt i široká veřejnost. VW e-Golf využije i pražský magistrát.

Volkswagen Group se v poslední době stal velkým propagátorem elektrické energie, s čímž souvisí i plány na širokou expanzi v této oblasti. Do roku 2025 chce nabídnout 80 elektrifikovaných modelů, z toho 50 s čistě elektrickým pohonem a 30 plug-in hybridů. Tyto plány se však týkají i jednotlivých zastoupení, a tak český dovozce Volkswagenů, společnost Porsche Česká republika, spouští program Demo e-car.

V rámci tohoto programu bude Volkswagen dlouhodobě bezplatně zapůjčovat automobil s elektrickým pohonem, a to municipalitám, státním institucím nebo firmám. Celkem chce takto během roku 2018 zapůjčit vybraným institucím 50 kusů Volkswagenu e-Golf, přičemž prvních pět vozů bylo tento pátek slavnostně předáno zapůjčitelům. V tomto případě e-Golf po jednom kusu zamířil k Magistrátu Hlavního města Prahy, Hasičskému záchrannému sboru Moravskoslezského kraje a společnostem Autodrom Most, Siemens a Top Expo Praha.

„Takto rozsáhlý a dlouhodobý projekt na bezplatné zapůjčení elektromobilů je v České republice naprosto unikátní. Chceme jím ukázat, že elektrický pohon není tématem budoucnosti, ale dneška,“ uvedl při předání vozů Vratislav Strašil, generální ředitel Porsche Česká republika. „Od projektu si slibujeme zejména edukaci v oblasti elektromobility a technologií, průzkum trhu a testování vhodnosti elektromobilů pro vozové parky našich současných partnerů, stejně jako spolupráci s možnými novými partnery,“ dodává Strašil.

Jednotliví zapůjčitelé budou v rámci desetiměsíční zápůjčky hlavně zkoumat, jak v praxi automobil s elektrickým pohonem funguje. Na Autodromu Most si jej dokonce bude možné zapůjčit prostřednictvím speciálního kurzu. „Chceme široké veřejnosti ukázat, jak se s elektromobilem jezdí, jak funguje a jak se ovládání liší proti běžným vozům,“ odhaluje Josef Zajíček, předseda představenstva Autodromu Most. Na mosteckém okruhu se dokonce plánují závody elektromobilů.

Volkswagen předpokládá, že uživatelé s elektrickými Golfy ujedou během deseti měsíců do 15.000 kilometrů. K vozům budou zároveň zapůjčeny čipy na možnost dobití u partnerských společností (třeba ČEZ), ve spolupráci se Siemensem je značka schopná vybudovat zapůjčiteli dobíjecí stanici. Možností je též poskytnutí wall boxu.

První vozy byly předány v pátek, další budou následovat v prvním čtvrtletí roku 2018, přičemž všech 50 e-Golfů má být předáno do konce příštího roku. Auta zapůjčí importér i jednotliví prodejci, po konci zápůjčky zůstane 20 aut dovozci pro interní účely, zbytek se prodá.

Dovozce bude po třech měsících projekt pravidelně vyhodnocovat. Hlavně chce zjišťovat, jak jsou zapůjčitelé s elektromobily spokojeni, jak často je dobíjejí a vlastně veškerou jejich zpětnou vazbu.

Elektrické plány Volkswagenu na českém trhu se ale neomezují jen na tento projekt. Dovozce rovněž zapracuje na rozšíření sítě dobíjecích stanic. V rámci nového standardu budou muset být všichni prodejci vybaveni dobíječkami a připraveni na servisování elektromobilů. Podílet se chce i na budování veřejných stanic, rád by byl třeba u výstavby 60 dobíjecích stanic, které chystá pražský magistrát.

V současnosti je nabídka elektrických Volkswagenů notně omezená, k dispozici je jen minivůz e-Up! a kompaktní hatchback e-Golf, v následujících letech se ale významně rozkročí. Pro rok 2018 se počítá s elektrickou dodávkou e-Crafter, kolem roku 2020 bude zahájena expanze elektrické rodiny Volkswagen I.D. – nejprve přijde hatchback o velikosti Golfu, následovat bude crossover a MPV, které již nznačily koncepty I.D., I.D. Crozz a I.D. Buzz. Audi pak pro příští rok chystá elektrické SUV e-tron, v roce 2019 dorazí sportovně laděný crossover e-tron Sportback.

Témata
22. 10. 2017 23:37
elektro
Jdou na to chytře - nalákat na elektromobily úředníky a politiky, aby jim pak schválili nějaké výjimky a neházeli klacky po nohy. At si říkaj co chtějí, pro normálního člověka to je a ještě pát let bude hudba budoucnosti. Sice je fajn, že se elektromobily začínají objevovat ve velkych bazarech a roste počet dobíjecích stanic, ale ta cena... zatím se mi to nebyplatí a dám přednost ojetý škodovce
Avatar - Blue Sun
16. 10. 2017 12:06
Re: E-Golf vs. klasicky Golf
To víš, dnes každý zná baterky leda z mobilu či notebooku, kam se žádná extra kvalita nedává. To, že v autech je realita trošku jiná, už vidět nechtějí.
16. 10. 2017 11:35
Re: E-Golf vs. klasicky Golf
a co garancky a vymeny oleju, rozvodu a dalsiho co se meni a kontroluje navic u fosilnich aut na tech 140 tisicichc km? co ulevy na poplatcich ktere zrovna v nemecku nejsou zrocna male? nic z toho nepocitas? aha tak jo >:D

a ten Golf 1.4TSI ma stejnou vybavu jako E-Golf pri danych cenach co uvadis ? aha tak jo >:D

a straty kapacit baterii jsou krasne hlavne u odpurcu elektromobility, predpokladam ze veris ze baterky se musi menit kazde 2 roky a vydrzej sotva 100 tisic km vid? no tak to mu ver dal, a veris taky na Jeziska / Santu ?
16. 10. 2017 09:41
Re: E-Golf vs. klasicky Golf
Ja len, ze dotacia je na slovensky sposob, takze tych 5k nedostanes hned aa budes rad, ked ich vobec dostanes. Kupit si to musis za svoje, dotacia sa vyplaca na 3x v rocnych intervaloch (po registracii, po roku a po dalsom roku) Ak sa balik stihne minut skor, rozdiel ti uz nedoplatia.
Ad2. Neviem ci e-golf nie je vo vyssej vybave ako len golf za 20k - nejak blizsie som to ale neskumal.
Ad3 - pri sucasnych hybridoch je zaruka 10r na kapacitu baterie. Bateriek by som sa asi nebal.

Ako vravi johny je to skor o pristupe ako o peniazoch a byvat vo vecsom meste, mat doma zasuvku, tak elektro vobec nie je zly napad.
16. 10. 2017 09:08
Re: E-Golf vs. klasicky Golf
Kdo počítá jenom peníze, tak si ho nikdy nekoupí. Je to o životnímu přístupu. Ale je pravda, že je to zatím moc drahé. Ale do hybridu asi příště půjdu, možná CNG, ale na to nemám takový nájezd.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud