Volkswagen Golf GTI TCR: Ostrá okruhová zbraň obhajuje dva tituly
Golf sedmé generace prošel nedávno modernizací a té se dočkala i závodní verze pro kategorii TCR (Touring Car Racing), i když v poněkud jiném duchu. Volkswagen sice opustil vrcholný svět automobilových soutěží, ale zákaznického okruhového programu se nevzdává, proč by taky měl, když mu přináší eura do kasičky a je ještě navíc úspěšný?
V uplynulé sezóně 2016 totiž Švýcar Stefano Comini získal s Golfem týmu Leopard Racing prvenství v mezinárodní sérii, tu asijskou zase opanoval hongkongský závodník Andy Yan se stejným vozem, který v barvách Liqui Moly nasazoval dobře známý Franz Engstler.
Ostrý golfík pohání i letos přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI, který je ovšem v rámci předpisů naladěný na 350 koní (257 kW). Beztak posílil z loňských 243 kW (330 k). Zrychlilo se řazení páčkami pod volantem šestistupňové sekvenční převodovky a konstruktéři upravili charakteristiku elektrického posilovače řízení.
Na novém TCR na první pohled zaujmou svalnaté boky, karoserie je ve srovnání se sériovým GTI rozšířena o 15 centimetrů. Pod řádně vytaženými blatníky, které už však nejsou kulaté, nýbrž hranaté, se usídlila osmnáctipalcová kola a na zádi najdeme obří křídlo. Aerodynamika pro letošní rok doznala určitých změn, konstruktéři vylepšili chlazení a zvýšili přítlak, radikálně se proměnil zadní nárazník. Golf, který je určen k dobývání vavřínů, zůstal pětidveřový, i když se u VW produkčního třídveřáku ještě nevzdali. Z interiéru zmizely všechny nepotřebné věci a komfortní prvky, tady přece stačí jediná závodní sedačka, pásy a klec.
Tovární týmy v různých sériích kategorie TCR nejsou povoleny, aby nevzrostly náklady. Auta se nabízejí jen klientům. Loňskou verzi závodního Golfu si koupilo dvacet týmů, letos Volkswagen očekává dokonce tři desítky zakázek. Samotný závoďák přijde na 90 tisíc eur, tedy 2,43 milionu korun. Sice bez daně, ale oproti jiným speciálům je to opravdu pakatel. Kromě Volkswagenu mají speciály pro TCR i další dvě koncernové značky: Audi a Seat.