Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Phaeton pro čínský trh dostal lehký facelift

Jan Mička
Diskuze (36)
Změny spojené s faceliftem nejsou nikterak dramatické. Čínské prostředí je pro vůz klíčové.

Volkswagen Phaeton patří mezi nejztrátovější projekty koncernu Volkswagen. Podle informací, které jsme uvedli na podzim roku 2013, ztratila automobilka na každém prodaném kusu více než 710.000 Kč, to je ale nic ve srovnání s Bugatti Veyron a jeho „sekerou“ ve výši 117 milionů korun na kus. Vlajková loď značky se přesto dočká své druhé generace, stávající ale ještě stihla prodělat lehký facelift.

Lehkou modernizaci připravil Volkswagen pro čínský trh, který je pro Phaeton klíčový. Nejedná se však o nic velkého – vůz dostal mírně odlišnou grafiku předních bixenonových světlometů a diodových zadních svítilen a maska chladiče je zářivější díky většímu množství chromu. Auto i po letech vypadá neskutečně svěže a majestátně, jenom to ale prodejní výsledky rozhodně nedělá.

Kabina je sestavena z kvalitních materiálů, musela však jít s dobou a cestující na zadních sedadlech proto mohou využívat služeb 10,2palcové ploché obrazovky. Multimediální centrum se ovládá přes osmipalcový dotykový displej (stejný najdete třeba v Touaregu) a ozvučení má na starost audio dánského výrobce Dynaudio s dvanáctikanálovým digitálním zesilovačem.

Nabídka pohonných jednotek je zcela klasická – základ tvoří třílitrový šestiválec FSI o výkonu 184 kW a točivém momentu 310 N.m, následuje známé 3.6 FSI (206 kW a 370 N.m), které už kvůli emisím v evropských modelech koncernu Volkswagen nenajdeme, a nabídku uzavírá zážehový osmiválec 4,2 litru s výkonem 246 kW a točivým momentem 430 N.m. Všechny motory spolupracují s automatickou šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol.

Na novu generaci Volkswagenu Phaeton si ještě pár let počkáme, už nyní však víme, jaký agregát bude tvořit vrchol nabídky. Jedná se o zcela nový vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru, který se mimo jiné objeví také v automobilech Bentley. Motor pochopitelně plní emisní normu Euro 6 a díky systému vypínání válců by měl jezdit za zhruba 11 l/100 km.

Jan Mička
Diskuze (36)
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2015 15:03
Re: Phaeton.
Jo to by moh bejt :yes: >:-[]
Avatar - Barrichello
9. 6. 2015 15:01
Re: Phaeton.
>:D >:D >:D

Diskuzní troll. Třeba je to gilča pod novým nickem, who know :o))
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2015 12:17
Re: Phaeton.
Jdi dál, viz já 11:18 >:D

Ale nick si vybral pasující [odkaz] taky magor >:-[]
Avatar - Barrichello
9. 6. 2015 12:11
Re: Phaeton.
To už je těžký případ no, to chce nasadit tabletky >:D
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2015 11:28
Re: Phaeton.
Ne jo a ne >:-[]