Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo zatím zůstane věrný 1.2 TSI, nový tříválec dorazí později (kompletní technická data)

Diskuze (24)
Německá automobilka zveřejnila technická data a domácí ceny faceliftovaného Pola. Novinka 1.0 TSI zatím v nabídce chybí, stejně jako dieselové motory.

Úvodní ceník modernizovaného Pola, které se představí v březnu v Ženevě a následně hned zamíří do prodeje, obsahuje jen čtyři motory a všechny zatím jen s manuální převodovkou. Na další verze si budeme muset počkat. Zajímavostí nicméně je, že motor 1.2 TSI v nabídce alespoň prozatím zůstane.

Přesto i u něj dochází k zásadní změně. Volkswagen v Polu uvede do prodeje verzi splňující normu Euro 6. To v praxi znamená, že se nejedná o dosavadní osmiventilový agregát (montovaný i do Fabie), ale o novou generaci šestnáctiventilového TSI, kterou lze zatím pořídit například v Golfu nebo Octavii. Zatím se ale nikde tento motor neprodává ve verzi Euro 6.

Společně s přísnější emisní normou přichází posílení 1.2 TSI – dvojice verzí bude mít výkon 66 a 81 kW. Podobné jsou také základní parametry avizovaného tříválce 1.0 TSI, ten se ale v nabídce objeví nejdříve na podzim. Na výběr budou verze 70 kW/160 N.m a 81 kW/200 N.m. Nová dvanáctistovka znamená také lepší akceleraci z 0 na 100 km/h, v případě silnější verze o 0,4 sekundy. Kombinovaná spotřeba je u obou agregátů nižší o 0,4 l/100 km, standardem totiž bude systém start-stop, který je hlavní částí balíčku BlueMotion Technology (BMT). Tříválec 1.0 TSI přinese ještě lepší dynamické vlastnosti a nižší spotřebu, charakterizovanou hodnotou emisí CO2 pod 100 g/km.

U atmosférických tříválců nové generace 1.0 MPI je balíček BMT za příplatek – v Německu stojí 250 euro, necelých sedm tisíc korun navíc, a ušetří tři decilitry benzinu v kombinovaném cyklu. Slabší verze má 44 kW jako dosavadní dvanáctistovka, akcelerace se zlepšila z 16,1 na 15,5 sekundy. Silnější má 55 místo 51 kW, dynamika je však horší, protože akcelerace na stovku zpomalila o dvě desetiny na 14,3 s. S menším objemem klesl točivý moment, konkrétně ze 112 na 95 N.m.

Hlavní novinkou i zde je ovšem přechod na normu Euro 6. Kombinovaná spotřeba se navíc snížila až o 0,8 litru, nejúspornější provedení vykazuje jen 4,7 l/100 km.

Dieselové motory zatím Volkswagen nenabízí, chystá se ale nový tříválec 1.4 TDI ve verzích 55 kW/200 N.m, 66 kW/230 N.m a 77 kW/250 N.m. Dostane vodní mezichladič stlačeného vzduchu a bude mít výrazně lehčí konstrukci: proti tříválci 1.2 TDI o 9 % a proti čtyřválci 1.6 TDI o 27 %.

Jednou z novinek je podvozek Sport Select, snížený o 15 mm a doplněný o adaptivní tlumiče – stojí 380 eur (asi 10.500 Kč). Z nových asistenčních systémů je zatím v ceníku Front Assist s funkcí nouzového brzdění za 290 eur (8 tisíc Kč), adaptivní tempomat bude dostupný později.

Volkswagen Polo 2014 - technická data při uvedení na trh
Motor1.0 MPI1.0 MPI BMT1.0 MPI1.0 MPI BMT1.2 TSI BMT1.2 TSI BMT
Převodovka5M5M5M5M5M6M
Zdvihový objem [cm3]99999999999911971197
Válce/ventily3/43/43/43/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]44/5000-600044/5000-600055/620055/620066/480081/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]95/3000-430095/3000-430095/3000-430095/3000-4300160/1400-4000175/1500-4000
Max. rychlost [km/h]161161173173184196
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,515,514,314,310,89,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,04,75,14,84,74,9

Diskuze (24)
1. 2. 2014 10:35
Re: 1,2 TSI
Předpokládal jsem, že se zde bere v úvahu posloupnost příspěvků, tedy nevypsal jsem již odpor valení, když o něm psal mrs přede mnou. Víte on odpor valení není závislý pouze na šířce pneumatiky, ale také na součiniteli valivého odporu povrchu, huštění pneumatiky, úhlu směrové úchylky pneumatiky a mimo jiné na tíhové síle vozidla.
Avatar - Choochoo
31. 1. 2014 22:12
Re: 1,2 TSI
Tim privesem myslis odpor na haku? Jeste ti tam chybi valivy pneumatik. Jaka pneu ze to bude mit vetsi valivy odpor uzka v UPu nebo sirsi v Polu? Co ze to tedy ma jet skutecne rychleji, kdyz vse hraje pro UP?
Avatar - Choochoo
31. 1. 2014 22:00
Re: 1,2 TSI
Se mi libi jak myslis ze jen ty vis ze pri vyssi rychlosti ma zasadni vliv aerodynamica. Od jake rychlostí tedy prevlada tento odpor?
Tak schvlane kolik je tedy cx u Upu a Pola? Nebudes verit tomu, ale oba maji shodne 0,32. Takze zkus treba celni plochu, ikdyz tady je Up jiz mensi. Takze to shrneme, vse nahrava UP, vaha dokonce o ukrutnych 130kG, ale rychlosti jsou skoro obracene >:D

Jinak porovnejme tedy aerodynamiku u Golfa. Se tu sirily puvodne nalhana cx u noveho Golfu VII nekde u 0,27(skutecnost 0,29), tj o 10% lepsi nez GVI. Kdyz si porovnas rychlosti 77kW TSI tak pri rozdilu vahy cca 23 Kg (vw blabolil neco o 100kg diky platforme MQB) tak je tam rozdil max rychlosti slovy 2km/h, tedy nemeritelny. To same plati pro Leona a GVI s 90kW TSI, rychlosti rozdilne cca 2km/h.

vw si tak nejak cuca kde co aby mu vyhovovalo
Avatar - baca42
31. 1. 2014 20:22
Re: 1,2 TSI
U fábie je vždy rychlejší kombík než krátká.
Avatar - Julča
31. 1. 2014 15:36
Re: tsi, mpi
A v čem to máš!? Zatím jinam než do Octavie a Golfu se nedávají! >:D