Volkswagen Polo zatím zůstane věrný 1.2 TSI, nový tříválec dorazí později (kompletní technická data)
Úvodní ceník modernizovaného Pola, které se představí v březnu v Ženevě a následně hned zamíří do prodeje, obsahuje jen čtyři motory a všechny zatím jen s manuální převodovkou. Na další verze si budeme muset počkat. Zajímavostí nicméně je, že motor 1.2 TSI v nabídce alespoň prozatím zůstane.
Přesto i u něj dochází k zásadní změně. Volkswagen v Polu uvede do prodeje verzi splňující normu Euro 6. To v praxi znamená, že se nejedná o dosavadní osmiventilový agregát (montovaný i do Fabie), ale o novou generaci šestnáctiventilového TSI, kterou lze zatím pořídit například v Golfu nebo Octavii. Zatím se ale nikde tento motor neprodává ve verzi Euro 6.
Společně s přísnější emisní normou přichází posílení 1.2 TSI – dvojice verzí bude mít výkon 66 a 81 kW. Podobné jsou také základní parametry avizovaného tříválce 1.0 TSI, ten se ale v nabídce objeví nejdříve na podzim. Na výběr budou verze 70 kW/160 N.m a 81 kW/200 N.m. Nová dvanáctistovka znamená také lepší akceleraci z 0 na 100 km/h, v případě silnější verze o 0,4 sekundy. Kombinovaná spotřeba je u obou agregátů nižší o 0,4 l/100 km, standardem totiž bude systém start-stop, který je hlavní částí balíčku BlueMotion Technology (BMT). Tříválec 1.0 TSI přinese ještě lepší dynamické vlastnosti a nižší spotřebu, charakterizovanou hodnotou emisí CO2 pod 100 g/km.
U atmosférických tříválců nové generace 1.0 MPI je balíček BMT za příplatek – v Německu stojí 250 euro, necelých sedm tisíc korun navíc, a ušetří tři decilitry benzinu v kombinovaném cyklu. Slabší verze má 44 kW jako dosavadní dvanáctistovka, akcelerace se zlepšila z 16,1 na 15,5 sekundy. Silnější má 55 místo 51 kW, dynamika je však horší, protože akcelerace na stovku zpomalila o dvě desetiny na 14,3 s. S menším objemem klesl točivý moment, konkrétně ze 112 na 95 N.m.
Hlavní novinkou i zde je ovšem přechod na normu Euro 6. Kombinovaná spotřeba se navíc snížila až o 0,8 litru, nejúspornější provedení vykazuje jen 4,7 l/100 km.
Dieselové motory zatím Volkswagen nenabízí, chystá se ale nový tříválec 1.4 TDI ve verzích 55 kW/200 N.m, 66 kW/230 N.m a 77 kW/250 N.m. Dostane vodní mezichladič stlačeného vzduchu a bude mít výrazně lehčí konstrukci: proti tříválci 1.2 TDI o 9 % a proti čtyřválci 1.6 TDI o 27 %.
Jednou z novinek je podvozek Sport Select, snížený o 15 mm a doplněný o adaptivní tlumiče – stojí 380 eur (asi 10.500 Kč). Z nových asistenčních systémů je zatím v ceníku Front Assist s funkcí nouzového brzdění za 290 eur (8 tisíc Kč), adaptivní tempomat bude dostupný později.
Volkswagen Polo 2014 - technická data při uvedení na trh | ||||||
Motor | 1.0 MPI | 1.0 MPI BMT | 1.0 MPI | 1.0 MPI BMT | 1.2 TSI BMT | 1.2 TSI BMT |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M | 5M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 999 | 999 | 999 | 999 | 1197 | 1197 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 3/4 | 3/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 44/5000-6000 | 44/5000-6000 | 55/6200 | 55/6200 | 66/4800 | 81/5000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 95/3000-4300 | 95/3000-4300 | 95/3000-4300 | 95/3000-4300 | 160/1400-4000 | 175/1500-4000 |
Max. rychlost [km/h] | 161 | 161 | 173 | 173 | 184 | 196 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 15,5 | 15,5 | 14,3 | 14,3 | 10,8 | 9,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,0 | 4,7 | 5,1 | 4,8 | 4,7 | 4,9 |