Volkswagen představí ve Frankfurtu motory 2.0 TDI CR (common-rail)
Prakticky všichni konkurenti už na common-rail přešli, ale Volkswagen se stále držel svým způsobem unikátního systému, ve kterém každý z válců obsluhovalo jedno čerpadlo. Emisní normy a dramatický rozvoj možností konkurenčního systému common-rail tak zřejmě ukončí v následujících letech éru zkratky TDI PD.
Prvním modelem, který motory TDI CR dostane, bude nový Volkswagen Tiguan, který ve Frankfurtu bude slavit také světovou premiéru. Turbodieselové agregáty vycházejí z původního motoru 2.0 TDI PD a budou mít i podobné výkonové parametry. Předběžné údaje hovoří o dvou provedeních 2,0 TDI CR (103 kW, 280 Nm) a 2,0 TDI CR (125 kW, 350 Nm). Na průběhy momentové křivky si musíme počkat nejméně do poloviny září. Na první svezení a spotřebu paliva v praxi pak na začátek října. Oba motory jsou již nyní připraveny plnit emisní normu Euro 5.
Volkswagen avizoval do Frankfurtu představení osmi světových novinek, rozšíření modelové řady BlueMotion o šest nových modelů a také novou studii miniautomobilu s motorem vzadu a pohonem zadních kol, jehož velikost má být menší než cokoli, co dnes Volkswagen vyrábí.