19.5. 2016 ČTK

Volkswagen slibuje revizi systému odměňování vedoucích pracovníků

Volkswagen slibuje revizi systému odměňování vedoucích pracovníků

Automobilový koncern Volkswagen provede revizi systému odměňování vedoucích pracovníků. Finanční ředitel podniku Frank Witter to podle listu The Wall Street Journal slíbil v dopisu zakladateli britského investičního fondu TCI Chrisi Hohnovi.

Kvůli vysokým odměnám vedení v době skandálu kolem měření emisí se Volkswagen stal terčem ostré kritiky ze strany veřejnosti i politiků.

Automobilka koncem dubna oznámila, že navzdory rekordní ztrátě hodlá dvanácti současným a bývalým členům představenstva za loňský rok vyplatit celkem 63,24 milionu eur (1,7 miliardy Kč). Firma sice členům představenstva zrušila malou část bonusů, i tu jim ale později doplatí v případě, že budou splněna určitá kritéria.

Witter svým dopisem reagoval na Hohnovy výzvy ke zlepšení výkonnosti a vytvoření nové řídicí struktury Volkswagenu. Hohn mimo jiné ostře kritizoval vysoké odměny vedoucích pracovníků i neustálý růst mzdových nákladů. Manažeři automobilky jsou podle něj "odměňováni za selhání" a "odměny zaměstnanců a vedení jsou stále do extrémní míry upřednostňovány před zisky akcionářů".

Podle Wittera není pochyb o tom, že se finanční výkonnost Volkswagenu musí zlepšit. "V mnoha bodech se (s Hohnem) shodujeme. Volkswagen může a měl by být nejziskovějším podnikem v automobilovém světě," napsal Witter. Dodal, že automobilka plánuje úpravu systému odměňování vedoucích pracovníků v rámci celkové revize své strategie.

V současném systému tvoří celkový příjem manažerů VW pevná mzda a dva variabilní bonusy. Jeden je založen na osobní výkonnosti a druhý na dlouhodobé výkonnosti podniku. Podle Hohna by sice první z těchto bonusů měl být vyplácen za "mimořádnou osobní výkonnost", ve skutečnosti je však rutinním způsobem rozděluje dozorčí rada, které dominují zástupci zaměstnanců. Tento systém prý "naznačuje, že starý řídicí tým věděl, že bude dostávat spoustu peněz za pouhé ochraňování pracovních míst a zvyšování mezd".

Minulý týden Volkswagen oznámil, že jeho řadoví němečtí zaměstnanci dostanou za loňský rok prémii 3950 eur (107.000 Kč). Kvůli krizi vyvolané skandálem s obcházením testů emisí naftových vozů to bude o třetinu méně, než kolik dostali za předešlý rok.

Volkswagen v loňském roce kvůli nákladům spojeným se skandálem prodělal 1,6 miliardy eur (přes 43 miliard Kč), což představuje nejvyšší celoroční ztrátu v jeho historii.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím nepočítal,“ přiznal útočník

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím…

Zbrojovka přichází o svého nejlepšího střelce. Útočníka Michala Škodu dnes čekají zdravotní testy v Norsku a…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…