26.10. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Volkswagen T-Cross poprvé naživo: Baby Touareg překvapí hlavně praktičností

 

Rodina SUV značky Volkswagen se rozrostla o nejmenšího člena, model T-Cross jsme prozkoumali přímo na amsterdamské premiéře.

Už když jsme v lednu letošního roku vítali na českém trhu model T-Roc, věděli jsme, že nepůjde o nejmenší SUV od Volkswagenu. Ať se nám to líbí nebo ne, malé městské crossovery jsou v posledních letech žádaným zbožím a ve Wolfsburgu si nenechají ujet vlak. V paletě koncernu už najdeme městský Seat Arona, Škodovka chystá sériovou verzi Visionu X a VW přijíždí s modelem T-Cross, který včera zažil premiéru v Amsterdamu. A my jsme byli u toho.

Who am I?

Na představení auta nás značka lákala nejrůznějšími spoty už několik týdnů dopředu. Často je doprovázely slogany začínající na „I am…“ a odkazovaly na to, že T-Cross bude nejen stylový a cool, ale i praktický a nabídne něco víc. Ale pojďme popořadě…

Volkswagen T-Cross: VW oficiálně vstupuje mezi malé křížence

V testu T-Rocu jsem zmiňoval, že se mi design auta hodně líbí. I v okolí jsem se často setkal s názory, že na jinak docela konzervativní Volkswagen je tohle auto slušný odvaz a atraktivní stylovka. T-Cross v tomto trendu už tolik nepokračuje, na první pohled vlastně vypadá víc „normálně“, což ale rozhodně není myšleno jako kritika.

Celkově ve mně vůz budí dojem takového baby Touaregu, minimálně co do vnějšího designu. Nejvýraznějším prvkem jsou určitě zadní svítilny propojené výrazným černým pásem. Nechybí ani nápis T-Cross uprostřed víka zavazadelníku, což je označení, které Volkswagen používá u takřka všech svých nových modelů.

Video

Zatímco T-Roc se vyznačuje nafouklými blatníky, T-Cross je z boku uhlazenější a poznáte jej především díky dvěma prolisům nesoucím se pod klikami dveří od předního blatníku až po zadní svítilnu. Auto je standardně dodáváno na šestnáctipalcových kolech. Nám však Volkswagen v Amsterdamu ukázal vozy vybavené po strop, tedy i s příplatkovými koly o sedmnácti a osmnácti palcích. To je ovšem jen začátek toho, jak moc si můžete maličké SUV přizpůsobit.

Volkswagen ví, že zákazníci si rádi hrají, tudíž pro ně nabízí spoustu barevných kombinací. Kupující může v konfigurátoru vybírat nejen z dvanácti barevných odstínů karoserie, ale podobně jako u Pola barevně přizpůsobit interiér. Vedle černé se vnitřní dekory nabízí třeba v oranžové či zelené. A nutno říct, že pracoviště řidiče to jedině zpestří, jak ukázal vystavený oranžový exemplář s doplňky interiéru ve stejné barvě. Z několika vystavených kousků mi ale jednoznačně nejzajímavější přišla zelená, ve které se model představil i na produktových fotografiích. Není jako pěst na oko, ale dodává šmrnc.

Jak jsme vás informovali už při včerejším odhalení auta, T-Cross sedí na základech malého hatchbacku Polo, respektive platformě MQB. Ve srovnání s ním je auto o 54 mm delší a 97 mm vyšší. Rozdíl v rozvorech je 12 milimetrů ve prospěch Pola. Podrobnější srovnání rozměrů s Polem a větším T-Rocem najdete v přiložené tabulce.

Vzájemné srovnání malých volkswagenů
T-CrossPoloT-Roc
Délka [mm]410740534234
Šířka [mm]x17511819
Výška [mm]155814611573
Rozvor [mm]256325512590
Zavazadlový prostor [l]385-455/1281351/1125392/1237

Třídní unikát

Pracoviště řidiče dobře znáte z ostatních malých volkswagenů. Ergonomie je vyřešena na jedničku a ovladače rozmístěné logicky. Zkrátka sednout a jet. Ve vyšších výbavách dostanete digitální budíky, panel pro nastavování teploty zůstává oddělen od infotainmentu, kterému zůstalo i otočné ovládání hlasitosti hudby. A pak že to nejde!

T-Cross se v upoutávkách chlubil praktičností a nutno říct, že i v tomto je na tom novinka velmi dobře. Kolem sebe jsem měl za volantem hodně místa a dobrý je i výhled ven. Pořád je to ale crossover postavený na malém hatchbacku, což je na některých místech znát. Máte-li za volantem rádi rozvalenější posez, počítejte s tím, že budete pravým kolenem neustále narážet do středového tunelu. T-Cross je sice větší, ale ne nafukovací…

Interiér působí moderním a svěžím dojmem, i ve vyšších výbavových stupních však musíte počítat s přemírou tvrdých plastů. Některé části kabiny tak působí zbytečně laciným dojmem, VW však říká, že vystavené exempláře mají k sériové výrobě hodně blízko. Některé drobnosti se tedy ještě mohou změnit.

VW T-Roc kabriolet: Bez střechy mu to opravdu sluší!

Teď se ale přesuneme na zadní lavici, kde se novinka chlubí třídním unikátem. Zadní sedačky nejenže jsou sklopné v poměru 60:40 a při jejich složení vzroste zavazadlový prostor na 1281 litrů. Ony jsou dokonce i posuvné, což je možnost, kterou známe z vyšších automobilových tříd. Je tedy jen na vás, jestli upřednostníte více prostoru pro posádku vzadu, nebo zavazadla v kufru. A nebavíme se o nějakém drobném posunu, sedačky umí cestovat o rovných 14 centimetrů! Zavazadelník má objem 385 litrů, když ale lavici posunete co nejvíce dopředu, získáte výrazně vyšších 455 litrů. To vše v autě o 12 cm kratším než T-Roc, který takovou vychytávkou nedisponuje.

S výškou 176 centimetrů a lavicí posunutou maximálně dozadu jsem s prostorem neměl žádný problém. Prostor uvnitř malého crossoveru se podařilo maximalizovat na výbornou, takže jsem nebyl utiskován ani nad hlavou, ani před koleny. Logicky těsněji tu bude až v momentě, kdy dáte přednost většímu zavazadelníku a lavici posunete dopředu. To je ale kompromis, se kterým musíte počítat. Ideálně se vzadu bude cestovat dvěma dospělým, třetímu uprostřed by tu vzhledem k omezené šířce na dlouhých cestách příliš do zpěvu nebylo.

Známá technika v bezpečí

T-Cross coby nový konkurent Seatu Arona či Kie Stonic nepřijíždí coby nebojácný dobrodruh, který se nezalekne ani lehkého offroadu. Jde spíše o prostorný městský vůz pro rodinu, které by malý hatchback nestačil. Odpovídá tomu nejen skladba pohonných jednotek, ale i výčet asistenčních systémů, který je pro takové auto nebývale pestrý.

Začněme těmi motory, které jsou složeny z koncernové klasiky: základ tvoří litrové tříválce TSI s výkony 70 a 85 kW. Benzinovou nabídku doplňuje patnáctistovka TSI Evo o výkonu 110 kW se čtyřmi válci a funkcí vypnutí poloviny z nich. Na turbodiesel se nezanevřelo, v nabídce však najdete jeden jediný – 1.6 TDI s výkonem 70 kW. Všechny motory plní emisní normu Euro 6d – Temp, čemuž kromě jiného pomáhá i standardně dodávaný systém stop/start. Při konfiguraci dostanete na výběr mezi pěti- či šestistupňovou manuální převodovkou, případně sedmistupňovou samočinnou dvouspojkou DSG. Síla motoru je posílána výhradně na přední kola.

Volkswagen věří SUV. Mají tvořit polovinu jeho prodejů

Ve městě vás T-Cross ochrání díky předcházení čelním kolizím s detekcí chodců a automatickým brzděním ve městech, varování před opuštěním jízdního pruhu, hlídáním mrtvého úhlu či asistentu pro rozjezd do kopce. V možnostech výbavy nechybí ani parkovací asistent, detekce únavy či adaptivní tempomat. Myslelo se i na chytrá zařízení, tudíž je k dispozici čtveřice USB portů a indukční nabíjení. A budete-li se chtít rozmazlit, můžete si připlatit za bezklíčkový vstup a startování, automatické přepínání světel či audiosystém partnerské společnosti Beats.

Auto už tedy známe v celé své kráse, na tradiční redakční test si ale musíme ještě nějaký čas počkat. První vozy se totiž na trhu očekávají kolem dubna příštího roku, do té doby se ale ještě můžete těšit na první jízdní dojmy. A cena? Tu zatím znají jen Němci, základní výbava se slabším litrovým tříválcem přijde na 17.975 eur (464.300 Kč), což věru není málo. Nechme se překvapit, jak bude nastavena pro tuzemské zákazníky.

Volkswagen T-Cross – základní technické údaje
Motor1.0 TSI1.0 TSI1.5 TSI1.6 TDI
Převodovka/pohon5M/přední6M (7DS)/přední7DS/přední5M (7DS)/přední
Zdvihový objem [cm3]99999914981598
Válce/ventily3/43/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]70/550085/5500110/5000-600070/3250-4000
Točivý moment [N.m/min-1]175/2000-3500200/2000-3500250/1500-3500250/-
Maximální rychlost [km/h]180193 (193)220181 (180)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,59,9 (9,9)7,812,0 (12,4)

Spolupracujeme s TipCars.com
Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše

Kdyby poslanci nynější vládě Andreje Babiše (ANO)…

Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak

Nejdelším železničním tunelem v ČR projel ve čtvrtek…

GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti

Projekt Samsung Tvoje šance, který pomáhá dětem v…

Mayové se kvůli brexitu drolí vláda Mayové se kvůli brexitu drolí vláda

Zveřejnění návrhu dohody mezi Velkou Británií a Evropsku…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen T-Cross poprvé naživo: Baby…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 



Volkswagen T-Cross: VW oficiálně vstupuje mezi malé křížence Volkswagen T-Cross: VW oficiálně vstupuje mezi malé křížence

Dlouho avizovaný malý crossover Volkswagenu se…

Volkswagen T-Cross se ještě jednou ukazuje před premiérou. Co odhalil tentokrát? Volkswagen T-Cross se ještě jednou ukazuje před premiérou. Co odhalil tentokrát?

Odhalování nového malého SUV z dílny Volkswagenu se blíží…

 



 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Včera

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Po čtyřech letech měl Karel Gott (79) vystoupit v rodné Plzni. Ale zdravotní problémy zaúřadovaly. Zpěvák je…

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety do Chabarovsku

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety…

Jeden dovnitř, druhý ven. Pouhé dva dny po příchodu brankáře Libora Kašíka do Komety opouští klub Marek…

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v bráně zářil Pavlenka

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v…

Úkol splněn! Česká reprezentace obstála i ve třetím utkání pod novým trenérem Jaroslavem Šilhavým a přípravný…

 

Reflex.cz

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly tisíce lidí proti premiéru Babišovi

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly…

Na pražském Václavském náměstí se ve čtvrtek 15. listopadu večer sešly tisíce lidí, kteří požadovaly demisi…

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…