Volkswagen Touareg: První ženevské dojmy

Volkswagen Touareg: První ženevské dojmy

 
 

Krátce po novém Porsche Cayenne měla v Ženevě premiéru i druhá generace Volkswagenu Touareg. Tyto modely sdílí společný technický základ, při statickém zkoumání ale stěží mohly působit odlišněji.

Nový Touareg se téměř zbavil zaoblených linií (výjimkou jsou vyboulené blatníky) a přináší jednoduchý funkcionalistický design uplatňovaný i na dalších VW. Příď je důsledně horizontálně členěná, což ji opticky rozšiřuje, nová maska chladiče ale nedokáže úplně skrýt skutečnost, že je Touareg i zepředu vysoké auto. Záď má naopak mírně atletické proporce, které jsou podpořeny nízkým světly s grafikou inspirovanou Golfem R.

Interiér představuje nezaměnitelný VW-styl. Pro jeho popis je nejvýstižnější označení kombinace designu Golfu s uspořádáním z Cayenne. Díky strohým, až geometrickým tvarům je vnitřní prostor vzdušný a svou atmosférou se výrazně odlišuje od podobných SUV prémiových značek. Zpracování a kvalita materiálů ale pochopitelně za konkurencí nezaostávají.

Hlavním rozdílem proti sesterskému Cayenne je subjektivní pocit většího prostoru, který je způsoben subtilnějšími výplněmi dveří a větší prosklenou plochou. Kdo nemá rád záplavu tlačítek vyrovnaných do několika řad, ten s úlevou pohlédne na dřevěnou středovou konzolu, která nese jen pár ovládacích prvků. Skutečný počet ovládacích tlačítek se ale od Cayenne radikálně neliší a rozhraní iDrive v BMW X5 převyšuje několikanásobně. Rozdíl je hlavně v jednodušším panelu klimatizace umístěném na obvyklé místo a zjednodušeném ovládání elektronických jízdních systému.

Za volantem nabízí Touareg tradiční SUV dojmy. Sedí se vysoko a před řidičem se nachází vysoká kaplička přístrojového štítu. Pohled na vysokou palubní desku a rozsáhlé plastové plochy před spolujezdcem odkáže pasažéry do správných mezí – tedy, že navzdory všemu stále sedí ve vrcholném modelu Volkswagenu a ne ve skutečném luxusním autě.

Toto designové pojetí ale k současným autům z Wolfsburgu prostě patří. K plusům nové generace je nutno přidat skutečnost, že se interiér vypadá naprosto současně a zbavil extrémně frigidního stylingu předchůdce, který svým vzhledem i uspořádáním odkazoval do doby přelomu tisíciletí.

Nový Touareg bude ve vodách velkých SUV bojovat stejnými zbraněmi jako ten předchozí. Nabídne nekonfliktní design, odlišnou image spojenou s neprémiovou značkou, praktičtější orientaci (důkazem je například ve všech směrech větší zavazadlový prostor než v Cayenne) a nabídku motorů srovnatelnou s BMW nebo Mercedesem.

Volkswagen Touareg 2010 - Přehled modelů na českém trhu
Model3,0 TDI V6 BMT4,2 V8 TDI3,0 TFSI Hybrid
Pohon4x44x44x4
Převodovka8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]296741342995+el.motor
Válce/ventily6/48/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]176/4000-4400250/4000279/-
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]550/2000-2250800/1750-2750580/-
Max. rychlost [km/h]218242240
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,85,86,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,49,18,2
Pohotovostní hmotnost [kg]209922222240
Cena [Kč]1.227.900,-1.843.900,-1.887.200,-

V posledním březnovém týdnu bude zahájena výroba modelů 3,0 V6 TDI BlueMotion Technology (176 kW) a 4,2 V8 TDI (250 kW). Po nich bude následovat počátkem května varianta 3,0 TSI V6 Hybrid (245 kW) a v polovině června motorizace 3,6 V6 FSI BlueMotion Technolgy (206 kW) prodávaná za 1.237.600,-Kč. Počátkem listopadu pak nabídku doplní základní verze 3,0 V6 TDI BlueMotion Technology (150 kW), jejíž cena bude 1.189.900,- Kč.

Největší zájem se očekává o model Touareg 3,0 V6 TDI (176 kW), jehož základní cena je 1.227.900,- Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany

Severní Korea oznámila, že provedla test nového systému…

Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Touareg: První ženevské dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Volvo XC90 se čtyřválcovým turbodieselem D5 jsme už proti…

Volkswagen svolá v Rusku do servisů 44.000 Touaregů Volkswagen svolá v Rusku do servisů 44.000 Touaregů

Problém se vedle Touaregu týká také Porsche Cayenne. Po…

 



 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230 let: Zákaz vydal Josef II.

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230…

Na světoznámém Starém židovském hřbitově na pražském Josefově proběhl poslední pohřeb 29. května 1787. Císař…

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200 metrů pod vrcholem

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200…

Polští turisté nalezli pod vrcholkem Sněžky českou turistku (†47), která byla v bezvědomí. Její život se…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…