Volkswagen Touareg: První ženevské dojmy

Volkswagen Touareg: První ženevské dojmy

 
 

Krátce po novém Porsche Cayenne měla v Ženevě premiéru i druhá generace Volkswagenu Touareg. Tyto modely sdílí společný technický základ, při statickém zkoumání ale stěží mohly působit odlišněji.

Nový Touareg se téměř zbavil zaoblených linií (výjimkou jsou vyboulené blatníky) a přináší jednoduchý funkcionalistický design uplatňovaný i na dalších VW. Příď je důsledně horizontálně členěná, což ji opticky rozšiřuje, nová maska chladiče ale nedokáže úplně skrýt skutečnost, že je Touareg i zepředu vysoké auto. Záď má naopak mírně atletické proporce, které jsou podpořeny nízkým světly s grafikou inspirovanou Golfem R.

Interiér představuje nezaměnitelný VW-styl. Pro jeho popis je nejvýstižnější označení kombinace designu Golfu s uspořádáním z Cayenne. Díky strohým, až geometrickým tvarům je vnitřní prostor vzdušný a svou atmosférou se výrazně odlišuje od podobných SUV prémiových značek. Zpracování a kvalita materiálů ale pochopitelně za konkurencí nezaostávají.

Hlavním rozdílem proti sesterskému Cayenne je subjektivní pocit většího prostoru, který je způsoben subtilnějšími výplněmi dveří a větší prosklenou plochou. Kdo nemá rád záplavu tlačítek vyrovnaných do několika řad, ten s úlevou pohlédne na dřevěnou středovou konzolu, která nese jen pár ovládacích prvků. Skutečný počet ovládacích tlačítek se ale od Cayenne radikálně neliší a rozhraní iDrive v BMW X5 převyšuje několikanásobně. Rozdíl je hlavně v jednodušším panelu klimatizace umístěném na obvyklé místo a zjednodušeném ovládání elektronických jízdních systému.

Za volantem nabízí Touareg tradiční SUV dojmy. Sedí se vysoko a před řidičem se nachází vysoká kaplička přístrojového štítu. Pohled na vysokou palubní desku a rozsáhlé plastové plochy před spolujezdcem odkáže pasažéry do správných mezí – tedy, že navzdory všemu stále sedí ve vrcholném modelu Volkswagenu a ne ve skutečném luxusním autě.

Toto designové pojetí ale k současným autům z Wolfsburgu prostě patří. K plusům nové generace je nutno přidat skutečnost, že se interiér vypadá naprosto současně a zbavil extrémně frigidního stylingu předchůdce, který svým vzhledem i uspořádáním odkazoval do doby přelomu tisíciletí.

Nový Touareg bude ve vodách velkých SUV bojovat stejnými zbraněmi jako ten předchozí. Nabídne nekonfliktní design, odlišnou image spojenou s neprémiovou značkou, praktičtější orientaci (důkazem je například ve všech směrech větší zavazadlový prostor než v Cayenne) a nabídku motorů srovnatelnou s BMW nebo Mercedesem.

Volkswagen Touareg 2010 - Přehled modelů na českém trhu
Model3,0 TDI V6 BMT4,2 V8 TDI3,0 TFSI Hybrid
Pohon4x44x44x4
Převodovka8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]296741342995+el.motor
Válce/ventily6/48/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]176/4000-4400250/4000279/-
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]550/2000-2250800/1750-2750580/-
Max. rychlost [km/h]218242240
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,85,86,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,49,18,2
Pohotovostní hmotnost [kg]209922222240
Cena [Kč]1.227.900,-1.843.900,-1.887.200,-

V posledním březnovém týdnu bude zahájena výroba modelů 3,0 V6 TDI BlueMotion Technology (176 kW) a 4,2 V8 TDI (250 kW). Po nich bude následovat počátkem května varianta 3,0 TSI V6 Hybrid (245 kW) a v polovině června motorizace 3,6 V6 FSI BlueMotion Technolgy (206 kW) prodávaná za 1.237.600,-Kč. Počátkem listopadu pak nabídku doplní základní verze 3,0 V6 TDI BlueMotion Technology (150 kW), jejíž cena bude 1.189.900,- Kč.

Největší zájem se očekává o model Touareg 3,0 V6 TDI (176 kW), jehož základní cena je 1.227.900,- Kč.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Touareg: První ženevské dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Volvo XC90 se čtyřválcovým turbodieselem D5 jsme už proti…

Volkswagen svolá v Rusku do servisů 44.000 Touaregů Volkswagen svolá v Rusku do servisů 44.000 Touaregů

Problém se vedle Touaregu týká také Porsche Cayenne. Po…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí, postup slaví Teplice

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí,…

První překvapení nabídlo 3. kolo MOL Cupu, v němž fotbalisté Bohemians prohráli 2:3 po penaltách s druholigovou…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…