Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Transporter a výroba jeho 1. generace

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Volkswagen Užitkové vozy připomíná 65 let výroby svého nejpopulárnějšího modelu a prostřednictvím několika zajímavých snímku nabízí pohled na výrobu jeho první generace.

Historie Volkswagenu Transporter se začala psát v druhé polovině čtyřicátých let, kdy nizozemský importér Ben Pon načrtl v roce 1947 první skici. Myšlenka užitkového automobilu s mechanickými skupinami Brouka se vedení VW zalíbila a od skic nebylo daleko k prvním prototypům.

V roce 1949 tehdejší ředitel automobilky Heinricha Nordhoffa představil čtveřici prototypů, z nichž dva představovaly čistě dodávkové verze, jeden byl v provedení kombi a jeden měl podobu později tolik populárního minibusu.

Karoserie první generace Transporteru stála na vlastní podlahové plošině a využívala zesílené nápravy spolu s motorem z Brouku. K pohonu prvního užitkového Volkswagenu tedy sloužil plochý čtyřválec s protilehlými válci o zdvihovém objemu 1131 cm3 a výkonu 18 kW při 3300 min-1.

Dodávkové provedení nabízelo užitečné zatížení 750 kilogramů a minibus byl připraven nabídnout prostor osmi cestujícím ve třech řadách sedadel, z nichž dvě zadní bylo možné z vozu vyjmout.

Sériová výroba první generace Transporteru se rozběhla 8. března roku 1950 v hale číslo 1 výrobního závodu ve Wolfsburgu. Denní produkce byla v první roce výroby na deseti vozidlech za den a do konce roku 1950 bylo vyrobeno 8001 Transporterů.

O rok později se objevuje provedení Camping-Box. V roce 1951 začíná také produkce vozů pro speciální účely a automobilku opouštějí první sanitky, vozidla upravená pro potřeby hasičů a policie a také speciální servisní vozy.

Čtyři roky po spuštění produkce opouští výrobní závod ve Wolfsburgu již stotisící Transporter a v nabídce celkem 30 různých modifikací tohoto modelu. Denní produkce je 80 vozů, na což podnik ve Wolfsburgu, v něž vzniká i osobní Brouk přestává stačit.

JAKE.AUTO.CZ: Volkswagen Transporter (přehled článků)

V březnu roku 1955 byly zahájeny stavební práce v Hannoveru o dvanáct měsíců později vyjíždí ze zcela nového podniku první zde vyrobené Transportery, které zahajují novou kapitolu v historii úspěšného modelu.

V současnosti z bran automobilky v Hannoveru vedle aktuálních Transporterů páté generace vyjíždějí ještě pick-upy Amarok a také karoserie pro Porsche Panamera. Kromě Hannoveru pak produkuje Transportery i závod v polské Poznani.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
11. 3. 2015 22:55
Re: Technická...
Pro styl náběhu výroby to je myslím víceméně putna. No možná nyní je trochu jednoduší (automatizace atd) spustit plnou výrobu ze dne na den.
11. 3. 2015 20:29
zase??
A kolikrát to tady ještě bude???? nebyl by tam datum uvedení T6,fotky atd??
Děkuji
Avatar - blake26
11. 3. 2015 17:12
Re: Technická...
no sak to je v pohode ze Superb III = 10 aut za den ...... lenze je rok 2015 >:D a vtedy sa pisal rok 1950
11. 3. 2015 16:53
Re: Technická...
Třeba Superbu III se nyní vyrábí také tak 10 aut za den. Přesto na konci roku to bude jistě víc jak 8.000 aut.

Prostě třeba poslední měsíc roku najeli na plnou výrobu a osm tisíc aut je hotovo do měsíce. Vždyť to je 22 aut denně (8000/rok).
11. 3. 2015 15:40
Technická...
V článku je uvedeno, že byla v prvním roce produkce 10-ti vozů za den. Nemá to být produkce za směnu, a že byl hned od začátku nonstop třísměnný provoz? Protože osm tisíc aut by vyprodukovat jinak nezvládli. Každopádně T1 je prostě legenda. Škoda těchto konceptů, které se stále nějak ne a ne do sériovky dostat :-)
[odkaz]

[odkaz]