Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Up!: Nové fotografie

David Bureš
Diskuze (34)
Volkswagen zveřejnil další fotografie svého nového minivozu Up!.

Volkswagen začne na konci prosince 2011 prodávat svůj nový minivůz Up!, vyráběný v Bratislavě. V nabídce budou zpočátku dva tříválcové motory, příští rok bude následovat verze spalující zemní plyn (CNG), v roce 2013 přijede elektrický Up!. Ceny vozu v Německu začínají na částce 9.850 euro (cca 245.000,-Kč).

Up! bude nabízen s litrovým tříválcem ve dvou výkonových variantách s 44 a 55 kW. V hledáčku je pochopitelně spotřeba a flotilové emise. V tomto směru nabídne up! s balíčkem BlueMotion Technology (zahrnujícím stop-start, rekuperaci brzdné energie či pneumatiky s nízkým valivým odporem) 4,2 l, resp. 4,3 l/100 km. Obě hodnoty odpovídají méně než 100 g CO2 na ujetý kilometr, což je rozhodující kritérium pro maximální daňové zvýhodnění na mnoha evropských trzích. Zákazníci budou moci vybírat z pětistupňové manuální a automatické převodovky.

Alternativu bude od roku 2012 představovat verze EcoFuel spalující zemní plyn (CNG). Její výkon bude 50 kW a spotřeba plynu 3,2 kg/100 km (emise CO2 86 g/km, resp. 79 g/km ve verzi BMT). Do dvou plynových nádrží umístěných u zadní nápravy o celkovém objemu 72 litrů se dohromady vejde 11 kg CNG. Díky tomu tento Up! ujede na jednu nádrž zhruba 550 km.

Ve srovnání s původním konceptem up! z roku 2007 došlo jen k minimálnímu počtu změn, které byly nutné pro uvedení do sériové výroby. Prodloužily se převisy, zjednodušila se optika světel, zmizela malá okénka v A sloupku a objevila se zpětná zrcátka a kliky z běžné produkce Volkswagenu. Hlavními autory designu jsou Walter de Silva a Klaus Bischoff.

Na úvod přijdou dvě verze: Take Up! nabídne nízkou cenu, Move Up! se zaměří na komfort. Později dorazí i High Up! (ve dvou verzích Up! white a Up! black), který bude lifestylovým vrcholem.

Základní stupeň Take Up! zahrnuje jen tu nejnutnější výbavu – čtyři airbagy, elektromechanický posilovač řízení a přední kotoučové brzdy, ve vozech určených pro Německo nebude chybět ani ESP.

Mladé řidiče v Německu bude Up! lákat nižším pojištěním. Pod jménem FairPay nabídne Volkswagen Bank majitelům mladším 23 let pojištění ve výši 49,90 euro měsíčně, pokud pojistnou smlouvu podepíší do 21. prosince 2011, budou měsíčně platit 39,90 euro. Majitele starší 23 let bude pojištění vozu stát 19,90 euro měsíčně, 9,90 euro měsíčně v případě, že pojistnou smlouvu podepíší do 1. prosince 2011.

Příplatková výbava bude například zahrnovat systém automatického brzdění ve městech, nazvaný City Emergency Braking. Při rychlostech do 30 km/h dokáže v případě hrozící kolize automaticky zabrzdit nebo zpomalit vozidlo.

Poprvé v modelu značky Volkswagen bude nabízen systém maps + more, jehož základem je mobilní osobní informační a zábavní zařízení PID (Personal Infotainment Device). Na rozdíl od mnoha jiných podobných systémů tohoto druhu se maps + more dokáže mnohem lépe propojit s ostatními systémy vozidla.

David Bureš
Diskuze (34)
Avatar - sendador
14. 10. 2011 07:31
Re: Fiat a Lancia
To je Scudo ;-)
13. 10. 2011 23:11
Re: Nekvalitný slovenský výrobok
Jak to tady všechno čtu tak si myslím že podělaný je někdo jiný. Nech se vyšetřit... :no:
13. 10. 2011 22:44
Fiat a Lancia
Nevím jestli je to provokace nebo náhoda, ale ta fotka, na které stojí Up mezi Lancií Delta a FIatem Ulysee je docela úsměvná? Že by chtěl VW zamířit s Upem hlavně do Itálie? Ten si teda troufá :-)
Avatar - white label
13. 10. 2011 21:57
Re: design
Jo, ten tmavý interiér vypadá (na svou třídu) výborně... [odkaz]
Avatar - Choochoo
13. 10. 2011 21:29
Re: Nekvalitný slovenský výrobok
Rec byla cellou dobu o USA, tak nevim kde je problem ;-)
To fakt musim mit pomotany, kdyz se takovou opicarnou za 245tis v nemecku zabyvam, kdyz to porovnam s [odkaz] tak neni o cem hovorit >:D