Volkswagen vylučuje výkonnější verzi Polo R
Volkswagen v nižší střední třídě rozšiřuje nabídku svých ostrých modelů označených písmenem R a zákazníci mají možnost pořídit si extra výkonný Golf nebo Golf Variant.
Dále pracuje na vývoji modelu Golf R 400, který má disponovat výkonem 294 kW (400 k), ale v případě modelu Polo, uvedeného letos na trh v modernizované podobě se na nějaké extrémy těšit nemáme.
V loňském roce sice Volkswagen vyrukoval s modelem Polo R WRC Street, odkazujícím svým vzhledem na úspěchy stejnojmenného speciálu v rallye, ale zároveň oznámil, že vznikne série omezená na 2500 vozů, což navíc nesouviselo se snahou vyhovět zákazníkům.
Důvodem pro vznik Pola s výkonem 162 kW (220 k) totiž nebylo nadšení pro malý výkonný hothatch ve vedení Volkswagenu nebo neskutečně silná poptávka v showroomech, ale řády FIA, vyžadující trochu více spřízněnosti mezi sériovým vozem a závodním speciálem v oblasti vnějších rozměrů. Podobná situace byla ostatně před lety i ve vztahu mezi první generací Fabie RS a její závodní příbuznou pro WRC.
S nástupem modernizovaného Pola v letošním roce a především po příchodu faceliftovaného Pola GTI s motorem 1.8 TSI, vyladěný na 192 koní (141 kW), spolu s rozšiřováním písmene R v rodině Golfu se mohlo zdát, že můžeme očekávat další pěkně divoké Polo.
Podle zdroje holandského magazínu Autovisie přímo z automobilky Volkswagen se ovšem modelu Polo s písmenem R na zádi v aktuální generaci rozhodně nedočkáme a zájemce o hothatch této velikosti se značkou VW bude uspokojovat Polo GTI.
Jeho přeplňovaný čtyřválec 1.8 TSI prostřednictvím šestistupňové manuální nebo na přání dodávané sedmistupňové DSG převodovky roztáří výhradně kola přední nápravy. Bez ohledu na převodovku zvládne současné Polo GTI akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,7 s a rozjede se na 236 km/h.