Volkswagen: Vývoj motoru 2.0 BlueTDI dokončen, návrat TDI do USA letos v létě
Nový motor byl poprvé prezentován už vloni v říjnu na German Tec Day, který se uskutečnil v San Francisku. Na Wiener Motorensymposiu byla představena definitivní sériová verze. Motor vychází z inovovaného čtyřválce 2.0 TDI (103 kW, 320 Nm) se vstřikování common-rail. Kvůli specifickým požadavkům americké normy BIN5/LEV2 byla zavedena nová technická řešení ovlivňující tvorbu NOx a také byl přidán katalyzátor likvidující emise oxidů dusíku, odcházející s výfukovými plyny z motoru.
BlueTDI má jinak umístěné vstřikovače a nově byly zavedeny snímače tlaku ve válcích, s jejichž pomocí je nově řízeno spalování nafty. Přesnější a rychlejší regulace procesu spalování v jednotlivých válcích umožňuje dosahovat efektivnější využití paliva a minimalizaci jednotlivých složek emisí. Nové je také vysokotlaké vstřikovací čerpadlo a kombinace vysokotlakého a nízkotlakého systému recirkulace výfukových plynů. Dvouokruhové EGR je podle Volkswagenu tou nejdůlěžitější novinkou, která přispívá k čistotě tohoto TDI z hlediska emisí NOx.
Ve výfukovém traktu je oxidační katalyzátor, filtr pevných částic a zachycovač NOx. Motor má podle výrobce emise o 90 % nižší než předchůdce, spotřeba na dálnici odpovídá 60 mpg (je o 12 % nižší), tzn. asi 4 l/100 km.
V USA Volkswagen dosud prodal téměř 900 tisíc dieselových vozů a loni v létě našel v rámci marketingové kampaně propagující motory TDI dokonce jednu Jettu s 900 tisíci najetými kilometry.